Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bienotje schreef:Mandy, toch geloof ik niet dat je objectief kan oordelen over het punten aantal van de oefening van de proef die jezelf reed tov die je een ander ziet rijden..
Citaat:soms dacht ik wel eens bij m'n vorige pony, nou dat kan nog wel eens goed zijn, want hij ging volgens mij nog wel netter dan die van die en die maar bij de prijsuitrijking was het elke keer weer hetzelfde liedje

Bienotje schreef:Citaat:soms dacht ik wel eens bij m'n vorige pony, nou dat kan nog wel eens goed zijn, want hij ging volgens mij nog wel netter dan die van die en die maar bij de prijsuitrijking was het elke keer weer hetzelfde liedje
Reactie daarop
Het is verrekte moeilijk om de proef die je zelf hebt gereden te vergelijken met een proef van iemand anders die je vanaf de zijlijn bekijkt. Zo is het ook best lastig om eerlijk te beoordelen hoe iemand die je kent (en graag een winstpunt gunt) heeft gereden tov de anderen in de rubriek..
Jury´s blijven ook maar mensen en die zullen inderdaad ook wel degelijk hun voorkeuren hebben voor bepaalde uitstraling bij paarden. Ik kijk ook liever naar een fel/ actief gereden proef met wat haperingen maar ook juist goede uitspattingen dan een nette maar constante proef met weinig uitstraling.
en het was maar een VoorBeeld

asjemenou schreef:Zullen we weer on-topic gaan? Over hoe duur alles is?
JessicaD88 schreef:en het 'nieuwe jureren' bij de nieuwe proeven alleen maar ten goede gekomen aan mensen met een peperduur paard onder hun kont. Heb je dat niet duurt het nog 2x zo lang voor je een klasse uit kan.
.
en niks waar we evt. wat van kunnen opsteken of weet ik veel wat

mandy13 schreef:Bienotje schreef:Mandy, toch geloof ik niet dat je objectief kan oordelen over het punten aantal van de oefening van de proef die jezelf reed tov die je een ander ziet rijden..
sorry maar ik snap het niet helemaal, die je een ander ziet rijden. hoe bedoel je dat? dat iemand word beoordeeld tov hoe een ander in dezelfde rubriek rijd of....??
en dan kan ik je het even uitleggen wat ik vind

steinstein schreef:Het is inderdaad prijzig. Afgelopen weekend heb ik een 2-daagse gehad koste mij Euro 40,00. Ik mocht eigenlijk niet paardrijden ivm een maagbloeding. Dus had gebeld om me af te melden, maar ook met een dokters verklaring moest ik toch het startgeld betalen. Ik heb toen eigenwijs besloten (en tegen doktersadvies in) dat ik toch zou rijden omdat ik het anders echt zonde van mijn geld vond. Ik heb wel weer 3 winstpunten gereden, dus het was niet voor niks.

Ik vind het echt heel kwalijk dat ruiters blijkbaar denken dat organisaties geld verpatsen, als je weet hoeveel mensen er uren vrijwilligerswerk in steken om alles voor elkaar te krijgen.

Lielle schreef:mandy13 schreef:ik vind het soms ook echt een belachelijke prijs![]()
en dan kan ik zo kwaad worden om sommige jury's! ik weet nog toen ik begon met wedstrijd werd er gekeken hoe de ruiter reed en of je netjes op de letters de oefeningen deed (in de B) nu krijg je gewoon géén winstpunt als je paard niet aan de teugel loopt! ik vind het echt te gek voor woorden! gellukig zijn er ook hele goede jury's! zo had ik een keer (ik reed een merrie, heel dun nekkie, en niet echt uuuh een sportpaarden een tegenstander had een hele mooie ruin, dikke nek, het toont heel leuk) en toen had ik dus van haar gewonnen 1 proef. gewoon puur omdat de jury ons appard had gejureerd van wat wij konden zo verwachte hij meer van de ene pony dan de andere, dat vond ik nou echt een goede jury die heeft nl verder gekeken dan het uiterlijk en dat is wat veel jury's nu níet meer kunnen
en deze mogen ze van mij direct schrappen van de lijst. De eisen in de proef zijn voor iedereen hetzelfde, of het nu Salinero of Henkie van de hoek is in dat B proefje.
En wedstrijden zijn idd duur geworden. Ik ben ooit begonnen met 6 gulden per proef.
dat is wel jammer! Een voorbeeld:
.

eindelijk iemand die mijn standpunt begrijpt en er mee eens is
want idd als het gelijk is qua rijden zal toch het mooiste paard winnen mandy13 schreef:dat is een beetje dubbel aan de ene kant: ze moeten hindernissen, ringen, prijzen, mensen en alles hebben. maar aan de andere kant: je hebt heel veel vrijwilligers. op 1 dag starten er minstens 100 mensen 2x (denk ik wel zo) jury's zijn ook niet zo duur en met het eten en drinken, daar krijgen ze ook weer geld voor, maar waarschijnlijk zijn er nu nog duizend dingen die ik niet weet/opnoem
mandy13 schreef:Celineeeindelijk iemand die mijn standpunt begrijpt en er mee eens is
want idd als het gelijk is qua rijden zal toch het mooiste paard winnen
Paardrijden is en blijft een dure sport!!!
Celinee schreef:mandy13 schreef:Celineeeindelijk iemand die mijn standpunt begrijpt en er mee eens is
want idd als het gelijk is qua rijden zal toch het mooiste paard winnen
Whahaha tjaaaa. Njaa ik hoop dat meer mensen het hiermee eens zijn hoor!Paardrijden is en blijft een dure sport!!!
![]()
Fleurtje100 schreef:Zou handig zijn als je dat dan hier zou uitleggen waar dat geld precies aan op gaat. Want blijkbaar vragen zich een hoop mensen in dit topic dat zich af...
Ik steek ook wel eens uren in een wedstrijd, maar daar krijg ik dan ook niks voor van mijn vereniging dat kunnen de kosten niet zijn dus.
Wat ik ook zo raar vind is dat bij een locatie waar ik geregeld kom dat als de eigenaar van de locatie die wedstrijd organiseert de kosten per proef 10€ zijn, en als er een externe vereniging een wedstrijd organiseert het inschrijfgeld maar 7,50 per proef mét nog een beetje prijzengeld.
Lijkt me toch dat de ene vereniging er meer aan overhoudt.