Te Dik

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

waterval123

Re: Te Dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:35

Oh, belachelijk! dat horen ze niet te zeggen!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:45

ze kijken vaak naar t totaal plaatje, zo vinden ze t bijvoorbeeld wel superschattig als een klein stevig meisje op een wat dikke kleine pony zit die wel heel mooi rijd. dressuur,, tis vaak niet eerlijk..En dit is gewoon aso! gemene mensen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:50

Idd! ik vind dat ze moeten kijken naar hoe je rijd en hoe je je oefeningen uit voert! ik ben 1,60 en ga een ruin van 1,80 rijden oke ik ben misschien wel veel te klein en ziet er niet zo mooi uit maar als het er netjes uitziet dan is dat toch geen probleem?
ook als je volgens de jury 'te dik' bent hoeven ze daar niks van te zeggen! als het paard er duidelijk geen last van heeft en hij gewoon netjes loopt

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:03

Jeetje. Heeft ze al een klacht ingediend?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:49

Alani schreef:
en een te dikke combinatie (ruiter/ paard) kan imo nooit meekomen met combinatie in sportconditie.

Wat een onzin. Ik ben sinds mijn zwangerschap echt veel te zwaar en ik heb bij het laatste concours dat ik nog mocht rijden iedereen er toch behoorlijk af gereden in mijn ene proef, ook de mensen die wel in 'sportconditie' waren.
Vorig jaar bij de PAVO voorselectie reed er ook een dik meisje mee, maar die stelde haar paard toch echt briljant voor! Ze zat supernetjes en wist haar paard echt te presenteren!

En lang niet iedereen kan iets aan zijn gewicht doen. Ik noem even medicatie, een te traag werkende schildklier, hormonale problemen... daar kun je echt niks aan doen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:45

Werd dat echt zo letterlijk gezegd? Had de jury wel iets tactvoller kunnen brengen. Toch kan ik het me best voorstellen dat de jury zoiets zegt, zeker wanneer de amazone in kwestie het paard in de weg zit met haar (over)gewicht. Alleen kan het dan wat genuanceerder gezegd worden imo.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:49

Dit is absoluut niet relevant in een beoordeling.
Te schandalig voor woorden!
Hadden ze een goeie aan mij gehad,ik had het absoluut hogerop gezocht!
Zo'n opmerking slaat echt als een drol op een drumstel Boos!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:53

Houding en zit van de amazone? Effect vd hulpen? Kan er allemaal mee te maken hebben hoor.
Wil trouwens niet zeggen dat een slanke amazone haar paard niet in de weg kan zitten. Ik vind dat er geen onderscheid gemaakt moet worden tussen dikke/slanke amazones die paard in de weg zitten. Als een slanke den haar paard ook loopt te rukken en te plukken behoor je hier ook wat op het protocol over te zetten. Bij een dikke amazone die het paard in de weg zit -zij het door haar gewicht of haar rijderij-, lijkt het mij redelijk ook hier iets over te zeggen. Alleen gaat het vaak om de manier waarop iets gezegd wordt. Dan kan ook wat tactvoller.

YuriiikO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:02

Nikj schreef:
Ik vind dat de jury dit best mag aangeven dat je misschien wat te grof bent voor je pony of iets, maar kom nou.. Op een iets nettere manier mag ook wel!

Mee Eens!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:03

Helaas weet ik uit eigen ervaring dat dit soort opmerkingen gewoon gezegd worden....
Heb ook een protocol teruggehad waarin stond - "flitsende proef, prachtig voorgesteld, maar wat jammer van de dikke reet van de amazone" Huilen

Ja, dat stond er....

En het klopt, ik HEB een dikke reet... mn rijjasje valt ook open aan de achterkant als ik op het zadel zit, kan er niks aan doen, ben compleet uit proportie, mn kont is maat 50 en mn bovenlichaam is maat 40, daar krijg je geen passend jasje voor!

Alleen kun je je afvragen wat het relevante van een dergelijke opmerking is?

rissie1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:27

Ik vind het niet normaal hoe de jury dit heeft gezegd. Ik ben het er wel mee eens als het een paard hindert dat er iets van gezegd moet worden, maar de manier waarop is ook wat.

