Jong paard op wedstrijd goede leerschool??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

talented

Re: Jong paard op wedstrijd goede leerschool??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:42

Nee, ik denk dat een oefen half uurtje in een binnenmanege toch echt minder spanning met zich mee brengt dan een concours! Ik rijd mijn jonge thuis nooit zo proefgericht, dus meer vanuit de ontspanning laat ik hem wat rondjes rondsjouwen. Wanneer je dit in je proef doet, zal dit vast niet resulteren in 60 wp binnen zo'n kort tijdsbestek:D! Die van mij heeft nu ook weer bijna twee weken vakantie gehad en ben er vandaag weer eens op gaan zitten. Tot april gewoon lekker wat spelen met hem en dan kan hij in april heus wel zijn L1 proef lopen! Maar zoals ik al zei, voor mij hoef je jezelf niet verantwoorden he, het is jouw paard!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:46

Wij hebben geen echte concoursen meer, er liggen twee ringen op een weitje en dat is het, gaan vlaggen of niks, alleen een paar bordjes is de grond geprikt.
En ja hoor, als je in de B je rondjes sjokt, en je maakt niet te veel foutjes, dan heb je meteen 2 wp erbij, zoniet 3.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:53

Jeetje Haha! en ik ben nog steeds bezig met de basis oefenen thuis Haha! heb pas 1 april mn eerste onderlinge en als dat goed gaat per mei pas starten Haha! dan is hij al 4 Bloos

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:54

asjemenou schreef:
Wij hebben geen echte concoursen meer, er liggen twee ringen op een weitje en dat is het, gaan vlaggen of niks, alleen een paar bordjes is de grond geprikt.
En ja hoor, als je in de B je rondjes sjokt, en je maakt niet te veel foutjes, dan heb je meteen 2 wp erbij, zoniet 3.

Dat soort concoursen heb ik voor het laatst meegemaakt in mijn ponytijd lang geleden Haha!!

Waar start jij dan wel niet joh? Timboektoe? Maar fijn dat je paard het allemaal zo fijn aanpakt!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:57

Ik heb Whatnow ook al meegenomen op wedstrijd.
Puur voor de ervaring en niet voor de punten.
Hij heeft het zo goed gedaan dat ik 24 februari mee mag doen met de provinciale kampioenschappen. Whatnow pakt het allemaal heel makkelijk op en vanaf april ga ik dan ook L1 starten met hem.

Woods daarentegen is compleet het tegenovergestelde. Die is zo hard gegroeid en daar heb ik bewust veel rustiger mee gedaan. Ik heb wel mijn startkaart voor dit jaar aangevraagd maar ik ga pas op wedstrijd als ie thuis ook fijn loopt.

Als het paard braaf is en er geen moeite mee heeft dan zou ik zeker ook gaan!

Succes trouwens!

*edit spelfout Bloos

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:57

talented schreef:
asjemenou schreef:

Dat soort concoursen heb ik voor het laatst meegemaakt in mijn ponytijd lang geleden Haha!!

Waar start jij dan wel niet joh? Timboektoe? Maar fijn dat je paard het allemaal zo fijn aanpakt!

gewoon in brabant Haha!

Hebben jullie dan nog wel echte grote concoursen?
Die hadden wij een paar jaar geleden nog wel, maar de laatste 2 jaar al zeker niet meer, alleen de regiokampioenschappen, en idd, toen ging bij mijn driejarige wel zijn staart erop!
Als ik die vaker moest rijden ging ie ook niet vaak mee, veel te veel stress.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:13

60 winspunten! Wow. Dat zou ik echt zonde van mijn geld vinden..

Ik start trouwens de merrie niet zelf, dus ga er verder ook maar niets over zeggen.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:51

bij mijn vorige stageadres staat ook een w-tje.. daar is ze limburgs kampioen mee geworden afgelopen weekend!! die doet t echt super!!!

marleen5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:59

hallo,

Zag net dat je de merrie Karlene rijdt. Ik heb een paard Vivaldo, en dat is een halfbroer van Karlene. Vivaldo heeft ook Gareina als moeder.

Grtjes Marleen Vermeulen

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:09

marleen5 schreef:
hallo,

Zag net dat je de merrie Karlene rijdt. Ik heb een paard Vivaldo, en dat is een halfbroer van Karlene. Vivaldo heeft ook Gareina als moeder.

Grtjes Marleen Vermeulen

Voor deze reactie kun je eigenlijk beter diegene die het topic geplaatst heeft een pb sturen, ipv een wat verouders topic omhoog halen Knipoog