Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:37

Urielle schreef:
Waar leidt je dat dan uit af? Omdat het paard begint te springen? Djeez, op vreemd terrein tussen andere nerveuze paarden, van alles te zien... wat gek! Clown

Er is wel een verschil tussen springen door het zien van van alles of andere paarden en het springen omdat ze gewoon veel te fris zijn.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:44

Grappig topic Haha!
Wat ik ook wel irritant vind, is mensen die gaan starten met een paard waar nog amper een stuur of een rem op zit. Dan moet je echt uitkijken!
En er zijn idd schrikbarend veel mensen die de bakregels niet kennen (en zo moeilijk is het heus niet), of zich er iig niet aan houden.
Mijn paard is trouwens ook bang voor 'anderssoortige' paarden: bonten, haflingers, fjorden, schimmels, en vooral kleine pony's zijn soms aanleiding voor paniek. Daar erger ik me ook weleens aan (aan mn eigen paard dan).
Maar in de zomer geldt hier in de buurt dat er eigenlijk altijd zat ruimte is, en dan zoek ik gewoon een rustig hoekje op.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:02

Urielle schreef:
_10_ schreef:
longeer je paard vóórdat je van huis gaat of desnoods probeer je dat ergens op de wedstrijdlocatie te doen!

Dan zouden ze bij concoursen toch echt ergens een plekje moeten reserveren waar je je paard even af kunt longeren (en dan kun je een nummertje trekken want spontaan heeft iedereen een lastig paard mee Rolleyes )
*knip*
Het is imo niet zo dat iedereen maar aan de kant moest als je paard wat lastig is maar een beetje rekening met elkaar houden moet kunnen toch?

Je ziet vaak genoeg dat mensen even gebruik mogen maken van de longeerbak die op de stal aanwezig is, niet echt uitzonderlijk dus Knipoog

Over het rekening houden met elkaar, ben het met je eens, maar het gebeurt gewoon erg vaak dan de mensen met 'stoute' paarden vinden dat hun dan maar voorrang hebben
Rekening houden doe je met elkaar Ja

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:08

Even van een andere categorie, maar ik rijd nog fnrs-proeven... Bij het inrijden is er bijna altijd een moeder langs de kant (haar dochter rijdt vaak mee) en als ik dan een tijd heb ingereden en even mijn paard stilzet (op en tactische plek hoor Knipoog ), krijg ik gelijk de volgende opmerking naar mijn hoofd: 'rij nog maar even door hoor, het duurt nog wel even. Ga nog maar even een rondje draven.' 10-9-8-7.... Vork Rolleyes

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:14

Ik erger me altijd aan mensen die dan nog les krijgen op concours. Grrr, oke als je nou een jaar of 8 bent maar komaan bij de paarden. En de mensen die idd denken dat ze alles zijn en als ze dan perongeluk tegen je aan rijden niets zeggen. Mijn paard heeft ook wel een keer zo gek gedaan dat ik het stuur kwijt was en op iemand botste maar netjes mijn excuses gemaakt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:18

als mensen rekening met elkaar zouden houden, zou het allemaal een stuk fijner verlopen. Aangezien mijn paard bang is voor tegenliggers Rolleyes , ben ik de beroerdste niet,wbt rekening houden met anderen. Waar ik wel een beetje moe van wordt, is dat ik wekenlang dezelfde, zeer onopgevoedde hengst op concours tegenkwam, met een zeer bange amazone. Dit is echt gevaarlijk, en onverantwoord. Daar is toen door meerdere mensen een klacht over ingediend.
Wat ik verder erg vervelend vind: die lange, uitstekende zwepen, zodat jouw paard elke keer voor niets even een tik meekrijgt Boos!

En ik wordt ook wel eens geholpen bij het losrijden, is dat zo'n ramp? En ik rijd inderdaad op een paard, en ben het stadium van de Z al even gepasseerd,hoor. Uiteraard staat diegene aan de zijkant, en zegt mij iets, als ik voorbij kom,niet als ik aan de andere kant van het losrijterrein bezig ben.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:20

Nee dan is het anders maar als er iemand constant dingen staat te schreeuwen vind ik het wel wat minder. Mijn springinstructeur geeft mij ook wel eens wat tips of kleine aanwijzingen maar om nu echt nog eerst een half uur les te krijgen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:25

Ik merk wel dat ik vaker aangereden word op een klein paard dan op een groot paard.
Het grote paard is echt haatdragend, als tie 2 keer gesneden wordt dan bijt hij bij de eerstvolgende keer passeren.

