Mensen die in klasse blijven hangen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Re: Mensen die in klasse blijven hangen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:49

Het is gewoon jaloezie, omdat zij die geen prijzen rijden of weinig slechtere punten rijden.

Eva_Maria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:55

hey,
ik heb zoveel wedstrijden op eigen terrein gereden puur omdat dat zo uitkwam.
We hebben bij ons iedere maand 1 wedstrijd soms 2 en dan is het stom als ik zeg he ik kom niet want het is tenslotte bij ons op stal.
Maar daarom heb ik dus heel mijn B uitgereden aangezien het veel te snel ging.
Ik snap wel dat mensen soms in de B blijven hangen (bijv omdat hun paard nog niet kan wijken) die hebben een reden.
Maar je ziet ook vaak combinaties die makkelijk over kunnen en over de 210 punten scoren.
Dan heb ik zoiets van ja ok maar ga dan wel over.

Ze betalen idd inschrijfgeld maar je moet toch niet onder je niveau blijven rijden;)
Ik zie namelijk vaak mensen die M2 rijden en dan hun paard verkopen en weer met een jong paard in de B beginnen.
Ze rijden tm de M2 vaak omdat als ze Z starten ze met een jong paard niet meer in de B mogen beginnen, alleen als HC.
Vaak verkopen ze de paarden dan bij de M2 om toch in de B te blijven starten.
Dit vind ik altijd een beetje flauw maar ja is hun keuze...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:36

Eva_Maria schreef:
Maar je ziet ook vaak combinaties die makkelijk over kunnen en over de 210 punten scoren.
Dan heb ik zoiets van ja ok maar ga dan wel over.

als dat zo is kunnen ze maar 10 proeven rijden Pling

Citaat:
Ze betalen idd inschrijfgeld maar je moet toch niet onder je niveau blijven rijden Knipoog

dan had jij toch ook thuis L1 kunnen gaan rijden Knipoog

Citaat:
Ik zie namelijk vaak mensen die M2 rijden en dan hun paard verkopen en weer met een jong paard in de B beginnen.
Ze rijden tm de M2 vaak omdat als ze Z starten ze met een jong paard niet meer in de B mogen beginnen, alleen als HC.

precies *LOL*

nee, ik voel me niet aangesproken. Ik heb altijd met minimale punten gepromoveerd, en nu zelfs versneld.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:20

Ik ben wel zo'n plakmuts Haha!
En ik geniet met volle teugen van het rijden. Wat schiet ik ermee op als ik in een klasse vastloop omdat we te hard gaan? Dan is het voor mij heel erg moeilijk om daar uit te komen, daarom rij ik liever met veel plezier langer door in een klasse, en haal ik regelmatig een prijsje en winstpunten.
Wellicht zijn anderen van mening dat ik eerder over kon of kan, maar ik denk dat ik het best naar mezelf en mn paard kan luisteren en daar zelf over beslis.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:52

Eva_Maria schreef:
Ze betalen idd inschrijfgeld maar je moet toch niet onder je niveau blijven rijden;)

Ik ben zo`n flauw persoon.
Maar dankzij al die flauwe mensen zoals mij, zijn er wel fijne M paarden te koop, waar andere weer mee verder kunnen.
En geloof me, die zijn erg gewild. Want er zijn er niet zo veel die M lopen en nog fijn na te rijden zijn ook.
Want waarom verkopen veel mensen hun paard? Omdat ze vastgelopen zijn. Dus dan zit een ander ermee.
Ik verkoop ze dus niet omdat ik vastloop, maar omdat ik weer met een jonge begin. De gene die een paard van mij kopen zijn daar juist blij mee. En daarbij komt ook nog dat ze dus in een lagere klasse mogen beginnen, dan als ze Z paard kopen.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:49

Ik blijf ook wel lang in een klasse hangen, gewoon omdat ik het teveel zie dat mensen te snel overgaan in de knel komen en hun paard dan verkopen. Waarom zou ik me haasten?
En als mensen dan denken dat het me om de prijzen gaat is dat heel duidelijk "nee".
Ik wil echt goede punten rijden (2 punten per proef) voordat ik echt overga.

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:25

Ik ga meestal als ik boven de 10 winstpunten heb naar de volgende klasse. Behalve paar weken geleden, omdat ik naar de regionale mocht en niet mocht overstappen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:16

Ja, ik stoor me daar dus echt niet aan, ieder zijn eigen.

De B ben ik gelijk overgegaan, dat was te simpel voor woorden. De L1 gaat minder goed. Nu heb ik een poos niet gestart, maar we zijn bijna weer zover, maar ik denk er wel over na om hem lekker ui te rijden. Kan hij eindelijk ervaring en routine op doen, zonder dat het nivo steeds hoger wordt. Al met al is hij net 12 keer mee geweest over een periode van 2 jaar, dus ritme hebben we nooit gehad. De L2 zien we dan wel weer, maar misschien dat ik die ook wel uitrijd. Als het allemaal klopt ga ik over, of dat bij 10 of 30 wp zijn, maakt me dan niet uit, het moet gewoon allemaal kloppen.

