Stelling -> Bij 10 winstpunten over of klasse uitrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Re: Stelling -> Bij 10 winstpunten over of klasse uitrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:39

Ik denk dat je moet overstappen wanneer je daar klaar voor bent, blijven hangen in een klasse voor de prijzen vind ik nogal onzin eigenlijk.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:49

Marijkjuh schreef:
Ik denk dat je moet overstappen wanneer je daar klaar voor bent, blijven hangen in een klasse voor de prijzen vind ik nogal onzin eigenlijk.

Nou zo'n onzin vind ik dat niet..... Heb het zelf ook wel es gedaan. Kan ik ondertussen rustig doortrainen voor de hogere klasse. Al dat inschrijfgeld is ook niet niks.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:55

Ik heb de B lekker vol gereden tot de 30 punten. We hadden op een gegeven moment wel steeds 4 winstpunten (2 proeven) en een prijs, niet bepaald vervelend Haha! De laatste 3 wedstrijden heb ik wel echt gereden om prijzengeld te verzamelen...ieder zn recht toch?
Daarbij komt dat mijn paard nu nog maar 4 jaar is en binnen een half jaar nu al in L1 met winspunten zit en L springen. Zou ik met 10 of 15 overgegaan zijn...dan gaat het gewoon te snel omdat hij nog weinig ervaring heeft en kilometers moet maken.

Maar eigenlijk moet iedereen zelf weten wanneer hij/zij overgaat!

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 09:31

Ik heb geen eigen paard,
Maar als ik een eigen paard had en ik zou er wedstrijden mee rijden zou ik nooit al na 10 wp overgaan
behalve als het paard er écht klaar voor is.
Ik zou gewoon net zo lang door blijven rijden in die klasse, totdat het paard en ik er klaar voor zijn om verder te gaan

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:30

Ik snap niet dat iedereen er zo 'tegen' is dat anderen bij 10 wp overgaan. Ik train thuis altijd 1 niveau hoger, dus ik ga ook gelijk bij 10 (of 11 of 12 Clown) winst over. En ja, in die hogere klasse rijd ik ook gewoon weer de winstpunten mee, het is niet zo dat het 2 maanden duurt eer ik eindelijk een winstpuntje heb.
Sommige mensen rijden elk weekend wedstrijd en gaan bij 20 winst over, ik rijd 2x in de maand wedstrijd en ga bij 10 winst over. Dan maakt het imo niet uit of je nou bij 10 of 20 overgaat. Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:42

OemmiejO schreef:
Ik snap niet dat iedereen er zo 'tegen' is dat anderen bij 10 wp overgaan. Ik train thuis altijd 1 niveau hoger, dus ik ga ook gelijk bij 10 (of 11 of 12 Clown) winst over. En ja, in die hogere klasse rijd ik ook gewoon weer de winstpunten mee, het is niet zo dat het 2 maanden duurt eer ik eindelijk een winstpuntje heb.
Sommige mensen rijden elk weekend wedstrijd en gaan bij 20 winst over, ik rijd 2x in de maand wedstrijd en ga bij 10 winst over. Dan maakt het imo niet uit of je nou bij 10 of 20 overgaat. Knipoog

Ik snap de mensen die er tegen zijn ook niet
Ik vind het zonde van m'n geld, tijd en energie (en de tijd en energievan degenedie mee moeten Knipoog ) om elke week weg te gaan en meer dan 10 11 punten te halen.
Plan zo dat ik er aan toe ben als ik de laatste punten behaal ik zo over kan naar de volgende klasse.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:15

Als je zo redeneert dan zou ik mijn paard dus thuis moeten houden tot hij 6 is en ik hem direct Z kan/mag gaan starten?
Ik zie niet in waarom het zonde van het geld, de tijd en de energie zou zijn als ik m'n paard toch meeneem naar wedstrijden terwijl ik ook direct Z mag starten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:02

KarinvdM schreef:
Als je zo redeneert dan zou ik mijn paard dus thuis moeten houden tot hij 6 is en ik hem direct Z kan/mag gaan starten?
Ik zie niet in waarom het zonde van het geld, de tijd en de energie zou zijn als ik m'n paard toch meeneem naar wedstrijden terwijl ik ook direct Z mag starten.

