Welke A'tjes gaan er vanaf oktober B starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Re: Welke A'tjes gaan er vanaf oktober B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:10

Alypso - Kingston Proud mag ook vanaf Oktober mee!
12 Oktober de 1e!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:13

jolentinus Ik denk 1 of 2 per maand ligt er ook helemaal aan hoe mijn pony gaat reageren!

Ik rij hem op dit moment 3 keer een half uur per week.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:15

jolentinus schreef:
indd. patjelisa..

ik had het liefst ook in oktober gestart.. hoe sneller hoe beter haha.. maar helaas telt dat niet voor mijn paard.. wil hem liever zo lang mogelijk heel houden hahaha..

wordt dus waarschijnlijk januari..

mijn vraag aan jullie. hoeveel wedstrijden doen jullie dan? per maand zeg maar?

ik zat zelf te denken aan 2.. of zou dat ook al te veel zijn.. natuurlijk ze moeten ook maar in de buurt zijn.. maar er zijn er aardig wat bij ons inde buurt

in oktober ga ik er waarschijnlijk maar 1 doen, gewoon omdat het zo uit kom, en het rustig aan wil houdenn, als jou paard mooi er klaar voor is , kan 2 best toch ?

ik ga het gewoon steeds opbouwen, met groepslessen ertussen door, en in januarie echt wat serieuzer van start, ( niet dat ik nu ook stiekem wel voor de winstpunten ga (A) )

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:31

ik rijdt al groepslessen.. dat gaat goed. als ik dan eens met een paard rij waar ik nog nooit mee ben geweest.. dan kijkt hij eventejs. maar als ik consequent ben.. komt het goed.

verder ga ik deze week ergens anders rijden voor het eerst. dit wordt of een buitenrit of bij iemand anders in de bak.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 21:50

Ik ga nog veel te hard door de bak.. daarnaast blijft ze vrij "knijperig" tijdens het lopen, dat moet er eerst uit.
Daarna moet ze nog verhuizen naar mij thuis, en dán gaan we pas kijken of ik daar ook veilig kan rijden...
dus mijn wedstrijden zijn nu al uitgesteld.. hihi.. Knipoog

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:19

An easter Boy, mijn 3 jarige knolletje van dik 1.75 en lomp breed en loopt alles op zijn sloffen gaat ook lekker mee op concours, thuis loopt hij proeven waar je zo af en toe u tegen zegt, en dus heb ik zo iets van kom we gaan voor t echie Haha!

Hij wordt max 4 keer in de week zo'n 20 minuten in de ronte gehobbeld, en liefst 2 keer hobbelen en 2 keer lekker het bos in!!

Loopt hij een wp is het super, loopt hij ze niet, is ook prima hoor, hij gaat op 5 oktober mee, en is dan op een week af 3,5 Haha! Druk? Als je op concours gaat met een jong paard en je zet er dan druk op, ben je naar mijn idee te gek bezig.. Je gaat toch voor je plezier en wat nieuwe indrukken voor het paard... Nergens voor nodig om jezelf dan druk te maken of bij je paard er druk op te zetten toch...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:23

Mijne mag zelfs nog een dagje eerder mee. Haha!
Loopt thuis ook op zijn sloffen een heel braaf B proefje. Dat flitsende komt over een tijdje wel, eerst maar eens braaf rond komen.

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:16

Vanavond voor tweede keer naar groepsles, eerste keer ging super. Nu binnen, iets anders, maar verwacht geen hele enge dingen. Zaterdag is de onderlinge van onze club. Dan ga ik dus een poging wagen, vanavond op les gaan we proefjes oefenen, dus kan dan gelijk zien hoe ze reageert. Thuis ging t prima.

Maar voor t eggie gaan we pas in januari/februari starten....

Leuk om te lezen hoe verschillend alle beesjes van 3 jaar zijn en hoe ze getraind worden. Ik rij Mo 3 a 4 keer in de week zo'n klein half uurtje denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:46

Onze 3 jarige gaat voorlopig nog niet mee..... Haha! Denk dat we bij die pas tegen het outdoor seizoen moeten gaan denken..... Haha!
We rijden 'm nu zo'n 3 á 4 keer per week ongeveer 20 minuutjes... Op het moment alleen lekker op tempo lopen, en reactie aan de benen..... De rest komt later wel, beestje is nu nog méga vrolijk en spreekt echt aan onder het zadel, en op dit tempo komen we er wel.... Haha!

