Hoezo geen voorlezer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Denise

Re: Hoezo geen voorlezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:27

De enig ekeer dat ik dit heb meegemaakt was op de eerste wedstrijd van m'n vriendin. Ze was vergeten, of wist gewoon niet, dat ze die niet had. Er niet over nagedacht ofzo. Gelukkig waren er mensen die het wilden doen.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:28

Met F-proefjes bij ons op de manege moet het ook altijd Clown
meestal vraag ik die man gewoon die mensen roept als ze moeten rijden Huilen van het lachen hij leest nog duidelijk ook Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:21

Nou, het is hier ook weer prijs hoor Haha!
Moet ik morgen weg, zegt mijn vriend dat hij mijn eerste wedstrijd niet wil voorlezen, want als het dan fout gaat... en we hebben nog niet kunnen oefenen sinds Wranglers blessure... en hier te breed en daar te lang.
Iemand toevallig morgen naar Veldhoven? Haha! Haha! Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:23

Nagelbijten / Gniffelen ik ga naar Malden Tong uitsteken om voor te lezen!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:42

Urielle schreef:
Nou, het is hier ook weer prijs hoor Haha!
Moet ik morgen weg, zegt mijn vriend dat hij mijn eerste wedstrijd niet wil voorlezen, want als het dan fout gaat... en we hebben nog niet kunnen oefenen sinds Wranglers blessure... en hier te breed en daar te lang.
Iemand toevallig morgen naar Veldhoven? Haha! Haha! Haha!

Als je heel laat moet rijden!
Kan na 4 uur Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:43

Helaas, ik moet om kwart over 11 geloof ik al. Maar toch heel erg bedankt voor het aanbod Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:45

Succes!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:49

Ja, dank je wel! We zullen wel zien, ben blij als ik braaf rond kan sturen. Knipoog
Dus van mij mag mijn vriend gerust voorlezen, die ene fout met voorlezen maakt echt niet uit op al die keren dat ik overgangen te laat maak etcetera Clown

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:51

En als je vriend het ff niet meer bij kan houden: Gewoon een grote volte rijden, zit je altijd goed!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:51

Als ik een clubwedstrijdje heb (rijd niet officieel) zorg ik ook altijd voor een voorlezer. En anders wordt je voorgelezen door de ringmeester, maar die versta ik nooit zo goed (praat vrij zacht met een zeeuws accent. Clown ) dus dan zorg ik wel dat ik iemand heb die wel te verstaan is. Knipoog

En zelf lees ik ook altijd vast voor bij casperrr op bokt. Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:52

RUBYWHITE schreef:
Zelf ben ik vaste voorlezer van 2 wedstrijd ruiters (Z2 en M2) dus ik loop geregeld met een boekje rond. Er gaat geen wedstrijd voorbij dat ik niet gevraagd wordt om een onbekende voor te lezen Bloos Ik heb een keer één voorgelezen die ik via via kende, omdat haar voorlezer niet kwam opdagen. Ze kende de proef (Z1) totaal niet uit haar hoofd en ik herhaalde alles 2, soms zelfs 3x. Terwijl ik bij diegene waar ik normaal voorlees alles 1x zeg, aangezien zij de proef uit hun hoofd kennen. Was er achteraf wel irritatie. De jury riep haar na de proef bij zicht dat ze 2 oefeningen niet gereden had en dat werd mij verwijt dat ik het niet voorgelezen had als concurrentie beding Haha! Yeah right! Sindsdien wijs ik iedereen af die me ervoor vraagt.

Dat vind ik dus onbeschoft
als ruiter heb je gewoon de proef redelijk te kennen en zo niet, dan moet je niet de vreemde vorlezer op de kop geven ervoor. jij maakt al tijd vrij om haar vrijwillig voor te lezen namelijk.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:52

Born2BCrazy schreef:
wow.. Rolleyes Díe durft..
Zou idd na zulke praktijken ook niet meer zo gretig zijn met voorlezen van anderen..

Precies, want wat men wel vergeet is dat ik daar ook mijn vrije zaterdag of zondag voor opgeef dus dan wil ik het wel de moeite waard vinden Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:53

Lowara,
Zo denk ik er dus ook over Knipoog Maar zo brutaal zijn ze dus helaas wel. Heb wel vaker een voorgelezen dat je nadien dan een grote mond krijgt omdat de proef niet lukte. Ben ik ook snel mee klaar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:55

asjemenou schreef:
En als je vriend het ff niet meer bij kan houden: Gewoon een grote volte rijden, zit je altijd goed!

Bij proef 3 wel, bij proef 4 heb ik een probleem dan Nagelbijten / Gniffelen
Proef 3 ken ik redelijk uit mijn hoofd, hebben we al veel geoefend maar ik vergeet steeds de voltes bij A en C en de halve volte links en rechts Clown
Hij leest meestal veel te snel, hij heeft geen idee waar ik ben in de proef.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:57

Ik had ook altijd voorlezer stress. Mijn moeder gaat soms mee en hoewel ze het nu redelijk kan was het eerst altijd te zacht of te laat. Zij probeerde dan iemand te vinden ter plekke. Ik ga echter ook wel eens alleen weg (niet iedereen vind paarden leuk) en dan heb ik dus helemaal geen lezer. Meestal vond ik er wel 1 op tijd, maar toen ik een keer in de winter moest kreeg ik zonder pardon van iedereen te horen: voorlezen, mij te koud ik ga lekker naar de kantine.
Sindsdien rij ik ze uit mijn hoofd, gaat ook veel geconcentreerder (hoewel ik sommige Z1 proefjes wel lastig leren vind).

