Gedoe KNHS -> vertraging startkaartaanvraag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chocolaatje

Re: Gedoe KNHS -> vertraging startkaartaanvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 22:16

JAAAAA!!

Na precíes vier weken heb ik dan eindelijk mijn startkaart met coupons toegestuurd gekregen Haha!

Meteen beina al mijn coupons op aan alle verenigingen waar ik ga starten hihi, kan misschien het beste nu alvast nieuwe coupons aanvragen..

Pollewoppy: dit is afgelopen zomer gebeurd, dus het excuus voor de KNHS van een te grote drukte bij de ledenadministratie zou niet op zijn plaats zijn. Maar het is wel een heel intelligent tegenargument moet ik zeggen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:20

Chocolaatje schreef:
beina

Blond

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 09:06

Hihihi, ja blond. Maar dit heeft meer te maken met dyslectie (uit tests komt dat ik het niet heb, maar ik heb het wel..). Raak altijd in de war met beide..

Sorry voor het off-topic.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:02

Chocolaatje schreef:
Hihihi, ja blond. Maar dit heeft meer te maken met dyslectie (uit tests komt dat ik het niet heb, maar ik heb het wel..). Raak altijd in de war met beide..

Clown Clown Clown Clown Clown
Je hebt het dus beina...... Haha!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:06

de KNHS is idd (bij mij/ons ook) niet goed bezig.
Ze hebben schijnbaar allemaal dyslectie, want ik heb mijn startkaart een 2 maanden geleden opgestuurd.
Toen stond er een fout in mijn naam (al helemaal slordig), opnieuw opgestuurd, is er niks aan gedaan dus gewoon weer die fout (!!), later met een grote brief en de goede naam er bij gezet, en weer opgestuurd. Eindelijk goede naam was mijn adres verkeerd op de envaloppe gezet.
Bij mijn vriendin precies hetzelfde.
We bleven maar heen en weer sturen want ze maakte gewoon telkens groffe fouten, zeer slordig vind ik het!!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:51

Zoals YentlKG al zegt hebben wij er ook heel erg last van.
Er stonden maarliefst 3 fouten op mijn startkaart (2x dezelfde naam verkeerd gespeld, en een verkeerde stamboeknaam). Dus teruggestuurd en vrij snel had ik hem weer. Hadden ze de ene fout in de naam veranderd, maar bij de andere naam niet Nagelbijten / Gniffelen
Dus weer opgebeld (en de oude startkaart zelf gehouden) maar ik heb hem nu nog steeds niet..

En ik kreeg ineens de paard&sport niet meer, hadden ze ook zo'n domme verklaring voor

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:11

Yeah, Siv en Ilona hebben een startkaart.
Ging toch sneller dan we dachten Vork Knipoog

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:27

Die fouten op de startkaarten komen me wel heeeel bekend voor.
Paard dat ik vorig jaar startte had als vaderafstamming een onbekende merrienaam staan die nergens op het papier vermeld stond Verward

Verzinnen kunnen ze dingen ook wel goed. Paard wat ik nu start is 1.57 m. Nergens op zijn papieren staat de maat vermeldt, krijg ik de kaart en coupons van het KNHS is mijn paard plotseling 5 cm gegroeid en zomaar 1.63 geworden Bloos!
En dat in een paar weken tijd terwijl hij toen al 9 was en de groei er al een poosje uit was...... dacht ik tenminste.
Weet nu wel waarom ik er van de ene op de andere dag moeilijker op kon komen Clown

