Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paix

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 21:18

ik had ook een mooie..

bij het instappen.. hij is zo braaf hij is ng geen een keer gescho..... daar ging mijn paard in rengalop door de bak Tong uitsteken..

of dat ik altijd laatste of 1e laatste word op proef.. schandelijk Tong uitsteken

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 21:21

OMG lig dubbel om die blunders, en zo herkenbaar!
Ben zelf ook kampioen blunderen:

Tijdens springwedstrijd heel netjes parcours rijden, en halverwege stopt m'n paard. Ik vlieg over de hindernis, met het hoofdstel in mijn handen...

Ben ook eens paard vergeten... Vijf minuten na vertrek: "Heb jij Promise op de wagen gezet?"
"Nee, dat had jij toch gedaan?" Koe

Tijdens een M proefje, moet je op gegeven moment B afwenden, X halthouden. Zei mijn voorlezer voor de grap: "X halthouden en groeten!" Dat deed ik dus, doodserieus...

En de kleine dingetjes, tijdens de proef je knotje verliezen, hekjes omver rijden, verkeerde kant oprijden, te vrolijk paard dat in de middengalop een rodeo'tje begint, de slappe lach krijgen...

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 21:25

Heb wel eens een leuke blunder gezien, bij een internationale wedstrijd voor gehandicapte ruiters was er een jongen uit israel , hij reed een nette proef alleen met het afgroeten stond hij met de kont van zijn paard naar de jury... die hadden toen de grootste lol.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 21:38

die foto Haha! Haha! Haha! Haha!
mijn allerallereerste wedstrijdje..8jaar oud...dapper op weg,manegepony moet mesten en stopt omdat ie dat zo gewend is. Daarna beteuterd kijken,niet weten wat ik moet doen en vragen of ik mischien alsjeblieft toch nog door mocht rijden Bloos
het is als 15 jaar geleden,maar herinner me nog als de dag van gisteren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 21:40

met een onderlinge wedstrijd.. paard had 6 weken stil gestaan, en ik had 4 dagen om haar klaar te maken voor de wedstrijd. jury zat op stoelen achter de letters, en het paard vond het wel grappig, om achter het bordje langs te springen elke keer weer, jury zat op het laatst helemaal scheef op de stoelen, omdat ze bang waren dat ze over hun voeten liep Bloos

Strondvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 21:41

Voor ik een proef moest rijden , viel ik eraf Scheve mond onder het zand kwamen we de proef binnen Vork

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:05

wiseguy15 schreef:
ook ben ik al eens (bijna!!) op concours gegaan zonder paard Tong uitsteken

dat zou echt erg zijn. *LOL*

Vido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:19

Ik kwam op een wedstrijd aan, betaalde mijn startgeld en ging nog op mijn gemak een bakje koffie drinken. Ik reed in het ZZ-zwaar (1e proef moet je uit je hoofd rijden) en die rubriek was al begonnen. Maar...ze reden heel anders dan de proef die ik uit mijn hoofd wist... Ben snel naar het secretariaat gelopen, gevraagd of ze een kopietje van de proef hadden en heb in 10 min als een gek mijn proef in mijn hoofd zitten stampen!

Goede wedstrijdvoorbereiding hoor... Clown

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:49

ROFL Vido, das echt een klassieke fout vind ik Bloos

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:59

Als 10-jarige vriendelijk zwaaien naar de jury i.p.v. groeten... Heb ook eens gesalueerd Clown

Ik heb ook wel eens tijdens een onderlinge springwedstrijd van de manege gehad dat boven de sprong mijn beugelriem brak. Ik hing aan de zijkant van het paard, krabbelde er terug op en maakte het parcours af. Ik was zo blij dat ik als enige foutloos was! Ik had alleen de tijd met ruim 10 minuten overschreden, wist ik veel dat je dan gediskwalificeerd wordt.....

