Vraag: moet de FEI de schofthoogte voor pony's verhogen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Vraag: moet de FEI de schofthoogte voor pony's verhogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:25

Menk schreef:
Tuurlijk zijn er wel D pony's die internationaal kunnen lopen zowel springen als dressuur.. Er zijn inderdaad een hoop nederlandse pony's die ook groter dan 1.48 zijn (ook die Ek's meelopen).. Maar ook genoeg die onder de 1.48 zijn en het halen..
Ik had het levende bewijs alleen loopt ie nu voor duitsland Clown Knipoog

Als de pony's in die categorie dat niet aan zouden kunnen waren MI de parcoursen wel aangepast of de stokmaten van de pony's verhoogd... Maar je kunt me niet wijsmaken dat men dit soort parcoursen bouwt om (potentiele) deelnemers uit te nodigen om de regels te treden/te omzeilen/of geef het een naam...

komt jouw D-pony talent te kort jammer dan, dan of gewoon door blijven tuffen op je huidige nivo of op zoek gaan naar een andere pony, maar niet een paard in laten meten vanwege de prijzen/ruiterfeesten ed.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:25

OemmiejO schreef:
steffiej schreef:
een C pony? tussen de D-ers?? op het EK??
dat word lachen in een dubbel die op 6,5/7 meter staat gebouwd Knipoog

Sorry, maar ik had het eigenlijk meer over de dressuursport. Knipoog

sorry dat begreep ik verkeerd maar als ze bij de dressuur de C ponys erbij gaan trekken moeten ze dat bij het springen natuurlijk ook doen!

het zijn kinderen waar je over praat.. er komt een tijd dat die allemaal naar de paarden overmoeten als ze 18 zijn.. laat ze tot die tijd gewoon genieten van hun ponytijd... wat kan een kind er nou aan doen dat hij/zij op 13 jarige leeftijd een lengte heeft dat ze niet meer op de pony's passen.. iedereen (okee de meeste dan) vinden het leuk als ze internationaal mee kunnen doen en mooie wedstrijden kunnen rijden (laten we eerlijk zijn).. dat betekend dat je flink wat moet investeren wil je die top halen.. dit is bij de pony's makkelijker als bij de paarden! als je bij de paarden beetje leuk meewilt doen ben je 3x zoveel kwijt als bij de ponys... voor sommige mensen is niet te betalen! terwel ze het bij de ponys wel kunnen.. waarom zou je die mensen hun plezier afnemen dan??

stel nou je koopt vorige maand een pony van een ton euro.. en in Januari blijkt dat je er niet meer mee mag rijden.. dan ben je dus wel mooi je geld kwijt.. dat kunnen ze toch niet maken! het is natuurlijk belachelijk dat er beesten van 1.55 tegen ponytjes van 1.45 lopen! maar trek dan een lijn tot de 1.52 en niet groter!

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:26

OemmiejO schreef:
pharagirlke schreef:
renskek: maar het is net de bedoeling om op het EK alleen maar goede combinaties te krijgen, ik kan haar reactie wel begrijpen. Je raakt er niet zomaar! Alleen combinaties die eruit springen horen op een EK Lachen en die combinaties zijn schaars! Daarom is het ook een EK waarvoor ze geselecteert moeten worden Knipoog

Dat bedoelde ik dus ook. Lachen

renskek schreef:
Maar je kan niet het onmogelijke van pony's gaan verwachten!

Wie doet dat? Het EK springen is echt niet het onmogelijke hoor; waarom zouden er dan nog steeds combinaties (kunnen) rijden? Lachen

die kunnen daar rijden omdat er tot nu toe ponys bij lopen van 1.55!!
een pony van 1.45 met een normale galop haalt het gewoon niet!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:40

steffiej schreef:
mijn pony was met zijn 1.55 ook een D pony. een kleinere pony haalt het gewoon niet op internationaal gebied..

wees er trots op
door dit soort k*t geintjes gaat de sport verloren

als iedereen zich aan de regels zou houden, zou je al dit gezeik gewoon niet hebben.
Leg je de FEI schofthoogte omhoog, komen mensen toch gewoon met een ingemeten dier van 1.60 aan... Het heeft geen donder met de schoofthoogte te maken, puur dat sommige mensen alles kunnen maken om onder de regels uit te komen. Welke lijn je ook trekt, zolang een bepaalde groep er zich niet aan houdt, kan je net zo goed alle regels overboord gooien.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:45

steffiej schreef:
het zijn kinderen waar je over praat..

