Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
daffodil schreef:Het valt me tegenwoordig wel errug op dat er veel mensen met paarden rijden met een behoorlijke vader die er geen hout van bakken! Of dat te maken heeft met blindelings een paard kopen alleen op papier? Geen idee, maar op papier kun je toch echt niet rijden.....
Citaat:Het valt me tegenwoordig wel errug op dat er veel mensen met paarden rijden met een behoorlijke vader die er geen hout van bakken! Of dat te maken heeft met blindelings een paard kopen alleen op papier? Geen idee, maar op papier kun je toch echt niet rijden.....
runningkawa schreef:[
Dat valt mij dus ook op...
Krijgen van pappie een dure knol...maar als je te verwaand bent om naar je instructrice te luisteren dan kun je het vergeten...
(ff heel kort door de bocht maar duidelijk verwoord )
daffodil schreef:ja maar daar begint het dus wel op te lijken!!! Ik maak daar met een collega jury nog wel eens grapjes over: 150 punten in de L2 maar ik heb WEL een Gribaldi!!!!
runningkawa schreef:Maar hoeveel geweldige bewegers zie jij op concours die dat ook nog tonen Roanda?
Ik ken er maar een paar eigenlijk.
En oke, als die eenf ijne proef neerzetten weet je dat je daaronder staat.
Maar ook die maken fouten en dan sta je daar met je gewoon net, maar geen spetterend proefje toch boven
) met mijn gewone bewegers toch best spetterende proeven neer kan zetten!daffodil schreef:Het valt me tegenwoordig wel errug op dat er veel mensen met paarden rijden met een behoorlijke vader die er geen hout van bakken!
Weer een opsteker voor mij
Maar het is toch echt waar: thuis en met losrijden kan het nog zo fijn gaan, maar ik baal echt ontzettend van mezelf dat ik geen nette proef neer kan zetten! Kom ik uit de galop, moet ik op de korte zijde terug, krijg ik hem de hoeken nooit in, krijg je zo'n soort halve grote volte waarbij hij in de overgang naar draf ook nog uit elkaar valt ook. Trekt op niks
Dus ik weet zeker dat er jury's met de nagels in hun handen zitten van: Heeft dat mens zo'n fijn paard en dan rijdt ze zo'n slechte proef! Waarom doet ze dat nou?!
Maar we blijven gewoon kilometers maken en verder oefenen, ooit zal ik weten hoe ik het moet doen! (En ondertussen zal ik antistressmiddelen voor de jury's voorzien en vol bewondering kijken naar de ruiters die met kwalitatief mindere paarden een betere proef neerzetten
) 
daffodil schreef:Gisteren weer een middag zitten jureren....kleine bloemlezing van "super"bewegers uit de startlijst:
- San Remo
- 00seven
- rohdiamant
- ferro
- gribaldi
En zo kan ik dus wel even doorgaan. Ik persoonlijk hoef heel die afstamming er niet bij te hebben, sterker nog: Ik zit met nog grotere ogen me te verbazen hoe afschuwelijk beroerd die paarden de ring doorkomen!
Het merendeel zat dus echt laag in de punten, ferro, gribaldi, het ging zomaar met 155-165 punten naar huis. Het correct gereden paardje (met zessen voor de gangen!) zat daar dus ruim boven!
Mij mag je gerust uitnodigen om te komen jureren, ik zit namelijk wel in jullie buurt!
Mijn schrijver (van die vereniging) had die dag gestart met een fries en een haf, was eerste met de haf en zei nog doodleuk: Ja maar je moet wel jury's hebben die van dat soort paarden houdt! Waarop ik zeg, neeeeee je moet ervoor rijden en blijkbaar heb je dat gedaan! Toevallig zat er namelijk een vriendin van mij te jureren en die zit daar echt niet te kijken oh leuk een haf, die komt op één.
Het valt me tegenwoordig wel errug op dat er veel mensen met paarden rijden met een behoorlijke vader die er geen hout van bakken! Of dat te maken heeft met blindelings een paard kopen alleen op papier? Geen idee, maar op papier kun je toch echt niet rijden.....
Kaitlin schreef:Pfjiew... ben ik even blij dat de mening van de jury niet onder het protecol word gezet, haha![]()
Niet dat ik denk door een ferro te hebben beter te zijn als anderen, absoluut niet.
Het is maar net waar je van houd, en in mijn ogen mag je dat als jury niet meenemen in je beoordeling.