Jessica1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:08

Ik ga in dec aan de vsn troffee mee doen. En ik ga pas in het nieuwe jaar met mijn A-tje (Aphrodite) starten in de B. Ze is nu net 2 mnd zadelmak. En ze heeft nu een Hangend rooster. Dus even rustig aan doen. Dan is het hopelijk zo weer over.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:28

ik zit ook over de vsn na te denken.

16 nov, gaat wij voor het eerst starten Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:29

Niet elk paard mag mee doen aan de vsn, toch? Dat ligt er aan of de vader van het paard is aangemeld.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:03

nee volgens mij gewoon 3 jarige kwpn-ers.
teminste zo staat het er.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:33

Ik heb me ook aangemeld voor de VSN in Luttenberg. Voor de rest gaat mijn All star voorlopig nog niet mee, wil volgend outdoor seizoen eens rustig beginnen met starten. De VSN rijd ik alleen om eens op ander terrein te rijden en met het voordeel dat je met meerdere in de ring rijdt, dus minder kans op een paard met acute verlatingsangst Knipoog

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:00

Ik zit ook te denken om mee te doen, maar wat voor nut heeft het verder precies?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:21

(aangezien ik een ruin heb) het gaat dus niet voor de fok, maar evt wel om de sportpresentaties?!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:28

asjemenou schreef:
Voor een drie jarige vind ik het verschil tussen de B en L1 wel best groot.
Mijn A tje kan nu denk ik wel een net B proefje lopen. Maar wijken, daar ben ik nog niet aan begonnen. Recht over de middellijn lopen zit er ook nog niet op. Heb zelfs nog nooit bij A afgewend Nagelbijten / Gniffelen
De B is veel vrijblijvender.
Ben het wel met je eens dat als ze eenmaal lekker lopen, dat de L dan ook niet zo veel meer voorsteld.

Juist de zijgangen zijn nog al belastend voor jonge paarden; de hechtingen en banden van de pezen zijn daar eigenlijk nog niet aan toe. Het is natuurlijk niet voor niets dat de B bestaat om lekker recht toe rechtaan te beginnen met de basis. What's the hurry, als een paard goed genoeg is zit je gauw genoeg in de L en je wilt een paard ook niet overdonderen. Gewoon de tijd nemen en niet overhaasten lijkt mij het beste. En dan kom je goed beslagen in de L met een paard dat al ervaring heeft en ook qua beenwerk en pezen er aan toe is. Paarden met gebreken zijn er al genoeg Verdrietig Knipoog

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:31

Mexxuna schreef:
Ik ga nog veel te hard door de bak.. daarnaast blijft ze vrij "knijperig" tijdens het lopen, dat moet er eerst uit.
Daarna moet ze nog verhuizen naar mij thuis, en dán gaan we pas kijken of ik daar ook veilig kan rijden...
dus mijn wedstrijden zijn nu al uitgesteld.. hihi.. Knipoog

Kijk dat bedoel ik, ik dacht dat moeten we eerst nog maar eens zien of ze oktober redt Clown Knipoog
Wij hebben ook 2 A-tjes staan en daarmee ben ik net een beetje de grote bak mee aan het rondsturen, een proefje is echt nog te veel gevraagd nu. Al doen ze het verder hatstikke leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:10

VSN heeft niks met fokken te maken, het is een soort "aanlegtest". Je rijdt ook geen proef, je rijdt met meerdere deelnemers tegelijk in de bak, de jury staat in het midden en vraagt bijv. of je een stuk kunt draven/galloperen enz. En je krijgt dan punten per gang en voor algemene indruk.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:12

Maar wat is er dan prc het nut van?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:13

soort pavocup, maar dan voor 3 jarigen Knipoog

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:15

Dus het is wel wat om eraan mee te doen?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:16

Als je een correct gebouwd paard hebt, met bovengemiddelde gangen wel.
Anders ben je gewoon ringvulling en spek je de organisatie.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:17

Haha oke, en het springen is ook voor 3-jarige?!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:22

idd asjemenou Knipoog

springen is ook voor een 3 jarige, maar schijnt dat ze er wel rekening mee houden dat het 3 jarigen zijn, dus zo hoog zal het niet zijn denk ik, gewoon een lijntje Lachen