Precies kinderen, en die moet je maar leren dat er regels zijn om ze te overtreden?!?!?!?
Die moet je maar vertellen dat wanneer het niet wil zoals het hoort en dan maar moet zoals jij wilt omdat jij internationaal wilt/moet (moet van jezelf) wilt rijden?

steffiej schreef:
er komt een tijd dat die allemaal naar de paarden overmoeten als ze 18 zijn.. laat ze tot die tijd gewoon genieten van hun ponytijd... wat kan een kind er nou aan doen dat hij/zij op 13 jarige leeftijd een lengte heeft dat ze niet meer op de pony's passen..

Genieten als je vals speelt? (proberen) te winnen als je je niet aan de regels houdt?
En wat wil je die andere kinderen vertellen die zich wel aan regels houden, regionaal, nationaal of internationaal?

steffiej schreef:
iedereen (okee de meeste dan) vinden het leuk als ze internationaal mee kunnen doen en mooie wedstrijden kunnen rijden (laten we eerlijk zijn).. dat betekend dat je flink wat moet investeren wil je die top halen.. dit is bij de pony's makkelijker als bij de paarden! als je bij de paarden beetje leuk meewilt doen ben je 3x zoveel kwijt als bij de ponys... voor sommige mensen is niet te betalen! terwel ze het bij de ponys wel kunnen.. waarom zou je die mensen hun plezier afnemen dan??

Omdat niet alles met geld te koop is, je moet je afvragen wat een lintje/kampioenschap waard is als jij je niet aan de regels hebt gehouden en daardoor voor een ander bent geeindigd?

steffiej schreef:
stel nou je koopt vorige maand een pony van een ton euro.. en in Januari blijkt dat je er niet meer mee mag rijden..
De regels bestaan al.. tot 1.48 is een D-pony .[punt] Op het moment dat ik dan een pony wil kopen heb ik onderzoeksplicht... Op het moment dat ik mijn dochter aanmeld als lid ga ik akkoord met de geldende regels, als ik aan die regels voorbij ga omdat die ingemeten pony mischien ervoor kan zorgen dat mijn dochter winnaar kan worden, dan loop ik ook het risico om betrapt te worden... Dure gok kan dat worden...
En wat is het volgende dan? Met die verboden middelen springt mijn pony een stuk beter, pony van een ton en de medicijnen kosten wel 1000 euro per maand, ook maar legaliseren dan?
En daarbij kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat je niet gedwongen wordt om een pony te kopen die groter is dan wat er op de papieren staan.....

steffiej schreef:
dan ben je dus wel mooi je geld kwijt.. dat kunnen ze toch niet maken!

Zeker kunnen ze dat maken, jij kiest ervoor om de regels te overtreden, jij gokt dat ze niet controleren, en jij wordt geacht de regels te kennen maar vooral te respecteren om een eerlijke compititie te hebben en te houden...

steffiej schreef:
het is natuurlijk belachelijk dat er beesten van 1.55 tegen ponytjes van 1.45 lopen! maar trek dan een lijn tot de 1.52 en niet groter!
Dan is die van 1.55 nog te groot, en ga je het probleem gewoon verplaatsen, nu lopen er paarden van 1.55 tegen pony's van 1.45 en dan zullen het paarden van 1.59 m zijn die lopen tegen diezelfde pony's van 1.45m, want ach wat maken die paar cm toch uit en als je creatief genoeg bent dan lukt het je ook wel om een paard van 1.60 als 1 van 1.52 op papier te krijgen...

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:53

Ik vind dat ze de hoogte maximaal naar 1.50 moeten verhogen.
Als je naar engeland kijkt of andere landen zie je allemaal pony's van 1.50 er tussen lopen op het EK! Ja

Als ze het in gaan voeren, zullen ze heel erg gaan balen denk ik, want de meeste pony's in het nederlands kader zijn ingemeten! Knipoog en dus niet aan de eis voldoen, dan houdt nederland weinig pony's over om naar het ek te gaan en een team te vormen!

Ik denk dat ze er dan spijt van gaan krijgen!

De kinderen van tegenwoordig worden ook groter! ;J

Wat vinden jullie hier van?

Ps. ik denk dat in alle landen er veel kaderleden dan af zullen vallen als ze geen kleinere pony zien te vinden die het goed doet en het staat! Lachen

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:56

steffiej schreef:
die kunnen daar rijden omdat er tot nu toe ponys bij lopen van 1.55!!
een pony van 1.45 met een normale galop haalt het gewoon niet!

