Paard mag niet B starten.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Re: Paard mag niet B starten.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:16

piewie schreef:
.... Ik heb dit topic geopend om te kijken of er misschien andere oplossingen zijn... ...Denk nou niet dat ik het zo leuk vind om weer in de B te starten.... Het liefst zou ik mijn punten terug willen zien en hoger gaan starten....

Da's heel anders dan de indruk die ik in voorgaande posts kreeg. Voor bovenstaand verhaal alle begrip.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 17:17

ja dat heb ik gelezen en ik heb al een mail naar de KNHS gestuurd, maar het blijft wel verleidelijkhoor om in de B weer te beginnen hahaha.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:21

Arabesk schreef:
runningkawa schreef:
Maar als alles bij jou kwijt is mag je in de B beginnen.
Maar wil je dat wel? Is dat wel eerlijk voor de rest?

tsja dat is dan zoiets als met een ferrarri bij een boerenautocross aankomen en dan winnen...

Zijn zat anderen die met een paard wat getraind is door een ander met een vinger in de neus de B door komen.. je rijd daar toch voor je eigen punten en niet voor een banketstaaf lintje lijkt mij.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 17:28

delerium schreef:
piewie schreef:
.... Ik heb dit topic geopend om te kijken of er misschien andere oplossingen zijn... ...Denk nou niet dat ik het zo leuk vind om weer in de B te starten.... Het liefst zou ik mijn punten terug willen zien en hoger gaan starten....

Da's heel anders dan de indruk die ik in voorgaande posts kreeg. Voor bovenstaand verhaal alle begrip.

Ik heb het waarschijnlijk dus ook iets anders uitgelegt en ik had toen ook nog geen bericht van de KNHS terug. En ik weet het op dit moment gewoon ff niet. Het blijft verleidelijk, want als alles goed gaat vlieg ik erdoor en ik kan zeggen dat ik dan van onderaf aan begonnen ben. Maar aan de andere kant, geeft het mij niet echt een goed gevoel om weer in de B te starten.
Ik wacht nu weer op antwoord van de KNHS en ik hoop dat ik misschien hoger mag starten. Ik heb er ook de referentie bijgezet van eerder en ja nu maar ff afwachten...

laudtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:17

ach, laat je niet gek maken door wat anderen vinden. Als jij de luxe hebt om te mogen kiezen in welke klasse je wilt starten dan moet je daar gebruik van maken!
Ik kreeg ook al te horen dat het oneerlijk was dat ik al Z zou mogen starten als ik dat wilde terwijl anderen daar jaren voor moeten trainen. Maar het was ook oneerlijk als ik L zou starten omdat zowel ik als het paard hoger hebben gereden. Het is toch nooit goed en je rijdt toch lekker voor jezelf?! Dus bekijk samen met je trainer welke klasse bij je past en ga dan lekker op wedstrijd. Geniet ervan!

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:36

liberty schreef:
10 jaar terug is niet bekend omdat het KNHS geworden is, niet actieve ruiters e.d. werden toen niet in het nieuwe systeem opgenomen.

@TS, ik zou gewoon B rijden, je moet het zelfs, want de KNHS heeft geen bekende stand van je.

Nee hoor, ik sta nog keurig in het systeem van vroeger en ik ben destijds ook gestopt toen het nog NBVR en NKB enzo was Haha!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:38

En het is dus helemaal zeker dat jij niet geregistreerd staat bij de KNHS?

Ik zou dat echt nog even een keer goed nagaan, voor je problemen krijgt...

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:44

Urielle schreef:
Nee hoor, ik sta nog keurig in het systeem van vroeger en ik ben destijds ook gestopt toen het nog NBVR en NKB enzo was Haha!

Raar want van mijn zus waren ooit standen van de SGW weg..

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:50

liberty schreef:
Urielle schreef:

Raar want van mijn zus waren ooit standen van de SGW weg..

Bij Lielle waren ze er nog wel zei ze een bladzijde eerder (las ik later), ook van SGW en van 1991(!!!).
Ik sta nog in het systeem met mijn oude combinatienummer en al (wel een verkeerde stand, maar dat boeit me niet verder, ik mag toch nog B starten Vork ).

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:14

ikke...goed lezen Lachen
De ruiter is Z (heeft alleen mazzel dat gegeven weg zijn)
Dus paard en ruiter Z is geen B Lachen

laudtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:18

enneh ikke...... ik weet niet welk reglement jij gedownload hebt? Je link werkt nl niet. Maar in het diciplinereglement dressuur dat ik bekijk staan op die pagina's de bitten.
En de stand die je bij de pony's hebt gereden telt echt wel mee (helaas of juist gelukkig net wat je wilt..)