) Ik ben helemaal niet zo'n fantastische amazone, ook al wat op leeftijd
, en train echt niet iedere dag heel serieus. Bovendien ben ik best wat bang aangelegd. Maar volgens de startlijst moet ik natuurlijk een superproef gaan rijden als ik met mijn nog redelijk jonge Jazz de M1 in rijd. Dus HELP!!! Maar die mensen weten niet wat een ellende achter mijn naam en die van mijn paard schuilgaat. Een verongelukt paard waardoor er nu noodgedwongen deze Jazz bij mij op stal staat (ik had echt gezworen nooit aan deze mode mee te doen
), die meteen een half jaar op rust kon omdat ie totaal verprutst en ziek was. Die geen enkel vertrouwen mee in mensen had en alleen nog met de rem aangetrokken kon lopen. En die nu gelukkig het leuke paard begint te worden dat ik in eerste instantie ook in hem zag! Wat kan het mij schelen hoeveel punten ik straks rijd als ik weer ga beginnen, als ik er zelf maar een goed gevoel over heb, dan komt de rest vanzelf. Maar die druk he...
daffodil schreef:Gisteren weer een middag zitten jureren....kleine bloemlezing van "super"bewegers uit de startlijst:
- San Remo
- 00seven
- rohdiamant
- ferro
- gribaldi
En zo kan ik dus wel even doorgaan. Ik persoonlijk hoef heel die afstamming er niet bij te hebben, sterker nog: Ik zit met nog grotere ogen me te verbazen hoe afschuwelijk beroerd die paarden de ring doorkomen!
Het merendeel zat dus echt laag in de punten, ferro, gribaldi, het ging zomaar met 155-165 punten naar huis. Het correct gereden paardje (met zessen voor de gangen!) zat daar dus ruim boven!
Mij mag je gerust uitnodigen om te komen jureren, ik zit namelijk wel in jullie buurt!
Mijn schrijver (van die vereniging) had die dag gestart met een fries en een haf, was eerste met de haf en zei nog doodleuk: Ja maar je moet wel jury's hebben die van dat soort paarden houdt! Waarop ik zeg, neeeeee je moet ervoor rijden en blijkbaar heb je dat gedaan! Toevallig zat er namelijk een vriendin van mij te jureren en die zit daar echt niet te kijken oh leuk een haf, die komt op één.
Het valt me tegenwoordig wel errug op dat er veel mensen met paarden rijden met een behoorlijke vader die er geen hout van bakken! Of dat te maken heeft met blindelings een paard kopen alleen op papier? Geen idee, maar op papier kun je toch echt niet rijden.....
Mexxuna schreef:Ik heb wel het idee dat ik met dit paard (wat hele goede gangen heeft) vaak hoger in de punten zit, terwijl ik gevoelsmatig slecht gereden heb...
Vroeger (met normale bewegers & haflinger) zat ik altijd qua gevoel en jurypunten gelijk.. minder goede proef waren minder goede punten..
Met dit paard heb ik regelmatig gehad, dat ik een slechte proef neergezet had (rommelig, kleine foutjes, verkeerde galop) en toch met punten thuis kwam die boven de 190 vielen.
Dat had gerust 30 punten minder mogen zijn
Pipo schreef:Mexxuna schreef:Ik heb wel het idee dat ik met dit paard (wat hele goede gangen heeft) vaak hoger in de punten zit, terwijl ik gevoelsmatig slecht gereden heb...
Vroeger (met normale bewegers & haflinger) zat ik altijd qua gevoel en jurypunten gelijk.. minder goede proef waren minder goede punten..
Met dit paard heb ik regelmatig gehad, dat ik een slechte proef neergezet had (rommelig, kleine foutjes, verkeerde galop) en toch met punten thuis kwam die boven de 190 vielen.
Ben ik met je eens hoor, ik heb ook een keer punten gehad met mijn vos waarvan ik dacht:=Dat had gerust 30 punten minder mogen zijn
zou wel lekker zijn 
JollyJumper schreef:Help, ik voel de druk nu al toenemen als ik straks met mijn Jazz moet starten (en moet ook nog meteen M1 starten) Ik ben helemaal niet zo'n fantastische amazone, ook al wat op leeftijd
, en train echt niet iedere dag heel serieus. Bovendien ben ik best wat bang aangelegd. Maar volgens de startlijst moet ik natuurlijk een superproef gaan rijden als ik met mijn nog redelijk jonge Jazz de M1 in rijd. Dus HELP!!! Maar die mensen weten niet wat een ellende achter mijn naam en die van mijn paard schuilgaat. Een verongelukt paard waardoor er nu noodgedwongen deze Jazz bij mij op stal staat (ik had echt gezworen nooit aan deze mode mee te doen
), die meteen een half jaar op rust kon omdat ie totaal verprutst en ziek was. Die geen enkel vertrouwen mee in mensen had en alleen nog met de rem aangetrokken kon lopen. En die nu gelukkig het leuke paard begint te worden dat ik in eerste instantie ook in hem zag! Wat kan het mij schelen hoeveel punten ik straks rijd als ik weer ga beginnen, als ik er zelf maar een goed gevoel over heb, dan komt de rest vanzelf. Maar die druk he...