Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
runningkawa schreef:Maar een groot paard hoort in de simpele wendingen die in de B zijn toch gewoon zijn takt te kunnen houden?
Dat je zo'n groot dier minder makkelijk bij elkaar kunt rijden, minder snel richting verzameling kunt rijden is wat anders dan een hele proef geen takt hebben.

runningkawa schreef:Ik heb genoeg paarden van boven de 175 gereden hoor
Mijn eigen huppeltrutje is idd wat anders
Maar elk paard hoort toch een volte te kunnen lopen?
Als een paard op de volte op zijn plaat gaat met de 5 jaar oud, vind ik dat niet normaal.
runningkawa schreef:Zeg ik dan ergens dat je niet rustig aan moet doen?
Waar lees je dat?

runningkawa schreef:Natuurlijk mag je trots zijn op je paard
Maar sorry grote wendingen niet kunnen lopen voor een paard van 6 vind ik idd niet gezond
Kleine wendingen kan ik helemaal begrijpen, maar niet de oefeningen in de B.
Wedstrijden rijden is voor de ervaring goed
Maar je moet dan niet verwachten zonder impuls en takt een wp te rijden
runningkawa schreef:Dat jij hem dan misschien meer ondersteund met de hand?
Renske_ schreef:tsja het klinkt heel hard maar tactfouten horen gewoon écht niet, ook niet in de B
impulsverlies hoort ook niet, dit is allemaal de basis! Zo moeilijk zijn die B proeven nou ook weer niet en alle wendingen zijn groot, dus ook een groot paard moet een B proef zonder al te veel moeite kunnen lopen.
toen mijn 3 jarige vorigjaar net 6 weken zadelmak was heb ik op stal aan een wedstrijdje meegedaan, overal stond idd denk aan impuls en in de middenstap kwamen er tactfouten(gebrek aan balans en overhaast door spanning) zat ergens begin 160
met 5 mnd zadelmak nog eens een proefje gereden, toen liep ze stukken beter maar werd erg moe in de proef, weer stond er denk aan impuls, 172 punten en geen tactfouten meer daar was ik al erg blij mee!
tsja die van mij is een late, deze zomer wordt ze pas 4 en is zeker 1.70, die heeft gewoon tijd nodig
Die van jou is nóg groter, maar wel al een stukje ouder, die moet toch echt een B proef ook kunnen lopen zonder tactfouten
kijk impulsverlies is niet goed, maar is begrijpelijk als hij nog snel moe is, maar tactfouten zijn gewoon fouten in zijn beenzetting, iets waar je echt heel erg op moet gaan letten!
Laat hij die tactfouten ook zien aan de longe?
flugeltje schreef:Ik snap zowieso niet dat je deze mensen hun mening vraagt..terwijl ze je paard helemaal niet kennen...en dan zeker als ze nog over ataxie gaan praten zeg !!! gewoon lekker verder trainen en hem de tijd gunnen..
Opaal schreef:Nee, hij heeft die tacfouten eingelijk alleen in het begin laten zien, toen ik net begon met hem en nu als hij echt moe begint te worden zoals met mijn tweede proef. Mijn eerste proef hoor je ze ook niet over tact hoor...

zocht aan alle kanten een uitweg, maar nu is ze sterker aan het worden en gaat het al een stuk beter(oke nu ff niet, staat in t verband en op riust ivm diepe wond aan been, maar er zat goede vooruitgang in de training)Renske_ schreef:Opaal schreef:Nee, hij heeft die tacfouten eingelijk alleen in het begin laten zien, toen ik net begon met hem en nu als hij echt moe begint te worden zoals met mijn tweede proef. Mijn eerste proef hoor je ze ook niet over tact hoor...
oke prima
Dan zou ik met hem heel veel hele kleine beetjes gaan schakelen, leer hem kleiner te bewegen terwijl hij toch achter vlug genoeg blijft, dat is erg moelijk voor een groot dier
Als hij dat kan en vol kan houden, komt hij een B proef ook door met genoeg impuls
mijn bijna 4 jarige van een goeie 1.70 vind het "wachten" en klein maar aktief bewegen vele malen moeilijker met die lange stelten van haar dan een pasje verruimen, kan me dus voorstellen dan die van jou dat ook moeilijk vind. Mn andere paard van een ruime 1.74 vond dat ook erg moeilijk, zelfs toen hij eenmaal in het Z liep bleef impuls ons moelijkste punt
Ik oefen heel veel schijnovergangen met mn jonkie, zodat ze leerde wachten en kleiner bewegen, boos dat ze werd in het beginzocht aan alle kanten een uitweg, maar nu is ze sterker aan het worden en gaat het al een stuk beter(oke nu ff niet, staat in t verband en op riust ivm diepe wond aan been, maar er zat goede vooruitgang in de training)
Ik rij haar maar een goed halfuur per keer in de bak, longeren ook een klein halfuur, alleen met een buitenrit neem ik haar wat langer mee, merk dat ze na een halfuur intensief rijden ook echt moe is.