Een paard dat goed aan de hulpen is, in takt en regelmaat loopt IS nageeflijk

Als een paard in dat krulletje loopt hoeft hij niet nageeflijk te zijn...maar dat is dus wel al aangehaald in het topic, dus misschien was doorlezen wel prettig geweest
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

(echt niet banketstaaf bedoeld hoor!) 

IloveMickey schreef:Ik vind het niet terecht, maar idd moet je in de B al aan de teugel rijden..
persoonlijk vind ik dat je met een paard die stap draf galop en middendraf beheerst al een B proef moet kunnen rijden.. en niet perse aan de teugel
Vicky_88 schreef:ik heb het topic helemaal doorgelezen, heb dingen gelezen waar ik het absoluut mee eens ben en ook dingen waar ik het absoluut NIET mee eens ben. de B staat voor Basis. en de basis houdt in, voorwaarts, goed aan de hulpen, takt en regelmaat (2 woorden die ik in het hele topic NIET tegen ben gekomen) en CONTACT. contact is heeeeel iets anders dan nageeflijk heid.
in de B MOET je paard of pony niet aan de teugel lopen of nageeflijk zijn, het is mooi meegenomen. en een makkelijk opstapje naar het L waar meer word gevraagd.
ik rijd zelf in de B, heb eens wat dingen uitgetest.
ik heb bij een jury van de oude stempel haar aan de teugel en nageeflijk gereden, geen WP
en haar gewoon neusje in de lucht (niet overdreven) en lekker rondgereden, WEL WP (2 in 1 proef zelfs: 197pnt, en JA heb bewijs)
bij een jury van de ''nieuwe'' stempel aan de teugel en nageeflijk gereden, WEL WP
en neusje in de lucht (ook niet te overdreven), GEEN WP.
zegt ook wel iets over de jury (niet persoonlijk oppakken, juryleden onder ons!!)
zo dit wilde ik even kwijt

Storm76 schreef:Vicky_88 schreef:ik heb het topic helemaal doorgelezen, heb dingen gelezen waar ik het absoluut mee eens ben en ook dingen waar ik het absoluut NIET mee eens ben. de B staat voor Basis. en de basis houdt in, voorwaarts, goed aan de hulpen, takt en regelmaat (2 woorden die ik in het hele topic NIET tegen ben gekomen) en CONTACT. contact is heeeeel iets anders dan nageeflijk heid.
in de B MOET je paard of pony niet aan de teugel lopen of nageeflijk zijn, het is mooi meegenomen. en een makkelijk opstapje naar het L waar meer word gevraagd.
ik heb bij een jury van de oude stempel haar aan de teugel en nageeflijk gereden, geen WP
en haar gewoon neusje in de lucht (niet overdreven) en lekker rondgereden, WEL WP (2 in 1 proef zelfs: 197pnt, en JA heb bewijs)
bij een jury van de ''nieuwe'' stempel aan de teugel en nageeflijk gereden, WEL WP
zegt ook wel iets over de jury (niet persoonlijk oppakken, juryleden onder ons!!)
Nee, dit topic gaat ook over of een paard in de B aan de teugel moet lopen, anders had de TS wel gevraagt of een paard in de B zuiver moet lopen.
Vicky_88 schreef:ik heb het topic helemaal doorgelezen, heb dingen gelezen waar ik het absoluut mee eens ben en ook dingen waar ik het absoluut NIET mee eens ben. de B staat voor Basis. en de basis houdt in, voorwaarts, goed aan de hulpen, takt en regelmaat (2 woorden die ik in het hele topic NIET tegen ben gekomen) en CONTACT. contact is heeeeel iets anders dan nageeflijk heid.
Vicky_88 schreef:ach ja, dat doe ik wel vaker, maar ik zal er voortaan runningkawa neerzetten
excuses geaccepteerd
bij het paard wat ik rijd is het namelijk niet zo. ze is wel voorwaarts en absoluut aan mijn beenhulpen en teugelhulpen, maar loopt met der neusje naar voren. op sommige momenten loopt ze wel met der neus op de loodlijn en het gaat steeds beter. zo kom ik de B door

LoveLuna schreef:het is natuurlijk mooier als ze aan de teugel lopen maar het hoefd nog niet in de B maar toch willen de meest jury's het wle zien,,, stom vind ik maarjah jury sport he:P
Storm76 schreef:LoveLuna schreef:het is natuurlijk mooier als ze aan de teugel lopen maar het hoefd nog niet in de B maar toch willen de meest jury's het wle zien,,, stom vind ik maarjah jury sport he:P
dank je, vooral door jouw soort opmerkingen, blijf ik zoooo gemotiveerd om te blijven jureren.
OemmiejO schreef:Je pony moet in de B goede stelling en buiging hebben, het maakt nog niet erg uit of ze iets te hoog of te laag lopen met het hoofd. De oprichting e.d. komt in de hogere klasses pas.
xLoes_ schreef:In stap wel , draf en galop hoeft niet perse
Amborr schreef:Wat vinden jullie van het bovenstaande..????
Storm76 schreef:LoveLuna schreef:het is natuurlijk mooier als ze aan de teugel lopen maar het hoefd nog niet in de B maar toch willen de meest jury's het wle zien,,, stom vind ik maarjah jury sport he:P
dank je, vooral door jouw soort opmerkingen, blijf ik zoooo gemotiveerd om te blijven jureren.