Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
runningkawa schreef:Maar die vrachtwagen heeft veel gekost, dus kindlief moet ook wel presteren. Moet je investering er wel uithalen natuurlijk.
Verder ben ik het helemaal eens met de eerdere post van echwel.
Leonora schreef:onze vereniging organiseerde als een van de eerste in de wintermaanden Bixie-wedstrijden;
de eerste jaren was het schattigheidsgehalte heel hoog, maar nu een jaar of zeven/acht later,
weet je niet wat je zien. Ouders zijn bloedfanatiek staan met het losrijden midden in de kleine
bak gewoon les te geven of dwingen inderdaad de pony met hun handen in de krul
waar gaat het over![]()
mijn kinderen hebben allemaal gereden, maar ik vond dat naast dressuur, springen en samengesteld
rijden zeker deel uitmaakten van de rijkunstige ontwikkeling. Dus niet alleen maar van die mooi
aangeklede popjes die vanaf hun tiende alleen nog maar in een dressuurzadel zitten!
wat voor mij de vraag is; vinden kinderen het echt leuk of is het voor een groot gedeelte de 'will to please' die nu eenmaal veel jonge kinderen ten opzichte van hun ouders hebben.
Heb mijn kinderen alle kansen gegeven en gezorgde voor goede, anti-pluk-begeleiding en voor
de rest heb ik vanaf de zijlijn er zelden mee bemoeid. En gelukkig zijn het geen 'plukkers' geworden !
runningkawa schreef:idd echwel...
Ben eigenlijk blij dat mijn moeder geen paard kon betalen...al die prestatie dwang ook niet gehad
Als ze het maar leuk vindt en goed voor het dier zorgt. 
Citaat:maar die wel zo zijn... pff...arme kids
Die nog niet in alles een verstandige beslissing kunnen nemen...Echwel schreef:Ach zag laatst een kind op een bixbie wedstrijd wat met 3 pony's uitkwam, hummel van 6 wilde dit zo
graag(ahum)
. Maar goed ik denk dat je in elke sport wel ouders met prestatie-drang hebt. Of dit nou pony-wedstrijden zijn of niet, ik denk dat het geen verschil maakt. Mijn dochter wil zelf starten dus laat ik haar lekker starten
Shadow0 schreef:Het is zeker niet zo dat alle kinderen op wedstrijden gepusht worden. Maar kinderen zijn wel heel gevoelig voor uitgesproken of niet-uitgesproken gevoelens bij de ouders. En het lastige is dat kinderen dat niet altijd goed kunnen verwoorden of relativeren.
Het argument 'ze willen het zelf' is dus wel een beetje riskant: veel kinderen 'willen' het omdat ze denken dat hun ouders het willen. Of omdat ze het 'niet mogen' ervaren als een afwijzing.
Er wordt een paar keer genoemd 'sommige kinderen sturen al heel netjes, waarom zou je die tegenhouden' - maar dat vind ik al wel neigen naar een erg fanatieke invulling van de paardensport. Want wat heeft kwaliteit van rijden er nou mee te maken? Ik denk inderdaad dat kinderen onder de 12 niet te veel 'echte' wedstrijden moeten rijden. En dat heeft NIETS te maken met hun rijtechnische kwaliteiten, maar alles met het feit dat het kinderen zijn, en ik van mening ben dat al dat vreselijk prestatiegerichte niet echt goed is. "Jamaar ze willen het zelf" is in elkgeval niet doorslaggevend, als je het vraagt zijn er ook genoeg die 7 keer patat in de week willen, of elke dag laat naar bed... Het zijn kinderen ten slotteDie nog niet in alles een verstandige beslissing kunnen nemen...
Het zijn de ouders die dat een beetje moeten beperken.
Shadow0 schreef:/knip/
Ik denk inderdaad dat kinderen onder de 12 niet te veel 'echte' wedstrijden moeten rijden. En dat heeft NIETS te maken met hun rijtechnische kwaliteiten, maar alles met het feit dat het kinderen zijn, en ik van mening ben dat al dat vreselijk prestatiegerichte niet echt goed is. "Jamaar ze willen het zelf" is in elkgeval niet doorslaggevend, als je het vraagt zijn er ook genoeg die 7 keer patat in de week willen, of elke dag laat naar bed... Het zijn kinderen ten slotteDie nog niet in alles een verstandige beslissing kunnen nemen...
Het zijn de ouders die dat een beetje moeten beperken.
ThisIsMe schreef:Dan zou je dus ook alle voetbal-, handbal-, hockey-, judo- en noem alle sporten maar op wedstrijden onder de 12 jaar ook af moeten schaffen?