Ik laat ze altijd zitten, en had altijd 7ens en 8en voor de verzorging. Maar nu in de M krijg ik geen punten meer voor de verzorging, dus laat ik ze al helemáál zitten
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

KiMmK schreef:Wij scheren onze paarden altijd! Waarom? Omdat ze er mee rijden in de hoogste menklasse.. Dus als ze niet geschoren zijn beginnen ze erg snel te zweten en dat vind ik pas zielig!
Wij scheren ze wel in het najaar zodat ze in de winter toch nog warmte haartjes hebbenen ze hebben natuurlijk een super dikke deken!
KiMmK schreef:Wij scheren onze paarden altijd! Waarom? Omdat ze er mee rijden in de hoogste menklasse.. Dus als ze niet geschoren zijn beginnen ze erg snel te zweten en dat vind ik pas zielig!
Wij scheren ze wel in het najaar zodat ze in de winter toch nog warmte haartjes hebbenen ze hebben natuurlijk een super dikke deken!

Een tussenweg dus. Helemaal kaal vind ik niet eerlijk. Maar een 10 cm lange snorhaar wil ik ook niet dus meestal zijn ze een cm of 3.

Nadya schreef:KiMmK schreef:Wij scheren onze paarden altijd! Waarom? Omdat ze er mee rijden in de hoogste menklasse.. Dus als ze niet geschoren zijn beginnen ze erg snel te zweten en dat vind ik pas zielig!
Wat heeft dit te maken met snor- en tastharen????
mrie schreef:Als ik mijn snor scheer dan stoot ik mijn neus niet vaker want die kan ik zien. Knollies kunnen dat niet.
Die haren in zijn oren hebben de functie viezigheid en water buiten te houden en het dient als anti ruis. Net als een microfoon zonder zo'n pluizing ding er omheen dit geeft heel veel bijgeruis van de wind, met zo'n pluizing ding (haar dus) is dat weg en kan je paard dus beter horen.
Als de zijkant van de staart weg geschoren is dan hebben ze dus eerder een koude poep. Maar dat vind ik minder erg dan oren neus en baard haar weghalen.
De opmerking "Mensen scheren zich toch ook" slaat de spijker op de kop. Een paard is GEEN mens maar een paard en dus niet één op één te vergelijken.
mrie schreef:Als ik mijn snor scheer dan stoot ik mijn neus niet vaker want die kan ik zien. Knollies kunnen dat niet.
Die haren in zijn oren hebben de functie viezigheid en water buiten te houden en het dient als anti ruis. Net als een microfoon zonder zo'n pluizing ding er omheen dit geeft heel veel bijgeruis van de wind, met zo'n pluizing ding (haar dus) is dat weg en kan je paard dus beter horen.
Als de zijkant van de staart weg geschoren is dan hebben ze dus eerder een koude poep. Maar dat vind ik minder erg dan oren neus en baard haar weghalen.
De opmerking "Mensen scheren zich toch ook" slaat de spijker op de kop. Een paard is GEEN mens maar een paard en dus niet één op één te vergelijken.

Citaat:Nee een paar uur nat blijven lopen omdat je niet opdroogt door je dikke vacht na het werken is pas fijn.
Sommige paarden die volop in het werk staan meoten geschoren worden omdat ze niet meer droog worden.
Cowgirl schreef:Citaat:Nee een paar uur nat blijven lopen omdat je niet opdroogt door je dikke vacht na het werken is pas fijn.
Sommige paarden die volop in het werk staan meoten geschoren worden omdat ze niet meer droog worden.
Dit is ook Bull..
Ik rijd dagelijks en elke haar die mijn paard krijgt zit er nog steeds aan. Na de flinke duin/strandrit heb ik hem na het uitstappen lekker laten rollen. Ik doe het al jaren zo en heb nog nooit een ziek paard gehad.
Bezwete paarden goed uitstappen en daarna kunnen ze zo weer naar buiten. Paarden worden ziek omdat we teveel met ze tutten.
Ik ben van mening dan meer mensen eens wat beter naar het wezen paard moeten gaan kijken alvorens alles eraf gaan knippen .
Kafue schreef:Een beetje dom door de duinen of het strand lopen is anders nat worden dan een uur tot anderhalf uur zwaar dressuurwerk doen of springen. >De mijne wordt niet eens nat als ik naar buiten ga. Terwijl tijdens het werk hij wel degelijk nat wordt.

talented schreef:Ik kan me niet voorstellen dat deze regel echt door gaat komen. Ik scheer alle haren eraf, inclusief de tastharen. Ze hebben geen wonden waar dan ook van het stoten, dus het valt allemaal wel mee!
).