Winstpunt dressuur lukt net niet ivm springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Winstpunt dressuur lukt net niet ivm springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:53

Ja, precies. Als dat puntje zo'n probleem is met het ene paard en je wilt echt dolgraag gaan springen moet je een ander paard lenen om dat puntje te rijden.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:53

Schimpie schreef:
Hoi,

Mijn paard en ik willen heel graag springen maar moeten dan natuurlijk eerst 1 winstpunt hebben in de dressuur.
Nu hebben we de laatste tijd dat de dressuur steeds beter gaat maar we blijven steeds 178 en 179 punten halen, net geen winstpunt dus Boos!

Ik begrijp waarom we geen winstpunt krijgen want L waardig worden we in de dressuur nooit maar hoe kan ik die jury overtuigen dat ik alleen een winstpunt wil voor het springen!

~ Post-itje op de startcoupon met korte uitleg dat ik graag wil springen
~ Jury aanspreken voor de proef

gr.

Dat zou wel heel makkelijk zijn haha Clown

Dressuur is je basis voor het springen als dat niet lukt ja harder trainen en blijven proberen

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:09

als je weer naar wedstrijd gaat probeer dan net zo te rijden als thuis, gewoon relaxt! gewoon rijden alsof er geen jury bij de baan zit!
zoals ik de foto's in je profiel heb bekeken is jullie rijden wel winspunt waardig, dus nog ff doorzetten dan kom je er wel.
Misschien nog een tip, als je je proef hebt gereden even naar de jury gaan om tips en commentaar, dan kun je hieraan werken voor de volgende keer!
Veel succes !!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:03

Ik vind dressuur voor de dressuur heeeel anders dan dressuur voor het springen. Als je mij 2 keer zit rijden zie je 2 verschillende paarden. Dus beetje flauwekul dat je zonder WP het niet waard bent om te springen. Ja het uis de basis, maar dressuur trainingen zijn voor het springen anders dan de dressuur.

Als ik thuis train en voor de dressuur train, zie je een ander paard dan wanneer ik voor het springen train. De 2 grootste verschillen is de hals houding en het feit dat ik bij spring/dressuur traingen nooit doorzit en alleen maar ligt rijdt. Voor het springen is de hald houding niet belangrijk, en dat is wat de meeste hun punten kosten

Dus meer trainen op verzameling en een actieve achterhand en een opgerichte hals.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:05

eens dat de dressuur en springdressuur wat anders zijn, maar de halshouding is met springen wel degelijk van belang! Wanneer je paard niet over de rug loopt, zal hij nooit een fatsoenlijke sprong kunnen maken.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 16:34

Daar heb je gelijk in Py, maar als ik tijdens het springen teveel aan lawine haar haar hoofd loop te friemelen dan gaat het springen slechter dan als ik haar hoofd laat voor wat het is. Maargoed Lawine is ook geen sterrekijker

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:25

Pytje schreef:
eens dat de dressuur en springdressuur wat anders zijn, maar de halshouding is met springen wel degelijk van belang! Wanneer je paard niet over de rug loopt, zal hij nooit een fatsoenlijke sprong kunnen maken.

Eens, daarom rijd ik veel lang en laag over de rug. Hele andere houding dan in de dresuur. Rijdt je misschien ook wel zo los, maar je pakt hem dan altijd weer op als gaat dressuren. En dat doe ik bij springtrainingen niet.

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:29

trainen. je paard loopt blijkbaar nog niet goed genoeg voor de wp.
en voor springen moer je ook dressuur kunnen.
zonder de basis van de dressuur kan je paard niet goed springen.
je hebt wel les toch neem ik aan? anders neem een les gever die de basis goed met je gaat oefenen en doornemen.
succes

Prinsloveuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:33

hee
oefenen das alles wat je kan doen.
enneeh een winspunt in de B is echt niet moelijk!!! als je gewoon netjes je figuren rijd en optijd aanspringt dan heb je er al een.
enneeh ik denk dat je al hebt gehoord dat met welk paard ji dan ook een winspunt haalt je met elk paard mag springen!

succes

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:46

Het heeft voor mij destijds ook een aantal wedstrijden geduurd voordat ik een winstpunt kreeg op mijn pony.
Ik vindt 4 wedstrijden helemaal niet zo raar. Zeker als je meer op springen gericht ben.

Toch zou ik gewoon blijven oefenen en blijven starten. Ook wedstrijdroutine moet je leren en dressuur hoort er nou eenmaal.
De regel is er niet voor niets. Je moet kunnen aantonen dat je je paard onder controle hebt.

