Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
runningkawa schreef:Ben ik raar om te vragen wat je met SB moet als je in het B nog geen wp haalt?
Dat is eigenlijk net wat al eerder aangehaalt werd.
Bij de FNRS proeven zijn er ook mensen zie zeggen dat ze SB rijden. Maar gaan ze dan officieel B, halen ze dat niet.
Waarom, omdat het nivo wat hen voorgespiegeld werd, gewoon geen eerlijke is.
De SB is geen correcte SB. En dat kan ook niet omdat de gewone basis nog niet correct is.
Citaat:Om eerlijk te zijn verwacht ik dat van jou ook.
Je hebt een soort van recranten nivo in je hoofd, geen sport nivo.
En dat is een andere manier van trainen en rijden
Citaat:Verder is een 6 een voldoende, allemaal 6jes en je hebt een wp.
En echt, dat is voor iedereen haalbaar. Maar je moet er wel wat voor over hebben.

beantsje schreef:Er zijn heel veel ruiters die 1 of hooguit 2 x per week serieus wat aan de basisafrichting ('dressuur') willen doen, elke week trouw naar les gaan en verder gewoon lekker leuke dingen willen doen met hun paard. Toch willen die ruiters ook weleens zich kunnen meten. Waarom? Nee, niet voor de bekers en de promoties. Om voor zichzelf eens te kijken waar ze nu staan, of er progressie is, als stimulans voor het verantwoord rijden. Maar ook gewoon omdat ze het simpelweg leuk vinden, voor de sfeer, om gelijkgestemden tegen te komen. Maar dit soort ruiters gaat natuurlijk niet elke 14 dagen een wedstrijdje rijden.
beantsje schreef:Soort 'volwassenen-bixie' dus.
)
beantsje schreef:Vandaag weer eens een wedstrijd (mijn tweede) gereden.
Even for the record: ik rijd 25 jaar paard, heb sinds 6 jaar een eigen paard; de laatste 3 jaar is dat een tinker.
Ik weet dat ik niet overloop van talent, en mijn paard ook niet. Maar ach, ik kan best netjes sturen en het is de B maar...
Juist wel, alleen zijn die 163 punten wel de plaats waar jij nu bent in de training. Maar ik zie lage punten altijd als goede feedback en ik ga daardoor juist harder trainen om mezelf te bewijzen! 
runningkawa schreef:Mij is geleerd, oefen ongeveer 1 klasse hoger.
Imo is je basis dan zo goed, dat je in principe altijd een winstpunt zou moeten kunnen rijden in de klasse waarin je start.
) te rijden, of wijken of weet ik wat. Nou dan is dat heel erg leuk voor ze om te doen en beleven ze daar vooral erg veel plezier aan, maar geloof mij, er is er geen een die het gevraagde correct volgens het boekje uitvoerd, men dénkt vooral dat dat wel gebeurd... Miss_Petit schreef:Als je een winstpunt rijdt, geeft dat aan, dat de jury van mening is, dat je voldoende genoeg rijdt om eventueel een klasse hoger te kunnen.

was net met de M begonnen!jasmijn78 schreef:beantsje schreef:Soort 'volwassenen-bixie' dus.
Dat meen je niet![]()
beantsje schreef:
Er zijn heel veel ruiters die 1 of hooguit 2 x per week serieus wat aan de basisafrichting ('dressuur') willen doen, elke week trouw naar les gaan en verder gewoon lekker leuke dingen willen doen met hun paard. Toch willen die ruiters ook weleens zich kunnen meten. Waarom? Nee, niet voor de bekers en de promoties. Om voor zichzelf eens te kijken waar ze nu staan, of er progressie is, als stimulans voor het verantwoord rijden.
Citaat:Beste mensen ze heeft geen commentaar op de jury!!!!!!!
Ze zegt dat het leuk zou zijn om een recreanten klasse te creeeren voor ruiters zoals zij.
Mijn voorstel zou dan zijn: Geen proef met bordjes ed. gewoon een jury in een ring zetten (grooter dan de 20 x 40) die je beoordeeld op 5 of 6 belangrijke punten (denk aan houding en zit/hulpen overgangen en tempowisselingen dat soort dingen). Die jury vraagt je op bepaalde plekken bepaalde dingen te laten zien. Daarop krijg je commentaar. Je kan daar punten mee scoren voor het winnen van de "wedstrijd" (want blijkbaar is dat element dus belangrijk voor vele recreanten) en waarde punten en als je er voldoende hebt mag je niet meer meedoen in die klasse en moet je beginnen aan de B of lekker in het bos gaan rijden.
runningkawa schreef:Om eerlijk te zijn verwacht ik dat van jou ook.
Je hebt een soort van recranten nivo in je hoofd, geen sport nivo.
En dat is een andere manier van trainen en rijden
Citaat:Geen idee hoe het gaat met andere sporten is, want dat doe ik niet.
Maar recreatie is zo'n andere vorm van paardensport dan de spring of dressuursport.
Daarom maak ik het verschil tussen recreatie en sport.
Bij dressuur/spring sport is het algemeen zo dat je er voor moet trainen.
En heb je een minder getalenteerd paard, zelfs nog meer.
Recreatie is gewoon een stuk minder trainen en helemaal veel minder wedstrijd gericht trainen.
En ja, dat is een verschil. Vandaar dat ik er voor het gemak recreanten en sport van maak.
Om et op schrift even duidelijk te maken.