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:04

Vido schreef:
Ik kwam op een wedstrijd aan, betaalde mijn startgeld en ging nog op mijn gemak een bakje koffie drinken. Ik reed in het ZZ-zwaar (1e proef moet je uit je hoofd rijden) en die rubriek was al begonnen. Maar...ze reden heel anders dan de proef die ik uit mijn hoofd wist... Ben snel naar het secretariaat gelopen, gevraagd of ze een kopietje van de proef hadden en heb in 10 min als een gek mijn proef in mijn hoofd zitten stampen!

Goede wedstrijdvoorbereiding hoor... Clown

iemand die ik ken kwam er pas achter dat ze de verkeerde proef uit haar hoofd had geleerd toen degene voor haar aan de proef begon!!
(je mag dan op het stukje achter de ring stappen)
Die heeft dus heel geconcentreerd naar die proef zitten kijken, en de eerste onderdelen gingen nog goed.... Daarna helaas toch 3 keer verkeerd gereden Nagelbijten / Gniffelen

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:11

Leuk topic!
Ik ben een keer, aan het einde van de proef, vergeten af te groeten.
Ik ging doodleuk halthouden en reed toen gewoon verder. Het mooie is zelfs dat ik er een 7 voor haalde, de jury had het gewoon niet eens in de gaten!

Een andere blunder was tijdens een springparcours. Ik verloor een beugel met beugelriem al bij de tweede sprong.
Heb het hele parcours doorgesprongen met 1 beugel (en een spierpijn de dag erna, want zo leer je pas echt zitten!! Boos! ).

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:18

1. voor ik wou opstappen ging ik men laarzen aandoen... en ineens begaf een ritssluiting het Bloos
ik men bot met een koortje dichtgebonden( trok op niets Clown ) en zo dressuur gereden en gesprongen.

2. we waren te laat vertrokken, en dus toen we aankwamen moest ik me hasten voor te springen...ik mijn paard vlug opgezadeld en ik ging is volle draf naar de inrijpiste. na wat draven gingen we over een laag kruisje, begon men paard daar te bokken en ik viel... had ik het hoofdstel toch niet mee uitgetrokken en lag ik in het weiland erlangs Clown en men paard maar rustig aan het gras knabbelen toen ik daar lag
Laatst bijgewerkt door Sugar_SL op 03-11-07 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:19

wat is een bot Bloos In jou geval dan hea Knipoog ?

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:20

Marjo_x schreef:
wat is een bot Bloos In jou geval dan hea Knipoog ?

laarzen Bloos sorry

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:21

Merel_Claire schreef:
Leuk topic!
Ik ben een keer, aan het einde van de proef, vergeten af te groeten.
Ik ging doodleuk halthouden en reed toen gewoon verder. Het mooie is zelfs dat ik er een 7 voor haalde, de jury had het gewoon niet eens in de gaten!

Een andere blunder was tijdens een springparcours. Ik verloor een beugel met beugelriem al bij de tweede sprong.
Heb het hele parcours doorgesprongen met 1 beugel (en een spierpijn de dag erna, want zo leer je pas echt zitten!! Boos! ).

ooh, dat laatste heb ik ook meegemaakt Haha! en iedereen maar aan het roepen: neem jou stijbeugels terug!! Tong uitsteken

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:24

Toen mijn paard naar de keuring van het NRPS ging had ik hem eventjes vastgezet aan de trailer, hij stond zo rustig te eten dat ik wel even iets te drinken kon halen dacht ik...

Totdat ik een bruin paard los over het terrein zag draven, 'mooi dier' dacht ik nog. Toen ik beter keer zag ik dat het mijn eigen paard was. Dus ik kon er zelf in een flinke draf achteraan gaan rennen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:38

Ik heb ook al wat blunders gemaakt;
- Na het springen gaan afgroeten Tong uitsteken
- Laats ging ik links i.p.v. rechts, ik heel mooi pony omdraaien geen volte ofzo Tong uitsteken Maar gewoon eigenlijk voor de hekjes langs nog om zetten haha.

