Ja weet ik, maar ik was niet degene die het als optie opperde maar ik wist niet dat het zoooo erg was
judithh
Geplaatst: 07-11-10 21:31
KarinvdM schreef:
Er zullen dan waarschijnlijk wel meer ZZ-L juryleden nodig zijn, lijkt me. Misschien een bijscholing voor een aantal Z-juryleden die zelf ook minimaal ZZ-L gereden hebben? Of gewoon een extra opleidingsronde? We zullen het zien.
@Frantic: oh...dat zou echt superbalen zijn zeg.. dan zit je gewoon 4 uren a 180 e op de boot, waarvan de laatste 2 uren zuur & chagarijnig ...grrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Gulpje
Geplaatst: 08-11-10 13:39
Frantic schreef:
en dan met 203 pt weer naar huis komen.....
Maar even zonder gekheid, dat zou belachelijk veel geld zijn voor een hobby....
Ja, dat klopt inderdaad allemaal..duur en boel gedoe en je paard staat dus sowieso al 2 uren heen en 2 uren terug op de trailer. Dat is niet fijn dus als je zoiets doet dan moet je overnachtingen ergens regelen. En dan maak je er gewoon een heel weekend ofzo van! Afgelopen zomer 2 x gedaan voor de KNHS instructieweek en nog eens op zaterdagochtend heen voor een oefencross en op zondag springwedstrijd en weer met de boot terug. Was wel heel leuk! En als je met 2 en 2-paardstrailer bent dan kun je de kosten delen. Blijft hoe dan ook duur maar dat is iets wat je dan wel 1 x per kwartaal zou kunnen doen.
Lees net in de P&S dat het Z1 ook een verblijfsklasse gaat worden, hoe gaat dit dan met kampioenschappen want lijkt me dan wel erg makkelijk worden voor ruiters om lang Z1 te blijven rijden?
Of als je een paard hebt, die de wissels naspringt, probeer het dan maar eens af te leren. Ik denk idd dat een heleboel mensen blij worden van de verblijfsklasse Z1.
Anoniem
Geplaatst: 12-11-10 17:33
Idd, denk ook niet dat altijd aan ruiter of instructrice hoeft te liggen, ken meerdere mensen die met ene paard niet verder komen als Z1 vanwege de wissels, en dit met andere paarden wel kunnen.
Sussie85
Geplaatst: 12-11-10 17:37
Ik ben juist heel blij dat het Z1 een verblijfsklasse wordt. Ik heb dus zo'n paard dat de wissels niet snapt en ook nooit zal gaan snappen. We hebben onder andere eraan gewerkt met een zeer gerenomeerd grand prix ruiter. Hij zei ook: we geven het op, dit paard gaat het niet leren. En het ligt ook echt niet aan de werkwilligheid van het paard, want dit paard wil het juist heel graag voor je doen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat dit paard met mij slechts enkele malen per jaar in het Z1 verschijnt, omdat dit de top van zijn kunnen is. Verder hebben we besloten om hem lekker L1 te laten lopen onder een andere amazone, die er nog heel veel van kan leren. Ik zal dan ook in het Z1 niet snel aan het maximum aantal winstpunten komen. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet vooraan mee kan rijden. Ik hou er namelijk niet van om mee te rijden als ringvulling.
Ja is ook misschien wel zo! Maar goed we zullen zien. Bij ons in de kring rijden er al 2 jaar mensen in het Z1 mee die amper tot nooit een wp halen...is toch demotiverend?