Meedoen om te winnen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Amonn

Re: Meedoen om te winnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:27

Zo goed mogelijk worden kan ook met Goede punten halen of vooruitgang boeken en dat hoeft egt niet alleen maar door prijzen te winnen... VOlgens mij Jasmijn ben jij degene hier die het niet helemaal snapt..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:28

Soniador schreef:
Vind dat je mensen zo kwetst,net zoals in al die andere berichten die je plaatst.
Iedereen heeft hier een andere mening over.

Ja, daar heeft Jasmijn dan toch ook recht op?

Ik snap heel goed wat Jasmijn bedoelt, ze zegt het alleen wat directer dan mensen gewend zijn Haha!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:29

Ik rij mee om te kijken hoe ver ik ben met mijn paard. Als ik prijs heb is dat leuk maar daarvoor start ik niet. Ik start ook om te kijken wat ik in trainingen kan verbeteren.

Aangezien ik meestal mijn proefjes verknal maak ik me er al niet meer zo druk om Clown

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:30

is thuis komen met een paar goede winstpunten al niet winnen???
voor mij namelijk wel, tuurlijk is het nog mooier, als daar een prijs aan verbonden zit, maar die winstpunten zijn me meer waard, dan dat lintje

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 12:30

Ik heb het er toch ook helemaal niet over dat jasmijn daar geen recht op heeft,ik zeg toch ook dat iedereen daar een eigen mening over heeft.
Maar zo vind ik nu ook weer niet dat ze moet reageren.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:33

Tuurlijk doe je mee om te winnen. Winnen hoeft niet te betekenen dat je een eerste plaats haalt, maar dat je zelf iets bereikt. Als ik een winstpunt haal, heb ik voor mezelf gewonnen als het gevoel erbij goed was. Als ik 1e wordt met 3 winstpunten, maar ik had er geen goed gevoel over, dan heb ik voor mijn gevoel toch niet echt gewonnen. Dus ik ga wel op wedstrijd om te winnen, maar meer het gevoel, niet de 1e plaats (hoewel dat wel leuk is als het gebeurt Tong uitsteken)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:35

Soniador schreef:
Ik heb het er toch ook helemaal niet over dat jasmijn daar geen recht op heeft,ik zeg toch ook dat iedereen daar een eigen mening over heeft.

maar haar mening wordt niet erg gewaardeerd Knipoog

en ik denk dat er heel wat waarheden inzitten, maar die zijn niet altijd leuk om te horen.

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 12:35

Suprice schreef:
Tuurlijk doe je mee om te winnen. Winnen hoeft niet te betekenen dat je een eerste plaats haalt, maar dat je zelf iets bereikt. Als ik een winstpunt haal, heb ik voor mezelf gewonnen als het gevoel erbij goed was. Als ik 1e wordt met 3 winstpunten, maar ik had er geen goed gevoel over, dan heb ik voor mijn gevoel toch niet echt gewonnen. Dus ik ga wel op wedstrijd om te winnen, maar meer het gevoel, niet de 1e plaats (hoewel dat wel leuk is als het gebeurt Tong uitsteken)

Helemaal mee eens.

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 12:36

Lielle schreef:
Soniador schreef:

en ik denk dat er heel wat waarheden inzitten, maar die zijn niet altijd leuk om te horen.

Je zou haar mening voor minder waarderen.
Iemand die zo reageert waardeer ik idd niet.

Amonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:36

@ Suprise: Zoals jij dat formuleert kan ik me wel in vinden Ach gut

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:37

Weinig respect dus voor andermans mening Knipoog

Probeer anders eens haar argumenten te weerleggen Knipoog

Amonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:39

Lielle schreef:
Soniador schreef:

Ik vind dit gewoon iemand anders een btje een mening aanpraten..
Dat zij er zo over denkt (en jij waarschijnlijk ook) wil niet zeggen dat anderen dat ook doen..
Of zie ik dat verkeerd..

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:40

Soniador schreef:
Vind dat je mensen zo kwetst,

Ik vind van niet, maar ik kan niet voor andere spreken. Voel jij je gekwetst dan? Mag ik niet zeggen dat ik vind dat jij jezelf tegenspreekt? Vind je zelf ook niet dat je jezelf een beetje tegenspreekt? (zie vetgedrukte tekst in hetgeen ik van jou gequote heb...)

Shirykith schreef:
Zo goed mogelijk worden kan ook met Goede punten halen of vooruitgang boeken en dat hoeft egt niet alleen maar door prijzen te winnen...

Maar ben jij het dan niet met mij eens dat goede punten halen en vooruitgang boeken eigenlijk altijd wel gepaard gaat met het winnen van prijzen?

Waarom is het niet erg goede punten te willen rijden, maar wel erg om te willen winnen? In beide gevallen wil je toch een prestatie neerzetten?

Lielle schreef:
Ik snap heel goed wat Jasmijn bedoelt, ze zegt het alleen wat directer dan mensen gewend zijn

Als mensen zich door mij heel erg gekwetst voelen, sorry dan. Ik bedoel het niet zo kwaad hoor. Ik hou er alleen van de dingen bij hun naam te noemen... Haha! Vork

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:42

Shirykith schreef:
Dat zij er zo over denkt (en jij waarschijnlijk ook) wil niet zeggen dat anderen dat ook doen..
Of zie ik dat verkeerd..

lees nou eens goed wat ze zegt, en denk eens na over de logica ervan Haha!

Ja, ik ben het voor een groot deel met haar eens.

Amonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:44

jasmijn78 schreef:
Soniador schreef:
Vind dat je mensen zo kwetst,

Ik vind van niet, maar ik kan niet voor andere spreken. Voel jij je gekwetst dan? Mag ik niet zeggen dat ik vind dat jij jezelf tegenspreekt? Vind je zelf ook niet dat je jezelf een beetje tegenspreekt? (zie vetgedrukte tekst in hetgeen ik van jou gequote heb...)

Shirykith schreef:
Zo goed mogelijk worden kan ook met Goede punten halen of vooruitgang boeken en dat hoeft egt niet alleen maar door prijzen te winnen...

Maar ben jij het dan niet met mij eens dat goede punten halen en vooruitgang boeken eigenlijk altijd wel gepaard gaat met het winnen van prijzen?

Waarom is het niet erg goede punten te willen rijden, maar wel erg om te willen winnen? In beide gevallen wil je toch een prestatie neerzetten?

Lielle schreef:
Ik snap heel goed wat Jasmijn bedoelt, ze zegt het alleen wat directer dan mensen gewend zijn

Als mensen zich door mij heel erg gekwetst voelen, sorry dan. Ik bedoel het niet zo kwaad hoor. Ik hou er alleen van de dingen bij hun naam te noemen... Haha! Vork

Heb je mij horen zeggen dat het erg is om t willen winnen? euh.. nee volgens mij niet..
en ja idd wil je in beide gevallen een prestatie neerzetten.. maar voor sommige mensen is
die prestatie puur voor hunzelf en niet om van anderen te winnen..
en als ik het goed begrijp is dat volgens jou niet egt mogelijk..

Amonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:45

Lielle schreef:
Shirykith schreef:
Of zie ik dat verkeerd..

lees nou eens goed wat ze zegt, en denk eens na over de logica ervan Haha!

Ja, ik ben het voor een groot deel met haar eens.

Lees dan ook wat ik zeg..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:46

Dus je bent niet blijer als je 1e bent dan wanneer je 5e bent? Ik wel.

Dat doe ik Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:46

jasmijn78 schreef:

Hebben we het in dit topic dan over het behalen van die eerste plaats (dat oranje lint dus) of over 'het winnen van prijzen' in het algemeen, dus bij de bovenste 25% eindigen (zoals dat reglementair bepaald is bij de KNHS)?

Daar zit IMO ook nog wel een essentieel verschil tussen: is alleen dat oranje lint goed genoeg of telt een groen lint ook?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:47

Nou, een groen lint met een goed gevoel of een oranje lint met een goed gevoel is alletwee super, maar dat oranje lint is wel leuker.

En als ik 2e ben geworden, is dat wel een extra stimulans om het de volgende keer nog beter te doen en 1e te worden.

En als ik Jasmijn goed lees, is dat precies wat zij bedoelt. Pas tevreden zijn als je het maximale hebt gehaald en anders doortrainen omdat wel te halen.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 22-02-07 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:49

Ja dat is waar, maar ik heb wel liever een groen lint met een goed geveol als een oranje met het gevoel dat ik het niet verdient heb. Maarja die mening heb ik hierboven al uitgebreid verteld Tong uitsteken

Amonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:50

Lielle schreef:
Dus je bent niet blijer als je 1e bent dan wanneer je 5e bent? Ik wel.

Dat doe ik Haha!

OMG.. Ja natuurlijk wel.. Je begrijpt me verkeerd..
IK zeg tog.. als je een prijs haalt.. is dat mooi meegenomen.. en jaa idd.. dan ben ik blij Pling
En ik waardeer egt wel jullie mening.. maar ik weet tog van mezelf dat ik niet op concour ging om
van anderen te winnen ( en jaa .. als dat wel gebeurde was ik blij.. pff ) Maar om vooruitgang te boeken en wat ervaring op te doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:52

Ik begrijp je wel, ik zeg alleen dat bij vooruitgang boeken ook het willen winnen hoort Knipoog Anders hoef je toch niet op wedstrijd te gaan? Thuis kun je ook beter gaan rijden.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:54

Ja, het is gewoon leuk om je te meten met anderen..

Amonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:54

Dat is altijd mooi meegenomen ja.. idd.
En dat laatste.. tsja.. zo denk jij daarover..
zullen we het hier maar bij laten. .vind het wel mooi geweest..

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:56

Karin schreef:
Hebben we het in dit topic dan over het behalen van die eerste plaats (dat oranje lint dus) of over 'het winnen van prijzen' in het algemeen, dus bij de bovenste 25% eindigen (zoals dat reglementair bepaald is bij de KNHS)?

Ik vind een oranje lint leuker als een groene... En ik ga in eerste instantie altijd voor het oranje. Maar afhankelijk van het deelnemersveld/aantal kan ik ook bijzonder blij zijn met een groene hoor.
Liever nog een groene dan niets...

Shirykith schreef:
Heb je mij horen zeggen dat het erg is om t willen winnen?

Daar gaat dit topic toch wel een beetje over. Het lijkt wel of er een taboe ligt op het willen winnen...

Shirykith schreef:
die prestatie puur voor hunzelf en niet om van anderen te winnen..
en als ik het goed begrijp is dat volgens jou niet egt mogelijk..
..

Presteren gaat niet zonder beter te zijn dan anderen nee. Ook al presteer je voor jezelf, als het je niet gaat om van anderen te winnen dan zou je altijd tevreden zijn met een laatste plaats. En dat kan ik mij niet voorstellen. Als ik uitslagen bekijk dan zijn dat in de regel geen punten waarmee ik naar huis zou willen gaan....