Ik had dat dus op een wedstrijd, heel veel plek en een zo'n grietje vond het nodig omtelkens net voor mijn neus te wenden of wat dan ook. Ik had er al gewaarschuwd dat mijn paard de lol er niet meer van in zag en een beetje zuur werd naar haar en haar paard..... Ik ben in galop, opeens wend ze af, gaat halthouden, recht voor mijn neus...
Paard op de noodrem, steekt zijn neus naar voren en hapt zo in haar witte broek....

Ik zei nog heel droog dat ik haar had gewaarschuwd en dat je met je hoofd omhoog veel meer ziet.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:07

Raket: je hebt toch geen bloedbad aangericht he?? Wel humor, helaas is mijn hengst niet zo haatdragend, is meer een watje die heel erg reageerd op kleine passerende pony's. Heb wel eens gehad dat er iemand achter mij geen voorrang verleende aan de tegenligger en er dus 1 tegen de bakrand op klapte en de ander bij bij op z'n kont. Schrikreactie was behoorlijk, want hij sprong met 4 benen de lucht in en gaf nog een bok na. Bleef er wel op zitten, maar moest wel ff goed sturen om niemand anders omver te rijden. Daarnaast had ik zo'n klap in m'n rug gehad dat ik twijfelde of ik m'n 2e proef nog kon rijden van de pijn. Maarja heb het toch gedaan met een vertrokken gezicht en ja hoor, wraak is zoet, ik werd 1e met 191 punten gejureerd door een Z jury. uiteraard heb ik nog wel een halve week met rugpijn gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:19

Van de week had ik iemand en die ging náást het inrijterrein haar paard longeren.
Maar dat beest had er zin in en sprong en racete alle kanten op.
Mijn paard kon daar niet tegen en die begon te steigeren en bokken, andere paarden werden ook zenuwachtig.
En mensen die naar beneden kijken en je constant afsnijden. Lips are sealed

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:23

Haha kleine pony's zijn idd vaak erg leuk om te zien. Vind die van mij ook Nagelbijten / Gniffelen Hij moet er echt even naar kijken, hij kan het niet laten.

Maandagavond met de verenigingswedstrijd was ik m'n paard aan 't opzadelen in de trailer, toen er iemand vlakbij haar paard aan 't longeren was. Die werd zo maf of zo, dat ie dus los liep. Nou dáár heb ik echt een hekel aan. Hou je paard gewoon lekker onder controle. Ik snap heus dat ze er niets aan kan doen, maar het is zo gevaarlijk!
Prikkeldraad, losse longeerlijn, een hoop dressuurringen, etc. etc. Ik doe er echt alles aan om maar te zorgen dat mij zoiets nooit overkomt. Nagelbijten / Gniffelen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:24

Die van mij IS een pony, maar ABtjes zijn dood eng. Tong uitsteken

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:30

niets zo leuk, als een paar kleine pony's in de buurt Haha! . (en de pony's kunnen er niets aan doen,hoor). dressuurpaarden... Rolleyes

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:32

Idd Knipoog Ik sprong toen ik hem net had altijd met hem in de springles, zelfs oefenparcourtje. Maar nu krijg ik hem met geen mogelijk langs hindernissen. Fijn als je langs de springring moet Clown

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:35

Mijne was een springpaard, en maandag voor 't eerst gedressuurd op concours haha. Maar kleine pony's zijn té interessant haha.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:30

Mijn pony is heerlijk nuchter en is voor niks of niemand bang heeeerlijk!! Pling Verder erger ik me aan die bitches die denken dat fjorden alleen maar voor de landbouw zijn , in september probeer ik mijn fjord zover te krijgen om het tegendeel te bewijzen!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:51

Moet je zeker doen Paula, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Laat ze maar zien dat het met een fjord ook kan. Wie is de vader van je fjord? Ik heb vroeger de hengsten Drageseth en Bjorgard eventjes gereden toen ze ter dekking op onze manege stonden. Elke 3 a 4 jaar kregen we een andere hengst, zodat je niet teveel incest paarden in de regio kreeg.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:40

De vader is Halstor Haha!

