Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
en staart gevlochten of geschoren. En natuurlijk voorpluk gevlochten ! ineke_ schreef:en staart gevlochten of geschoren.
Urielle schreef:ineke_ schreef:en staart gevlochten of geschoren.
Getver, nee!
Geschoren is echt uit en de staart gevlochten is leuk voor ponyruiters maar toch niet meer met een paard?!
Urielle schreef:ineke_ schreef:en staart gevlochten of geschoren.
Getver, nee!
Geschoren is echt uit en de staart gevlochten is leuk voor ponyruiters maar toch niet meer met een paard?!
maar ik vind bij nader inzien toch wel dat je het per paard zou moeten
Daarnaast is het irritant rijden met van die lange manen
) Cyruss__ schreef:Volgens mij mag het niet. Maar als je het netjes aan de jury uitlegt hebben zij er waarschijnlijk ook wel begrip voor. Je krijg natuurlijk altijd meer punten als je paard/pony er wel netjes uitziet. Verder is het bij sommige rassen niet mogelijk of niet toegestaan om te vlechten. Denk aan een fjord, deze moet de manen netjes opgeschoren hebben. Of bij een fries of shire.
ineke_ schreef:Maar dan nog blijf ik er bij dat mooi gevlochten niet lelijk is.

susie1981 schreef:Ik had afgelopen zondag een concour.
In de klasse L1.
Nu reed in die klasse ook een jongen mee, verder niets ernstig.
Die jongen kwam van ver hoorde ik achteraf en had s morgens geen tijd gehad zijn paard te vlechten en is dus zonder vlechten de eerste proef in gegaan.
Nu had hij voor zijn verzorging toch nog een 6, ik zelf vind dit erg hoog en ook zeker niet kloppen.
Ik maak me er niet druk om en word er ook vast wel 80 of 90 om, maar vroeg het me toch even af.
Dus brand los wat vinden jullie ervan en vind het zowiezo kloppen dat je zonder vlechten de ring in gaat??

susie1981 schreef:Morgen heb ik weer een concour, zal eens gaan kijken hoeveel ik er nu kan tellen zonder vlechten
Citaat:Die jongen kwam van ver hoorde ik achteraf en had s morgens geen tijd gehad zijn paard te vlechten en is dus zonder vlechten de eerste proef in gegaan.
Nu had hij voor zijn verzorging toch nog een 6, ik zelf vind dit erg hoog en ook zeker niet kloppen.

susie1981 schreef:Nou ik heb er zondag bij de dressuur niet 1 gevonden.
Zelfs die jongen had zijn paard en netjes en gevlochten uitzien.