anneve schreef:OT: P&P zou vast willen dat dat waar is...Ik herinner me dat Coby van Baalen claimde niet aan een pony van een leerling te mogen komen tijdens een meerdaagse wedstrijd (of gelden bij de pony's weer andere regels).
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anneve schreef:OT: P&P zou vast willen dat dat waar is...Ik herinner me dat Coby van Baalen claimde niet aan een pony van een leerling te mogen komen tijdens een meerdaagse wedstrijd (of gelden bij de pony's weer andere regels).

cinny1 schreef:Sorry hoor maar een cap is echt geen garantie dat je geen hoofdletsel op kunt lopen. En nee, ik vind niet dat een cap het risico verkleint op letsel. Ik heb helaas al meerdere praktijk gevallen gezien van mensen die braaf met cap reden en ernstige nekletsel hebben opgelopen door de cap. Is niet mijn conclusie, maar van de behandelende artsen in het ziekenhuis.
Ik persoonlijk vind dat het als volwassene je eigen verantwoordelijkheid is of je een cap draagt of niet. Ik zie niet in hoe een ander voor mij zou moeten betalen als ik een ongelukkige val met mijn paard maak. Betaal jij dan ook voor al die duizenden verkeersslachtoffers per jaar? Ik denk het niet namelijk.
am13 schreef:Liever nekletsel van moes van je hersenen....
Citaat:Maar natuurlijk betalen we allemaal mee aan alle verkeersslachtoffers! Hoe meer we met z'n allen kosten per jaar, hoe hoger de premie wordt het jaar daarop!
Of denk je dat verzekeraars liefdadigheidswerk doen?

kissmeB schreef:een hoedje vind ik ook lang niet zo veilig als een cap haha snap niet dat ze dat nog toestaan..bedoel je ziet ook wel aan de stang en trens dat iemand z is:P hoef je niet speciaal een hoedje voor op toch?![]()
en bij ons op stal hebben ze ook dat certificaat zodat er staigaires mogen werken..maar de helft rijdt nog zonder cap?! nouja is dan hun eigen verantwoording toch!
cinny1 schreef:Ik denk je het erg overdrijft. Dan zouden de premies voor de autoverzekeringen inmiddels onbetaalbaar moeten zijn.
kissmeB schreef:en bij ons op stal hebben ze ook dat certificaat zodat er staigaires mogen werken..maar de helft rijdt nog zonder cap?! nouja is dan hun eigen verantwoording toch!

anneve schreef:Het heeft mij ook verbaasd, op zaterdag zaten er talloze, ik neem aan grooms, niet alleen zonder cap maar ook zonder rijbroek, zonder chaps (of laarzen) op paard. Dus gewoon in spijkerbroek met schoenen.
Het probleem is misschien dat de dressuurruiters met hoedje rijden en dus geen cap ophoeven. Daardoor kun je niet voor iedereen dezelfde regels maken op het losrijterrein.
Sizzle schreef:Wat te denken van voltige?
Da's pas eng met die gymschoentjes en het hoofd onder de buik e.d.
gomir schreef:Die meiden hebben in de training wel gewoon een helm op voor de veiligheid