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:27

haah wat een grappig topic Tong uitsteken
ik erger me meestal aan die kinderen die je ALTIJD de hele tijd dat jij rijd je in de weg lopen/afsnijden/niet aan de kant gaan :;
maarja rij zelf ook wel eens iemand in de weg maar zeg dan altijd even sorry tegen die gene Lachen
edit : niet aan de kant gaan bedoel ik als je voorang hebt dan hea anders klinkt het zo arogant van ga weg voor my Tong uitsteken hii

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:20

Ik ergerde me vooral aan mijn eigen paard wat als ze hengstig was ieder paard even lief vond en daar dan het liefst gewoon tegenaan liep Clown .
Vervolgens liep iedereen zich weer aan mij te ergeren omdat ik mijn paard niet in de hand had (wat op dat moment ook niet zo was, maar ja het was in de B dan kun je wel eens een missertje verwachten denk ik Haha! )
Ik ben maar afgehaakt met wedstrijden rijden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:10

oensan schreef:
Ik vind dit wel een beetje kort door de bocht. Sommige "stoute paarden" zijn dit zowel thuis als op locatie. Ik kan mijn paard longeren totdat ie niet meer kan, maar hij vind toch echt wel weer de energie om rottigheid uit te halen. Dit zou dan betekenen dat ik nergens meer kan komen?? Iedereen moet gewoon uitkijken en rekening met elkaar houden, maar dat is tegenwoordig teveel gevraagd. Ik vind het ook niet normaal dat ruiters elkaar zo nauw passeren, onverantwoord en dan boos worden als je paard uithaalt, tja wat wil je anders!

Als je paard een beetje opgevoed is schopt ie niet naar ieder passerend paard, als je aan het rijden bent kan het altijd gebeuren dat je onbedoeld een ander toch iets te krap passeerd. Als je een paard hebt wat daar niet tegen kan moet je de andere ruiters daarvoor waarschuwen (dmv een lintje in de staart) of gewoon thuisblijven.

En zoals ik al zei, als het niet anders kan is het niet anders maar iemand met een bokkend paard moet zelf ook proberen om anderen niet in de weg te zitten ipv van iedereen te verlangen voor hem/haar aan de kant te gaan. Als jij een bokkend paard hebt ben jij degene die overlast veroorzaakt, niet degenen die onbedoeld jouw bokkende paard in de weg lopen.

(overigens, als jouw paard altijd rottigheid uithaalt met rijden moet je je misschien toch eens wat gaan afvragen...)

_10_ schreef:
Je ziet vaak genoeg dat mensen even gebruik mogen maken van de longeerbak die op de stal aanwezig is, niet echt uitzonderlijk dus Knipoog

Bij binnenconcoursen is het lastiger maar buiten is vrijwel altijd wel ergens een plekje om rustig los te rijden of te longeren.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:15

en ik als ruiter van "stout" paard probeer ook bij binnenconcoursen gewoon de wedstrijden op te zoeken waarvan ik weet dat het of rustig is, of dat longeren kan...
Gaat niet altijd natuurlijk, maar dan gaat ie thuis aan de longe en is t op hoop van zegen Haha!
En als de mijne in een volle inrijbaan continue op de rem staat omdat er overal "hele enge" andere paarden zijn, ben ik degene die sorry roept, want ik ben degene die op zo'n moment "last" veroorzaakt.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:21

ik longeer ook thuis altijd 15 minuten (als ik niet al te vroeg weg moet, paard moet wel z'n ontbijt rustig op kunnen) en dan zijn de ergste capriolen er meestal wel uit. En ik weet dat ik met losrijden met de 1e keer aangalopperen altijd een jolig hupsje kan verwachten, dus probeer dit dan ook altijd te doen op het moment dat het grote gros aan de andere kant van de bak is.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:48

Soms komt het wel eens voor dat er een bijna botsing ontstaat (meestal doordat er 3 mensen naast elkaar aan het uitstappen zijn waardoor je af moet remmen en opeens de bocht door moet).
Wat ik dan erg vervelend vind zijn mensen die je dan zo aankijken van ´Achtelijk kind, jouwn schuld´.
Zeg gewoon even sorry, herstel en rij weer door.
Een inrij-terrein is klein en je rijd heus niet expres iemand voor de voeten (hoewel sommige...)
Het in stap of halt overgaan op de hoefslag, gegarandeerde kettingbotsingen...
Achterwaarts inzetten terwijl er iemand achter je langs stapt oid.
Longeren op druk inrij-terrein, zoek even een plekje apart...

Ik stem voor grotere inrij terreinen Clown
Maar het is gewoon druk, houd rekening met elkaar en kijk goed om je heen.
Een misser kan voorkomen maar zeg dan gewoon even sorry.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 18:41

Oja!

4-tal dat gaat inrijden op hetzelfde inrij-terrein, constant dat treintje wat voorbij komt. Clown
Vind het persoonlijk erg vervelend vooral als het inrijterrein wat aan de kleine kant is.

En idd mensen die vlak langs de ring galloperen oid.

Eigenlijk zijn dit best wel veel ergernissen, maar het zijn meer ´is een keer voorgekomen en ergerde me er toen aan´.