Nee, weer fout, het is de taak van de PARCOURSBOUWER om een selectief parcours te bouwen!!!!
Onder gegeven omstandigheden, staan die parcoursen zo dik en op bepaalde afstanden, omdat die "pony's" van 1.55m die parcoursen probleemloos springen, terwijl een "normale" 1.45 pony er meer moeite mee heeft.
Als je alle officiele te grote pony's eruit haalt, is het aan de parcoursbouwer om een selectief parcous neer te zetten, als blijkt dat meer dan de helft niet meer foutloos rond komt, zal bij hem ook wel een lampje gaan branden Pling
Je gaat uit van het verkeerde uitgangspunt, als de regels correct worden na geleefd kunnen er ook eerlijke parcoursen gebouwd worden. En niet uitgaand van het punt; er staat zo'n parcous, dat red mijn pony niet, dus neem ik een grotere pony
Trouwens, ik zie wel in dat dit regeltje opgaat als, ieder land dan ook meedoet in deze regel max stokmaat, dus helemaal correct dat de FEI streng gaat controleren !
AMEN

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:58

Alane schreef:
steffiej schreef:
het zijn kinderen waar je over praat..

Precies kinderen, en die moet je maar leren dat er regels zijn om ze te overtreden?!?!?!?
Die moet je maar vertellen dat wanneer het niet wil zoals het hoort en dan maar moet zoals jij wilt omdat jij internationaal wilt/moet (moet van jezelf) wilt rijden?

steffiej schreef:
er komt een tijd dat die allemaal naar de paarden overmoeten als ze 18 zijn.. laat ze tot die tijd gewoon genieten van hun ponytijd... wat kan een kind er nou aan doen dat hij/zij op 13 jarige leeftijd een lengte heeft dat ze niet meer op de pony's passen..

Genieten als je vals speelt? (proberen) te winnen als je je niet aan de regels houdt?
En wat wil je die andere kinderen vertellen die zich wel aan regels houden, regionaal, nationaal of internationaal?

steffiej schreef:
iedereen (okee de meeste dan) vinden het leuk als ze internationaal mee kunnen doen en mooie wedstrijden kunnen rijden (laten we eerlijk zijn).. dat betekend dat je flink wat moet investeren wil je die top halen.. dit is bij de pony's makkelijker als bij de paarden! als je bij de paarden beetje leuk meewilt doen ben je 3x zoveel kwijt als bij de ponys... voor sommige mensen is niet te betalen! terwel ze het bij de ponys wel kunnen.. waarom zou je die mensen hun plezier afnemen dan??

Omdat niet alles met geld te koop is, je moet je afvragen wat een lintje/kampioenschap waard is als jij je niet aan de regels hebt gehouden en daardoor voor een ander bent geeindigd?

steffiej schreef:
stel nou je koopt vorige maand een pony van een ton euro.. en in Januari blijkt dat je er niet meer mee mag rijden..
De regels bestaan al.. tot 1.48 is een D-pony .[punt] Op het moment dat ik dan een pony wil kopen heb ik onderzoeksplicht... Op het moment dat ik mijn dochter aanmeld als lid ga ik akkoord met de geldende regels, als ik aan die regels voorbij ga omdat die ingemeten pony mischien ervoor kan zorgen dat mijn dochter winnaar kan worden, dan loop ik ook het risico om betrapt te worden... Dure gok kan dat worden...
En wat is het volgende dan? Met die verboden middelen springt mijn pony een stuk beter, pony van een ton en de medicijnen kosten wel 1000 euro per maand, ook maar legaliseren dan?
En daarbij kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat je niet gedwongen wordt om een pony te kopen die groter is dan wat er op de papieren staan.....

steffiej schreef:
dan ben je dus wel mooi je geld kwijt.. dat kunnen ze toch niet maken!