En daarbij heb ik me idd voorgenomen om niet meer op wedstrijden te gaan om het mee doen en maar in de middenmoot te eindigen. Dan blijf ik liever thuis. Ik ga alleen op wedstrijd om te presteren. Daar zijn wedstrijden ook voor. Om te presteren. Als het dan misloopt, ja jammer dan, kan altijd gebeuren.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:42

SparklingApp schreef:
Ik vraag me ook wel eens een beetje af wat de lol voor sommige mensen is om steeds met een jong paard weer in de L te gaan starten en dan de prijzen voor de echte beginners weg te kapen, aan de andere kant is het wel goed om je daar een beetje aan op te trekken..

Dus een beginnend ruiter mag in jouw ogen wel in de L rijden, maar een beginnend paard niet.

Ik ben ook iemand die alle klasses uitrijdt. Ik wil zeker weten dat ik mijn paard voor elkaar heb voordat ik over ga. Bovendien kies ik ook voor mijn paard. Mijn merrie liep met 6 jr Z1 dressuur, is nu 7 en heeft ruimschoots de punten voor het Z2 maar hou haar graag heel.
En ik ga echt niet voor de prijzen, ik start ook op wedstrijden waar eremetaal wordt uitgereikt.

Eva_Maria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:53

met 6 al in de Z1???:O
Dat is wel snel...
Wij rijden onze paarden in als ze bijna 4 zijn puur om ze lekker te laten groeien (aangezien vele groot en lang zijn en die tijd echt nodig hebben).
Ik persoonlijk rijd ook mijn klasses uit puur omdat het al snel genoeg gaat.
Ik vind de proeven namelijk makkelijker geworden dan voorheen, als je namelijk sterk bent in het overgangen rijden dan heb je gelijk 1 of 2 winstpunten te pakken, voorheen was dit niet zo makkelijk kan ik me herrineren met de oudere proeven...
Maar ja niets aan te doen:).

Ik vind het jammer dat sommige ruiters die gewoon zoveel ervaring hebben (bijv altijd tm m2 rijden en dan verkopen zodat ze weer in de b starten) in de B mogen starten.
Voor mij persoonlijk is dat niet zo erg want als mijn paard goed zijn best doet loopt hij toch wel winstpunten maar soms zie ik van deze ervaringruiters op super goede paarden zitten, en terwijl die dan helemaal niet zo geweldig netjes rijden krijgen ze toch hogere punten dan een ruitertje wat net komt kijken met een jong paard terwijl die wel veel netter op de letters rijd etc...
Puur omdat het paard meer showerige gangen heeft krijgt hij dan hogere punten (soms he).

Dit vind ik persoonlijk het jammere aan de dressuursport.
Vele ruiters met wat meer standaardpaarden kunnen hierdoor niet zo snel een keer 1e worden terwijl ze dat wel heel goed zou doen voor een keer.
Ik zie het ook bij kennissen van mij die zo'n "standaard" paard hebben (met niet zulke uitgebreide gangen en showerig) die doen echt hun best en rijden echt netjes maar jury's zien liever een showerig paard (muv vele oudere jury's).
Nou heb ik ook meestal showerige paarden maar soms vind ik het dan wel sneu voor zulke ruiters/amazones want ze doen zo hun best...

Maar ja, misschien dat ik daarom zo iets heb van misschien moet ik hun ook een kans geven... ach ja..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 06:28

Ook met een paard wat niet showerig loopt kun je hele leuke proeven rijden en nog winnen ook.

Een showerig paard wat slecht gereden wordt, zal niemand meer herkennen als een showerig paard.
En een paard wat maar heel gewoon loopt, kun je door goed te rijden veel showeriger laten lopen. Knipoog

Maar helaas vergeet iedereen dat.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 06:51

Heey,

Ja inderdaad, het klopt wel wat je zegt.
Heb zelf al eerder Z gereden maar ik had in het M2 7 wp.
Maar ik moest nog even doorrijden tot de Brabantse Kamioenschappen.
En we hadden in de tussentijd tóg nog wat wedstrijden ingeschreven.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:06

asjemenou schreef:
Ook met een paard wat niet showerig loopt kun je hele leuke proeven rijden en nog winnen ook.

Een showerig paard wat slecht gereden wordt, zal niemand meer herkennen als een showerig paard.
En een paard wat maar heel gewoon loopt, kun je door goed te rijden veel showeriger laten lopen. Knipoog

Maar helaas vergeet iedereen dat.

precies. Mijn Z paard loopt echt niet over in beweging. Sterker nog is maar een klein paardje met korte gangen maar heeft het wel altijd gepresteerd om bovenaan te eindigen.

Nou wordt er zoveel commentaar gegeven op mensen die hun M paard weer verkopen om dan weer in de B te beginnen, maar ook deze mensen zijn ooit onderaan begonnen en hebben zich met veel doorzettingsvermogen hogerop gereden.
Deze mensen presteren het ook om met een jong paard weer goed te rijden. Hoeveel mensen zie je wel niet in de B met een M of Z paard die er niets van bakken.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:23

Dat vind ik weer zo'n vooroordeel.
Zij kopen een duur paard dat showerig loopt er rijden vooraan. *zucht*

I.p.v. je energie te steken in je eigen paard alleen maar naar anderen wijzen.

