oensan schreef:Ik vind dit wel een beetje kort door de bocht. Sommige "stoute paarden" zijn dit zowel thuis als op locatie. Ik kan mijn paard longeren totdat ie niet meer kan, maar hij vind toch echt wel weer de energie om rottigheid uit te halen. Dit zou dan betekenen dat ik nergens meer kan komen?? Iedereen moet gewoon uitkijken en rekening met elkaar houden, maar dat is tegenwoordig teveel gevraagd. Ik vind het ook niet normaal dat ruiters elkaar zo nauw passeren, onverantwoord en dan boos worden als je paard uithaalt, tja wat wil je anders!
Als je paard een beetje opgevoed is schopt ie niet naar ieder passerend paard, als je aan het rijden bent kan het altijd gebeuren dat je onbedoeld een ander toch iets te krap passeerd. Als je een paard hebt wat daar niet tegen kan moet je de andere ruiters daarvoor waarschuwen (dmv een lintje in de staart) of gewoon thuisblijven.
En zoals ik al zei, als het niet anders kan is het niet anders maar iemand met een bokkend paard moet zelf ook proberen om anderen niet in de weg te zitten ipv van iedereen te verlangen voor hem/haar aan de kant te gaan. Als jij een bokkend paard hebt ben jij degene die overlast veroorzaakt, niet degenen die onbedoeld jouw bokkende paard in de weg lopen.
(overigens, als jouw paard altijd rottigheid uithaalt met rijden moet je je misschien toch eens wat gaan afvragen...)
_10_ schreef:Je ziet vaak genoeg dat mensen even gebruik mogen maken van de longeerbak die op de stal aanwezig is, niet echt uitzonderlijk dus

Bij binnenconcoursen is het lastiger maar buiten is vrijwel altijd wel ergens een plekje om rustig los te rijden of te longeren.