Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Lielle schreef:Dat ben ik volkomen met je eens, maar dat geldt dan ook voor beide 'partijen'.
KiWiKo schreef:inderdaad Arno, het is behoorlijk jammer dat mensen ergens zo blind achteraan lopen zonder zelf na te denken![]()
De opmerking van Arno ging nergens over, en de mijne net zo min. IK vind eerlijk gezegd dit soort discussies al zo bol staan van de vooroordelen dat ik me er normaal gesproken verre van houd. Dit keer eens niet maar ik weet wel weer wanneer ik niet gewenst ben 
Karin schreef:Zo nee, op wiens ideeën zijn jouw ideeën dan gebaseerd? En waarom wil jij diegene als deskundige op dat gebied zien?
arno8 schreef:Natuurlijk mag iemand zich als deskundige uitgeven, dat mag iedereen. Maar het is jammer dat mensen er zo blind achteraan lopen zonder zelf na te denken.

katiavl schreef:Lang leven wetenschap waar de meningen altijd verdeeld zijn..
Lielle schreef:Omdat ik ook geen heilig boontje benDe opmerking van Arno ging nergens over, en de mijne net zo min. IK vind eerlijk gezegd dit soort discussies al zo bol staan van de vooroordelen dat ik me er normaal gesproken verre van houd. Dit keer eens niet maar ik weet wel weer wanneer ik niet gewenst ben
Ik ga wel weer in discussie met Naturals met een meer open mind.
arno8 schreef:Sisco4life schreef:1 probleem van al die onderzoeken en lezingen: iedereen zegt wat anders...
Dat klopt, veel verschillende meningen overal. Maar je moet gewoon de mensen die iets zeggen eens googelen. Dan blijkt dat iemand die als 'voedersdeskundige' wordt aangehaald, bij Pavo werkt bijvoorbeeld.
Karin schreef:Niets ten nadele van bovengenoemde namen (ik ken de meeste ervan en ik kan me ook vinden in enkele van hun ideeën), maar dan nog kan ik dit niet plaatsen:arno8 schreef:Natuurlijk mag iemand zich als deskundige uitgeven, dat mag iedereen. Maar het is jammer dat mensen er zo blind achteraan lopen zonder zelf na te denken.
De ideeën van bovenstaande deskundigen mag je wél blind achterna lopen?
Ik proef hier 'de pot verwijt de ketel'.
Lielle schreef:deze
katiavl schreef:Ik ken een prof voedingsleer en die was helemaal niet tegen krachtvoer. En werkte bij mijn weten niet bij pavo.

arno8 schreef:Kennelijk zijn er verschillende meningen. Dus is het interessant om de argumenten van de verschillende kampen te horen, ook al heb je zelf veel ervaring, het is altijd interessant om verhalen van mensen met 10 keer zo veel ervaring te horen. Op die manier kun je tot een goed oordeel komen over wat het beste is voor je eigen paard.
Lielle schreef:ach arno, ik snap best wat jij duidelijk wil maken. Maar ik zou er niet zomaar van uit durven gaan dat andere bronnen wel geheel belangeloos hun informatie verstrekken. Ik denk dat als je met een gezond kritische geest je artikelen en vakliteratuur leest je best kunt inschatten wat wel of niet zinvol is.
Maar om nu basis van de belangstelling voor een aantal lezingen meteen te concluderen dat het welzijn van (sport)paarden niet van belang is, getuigt IMO dus niet van een gezond kritische geest.
Als ik kan kiezen tussen een lezing over tandproblemen of een clinic van Mark Todd zal ik voor die laatste gaan. Ik heb een tandarts bij mij op stal staan en kan die info dus op een makkelijker manier verzamelen. Die sgw clinic dus niet. Kwestie van keuzes maken
En dan heb ik het niet over anderhalve meter paardenboeken