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:01

Urielle, kan begrijpen dat het voor je vriend wat lastig is als hij iets moet voorlezen maar misschien zelf geen idee heeft wat je nu doet. Oefenen jullie thuis ook samen of niet? Wat hij misschien ook kan doen is even 2 of 3 combinaties die voor jou starten de proef meelezen in zijn boekje en ondertussen kijkt en luisterd hoe die voorgelezen worden...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:21

Ja, we hebben thuis een keer of tien proef 3 geoefend maar hij blijft het verkeerd doen dus het vertrouwen is er nog niet zo. Maar goed, je kunt alleen lezen door het te doen natuurlijk, en nu de kans op winst vrij klein is (denk ik) maakt het minder uit wanneer hij fout leest toch?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:49

Trouwens.. als iemand een voorleester in de omgeving van Ede nodig heeft.. Knipoog Hier ben k Tong uitsteken

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:05

Ik moet in principe altijd alleen op wedstrijd. Er valt nu eenmaal niet altijd een voorlezer te regelen, toch probeer ik het wel altijd ruim van te voren te regelen, te meer daar ik te paard naar de wedstrijd ga en dan is iemand die je paard tussendoor even vast kan houden (als je naar het secretariaat moet oid) wel handig. Het is me echter ook wel eens overkomen (helaas meer dan eens) dat de persoon die ik geregeld had op het laatste moment af belde, tot op de dag zelf aan toe. Tja, dan is er echt geen vervanging te regelen, dus dan moet je aan een wildvreemde op het wedstrijdterrein vragen of ze willen lezen. Geen ideale situatie, maar als ik moet kiezen tussen rijden zonder voorlezer of niet rijden dan rijd ik liever zonder voorlezer.
Overigens zorg ik er wel altijd voor dat ik de proef ook uit het hoofd kan rijden, ook een voorlezer kan een fout maken, en dan is het wel zo prettig als je zelf zo goed voorbereid bent dat je gewoon door kunt rijden.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:25

ik vind het wel een moeilijk punt.

ik vind het helemaal niet erg om iemand te moeten voorlezen die geen voorlezer heeft en erger me er ook niet aan.

mijn vader ging altijd mee op wedstrijd, maar aangezien er nu toch echt verbouwd moet worden heb ik mijn vriend opgetrommeld en gaat die mee, over een tijdje kan ik alleen op pad als ik mijn E heb gehaald.
mijn vriend heeft eigenlijk niks met paarden, dus voorlezen gaat hem echt te ver. (misschien dat ik hem nog ooit zo ver krijg......)

ik heb veel wedstrijden met 2 proeven ingeschreven en vind het toch een eng idee 2 proeven uit mijn hoofd te moeten rijden.
1 is wel oke, maar bij de 2e ben ik altijd bang dat ik dingen ga verwisselen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:24

Hoezo geen voorlezer?

kijk:
mn ouders kunnen niet voorlezen, dan zeg je : dan leer je ze het.
ja klopt maar ik ben doordeweeks op school in deurne, en als ik dat thuis kom voor wedstrijd heb ik dus geen tijd en ruimte om mn ouders het teleren.
als ik vakantie heb moeten we dat eens oefenen Lachen
ik ga altijd op concours met een klasgenootje van mij met 1 van onze ouders.
dan vragen we altijd aan aan iemand op wedstridj joh zouden jullie ons voor kunnen lezen of wetn jullie iemand doe ons kan lezen, eigenlijk is dit nooit een probleem en bedanken we altijd netjes etc.

mocht er niemand zijn om te lezen, lezen we elkaar wat wel wat lastig is aangezien we vaak na elkaar moerten rijden, amar als t moet! dat moet t Lachen

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:08

Ja mij lukt het heel vaak niet om een voorlezer te vinden.. De meeste willen niet of kunnen eht niet zeggen ze. Mja dan vraag ik het meestal op de manege zelf.

Kan nou eenmaal niet anders

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:10

gisteren was het weer zover. mijn vriend was ringmeester.
hij was de 1e van de groep(moest zelf ook starten) dus ik hem voorgelezen. daarna heeft hij op 4 combis na alles voorgelezen!
het was een fnrs wedstrijd, dus die kinderen hoeven maar 1 keer door te krijgen dat die meneer die de namen oproept ook heel goed kan lezen Haha!
maar hij vind het leuk en daar gaat het om. ze hadden allemaal goede punten gehaald, dus weer een middagje om trots op te wezen.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:03

Sja, het kan toch gebeuren dat je vaste voorlezer is verhindert?
Mijn beste vriendin gaat in principe altijd mee, tenzij mijn instructrice mee gaat (dan leest zij voor).
Maar als mn vriendin toevallig een keer niet kan, en ik dat op het laatste moment pas hoor, sja zie dan maar eens een ander te regelen.

Mn vader het leren lijkt me niet zo verstandig, hij is echt te snel afgeleid en dan weet ik wel hoe het gaat, dan stopt ie met voorlezen ofzo Huilen van het lachen

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:06

mijn vader leest altijd voor nu gaan mijn zus en ik het allebij ook nog oefenen maar ik zie ook vaak wat van de club die geen voorlezer hebben maar die er altijd wel een vinden.(eigen keus die vader wil niet voorlezen)