Dat ik het zonde vind van mijn tijd en geld, hoeft een ander dat nog niet te vinden Verward
Dat mensen er "tegen" zijn om bij 10 punten over te gaan snap ik niet.

Als ik in het Z zou mogen starten zou ik idd max 1 x per maand op wedstrijd gaan, als het paard ook klaar is, tot hij de leeftijd van 6 zou bereiken. Maar het paard moet er wel klaar voor zijn Ja
Dat is een stukje ervaring voor m'n paard, een stukje uitdaging en vermaak voor mezelf.
Maar zoals ik al zei, zo denk ik er over en moet ieder voor zich bepalen Sigaar

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:39

Je moet het zelf weten,, maar bij 10 winstpunten mag je en bij 30 winstpunten moet je

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:39

Ik zorg altijd dat ik qua training thuis een klasse "voorloop" op de klasse die ik op concours rijdt.
Ik heb gister de laatste 2 winstpunten binnengehaald en ga nu direct een klasse hoger starten.

Mijn 4 jarige Jet Set-D (B dressuur + 10 wp.) kent bijvoorbeeld al een stukje wijken en de overgang Galop-Middengalop en Middengalop-Galop. Daarom start ik hem direct door in de L1.

Met mijn pony (ben ik Z meegeweest) heb ik ook zo gedaan en dit bevalt mij erg goed!
Mij is namelijk geleerd, altijd te zorgen dat ik 1 klasse hoger rij thuis, dan op wedstrijd.

Ik vind het trouwens zonde van mijn geld om nog door te starten in de B als het niet persé hoeft Bloos

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:03

Ook ik train altijd al flink vooruit. Achterwaarts heb ik er op gezet voor we op wedstrijd gingen. SB speelde ik in de B al mee. Ik ben al aan de appyumenten begonnen toen ik nog M1 reed. Probeer nu af en toe een grote arbeidspirouette te rijden terwijl ik nog M2 rij.

Die tijd heb ik over het algemeen ook wel nodig om een oefening goed in ons systeem te krijgen. Mede doordat alle oefeningen na het wijken helemaal nieuw zijn voor mij.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:52

Iedereen moet het voor zich weten hoe snel/langzaam hij/zij door de diverse klassen wil/kan gaan.
Zelf rijd ik een klasse niet helemaal uit. Wanneer ik voldoende punten heb en ik heb zelf het idee dat we niet voor schut rijden in de volgende klasse dan ga ik over. Meestal zitten mijn instructrice en ik daarover wel op een lijn.
Ik reken er ook niet op dat ik in de volgende klasse meteen winst rijd. Waarom niet, mijn paard is niet te voorspellen hoe hij loopt in de ring. Hij kan tijdens de proef super lopen en in de proef krijg ik het er bijvoorbeeld niet uit of net andersom.
Persoonlijk heb ik dan liever dat ik aan de slag kan met nieuwe aandachtspunten in de nieuwe klasse.
Overigens nemen we thuis in de lessen en trainingen altijd al dingen van een volgende klasse mee zodat de nieuwe dingen er al redelijk goed in zitten.
Maar als iemand anders graag een klasse uitrijd moet hij/zij dat helemaal zelf weten. Dit is mijn manier en wil niet zeggen dat anderen het ook zo zouden moeten doen.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:52

Hangt er vanaf of jij en je paard er klaar voor zijn, als je altijd maar nèt of nèt niet je punt haalt zou ik het niet doen, maar als je altijd ruim je punt haalt zou ik zeggen, waarom niet?

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:59

Als je al helemaal klaar bent voor de volgende klasse, en je zit niet met selecties, dan kan je gewoon overgaan vind ik.

Ik heb nu al 22 wp's int M1 maar mijn pony en ik zijn gewoon echt nog niet klaar voor de M2..dan maar even minder starten en thuis oefenen, dan met een dip in het M2 te belanden vind ik

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:06

Ik rijd meestal een klasse tot de 20-25 punten uit.. Soms zelfs tot de 30 (kampioenschappen en zo Knipoog).. Mijn paard is nu 6 en loopt eigelijk altijd wel zn punten.. Heb nu 5keer M2 gestart en mag Z.. nu start ik hem nog M2 om hem lekker ervaring op te laten doen en hem nog beter bevestigd door de proevn te laten lopen.. Als dat goed gaat mag hij eind November het Z1 in..

