Oordelen over een ander zonder de gehele achtergrond te kennen is heel simpel... Denken dat een ander ook alle ervaring als een aangeboren iets heeft meegekregen idem...
Hoe kun je nu zien of iemand wel of niet met zijn/haar paard op verschillende terreinen is geweest?
Hoe kun je nu weten of een combi geen tig ofenwedstrijden heeft gereden?
Een wedstrijd is niets anders dan in competitieverband iemand laten bekijken hoever je bent in en met de training van je paard.
En je moet ergens beginnen met een paard...
Als jij als wedstrijdruiter op een losrijterrein alle aandacht op een combi gevestigd hebt die aanwijzingen krijgt van een derde persoon, vraag ik me af hoeveel aandacht je hebt voor je eigen paard en/of andere mensen die aan het losrijden zijn...
Wat maakt het nu uit of iemand een volte rijdt of meerdere en of er dan wel of geen persoon in het midden staat?
En ik kan niet voorspellen hoe een paard zich gedraagt op een westrijdterrein, losrijring of tijdens de proef... kan ik dat wel dan scheelt me dat een hoop tijd en geld... 
De pony van mijn dochter, tig bixieproeven en onderlinges gelopen, eerste paar buiten concours door een aantal ringen gecrost... niet verwacht, nooit eerder gebeurd.
Paard van mijn dochter, steigerd en bokt en ja daar heb ik ook een instructeur erbij geroepen omdat mijn dochter voor mij dan onbereikbaar is, laatste kunstje kin voor de borst en weglopen en dat met lange teugel... dat kunstje heeft ze nooit eerder geflikt... en ja een hoop ergenis bij andere ruiters, paard aan de longeerlijn gedaan en even laten weten waar het langs ging (wel netjes in een dode hoek) Paard heeft een hoop geleerd, mijn dochter ook... en naderhand ook complimenten van andere ruiters dat er doorgepakt is... Paard was vanavond super braaf...
En ja paard heeft onderlinges gelopen, komt op verschillende terreinen etc etc...