Zeker kunnen ze dat maken, jij kiest ervoor om de regels te overtreden, jij gokt dat ze niet controleren, en jij wordt geacht de regels te kennen maar vooral te respecteren om een eerlijke compititie te hebben en te houden...

steffiej schreef:
het is natuurlijk belachelijk dat er beesten van 1.55 tegen ponytjes van 1.45 lopen! maar trek dan een lijn tot de 1.52 en niet groter!
Dan is die van 1.55 nog te groot, en ga je het probleem gewoon verplaatsen, nu lopen er paarden van 1.55 tegen pony's van 1.45 en dan zullen het paarden van 1.59 m zijn die lopen tegen diezelfde pony's van 1.45m, want ach wat maken die paar cm toch uit en als je creatief genoeg bent dan lukt het je ook wel om een paard van 1.60 als 1 van 1.52 op papier te krijgen...

stel he.. je koopt bijvoorbeeld Balou.. pony heeft alles gelopen wat er te lopen valt... nooit gezeur over geweest.. je koopt dat beest voor een hoop geld, je staat er niet bij stil dat de pony groter is dan toegestaan.. hij is ingemeten in Utrecht.. heeft alles gelopen en dan zou je in Januari opeens niet meer mogen rijden met die pony... terwel het al 7/8/9 jaar wel mag!! zit je dan te kijken met een dure pony, jankend kind wat niet meer kan rijden..

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:00

Ik ben het eens met je steffiej Ja Lachen

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:02

En dan willen ze gaan controlen op concoursen.. nou dat is fijn.. dan reis je toch gewoon af naar Italie,Portugal, Denemarken.. kun je toch ook rijden? In belgie rijden ze met een B pony tussen de D-ers en met een E-pony tussen de C-ers...

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:03

Ja steffiej, waarom zou je dan die moeite nog doen als ze gaan controleren, en de meeste pony's in het kader zijn in gemeten dus die kunne ook dag zeggen tegen het kader met hun pony!
Laatst bijgewerkt door Vieva op 19-10-06 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:07

ja, eigen schuld
hadden ze die ponies niet moeten laten inmeten!

tis toch te erg, dat regels niet gehouden mogen worden omdat sommige mensen er dan alst van zouden krijgen..

wat is het volgende? Joel als D pony?
en daarna? degene een kogel door zn kop jagen die er wat van durft te zeggen, omdat jij nou eenmaal godse vele poen hebt en dus kan maken wat je wil?

kom nou zeg...

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:08

Vieva schreef:
Ja teffiej, waarom zou je dan die moeite nog doen als ze gaan controleren, en de meeste pony's in het kader zijn in gemeten dus die kunne ook dag zeggen tegen het kader met hun pony!

jaa dan krijgen we een A-kader met shetlanders.. gaan we naar het EK... leuk leuk leuk wat hebben we toch een verwachtingen.. komen ze uit Zweden aan met hun pony's van 1.54 m... dan kun je gerust zeggen zondeee van de reiskosten!

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:08

Wie is in hemelsnaam joel Verward!

De meeste zijn gewoon jarloers dat het kan, ik vind dat het hoogte naar 1.50 moet worden verhoogt!

Steffiej: Iid! Ja

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:09

Noukie schreef:
ja, eigen schuld
tis toch te erg, dat regels niet gehouden mogen worden omdat sommige mensen er dan alst van zouden krijgen..

en daarna? degene een kogel door zn kop jagen die er wat van durft te zeggen, omdat jij nou eenmaal godse vele poen hebt en dus kan maken wat je wil?

kom nou zeg...

precies schuld van de medewerkers in Utrecht, jij meet je eigen pony toch niet??

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:09

Au3: ik ben het helemaal met je eens,maar ze zijn die hoge parcoursen gaan bouwen, omdat er steeds grotere pony's kwamen en m het selectief te houden, moet je dan wel de lucht in gaan.

Steffiej: je overdrijft nu wel heel erg, die eis geldt dan voor alle deelnemende landen.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:10

steffiej schreef:

iedereen (okee de meeste dan) vinden het leuk als ze internationaal mee kunnen doen en mooie wedstrijden kunnen rijden (laten we eerlijk zijn)..

Wat heb je aan zulke EK's, als iedereen er zogezegd aan mee kan doen ??
Kijk eens naar een regiokampioenschap, stelt toch ook al helemaal niks meer voor, 3/4 van van er in een ring rond rijdt is ringvulling en om genoeg consumpties te kunnen verkopen in de tent Boos!
Tuurlijk, deel je mening, heel veel kinderen, en zelfs ik als volwassene zouden graag eens meedoen aan een EK, maar ook kinderen moeteen leren waar hun grenzen liggen. Zoals jij het stelt kan iedere idioot met een dikke beurs dus een kampioenschap kopen. Laat zoiets Anky maar niet horen Knipoog
Dan zijn we dus de talenten in Nederland voor niks aan het scouten en moeten we gewoon de Qoute 500 erbij nemen Frusty

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:10

Vieva schreef:
Wie is in hemelsnaam joel Verward!

