Concorde schreef:Ik vind het niet meer verplichten van het rijden met st/tr in het ZZ-licht nog niet zo gek, maar om het nou te verbieden... Neuh, vind ik ook niet nodig. Natuurlijk zijn er ruiters in het Z die niet met die dubbele bitten om kunnen gaan, maar die heb je op de hogere niveaus ook, ik vind niet dat een hogere wedstrijdklassering het dan maar rechtvaardigd om dan wel je stang er dwars in te mogen trekken.
Slofteugel regel kan ik me wel wat bij voorstellen hoor, ik vind het voor losrijden eigenlijk not-done, kan me er bij een hengstencompetitie wel wat bij voorstellen dat het wel fijn kan zijn om in geval van 'nood' een extra hulpje te hebben. Het zijn jonge dekhengsten die vaak behoorlijk hoog in het bloed staan dus dan is het wel een stukje veiligheid (en dan kun je uren filosoferen over dat het niet nodig zou moeten zijn, maar als puntje bij paaltje komt kan ik het me echt wel voorstellen. Ik heb bij een sterke brulaap ook wel eens een slof aangeknoopt, en dat was dan thuis)
Als je ziet hoeveel paarden tijdens de prijsuitrijking uit hun stekker gaan en met wat voor witte smoeltjes die dressuurruiters er dan op zittenDan kan ik me dat ook wel indenken.
Hier ben ik het eigenlijk mee eens
Nu rij ik geen Z of zo hoor, maar is het uberhaupt mogelijk om de oefeningen correct te doen zonder s&t? Gewoon een vraag hoor!
Waarom is het nu eigenlijk verplicht?
Ik heb geen verstand van, maar ik weet dat de paarden net ietsje beter lopen/verzamelen/aanleuning/opletten ga zo door, met s&t. IIG de paarden van mijn stage begleidster. Overigens gebruik je de stang toch niet zoveel, dus ja, (mijn eigen vraag beantwoorden) zou wel mogelijk zijn om op trens te doen....
(let niet op mij, ben super moe..)Ik zoek geen ruzie, vroeg me gewoon af....

Dan kan ik me dat ook wel indenken.

maar dat is mijn ervaring uit de praktijk.

? Er zijn gewoon écht paarden die op S&T net wat fijner in de aanleuning zijn en waar je dat extra beetje aan kan rijden, en dat is bij haar ook het geval. Dan vind ik dat je niet belet moet worden om met de S&T te mógen starten.