Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rieja schreef:Urielle schreef:Wat gaan er eigenlijk veel mensen over bij 10 wp zeg! Het uitrijden van je klasse is niet meer populair ofzo?
Nou kijk, wedstrijd rijden is gewoon best duur. Bijvoorbeeld op dit moment weet ik wel wat de verbeterpunten zijn, dus dan houd ik mijn paard liever tussendoor wat langer thuis en steek mijn geld in privélessen in plaats van startgeld. Voor mijn gevoel heeft dat meer zin. Dus dan rijd ik wat minder proeven (en ook minder winstpunten), maar dat hoeft niet persé te zeggen dat ik ook snel ben overgegaan
Misschien doen meer mensen het zo?

). We gaan ong. om de 3 weken starten en hoop dan toch wel wat wp'en te hebben om te promoveren. Pony loopt opzich heel netjes, maar is nog jong enzo. HOewel de pony het wel in zich heeft!! Dus ik hoop dat we evt. naar de L1 toe kunnen met het nieuwe jaar
(moeten we allemaal afwachten etc.)
). In de B heb ik 6 proeven gereden (excl kampioenschappen, die winstpunten telden toen nog niet mee) in de L1 heb ik 4 proeven gereden (excl kampioenschappen). In de L2 heb ik geloof ik 2 proeven geen winst gehad, toen ging ik over. Ik de M1 ging het de eerste 2x goed, 2x 1e met winst, daarna kregen we een dipje. De M2 ging weer goed, de Z1 wat minder in het begin, later ging het in de Z1 ook goed. De laatste wedstrijd heb ik begin dit jaar gestart, eerste keer Z2. Toen ging het niet zo goed, en heb thuis geoefend. Nu heb ik weer een wedstrijd gepland eind oktober. Ik ben een jaar of 6 geleden begonnen met wedstrijden, maar we rijden niet zo vaak. Zo'n 10x per jaar, waarvan de meeste wedstrijden 1 proef is. In 2007 ben ik tot nu toe nog maar 1x gestart, dus niet zo vaak.

) zal ik ongeveer 2 jaar over doen
.
. Maar ook hier loop ik alweer 'achter' , want ze is pas zadelmak (heb er een keer of 12 opgezeten nu) terwijl ze 'al' 4 1/2 is... Maar goed, al die schema's kunnen mij gestolen worden. Ze was er met 3 gewoon nog niet aan toe om ingereden te worden, en nu wel. En ze moet nog langer mee, we hoeven echt niet in een jaar Z te lopen. Dus eerst maar eens zien hoe het in de B gaat, mocht het bovenverwachting gaan, kan ik de rest overslaan en meteen L1 gaan, en anders niet. We zien wel...
CarolineP schreef:Urielle schreef:Wat gaan er eigenlijk veel mensen over bij 10 wp zeg! Het uitrijden van je klasse is niet meer populair ofzo? ]
Het doorrijden in een klasse nadat je 10 wp heb gehaald, moet wel nuttig zijn. Bv de ruiter of het paard heeft nog extra wedstrijdervaring nodig.
Anders vind ik het zonde van tijd en geld. Als je nog niet klaar bent voor de volgende klasse, kun je er ook voor kiezen om thuis door te trainen. Je kunt natuurlijk ook blijven "hangen" om prijzen te rijden ( is ook niks mis mee hoor).
)
casperrr schreef:Ik ga bij de 10 wp gelijk over. Persoonlijk vind ik het geld verspilling omdat ik niks meer aan de wp heb ik die ik dan behaal. Dat geld stop ik liever in lessen.
Als ik 10 wp heb en hij is er nog niet klaar voor (wat nog nooit is voorgekomen) dan start ik even niet en train ik gewoon door met extra lessen.
maar in de m1 ook 29, maar dan kun je inderdaad wel merken dat het te makkelijk gaat worden! CarolineP schreef:Urielle schreef:Wat gaan er eigenlijk veel mensen over bij 10 wp zeg! Het uitrijden van je klasse is niet meer populair ofzo? ]
Het doorrijden in een klasse nadat je 10 wp heb gehaald, moet wel nuttig zijn. Bv de ruiter of het paard heeft nog extra wedstrijdervaring nodig.
Anders vind ik het zonde van tijd en geld. Als je nog niet klaar bent voor de volgende klasse, kun je er ook voor kiezen om thuis door te trainen. Je kunt natuurlijk ook blijven "hangen" om prijzen te rijden ( is ook niks mis mee hoor).
ik vind dat juist niet correct, doorrijden in een klasse als je het niveau allang voorbij bent. kun je net zo goed de overstap maken! want als je het zo goed doet in een bepaald niveau kun je het volgend niveau ook wle aan.