De meeste zijn gewoon jarloers dat het kan, ik vind dat het hoogte naar 1.50 moet worden verhoogt!

Steffiej: Iid! Ja

Joel is dat kleine hitsige fruutje van Gert-Jan Bruggink...

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:11

renske, maar de meeste landen zijn de ponies ingemeten, dus dan blijft er niks meer over voor de team landen Knipoog

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:12

Au3 schreef:
steffiej schreef:

iedereen (okee de meeste dan) vinden het leuk als ze internationaal mee kunnen doen en mooie wedstrijden kunnen rijden (laten we eerlijk zijn)..

Kijk eens naar een regiokampioenschap, stelt toch ook al helemaal niks meer voor, 3/4 van van er in een ring rond rijdt is ringvulling en om genoeg consumpties te kunnen verkopen in de tent Boos!
Tuurlijk, deel je mening, heel veel kinderen, en zelfs ik als volwassene zouden graag eens meedoen aan een EK, maar ook kinderen moeteen leren waar hun grenzen liggen. Zoals jij het stelt kan iedere idioot met een dikke beurs dus een kampioenschap kopen. Laat zoiets Anky maar niet horen Knipoog
Dan zijn we dus de talenten in Nederland voor niks aan het scouten en moeten we gewoon de Qoute 500 erbij nemen Frusty

paardrijden was toch niet voor niks een elite-sport?
een regiokampioenschap steld ook niks meer... een keer knipogen en je mag rijden

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:13

ken je sport zpu ik zeggen...

en Steffiej... doe gewoon iets minder alsof je zo naief bent..
want natuurlijk, jij en al die anderen met ingemeten ponies weten van niks, denken eeeeerlijkd at ze op een echt D rijden (van 1.55) en het is de schuld van Utrecht dat ze ze "verkeerd" meten.. yeah sure

en Vieva, heeft weinig met jaloezie te maken hoor.
En jij praat vrolijk over de grens naar 1.50, maar geloof je ook werkelijk dat die ponies dan 1.50 zijn? nee, die worden dan gewoon 1.60 en 1.50 gemeten....

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:14

Steffiej, een elite sport is iets anders dan een sport waar mensen door zich niet aan de regels te houden bovenaan komen.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:14

Vieva: Al die pony's moeten er dan uit en dan komen er kansen voor mensen die wel eerlijk met echte ponies rijden.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:15

Au3 schreef:
steffiej schreef:

als je met de paarden een beetje leuk meewilt rijden, maar je word niet uitgenodigd op een wedstrijd.. ben je 2000/3000 euro kwijt voor een startplek bij de paarden... dan heb je ook nog een paard van een half miljoen nodig.. terwel dit bij de pony's de helft minder is! dan is het toch geweldig als je de dromen van die kinderen in vervulling kunt laten gaan?

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:16

steffiej schreef:
Noukie schreef:
ja, eigen schuld

kom nou zeg...

Als jij internationale ambitites hebt, zul je ongetwijfeld die meetstok erlangs houden !
Zeker als je ook nog weet dat er op wedstrijden op gecontroleerd wordt.
Kijk naar het voorbeeld van de inentingen en paspoort bij de controle van de laatste kampioenschappen en Hippiade. Durf te zweren dat elke wedstrijdruiter nu wel gecheckt heeft of hij voldoet aan de eisen van de KNHS. Er zijn op de Hippiade 2 kampioenen gediskwalificeerd omdat er iets niet klopte, balen tuurlijk, maar dat gebeurd je niet NOG een keer !

precies schuld van de medewerkers in Utrecht, jij meet je eigen pony toch niet??

Als jij internationale ambitites hebt, zul je ongetwijfeld die meetstok erlangs houden !
Zeker als je ook nog weet dat er op wedstrijden op gecontroleerd wordt.
Kijk naar het voorbeeld van de inentingen en paspoort bij de controle van de laatste kampioenschappen en Hippiade. Durf te zweren dat elke wedstrijdruiter nu wel gecheckt heeft of hij voldoet aan de eisen van de KNHS. Er zijn op de Hippiade 2 kampioenen gediskwalificeerd omdat er iets niet klopte, balen tuurlijk, maar dat gebeurd je niet NOG een keer !