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:30

oversized schreef:
Grrrrr ik wordt nu echt helemaal gek..... (even voor CGJ: ja ik was al een beetje gek maar nu ....) Boos! Boos! krijg ik na 6 weken via het secretariaat te horen dat het voorblad van het paspoort er nog bij moet.. Ik direct per mail de betreffende pagina gemaild.... krijg ik 3 dagen later (na het weekend) een mail terug dat er geen stempel op de transpondercode staat dus dat ik geen startkaart krijg!!!! Boos! Boos! ik heb direct gebeld om te vragen wat dat voor onzin is.....Het betreft een paard die als 3-jarige is gechipt op de keuring dd 22-7 het paspoort is afgegeven in hetzelfde jaar 16-10. In dat jaar mochten de bonden geen stempel over de barcode plaatsen omdat dan de code niet meer leesbaar zou zijn.
Bij dit paard zijn al eerder 2 startkaarten afgegeven. De laatste startkaart is afgegeven 28-03-2006 dus dit jaar maar nu wordt er geen startkaart meer afgegeven omdat er geen stempel op de barcode staat!! Voor de goede orde er staat dus wel een stempel op maar niet over de barcode. Ik heb dus wel even geinformeerd waarom men dat dan niet zo'n 7 weken eerder kan vertellen zodat die stempel er inmiddels al op had kunnen staan!! Ik heb namelijk direct na de fax gebeld en gevraagd of de fax volledig was aangekomen. Op dat moment had de medewerkster mij al kunnen vertellen dat ik geen startkaart zou krijgen ivm die stempel volgens mij. Tja dat is dan even fout gegaan en hoe dat kan dat weten ze even niet!! Hier wordt ik dus wel een beetje pissed van........ Boos!

Vorige week stond in de paardenkrant vermeld dat het KNHS deze fouten toedicht aan chippers die niet volgens hen werken. Dus het niet op de barcode stempelen van de chip. Een onafhankelijke chipper heeft dit in een artikel naar buiten gebracht. De regels zijn in een paar jaar verschillende keren veranderd en de instanties, m.n. het KNHS lijkt het wel, weten niet meer hoe de regels nu zijn of ze in het verleden zijn geweest.
Wat jou nu overkomt is volgens mij ook leuk voor een artikel in de paardenkrant. Die wirwar aan regels moet eens afgelopen zijn. Het opnieuw stempelen van jouw paspoort kost normaal € 15,00. Wie betaald dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:50

nou, bij mij is ergens in de 20 euro afgehouden door de KNHS voor mijn startkaart, nu wil ik hem ook vlug hebben!!

zondag moet ik starten.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:21

ranna schreef:
oversized schreef:
Grrrrr ik wordt nu echt helemaal gek..... (even voor CGJ: ja ik was al een beetje gek maar nu ....) Boos! Boos! krijg ik na 6 weken via het secretariaat te horen dat het voorblad van het paspoort er nog bij moet.. Ik direct per mail de betreffende pagina gemaild.... krijg ik 3 dagen later (na het weekend) een mail terug dat er geen stempel op de transpondercode staat dus dat ik geen startkaart krijg!!!! Boos! Boos! ik heb direct gebeld om te vragen wat dat voor onzin is.....Het betreft een paard die als 3-jarige is gechipt op de keuring dd 22-7 het paspoort is afgegeven in hetzelfde jaar 16-10. In dat jaar mochten de bonden geen stempel over de barcode plaatsen omdat dan de code niet meer leesbaar zou zijn.
Bij dit paard zijn al eerder 2 startkaarten afgegeven. De laatste startkaart is afgegeven 28-03-2006 dus dit jaar maar nu wordt er geen startkaart meer afgegeven omdat er geen stempel op de barcode staat!! Voor de goede orde er staat dus wel een stempel op maar niet over de barcode. Ik heb dus wel even geinformeerd waarom men dat dan niet zo'n 7 weken eerder kan vertellen zodat die stempel er inmiddels al op had kunnen staan!! Ik heb namelijk direct na de fax gebeld en gevraagd of de fax volledig was aangekomen. Op dat moment had de medewerkster mij al kunnen vertellen dat ik geen startkaart zou krijgen ivm die stempel volgens mij. Tja dat is dan even fout gegaan en hoe dat kan dat weten ze even niet!! Hier wordt ik dus wel een beetje pissed van........ Boos!