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:09

Ik ga zelgf meestal ook snel over naar een andere klasse, mits ik daar aan toe ben. Als we er nog niet aan toe zijn rijden we gewoon een tijdje geen wedstrijden.
Ik vind het echt teveel geld kosten om een hele klasse uit te rijden. Bloos (wat klink ik gierig! haha)

Lianne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:50

Ik ben telkens bij de 10 overgegaan met de gedachtte: ik heb meer aan het commentaar op de coupons van de nieuwe klasse dan in die oude klasse te blijven hangen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:10

Ik rijd meestal maar weinig wedstrijden, aangezien ik daar gewoon geen tijd voor heb.
Dus wil daarom toch wel snel over als ik 10 winstpunten heb, anders doe ik er helemaal zo lang over. Haha!
Ik moet natuurlijk wel het gevoel hebben dat we er aan toe zijn, anders doe ik het niet.

sammie_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:08

ik vind dat als je 10 winstpunten hebt je over moet naar de volgende klasse, als je het niet kan dan heb je ook geen 10 winstpunten. het is ook wel eerlijker voor de rest.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:29

sammie_rex schreef:
ik vind dat als je 10 winstpunten hebt je over moet naar de volgende klasse, als je het niet kan dan heb je ook geen 10 winstpunten. het is ook wel eerlijker voor de rest.

haha, grapjas, wat kan jij kletsen zeg! Clown
Je mag met 10 winstpunten over, je moet pas met 30, en dat is niet voor niks zo. Ieder mag voor zich weten wanneer hij overstapt, dat heeft niks met eerlijker voor de rest te maken. Tegenwoordig krijg je vaak zo absurd veel punten dat je zo aan de 10 zit, als je dan zelf vindt dat je nog niet klaar bent voor de volgende klasse, of zelfs als je nog in die lagere klasse wil blijven rijden omdat je dat gewoon prettiger vindt, is dat je goed recht.

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:31

Het is denk ik gewoon de vraag : wat vind je belangrijker: zoveel mogelijk bekers in je kast, of zo snel mogelijk kunnen zeggen dat je met t hoedje mag rijden...

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:42

Of; waar heb je plezier in.........
Ik ga voor mijn lol op wedstrijd, daarbij maakt het me niks uit in welke klasse ik rijd, daar ontleen ik persoonlijk geen status aan of zo. (En dat lijkt voor sommige mensen wel zo, dan vertellen ze dat ze binnen een bepaalde tijd Z rijden, dat het dan niet om aan te zien is doet er schijnbaar niet toe, maar goed, da's misschien meer iets voor een ander topic Haha! )
Ik rijd met een 6-jarige M1, en ik weet heel goed dat er een heleboel mensen zijn die op die leeftijd al hoger rijden, maar dat vind ik persoonlijk echt niet spannend. Paard kan het allemaal best, maar ik ga niet zo vaak op wedstrijd en heb ook absoluut geen haast, ik vind het belangrijker dat mijn paard goed blijft en het leuk blijft vinden. Ik hoop namelijk dat deze verder komt dan het Z, maar de tijd waarin dat gaat gebeuren maakt me niet uit, paard is niet voor de verkoop dus ik hoef me ook niet te haasten. Het overgrote deel van de tijd rijd ik toch thuis, daar haal je naar mijn idee ook het grootste deel van je plezier aan een paard uit, welke klasse je dan op wedstrijd rijdt is daar voor mij ondergeschikt aan. Haha!

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:43

Shezzit schreef:
Het is denk ik gewoon de vraag : wat vind je belangrijker: zoveel mogelijk bekers in je kast, of zo snel mogelijk kunnen zeggen dat je met t hoedje mag rijden...

Gelukkig rijden wij hier meestal voor envelopjes met geld Haha! dus dan kan je nog (een deel van) je kosten terugverdienen Tong uitsteken

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:44

Ik denk dat je per paard moet kijken.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:54

Ik ga niet op wedstrijd als ik niet meer bovenaan mee kan rijden.. Mijn paard heeft het niet nodig voor de ervaring en t kost al genoeg geld. Zodra hij de volgende klasse niet meer aan kan, blijft ie thuis en gaan we eerst oefenen. Als je nou een paard hebt wat erg gespannen is op wedstrijd, zul je die wel vaker mee moeten nemen voor de ervaring.