In een klasiek parcour op een odue z-pony rijden, en jij als 9 jarige meisje erop die later verbaasd in het zadel zit omdat de pony het overnam en alles nog in de goede volgorde ook nog Tong uitsteken (ik stuurde wel een beetje, maar was zo verbaasd haha)

josan123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:44

MijN Grootste blooper.. Hmm.. leuk om is over nate denken!;)
Ik denk dat ik er wel meer gemaakt heb.. maar een echt groote blooper was.. op het Nk in de Z1.
toen reed ik verkeerd.. ik ging vanhandveranderen in plaats van afwenden! en dit koste mij net het plaatsje in de Finale:( ik had nl. toen maar 1 punt minder over 2 jury's dan de gene boven mij.,, dus dat was wel erg balen!;

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:51

Jootje24 schreef:
een vriendin van mij deed een x mee aan een equipe wedstrijd
bij het spr. kon je kiezen uit de laatste hindernis of een joker hindernis dan kreeg je meer punten. Nou zij wou de joker doen
dit was een steil met 1hoge balk voor de rest geen grond balk of schuine balk niks. Zij sprong dus in het M met een kleine Dpony. En die pony dacht ja daaaaaaag dara kan ik ok wel onder door en toen had zij dus de balk voor haar op het zadel ligge.. Dat zag er echt zoo komisch uit

Lisette! Haha! Clown

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 01:42

Ook nog 'n goeie van een kennis:
"Pap, zet jij Sammy even op de trailer?"
"Ja, hoor"
meisje komt later aan, staat de pony vrolijk over de laadklep de kijken
vol in paniek "Paaaaap, hij is gedraaid!"
"Oh nee" rent mee terug
"Hij staat toch goed? Clown"
Had ie hem andersom erop gezet, achteruit er op gezet, pony deed het zonder enig probleem Tong uitsteken

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 01:55

Toen ik een jaar of 7 was hadden we een manege wedstrijd en ik moest op een pony (shetlander) die dus echt niet springt (zelfs later toen ik ouder was kreeg ik dat beest niet over een hindernis heen, volgens mij vindt die 't gewoon niet leuk) Nouja ik moest dus gewoon áchter iemand aanrijden (was trouwens m'n eerste 'wedstrijd') We gingen trouwens springen (maar dat was misschien al duidelijk) nouja iedere hindernis ging die er langs gewoon écht állemaal. Laterna kwam ik erachter dat je als die een hindernis weigert dat je die dan nóg een keer mag proberen. Clown

Heb ook wel eens gehad (met m'n eigen pony dan) dat ik de hele bak bokkend door ben gegaan (ook manege wedstrijd) achja beetje een deugnietje Haha!

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 09:28

Heeeeel lang geleden was ik met mijn pony op de manege en daar stond een springparcours uit. Dus geprobeerd of mijn pony kon springen want dat wist ik eigenlijk niet. Hij sprong echt alles, helemaal geweldig. Dus toen meegedaan aan een oefenparcours. Maar ben de eerste hindernis niet overgekomen, hij bleef maar weigeren. Zelfs balk op de grond gelegd en iemand erachter met zweep, maar het was echt NEE. Dus het springen maar vergeten en verder met dressuur gegaan, om uiteindelijk ook maar weer een oefenwedstrijd te rijden en wat doet meneer??? Hij springt over de hekjes heen !! Duidelijk geen geschikte wedstrijdpony.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 09:46

Ik ben een keer mijn cap vergeten. Had alles klaargelegt en daar gewoon niet aan gedacht. Snel even een cap van iemand anders geleend. Heb ook al ontzettend debiele proeven afgelegd. Mijn voorlezer was een beetje laat, zegt "A-X" vlak voor de A, direct wend ik af, "halve grote volte links." Ik weer terugslingeren. Had er een 3 voor, slordig.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:32

Ehm 24 uur te vroeg op een wedstrijd aankomen... Bloos. We waren al laat (had mijn vader vroeger nog al eens een handje van). Dus hij is gaan betalen ik gaan opzadelen (niets vermoedend omdat er achteraf de paarden waren die moesten starten die dag, dus genoeg wedstijd mensen om me heen). Komt mijn vader terug ik zo snel help me even. Hij zo heel droog: "hmm ben je niet te vroeg". Ik: "nee weet zeker dat ik zo moet." Hij: "Denk toch dat je veel te vroeg bent... zo'n 24 uur." Oeps..