Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.
. Ik heb me voorgenomen dat wanneer ik van de 11 geplande outdoorwedstrijden 7 winstpunten of meer rijd, ik dan de volgende wedstrijd, indoor (op eigen manege) een keer M2 ga starten
.
daffodil schreef:Misschien moet ik gewoon lukraak wat inschrijven, dan moet ik![]()
, dat is de reden om voor mij verder te gaan. Normaal startte ik gelijk door in de volgende klasse (en bij iedere overstap gelijk winst gereden), nu bij het Z1 doe ik dat niet. Ik heb 1x HC gestart, start eind v/d maand nog een keer als ze niet bij de hengstenhouder staat en daarna pas in juli. Voor het Z1 wil ik toch wat beter voorbereid zijn
.
Dus ging ik liever meteen over met commentaar waar ik dan op kon oefenen, zodat het de volgende keer op wedstrijd beter zou gaan.. Ik heb eigenlijk altijd meteen de 1e proef in de nieuwe klasse winst gereden, behalve in het M2.. En net als Ziolette, vind ik het belangrijker om les te hebben als om 25 winstpunten in dezelfde klasse te rijden. Ik bedoel wat schiet je ermee op om 25 punten te rijden en telkens 1e te worden? Dan ga ik liever over.. Maar goed, iedereen doet wat hij/zij het fijnst vind natuurlijk! rowo schreef:Het valt me hier wel op dat er heel erg veel direct bij M1+10 over gaan. Dat heb ik nooit gesnapt?
Ashley__ schreef:rowo schreef:Het valt me hier wel op dat er heel erg veel direct bij M1+10 over gaan. Dat heb ik nooit gesnapt?
Ik denk dat tegenwoordig veel mensen zo snel mogelijk het Z in willen.
ik heb in 10 proefjes 13 winstpunten gereden, en was binnen 2 maanden Z1 startgerecht. Ik ging in de M2 sneller als in de andere klasses geloof ik rowo schreef:Het valt me hier wel op dat er heel erg veel direct bij M1+10 over gaan. Dat heb ik nooit gesnapt?
Pion schreef:Ashley__ schreef:Ik denk dat tegenwoordig veel mensen zo snel mogelijk het Z in willen.
Of mensen trainen door zonder te starten (of minder te starten in de doortrain tijd).
Het hoeft niet altijd zo te zijn dat mensen persee snel in het Z willen komen, er zijn meerdere redenen voor.
Kit_for_ever schreef:Bij mij is de rede als volgt. Ik betaal het startgeld van dat paard (paard is niet van mij) en t beestje heeft geen wedstrijdritme nodig. Ik vind het een té duur grapje om door te rijden tot de 30 punten als mn beestje thuis doorgetraind kan worden tot ik er klaar voor ben en ik m daarna 'gewoon' weer kan starten.
. Ik vind de klassen echt uitrijden te ver gaan, dan is het toch wel duidelijk dat je toe bent aan een volgende klasse..

UnitedO schreef:rowo schreef:Het valt me hier wel op dat er heel erg veel direct bij M1+10 over gaan. Dat heb ik nooit gesnapt?
Ik geloof niet dat je meteen heilig bent of er altijd verstandig aan doet wanneer je een klasse helemaal uit hebt gereden. Natuurlijk moet je je paard er wel redelijk bevestigd hebben voordat je een poging doet in een nieuwe klasse. Maar naar mijn mening is het helemaal niet erg om een keer flink commentaar te krijgen (met bijbehorende punten). Ik denk dat je er meer van leert dan telkens in het M1 winst te rijden.