. Ik vind het juist erg leuk dat je aangespannen rijd. (ja ik leer het verschil nog wel eens
). Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik vind het juist erg leuk dat je aangespannen rijd. (ja ik leer het verschil nog wel eens
). Neonlight schreef:Nee, ik zeg niet dat ze zo getrained worden dat ze een dressuurproef kunnen lopen, ik zeg enkel dat het in grote lijnen hetzelfde is en het ook dressuurmatig gaat. (En bovendien hebben ze nog nooit een zadel op de rug gehad, en omdat ik met kleine maat hackney's werk zou je ook nog eens mee kunnen lopen.)
Mijn Michael galoppeerd regelmatig voor de kar, en heeft nog een goede galop ook (maar als hij het doet is het niet de bedoeling). Maar dat is een hackney en geen tuigpaard. Over het algemeen wordt geen galop geoefend, maar dat wil niet zeggen dat de basis africhting niet hetzelfde is. Dat de galop niet geoefend wordt komt puur omdat de galop een ongewenste gang is in de aangespannen sport. Dat wil niet zeggen dat je met trainen geen goede galop erin kan krijgen, maar we trainen er niet op omdat we niet willen dat ze makkelijk in de galop springen tijdens de wedstrijd.
Overigens, de tijd dat Anky van Grunsven Just in Time reed galoppeerde ze wel veelvuldig. En Just in Time kon goed galopperen, heb het in een clinic gezien. Dat jaar werd hij ook weer Nederlands Kampioen in de ereklasse.
En zoals ik al eerder aanhaalde, Edelster van Aat van Essen heeft eerst in de aangespannen sport gelopen, Nederlands Kampioen geworden, en niet veel later liep hij lichte toer bij de dressuur.
wel leuk hoe meer tuig/groninger in de sport komen hoe leuker Neonlight schreef:Ik kan het helaas ook niet terug vinden op internet.
Neonlight schreef:***gaat zo de Hoefslag eens uit de verpakking halen***
Had hij geen lichte toer gereden? Goh, ik dacht namelijk van wel.
Ook nog een aparte kleur, schimmels zijn er niet veel. Neonlight schreef:Ja, had het gevonden. Zat ik er toch naast, meende echt dat hij LT gereden had. Edelster was een machtig tuigpaard.Ook nog een aparte kleur, schimmels zijn er niet veel.

Foto's in je topic zijn er ook super uit.
Zou het wel heel leuk vinden!