Vorige week stond in de paardenkrant vermeld dat het KNHS deze fouten toedicht aan chippers die niet volgens hen werken. Dus het niet op de barcode stempelen van de chip. Een onafhankelijke chipper heeft dit in een artikel naar buiten gebracht. De regels zijn in een paar jaar verschillende keren veranderd en de instanties, m.n. het KNHS lijkt het wel, weten niet meer hoe de regels nu zijn of ze in het verleden zijn geweest.
Wat jou nu overkomt is volgens mij ook leuk voor een artikel in de paardenkrant. Die wirwar aan regels moet eens afgelopen zijn. Het opnieuw stempelen van jouw paspoort kost normaal € 15,00. Wie betaald dat?

Dat zou de NRPS moeten betalen omdat die hebben "verzuimd"de barcode te stempelen....
Begrijp jij het nog?? Ik niet en de KNHS waarschijnlijk ook niet.... ben benieuwd heb het paspoort opgestuurd inmiddels....

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:46

CGJ12 schreef:

Hoho........ dat kan ook wel iets beschaafder...... Schijnheilig

Haha oww... had eigenlijk hele andere bewoording in gedachten en vond dit al zo netjes van mezelf... Tong uitsteken

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:23

ik wacht ook op mijn startkaart..
na vorig jaar en dit jaar kampioen te zijn geweest op de club en dressuur, algemeen en reserver kampioen 2006 op de gemeente kampioenschappen hebben mn ouders eindelijkeen trailer gekocht Haha!
ikke alle gegevens aan de persoon gegeven die het naar het KNHS opstuurt.. al wel 4 weken geleden gebeurt ofzo, en nu heb ik hem nog niet!
vind ik niet zo leuk, want de wedstrijden zitten snel vol en moet je ong. 4 weken van te voren opgeven als ze nog niet vol zijn..
dus denk ik dat ik een startkaart voor niks aan heb gevraagd want het is zo januari.. en kan ik (de helft dan wel na oktober gelukkig) dat geld gaan betalen zonder er wat aan hebben gehad Boos!
baal hier echt van, maarja het zij zo..

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:30

ik heb ook mijn startkaart aangevraagd ongeveer 3 weken geleden.
bij mij is het wel vanaf 1 januarie dus het heeft niet echt haast.
weet iemand trouwens hoe duur het is om coupons bij te bestellen?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:39

oversized schreef:
Dat zou de NRPS moeten betalen omdat die hebben "verzuimd"de barcode te stempelen....
Begrijp jij het nog?? Ik niet en de KNHS waarschijnlijk ook niet.... ben benieuwd heb het paspoort opgestuurd inmiddels....

NRPS heeft niets verzuimd, enkel de regels gevolgd die toen geldig waren. Er is dus niets mis met jouw paspoort.
Alleen het feit al dat ze dus al 2 of 3x wel het paspoort als zodanig hebben geaccepteerd en nu opeens niet meer is ronduit belachelijk. Doet mij een beetje denken aan de vergelijking van als je huis in de brand staat je de verzekering ook niet aan kan passen.
Als het KNHS bij combinaties met jonge paarden die voor het eerst bij hun in de administratie komen had gedaan had ik het kunnen begrijpen maar nu beslissen zij opeens dat de regels zoals die een aantal jaren waren niet meer zouden gelden. Slaat helemaal nergens op.
Ik ben dus erg benieuwd of het NRPS je kosten betaald, kans dat ze het niet doen.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:46

ranna schreef:
oversized schreef:

NRPS heeft niets verzuimd, enkel de regels gevolgd die toen geldig waren. Er is dus niets mis met jouw paspoort.
Alleen het feit al dat ze dus al 2 of 3x wel het paspoort als zodanig hebben geaccepteerd en nu opeens niet meer is ronduit belachelijk. Doet mij een beetje denken aan de vergelijking van als je huis in de brand staat je de verzekering ook niet aan kan passen.
Als het KNHS bij combinaties met jonge paarden die voor het eerst bij hun in de administratie komen had gedaan had ik het kunnen begrijpen maar nu beslissen zij opeens dat de regels zoals die een aantal jaren waren niet meer zouden gelden. Slaat helemaal nergens op.
Ik ben dus erg benieuwd of het NRPS je kosten betaald, kans dat ze het niet doen.