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:20

nou nou zoveel berichten moe k plaatsen in dit topic haha

via knhs.nl dan dressuur aanklikken en dan reglementen vervolgens dressuurreglement..

laudtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:21

dan kloppen de blz die je opgeeft niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:23

Jawel, klopt wel die bladzijdes
Maar om eerlijk te zijn kijk ik daar niet zo snel
Hoogst gemeenschappelijke klasse, dat is simpeler te onthouden Lachen

En van Pony naar paard mag je 1 klasse lager.
Zou als de punten niet kwijt zijn dus M2 zijn Lachen

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:34

Urielle schreef:
liberty schreef:
10 jaar terug is niet bekend omdat het KNHS geworden is, niet actieve ruiters e.d. werden toen niet in het nieuwe systeem opgenomen.

@TS, ik zou gewoon B rijden, je moet het zelfs, want de KNHS heeft geen bekende stand van je.

Ik stond er niet meer in, waren NPC standen. Ik heb nu zelf een coupon opgestuurd om weer opgenomen te worden in het bestand met mijn oude score. Zal er dus wel aan liggen van welke kliek je af kwam.

TS gewoon lekker B starten als het mag. Als het makkelijk gaat ben je toch zo door die B heen en zo kun je lekker aan je paard wennen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:55

Mijn standen kloppen ook niet daar bij de KNHS, en die zijn nog geen 10 jaar oud. Af en toe gaat daar gewoon iets mis, waar mensen werken worden fouten gemaakt!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:56

laudtje schreef:
even opgezocht in het reglement van de KNHS:

Artikel 42 - Dispensatie met betrekking tot klasse-indeling
1. Indien een ruiter, een paard of een combinatie meer dan 3 jaar (36 maanden) niet
meer is uitgekomen in de hoogste klasse waarin een winstpunt behaald is, bestaat
de mogelijkheid om schriftelijk dispensatie aan te vragen om in een lagere klasse
ingeschaald te worden dan in de startgerechtigdheidstabel (in de verschillende
disciplinereglementen) is vermeld.

Oke, ik lees dit nu dus pas, en ben nietmeer met dit paard bezig, maar word nu dus verschrikkelijk nijdig.
Ik heb enkele jaren gestart op een paard dat HEEL vroeger Z1 gelopen had en ik kwam van het L2 bij de pony's. DAarvoor had dit paard nog L1 gelopen een hele tijd, maar zover ik weet niet meer hoger.
Omdat dit paard Z1 had gereden moest ik toch in het L1 starten.
Probleem was dat dit paard een half jaar niet bereden was en daarvoor niet op een fatsoenlijke manier, zelfs het B was verschrikkelijk zwaar geweest met dit paard in het begin. Oef, hier kan ik dus niet tegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:00

Maar het klopt dan toch gewoon?
Er staat in de hoogste klasse waarin hij is uitgekomen. Dat was bij dat paard Z1, niet het latere L1 Lachen

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:06

Als er idd niets meer bekend is van jouw klasse en punten, dan mag je niet in het B starten, dan moet je in het B starten.
(van mij waren ze ook alles kwijt, maar dan spreek je over 25 jaar geleden)

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:08

Als het langer dan 36 mnd geleden is kan je dispensatie aanvragen om lager te starten, tenminste dat heb ik ooit in het reglement gelezen. Bij mij is het wel 10 jaar geleden, ha ha.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 10:49

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:21

Dan start je toch H.C. in het B?? Dat mag altijd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:09

runningkawa schreef:
Maar het klopt dan toch gewoon?
Er staat in de hoogste klasse waarin hij is uitgekomen. Dat was bij dat paard Z1, niet het latere L1 Lachen

Maar aangezien dit meer als drie jaar geleden was, was dit niet meer geldig en in die laatste 3 jaar had hij niet meer hoger gestart als L1. Ik was L2 bij de pony's. Hoogst gemeenschappelijk: L1, maar eentje lager omdat ik van de pony's af kwam... Is B in mijn ogen.. Of denk ik nu verkeerd?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:13

piewie schreef:
er is echt niets meer bekend bij de knhs en ik heb toen die tijd alles laten liggen bij mijn ouders en wegensomstandigheden, kan ik het daar niet weghalen. Ik heb namelijk geen kontakt meer met hen en waarschijnlijk hebben hun het ook weggegooid. Wel jammer, maar ik denk dat ik toch voor de B dan ga. Ook omdat ik er al zolang uit ben en ik van dit paard weer erg veel kan leren en ook vooruit kan komen. Ik denk dat ik gewoon lekker in de b ga starten en het maar even op me af laat komen.

Als er dus niks meer bekent is bij de KNHS van jouw verleden dan mag je niet eens hoger starten Haha! . Jij moet dan beginnen in de B ongeacht of je paard Z is geweest of niet volgens mij.