Pas na 40 wp promoveren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Madelon

Re: Pas na 40 wp promoveren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:36

Belachelijk!
Het is toch juist een uitdaging om een klasse hoger te starten?
Mn zusje in de dressuur rijdt vanaf het begin boven de 190 bijna steeds, wat voor nut heeft het dan om tot de 20 winstpunten te blijven hangen in de B terwijl je met zulke punten de L1 ook wel aankan?!

Wil eerst wel een officiele bevestiging horen van de KNHS en ik denk dat er nog wel veel te doen gaat zijn over dit onderwerp. Schijnheilig

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:39

Eerlijk gezecht geloof ik er geen bal van!
Ze hebben het net pas omhoog gekrikt, en 20 is veel hoor..
Overgens hebben wij niks gehoord op de club

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:47

sizzle schreef:
Ik vond het optrekken van wp van 5 naar 10 wel goed, maar naar 20 is wel erg veel hoor. Klopt vast niet. Zou idd wel erg vervelend worden. Start 1 a 2x in de maand en dan ook nog een merrie die d'r hoofd er niet bij heeft tijdens de eisprong (geen wp dan dus) terwijl alle knoppen er al op zitten voor een hogere klasse. Bovendien kent het dier binnen 3 wedstrijden de proef 'uit haar hoofd' zodat ik steeds moet zorgen dat ze niet vast vooruit gaat lopen. Ik moet er niet aan denken dat ik op die manier nog een jaar in dezelfde klasse moet tuffen. Ik weet zeker dat ik er niet eens meer op hoef te gaan zitten dan. ik zeg het nummer en ze gaat haar gang maar. Laat de KNHS ipv nieuwe regels eens wat extra proeven maken zodat het tenminste nog wat gevarieerd blijft, dan is het ook aantrekkelijker om nog even in een klasse te blijven hangen.

Amen, ik denk er precies hetzelfde over als jij!
Omdat ik ook maar 1x in de maand een proefje kan starten (vooral omdat ik mijn vader er niet vaker wil mee belasten).

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:54

Inderdaad, ze kunnen beter meer proeven maken Lachen

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:55

Ik geloof er echt niks van nu opeens zouden het 40 worden Verward vind het echt belachelijk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:57

Het zou ook wel erg kort dag zijn om dit al op 1 april 2007 in te willen voeren. Zal dan wel 2008 worden mochten ze dit door willen voeren.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:39

ik heb het op de club ook nog niet gehoord, maar dat kan komen omdat ik al een paar maanden niet meer ben geweest Clown heb het hier op bokt wel gehoord en via msn en zo.. ik hoop ook dat het niet waar is, het zou idd wel erg kort dag zijn, vraag me dan toch af hoe al die mensen erbij komen dat het zo is. Tong uitsteken

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 17:33

Is dit bericht al ergens bevestigd?
Ik heb nog nergens officieel gehoord of gelezen dat de winstpuntengrens naar 40 wordt verlegd.. Verward

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:00

Ik heb gehoord dat de wp-grens alleen bij het springen naar 40 wp's zou gaan, over dressuur werd niets gezegd... Blijft erg vaag dus Verward

Milaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:09

Zou wel veeel zijn ..

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:35

Ik vind het echt ongelovelijk stom! Vroeger was het dus met 5 winstpunten dat je overmocht, nu met 10. Waar ik super tevreden mee ben. Als dit wordt verhoogt naar 20 gaat ook voor mij de lol er erg snel vanaf. Voor mij is wedstrijden rijden een uitdaging, om te laten zien wat je kan en steeds hoger proberen te komen. Met deze regel gaat dit lang duren, en aangezien ik langer niet elke week een wedstrijd heb, nog langer .. Door deze regel zou ik juist nog snel overgaan naar de volgende klasse.

Lang leve de KNHS..

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:08

Pfoeh 40 gaat wel erg veel worden..