En ieder paard, hoe heet of druk het ook is, kan een punt in de B halen. Mijn pony was echt een knotgekke pony. Zijn bijnaam was Ducky met de turbomotor. Van jury die hem bij zijn vorige eigenaar heeft gekent kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk nooit een winstpunt zou halen met hem.
De volgende wedstrijd haalde ik die punt en ik ben L2+4 met hem geworden. Het is dus echt mogelijk met een druk dier.
(en ik ben Z springen op hem geworden Haha! )

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:52

WinBinChes schreef:
Pytje schreef:

Eens, daarom rijd ik veel lang en laag over de rug. Hele andere houding dan in de dresuur. Rijdt je misschien ook wel zo los, maar je pakt hem dan altijd weer op als gaat dressuren. En dat doe ik bij springtrainingen niet.

Haha, dan zijn we het helemaal eens. Uit je vorige post begreep ik dat de hoofd-hals houding je met het springen niet uit maakte, maar dat heb ik dus blijkbaar verkeerd begrepen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:29

Ja zo bedoel ik het helemaal niet. Ik wilde alleen zeggen dat dressuur ruiters de hals hoofd hoger hebben ingesteld dan springerruiters Haha!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:20

haha, en dat is helemaal waar. Weer een dilemma de wereld uit.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:16

Oefenen en de moed niet opgeven.
Ik heb er ook 4 wedstrijden over gedaan eer dat ik een winstpunt had in de B.
Op wedstrijd is ie wat meer gespannen en die van mij is altijd enigsinds onrustig in de aanleuning,
hij komt niet echt tegen de hand, maar dan gaat ie weer wat lager en dan were wat hoger in de aanleuning, dit ziet er toch onrustig uit waardoor mijn punten steeds net geen winst was.
Thuis loopt ie een stuk beter, toevallig zondag onderlinge wedstrijd gehad, 200 punten.
Geloof dat je er voor officieel ongeveer 10 moet aftrekken, dus dan zou het 190 zijn.
maar die van mij loopt thuis wel beter.

Ik denk dat je vaker op wedstrijd moet gaan, dat het normaal wordt (weet natuurlijk niet hoe vaak je nu gaat).
Succes ermee, met veel oefenen en vaak starten moet die winstpunt toch echt een keer komen Ja

Edit: ik heb dan wel het geluk dat die aanvoelt wanneer we wedstrijd hebben en dan wel ze best doet Ja

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 21:41

Nou mijn winstpunt is binnen hoor! En afgelopen woensdag heb ik ook mijn eerst springwedstrijd gereden maar nog oefen want ik haalde mijn winstpunt de zaterdag erop.

woensdag 18 juni: (ik ben degene op het witte paard)
http://nl.youtube.com/watch?v=VXWUluZOJ_c

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:53

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:42

Een goede jury geeft je een punt in de B als je laat zien dat je klaar bent voor de L1. Het kan namelijk het laatste punt zijn..

En 'even' een paard lenen van een ander. Dat word dan een duur 'even lenen' startkaart, coupons.. dat lijkt me geen optie.

Lekker door blijven rijden, werken aan de spreekwoordelijke puntjes op de I dan komt het vanzelf.

Edit: Je hebt je punt en het springen ziet er goed uit.
Laatst bijgewerkt door Elan_GV op 22-06-08 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 22:43

Schimpie schreef:
Nou mijn winstpunt is binnen hoor! En afgelopen woensdag heb ik ook mijn eerst springwedstrijd gereden maar nog oefen want ik haalde mijn winstpunt de zaterdag erop.

Ondertussen is mijn winstpunt binnen Elan_GV Knipoog

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:47

haaha, ik ging net editen

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 22:50

hoeft niet meer *LOL*

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:08

goedzo, zie je nu wel, ik vind het springen er goed uit zien Ja

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:25

Ik zou gewoon goed thuis de dressuur blijven trainen.
En dan op wedstrijd je paard goed voorwaarts laten lopen en goed aan je benen. Paard recht opsluiten tussen je benen en goed de hoeken uitrijden en netjes op de letters rijden. EN LACHEN NAAR DE JURY! haha

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:26

maar blijf je nu dressuur rijden? of ga je je volledig op het springen storten?

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 10:32

geen dressuur meer voor mij, wordt me anders te prijzig als ik zoveel wedstrijden ga rijden. Uiteraard blijf ik wel dressuur lessen volgen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:41

Schimpie schreef:

Hey gefeliciteerd!