Ik heb een heel erg fijn paard, maar echt niet apart in vergelijking met sommige paarden op concours. Maar mijn paard is wel superbraaf en wil alles voor me doen, oefeningen leert ie makkelijk en daar kom je een heel eind mee hoor.
Gewoon lekker doortrainen en je niet teveel bezig houden met hoe duur de paarden van anderen wel niet zijn. Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:22

Mijn paard kreeg op de stamboekkeuring 55 punten voor beweging, dat is echt dramatisch laag.
Toch haal ik meestal 7ens voor de gangen en zit ik meestal rond de 200 punten.
Heb ik dan de jury omgekocht, of bewijst het dat je met een normaal paard ook heel leuk mee kunt rijden?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:25

Een paard kan zich onder het zadel heel anders vertonen dan los. Andersom is dat netzo. Los kan het een superpaard zijn, maar als je er dan op gaat zitten blijft er niks van over.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:28

Idd.
Maar het is gewoon een erg groot vooroordeel dat je duur paard onder je kont hebt als je goed mee over kunt.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:39

Helemaal mee eens asjemenou!

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:00

ik heb sinds eind mei een nieuw paard. zij heeft in 7 wedstrijden 21 wp gelopen.
Ja ik scoor 2/3 wp per wedstrijd en zit steeds in de prjzen maar dat wil niet zeggen dat zij klaar is voor de L1. Het wijken en het netjes in balans stil staan zijn nog niet bevestigd. Je ziet aan het paard dat zij nog groen is op concours maar omdat zij verder netjes loopt en geen fouten loopt zij die punten.
Paard is pas 5 jaar en had alleen een paar parcoursen gesprongen. Neem haar mee puur voor de ervaringen en dat het zo goed gaat is alleen maar meegenomen.

Ik hoor ook steeds moet je niet over. Dit is niet eerlijk tegenover anderen.
Die mensen hebben vaak hun paard niet voor elkaar. Ik ga over wanneer mijn paard eraan toe is en niet omdat een ander dat wil.

Daarnaast ben ik ook regelmatig M2 geweest met paarden en 1x Z2. Mensen komen nu steeds naar mij toe met de mededeling: Jij mag geen B meer starten en dan vraag ik waarom? nou je bent te vaak Z geweest waarop ik dan antwoord: oh sinds wanneer ben je met 1 paard Z te vaak Z geweest.
Mensen bemoeien zich tegenwoordig overal mee. Hoe je je paard moet rijden, in welke klasse je moet starten enz.
Het wil echt niet zeggen dat het met een jong paard makkelijker is om in de lagere klasse te starten.

Eva_Maria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:48

Idd...
Dit zelfde probleem heeft mijn jonge paard ook...
Hij pikt alles heel snel op maar alles is nog niets bevestigd.
Ik krijg ook vaak het commentaar toen ik net B reed van waarom rijd jij in de B?
En dan zei ik altijd, nou puur omdat dit beest nog geen wedstrijd ervaring heeft en pas 6 maanden onder het zadel is.
Dan hielden ze wel hun mond, want ze zagen zijn spanning en kijkerigheid ook wel maar als hij lekker aan het werk was ging dat vanzelf over en dan begonnen ze deze dingen te zeggen.
Mijn paard kan idd heel leuk en mooi lopen maar als je erop zit is het toch niet zo makkelijk als dat andere het eruit vinden zien.
Hij wordt namelijk heel heet, druk en bang in nieuwe omgevingen en een keer stijgeren of bokken is hij dan echt niet bang van...
Ik vind dat niet erg, maar daarom vind ik het zo belangrijk om hem mee te nemen en niet TE hard van stapel te gaan, en dan bedoel ik dus zo snel mogelijk over te gaan, maar de klasses uitrijden zodat hij zich lekker kan ontwikkelen en zijn spieren ook.

Want dit paard is echt een gouden beest, het belangrijkste is dus dat hij het werk leuk blijft vinden..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:28

luxje schreef:
joh, als ze altijd zulke hoge punten halen, dan moeten ze uiteindelijk wel over naar de volgende klasse, je mag nu eenmaal niet eeuwig blijven hangen Knipoog

Precies. Als ze écht die punten constant rijden zoals TS zegt, dan ben je zo een klasse uit. Lachen

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:50

Ik ben het met de TS eens... sommige mensen rijden makkelijk prijzen in een lagere klasse terwijl ze beter ee niveau hoger kunnen rijden. het is niet leuk voor de mensen die erg hard hun best doen om een prijs te kunnen rijden en dan worden de prijzen voor je neus weggereden...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:23

dan is die combinatie toch gewoon beter? Als je dta niet wil, moet je geen wedstrijden starten.

henk0000123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:01

ja dit merk ik ook vaak, gaat nergens over.. En als die mensen dan winnen zijn ze nog niet eens blij ook.