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 21:43

Wow! Clown Hoe weet je dit?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 23:23

asjemenou schreef:
Ik heb dit via een mail van de verening te horen gekregen en het is bij onze kring al bij meerdere verenigingen bekent.
Het schijnt op de laatste vergadering van de KNHS te zijn afgesproken.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 11:55

Sylhouet schreef:
Ik heb nog nergens officieel gehoord of gelezen dat de winstpuntengrens naar 40 wordt verlegd.. Verward

En zolang het niet op de site van de KNHS verschijnt maak ik mij er ook nog niet druk om Knipoog

clavecimbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:47

inderdaad, zou wel erg veel zijn

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:08

jemig hoop ik dus echt niet!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 23:00

Gjilke schreef:
Sylhouet schreef:

En zolang het niet op de site van de KNHS verschijnt maak ik mij er ook nog niet druk om Knipoog

P&S van vandaag ook goed genoeg Knipoog

-5-jarigen mogen miv 1 april 2007 weer M lopen vanaf januari van het jaar dat ze 5 worden(gaat dus eigenlijk pas in op 1-1-08), de 4-jarigen mogen wel pas vanaf 1 april B/L lopen, dat blijft ook zo. (staat trouwens verkeerd in de tekst en wel goed in het blauwe kader)
-Volte om de te springen of reeds gesprongen hindernis wordt weer als weigering aangerekend.
-promoveren in het springen moet pas vanaf 40 winstpunten.
-De categorie 1 wedstrijden gaan meer ruimte krijgen in het uitschrijven van de rubrieken.
-Er verandert het een en ander aan de tijdwaarneming bij het veranderen van een hindernis tgv een weigering.

Denk dat ik zo de belangrijkste punten die iig op korte termijn ingevoerd gaan worden wel samengevat heb(P&S ligt beneden). Verder is er nog het een en ander afhankelijk van de snelheid waarmee het automatiseringssysteem aangepast gaat worden, oa het niet promoveren voor amateurs en meer vrijheid voor het starten in een lagere klasse.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 11:32

Oke, dus alleen met het springen, en niks over pas met 20 winst over mogen... geen ramp voltrokken dus

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:34

_angela_ schreef:
Oke, dus alleen met het springen, en niks over pas met 20 winst over mogen... geen ramp voltrokken dus

Ik wou net zeggen, dat zou eerst toch ook? Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:53

Marrepar schreef:
_angela_ schreef:

Ik wou net zeggen, dat zou eerst toch ook? Haha!

Dat zou dus wel een ramp zijn. Ik vind 5 winstpunten al meer dan genoeg, dan heb je ook laten zien dat je het kunt.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:25

ja idd... Gelukkig niet over met 20 winst.. maar 40 om te promoveren... Kun je de tijd nemen indien nodig

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 22:12

Stond ook in dat het startgeld omhoog mag. Bij de pony's naar 7 euro per proef en paarden naar 10 euro per proef. Tenminste als ik het goed begrepen heb. Knipoog

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 22:40

gomir schreef:
P&S van vandaag ook goed genoeg Knipoog

-5-jarigen mogen miv 1 april 2007 weer M lopen vanaf januari van het jaar dat ze 5 worden(gaat dus eigenlijk pas in op 1-1-08), de 4-jarigen mogen wel pas vanaf 1 april B/L lopen, dat blijft ook zo. (staat trouwens verkeerd in de tekst en wel goed in het blauwe kader)
-Volte om de te springen of reeds gesprongen hindernis wordt weer als weigering aangerekend.
-promoveren in het springen moet pas vanaf 40 winstpunten.
-De categorie 1 wedstrijden gaan meer ruimte krijgen in het uitschrijven van de rubrieken.
-Er verandert het een en ander aan de tijdwaarneming bij het veranderen van een hindernis tgv een weigering.

Denk dat ik zo de belangrijkste punten die iig op korte termijn ingevoerd gaan worden wel samengevat heb(P&S ligt beneden). Verder is er nog het een en ander afhankelijk van de snelheid waarmee het automatiseringssysteem aangepast gaat worden, oa het niet promoveren voor amateurs en meer vrijheid voor het starten in een lagere klasse.

Ja dat is ook goed genoeg Lachen
Maar dit hele gebeuren slaat dus alléén op het springen, en niet op de dressuur?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 00:04

Zoals ik dat artikel in de P&S lees gaat het idd alleen om het springen, maar dat was hier in het topic ook al eens gezegd dacht ik.

Er is trouwens volgens mij ook nooit serieus sprake van geweest dat je pas met 20 punten over zou mogen, dat was volgens mij een horror-scenario bedacht door een bokker Clown