steffiej schreef:het zijn kinderen waar je over praat..
Precies kinderen, en die moet je maar leren dat er regels zijn om ze te overtreden?!?!?!?
Die moet je maar vertellen dat wanneer het niet wil zoals het hoort en dan maar moet zoals jij wilt omdat jij internationaal wilt/moet (moet van jezelf) wilt rijden?
steffiej schreef:er komt een tijd dat die allemaal naar de paarden overmoeten als ze 18 zijn.. laat ze tot die tijd gewoon genieten van hun ponytijd... wat kan een kind er nou aan doen dat hij/zij op 13 jarige leeftijd een lengte heeft dat ze niet meer op de pony's passen..
Genieten als je vals speelt? (proberen) te winnen als je je niet aan de regels houdt?
En wat wil je die andere kinderen vertellen die zich wel aan regels houden, regionaal, nationaal of internationaal?
steffiej schreef:iedereen (okee de meeste dan) vinden het leuk als ze internationaal mee kunnen doen en mooie wedstrijden kunnen rijden (laten we eerlijk zijn).. dat betekend dat je flink wat moet investeren wil je die top halen.. dit is bij de pony's makkelijker als bij de paarden! als je bij de paarden beetje leuk meewilt doen ben je 3x zoveel kwijt als bij de ponys... voor sommige mensen is niet te betalen! terwel ze het bij de ponys wel kunnen.. waarom zou je die mensen hun plezier afnemen dan??
Omdat niet alles met geld te koop is, je moet je afvragen wat een lintje/kampioenschap waard is als jij je niet aan de regels hebt gehouden en daardoor voor een ander bent geeindigd?
steffiej schreef:stel nou je koopt vorige maand een pony van een ton euro.. en in Januari blijkt dat je er niet meer mee mag rijden..
De regels bestaan al.. tot 1.48 is een D-pony .[punt] Op het moment dat ik dan een pony wil kopen heb ik onderzoeksplicht... Op het moment dat ik mijn dochter aanmeld als lid ga ik akkoord met de geldende regels, als ik aan die regels voorbij ga omdat die ingemeten pony mischien ervoor kan zorgen dat mijn dochter winnaar kan worden, dan loop ik ook het risico om betrapt te worden... Dure gok kan dat worden...
En wat is het volgende dan? Met die verboden middelen springt mijn pony een stuk beter, pony van een ton en de medicijnen kosten wel 1000 euro per maand, ook maar legaliseren dan?
En daarbij kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat je niet gedwongen wordt om een pony te kopen die groter is dan wat er op de papieren staan.....
steffiej schreef:dan ben je dus wel mooi je geld kwijt.. dat kunnen ze toch niet maken!
Zeker kunnen ze dat maken, jij kiest ervoor om de regels te overtreden, jij gokt dat ze niet controleren, en jij wordt geacht de regels te kennen maar vooral te respecteren om een eerlijke compititie te hebben en te houden...
steffiej schreef:het is natuurlijk belachelijk dat er beesten van 1.55 tegen ponytjes van 1.45 lopen! maar trek dan een lijn tot de 1.52 en niet groter!
Dan is die van 1.55 nog te groot, en ga je het probleem gewoon verplaatsen, nu lopen er paarden van 1.55 tegen pony's van 1.45 en dan zullen het paarden van 1.59 m zijn die lopen tegen diezelfde pony's van 1.45m, want ach wat maken die paar cm toch uit en als je creatief genoeg bent dan lukt het je ook wel om een paard van 1.60 als 1 van 1.52 op papier te krijgen...