Ik kreeg laatst ook een opmerking van de hoefsmid dat ik te zwaar werd voor mijn pony. Hij heeft mij nooit zien rijden, dat klopt toch ook niet.

Mijn mening is dat mensen eerst 3 keer moeten nadenken voordat ze dit soort opmerkingen maken. Dan kunnen ze het misschien ook nog op een iets minder hardere manier zeggen!!!

x_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:51

Lekker bot die jury!
Ik vind dat niet kunnen ,
Tenzij ze natuurlijk echt overduidelijk haar paard in de weg zat..
maar dat hoeft dan nøg niet zo bot, .
Als ik mag vragen: om hoeveel gewicht gaat het dan?

bloempje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:12

hee????!!!
wat gaat dat die jurylid nou aan?
bedoelde ze mischien dat je te zwaar bent voor je paardje?
daar gaat het toch niet om, maar hoe je rijdt!! laat je hierdoor niet uit het veld slaan en ga de confrontatie met haar aan en desnoods een klacht, kom op voor je zelf , grrrrr.... wat denken sommige mensen wel niet, bloempje4 Boos!

Daanntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:19

Bloos! Ik vind dat de jury dit niet mag zeggen!!!!

Niet te veel van aantrekken, maar ik zou wel een klacht indiennen!!!

Dit lijkt me trouwens ook niet goed voor iemands zelfvertrouwen Verward

XxX

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:24

Barmat schreef:
Heb ook een protocol teruggehad waarin stond - "flitsende proef, prachtig voorgesteld, maar wat jammer van de dikke reet van de amazone" Huilen

Watttt? Meen je dat serieus?

Daanntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:28

Barmat schreef:

Dit kan absoluut niet vind ik!!!

Wat sommige mensen wel niet denken Hamer

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:22

Vvvalar, er staat dus letterlijk dat de amazone meer punten had gehad als ze 20 kilo lichter was geweest. Dat kan dus niet. Dan beoordeel je het figuur van de amazone ipv de proef.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:24

Barmat: dat is er echt over, ik zou klacht ingediend hebben, uiteindelijk gaat dressuur voornamelijk over de orestaties van het paard.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:25

Ik heb toen geen klacht ingediend, was te druk bezig met huilen Verdrietig

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:33

oo echt triest! als iemand zoiets tege mij zou zeggen zou gek worden, kun je mensen zo erg mee kwetsen he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:39

jeetje wat een rot opmerking, Barmat, dat meen je niet! jeetje, dat kan toch niet? goed voor je zelfvertrouwen! bah

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:42

Wat gigantisch belachelijk zeg! Zolang je het paard goed aan het lopen hebt met mooie zuivere bewegingen mag de jury hier absoluut geen opmerkingen over maken. Ik zou absoluut nog een klacht in dienen.. dit is niet normaal meer waar halen ze het gore lef vandaan.. zou op mijn protocol moeten staan.. ik zal hem/haar leren.. Whoosh! daarvoor hebben we die zweep toch, om de jury op te voeden Pling

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:10

Het is inmiddels zo'n 12 jaar geleden... gezien de leeftijd van die jury toen is ie al drie keer dood en vijf keer begraven Haha!

Maar goed, leuk vond ik het toen echt niet.... ben ook gestopt met wedstrijden hierdoor....

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:30

Barmat schreef:
Het is inmiddels zo'n 12 jaar geleden... gezien de leeftijd van die jury toen is ie al drie keer dood en vijf keer begraven Haha!

Maar goed, leuk vond ik het toen echt niet.... ben ook gestopt met wedstrijden hierdoor....

Kan ik me goed voorstellen.. hoe halen ze het in hun hoofd... lekker laten liggen onder een dikke laag zand die jury Knipoog

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:45

Barmat schreef:
Helaas weet ik uit eigen ervaring dat dit soort opmerkingen gewoon gezegd worden....

Ons pap zei ook al, als ze dat op jou protocol zetten sleur ik ze toch de auto uit!
Geef hem groot gelijk zo iets hoor je gewoon niet te zeggen, atans niet op die manier!!