De dame van de NRPS zei dat het dus gratis werd gedaan..... dus dat zij de kosten zouden overnemen omdat de "klanten"hier niet de dupe van hoeven te worden. Go NRPS Go NRPS tenminste als het ook zo gaat gebeuren dan he.... Tong uitsteken

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:27

oversized schreef:
De dame van de NRPS zei dat het dus gratis werd gedaan..... dus dat zij de kosten zouden overnemen omdat de "klanten"hier niet de dupe van hoeven te worden. Go NRPS Go NRPS tenminste als het ook zo gaat gebeuren dan he.... Tong uitsteken

O kijk aan, das netjes. Als ik het NRPS was zou ik het KNHS die € 15,00 in rekening brengen Tong uitsteken

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:35

Dat lijkt mij dus ook, maar daar zal de KNHS dan wel weer anders over denken denk ik ranna

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:11

Ik ben er idd ook nog steeds niet achter waarom dat de stempels nu ineens over de bestickerde codes moeten(erg fijn de nieuw geintroduceerde regeltjes), wat voor vreemde fratsen gaan ze nog meer bedenken?

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 19:21

En als je het van de andere kant bekijkt: het is toch ook helemaal niet logisch om een stempel over de bestickerde code te plaatsen? Dat is toch slordig en onduidelijk? Waar maken ze zich eigenlijk druk om. Áls-ie er maar in staat, daar gaat het toch om? :S

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:53

Juist omdat de barcode door de stempel onleesbaar zou worden MOCHTEN er in "den beginne" geen stempels op de codesticker gezet worden..... straks komen ze er achter dat het toch wel erg onleesbaar wordt en dan motten de stempelties er allemaal weer afgeweekt gaan worden....

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 10:53

oversized schreef:
Juist omdat de barcode door de stempel onleesbaar zou worden MOCHTEN er in "den beginne" geen stempels op de codesticker gezet worden..... straks komen ze er achter dat het toch wel erg onleesbaar wordt en dan motten de stempelties er allemaal weer afgeweekt gaan worden....

Haha, ja en als je dan weer net een kampioenschap op je naam hebt staan wordt je weer onttroond omdat je niet aan de netzelfbedachteenterplekkeingevoerde KNHS regeltjes voldoet Clown

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 12:32

Ze hebben op een gegeven moment besloten om de stempels er weer overheen te zetten, omdat het anders fraude-gevoelig was. De stickers konden te makkelijk verwisseld/ingeplakt worden doro mensen die hier niet bevoegd voor zijn...
Waarom iemand dat zou willen snap ik ook niet, want volgens mij val je bij een controle dan toch altijd door de mand... Verward

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 12:35

hananya schreef:
Ze hebben op een gegeven moment besloten om de stempels er weer overheen te zetten, omdat het anders fraude-gevoelig was. De stickers konden te makkelijk verwisseld/ingeplakt worden doro mensen die hier niet bevoegd voor zijn...
Waarom iemand dat zou willen snap ik ook niet, want volgens mij val je bij een controle dan toch altijd door de mand... Verward

Terwijl er eerder juist niet door de barcode mocht worden gestempeld omdat hij dan onleesbaar was. Kun je dus ook frauderen. Het maakt geen biet uit dus.

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:06

Ik heb 5 weken op mijn startkaart moeten wachten. Afgelopen vrijdag kreeg ik hem dan eindelijk binnen (6 Oktober opgestuurd, 10 november ontvangen) Ondertussen wel een keer met een blanco coupon gestart omdat ik me dus opgegeven had voor een concours maar nog geen startkaart en coupon binnen had.
Nou was ik vrijdag helemaal blij dat mn startkaart binnen was zit er maar 1 (!!) coupon bij Verward. Die heb ik inmiddels al gebruikt en heb a.s. zondag weer concours dus ik ga morgen maar eens even bellen waar mijn andere coupons blijven!