het is een klophengst, met ruin op de papieren...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: het is een klophengst, met ruin op de papieren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 09:08

Tsja als je het zo stelt, dan kan je eigenlijk in het leven van niks zeker meer zijn.
we zullen zien.
Het paard gaat (als het aan haar ligt) nóóít meer weg!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:31

nee, er kan altijd wat gebeuren, dat vind ik ook Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:34

zoals er al eerder verteld is , is het helemaal geen klophengst. dus zou het er ook niet opzetten

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 09:39

katiavl schreef:
zoals er al eerder verteld is , is het helemaal geen klophengst. dus zou het er ook niet opzetten

gut je méént het?
Voortaan a.u.b eerst terug lezen voordat je zo'n reactie plaatst!
Dan had je geweten dan deze reactie volkomen nutteloos is Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:52

mag ik stellen dat ik TS byzonder eigenwijs vind?
Je mag niet starten met een hengst, paard is niet van jou, eigenaar is voor castratie, maar jij houdt het tegen.....
En dan ga je ook nog eens twijfelen of je dit beestje wel blijft rijden?

Meid, met die bal onder zijn buik mag jij geen wedstrijd met hem rijden! Dus je hebt geen keuze!

Of tochwel: niet op wedstrijd gaan! en de conclusies/aanbevelingen van de DA, eigenaar, KNHS en Bokt in de wind slaan en lekker je eigen gang gaan!
Want hij is zo lief..... nou zonder bal blijft hij waarschijnlijk ook lief!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 10:48

Gut en nu ben ik weer eigenwijs hoor.... Kan het soms zijn dat ik gewoon nog even niet weet wat ik moet doen? Nee hoor ik ben gelijk eigenwijs...

Ik houd nog helemaal niks tegen, enn ik ben ook niet aan het twijfelen of ik stop met rijden!!

De enigste reden dat ik volgens jou "het tegen houd" is dat ik nog geen afspraken met de eigenaar wil maken dat ik er 4 jaar vast op moet rijden en uitbrengen op wedstrijden!
Ik kan niet in de toekomst kijken hoor! weet jij soms wat je over 4 jaar precies aan het doen bent?
Ik zit nu in mij eindexamenjaar havo, wie weet waar ik volgend jaar heen ga!
Dáárom wil ik niet zeggen dat ik zeker weet dat ik er 4 jaar vast op wil gaan rijden! Als ik gewoon weet dat ik volgend jaar op eens school hier in de buurt zit, waar je niet al te lang les heb dat je een hele dag op school zit, dán kan ik zeggen dat ik er 4 jaar op wil en kán rijden!

Dus ga nou geen dingen zeggen die niet kloppen want daar kom ik ook niet verder mee!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:17

meisje maak je niet zo druk Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 13:02

ik heb de eigenaar gister gesproken,
ze wacht met castreren totdat het wat droger is, i.v.m bacteriën enzo.
Ik heb tegen haar gezeged dat ik niet weet wat ik over 3 of 4 jaar aan het doen ben, dat ik het geweldig vind om hem op wedstrijden te rijden, maar dat ik me er niet 4 jaar aan wil vast binden, zij ging hiermee akkoord, en we gaan snel rond de tafel Lachen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:59

Ben benieuwd Marieke, hoop dat je toch nog met hem kan gaan starten maar er verder niet zo lang aan vast zit. Lachen
Wanneer zou die gecastreerd worden dan (oftwel, wanneer is het droger Clown )

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 15:15

tsja zodra het droger word Haha! i.v.m de bacteriëren enzo!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:38

ik snap niet zo goed wat het weer met het castreren te maken heeft... Snap dat je met 35 graden geen hengst gaat castreren ivm de vliegen enzo.. Maar wat heeft regen nu weer te maken met castreren?
Laat je hem toch op een kliniek castreren?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 15:43

nope, de DA wilde hem bij het paard thuis castreren, dus als het nat is gaat het niet Knipoog

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:44

dan zoek je toch een andere die het wel op een kliniek kan doen?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 15:46

omdat we er voorlopig nog niet helemaal uit zijn, met enkele prive dingen Knipoog dus zal het nog wel even duren
en we het voor het paard gewoon fijn vinden dat het thuis gebeurd, maar als het weer de komende weken niet droger wordt zal het toch in een kliniek gebeurd moeten worden!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:48

jeehtje, wat een moeilijke mensen zijn jullie...

sorry hoor..

Ik wens je veel succes met je hengst / ruin... Ik word beetje moe van dit topic!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 15:52

waarom reageer je dan steeds?
er zijn gewoon een paar dingen die mee spelen die niet heel bokt hoeft te weten, gewoon persoonlijke dingen van de eigenaar die ik hier niet ga vermelden! als je daar al moe van word...
we hebben in ieder geval 1 ding een beetje gemeen, ik wordt ook een beetje moe van jou Knipoog

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 16:09

Ik zou zeggen; laat hem castreren, probleem over..
En als het nat is zou ik zeggen, ga naar een kliniek, ook dat probleem over..

En over die 4 jaar, zo te horen valt er best met de eigenaresse te praten, dus dat kan je dan toch gewoon met haar bespreken?
Ik snap niet waarom jij hem hengst wil houden Verward

Naja, veel succes ermee.

*edit* en privézaken waarvan mensen van bokt niet op de hoogte zijn, daar kunnen mensen op bokt ook geen rekening mee houden als ze niet weten wát die zaken zijn.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 16:15

ik snap best dat niemand er echt rekening mee kan houden als diegene de privezaken niet weet, maar ik ga het gewoon niet vertellen! dat is iets van de eigenaar, als jij erachter zou komen dat die dingen op bokt stonden zou je het ook niet leuk vinden! ze heeft het ook met moeite tegen mij gezegd, omdat ze het niet leuk vond om te zeggen, daarom zet ik het hier niet neer Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 16:19

Volgens mij was dat de bijzaak van die reactie, nu de hoofdzaak nog? Verward

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 14:44

hij wordt morgen middag gecastreerd...

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:33

wat een interessant verhaal Haha!
naja gelukkig zal je paard zijn uiterlijk niet veranderen door de castratie qua hals..want dat was toch jouw reden om hem liever hengst te laten? Lachen
Straks mag jij gewoon fijn starten, alvast succes!
Ik heb trouwens toen ik nooit wedstrijden had gereden en wel met een hengst wilde starten, mijn punten mogen halen op barokke wedstrijden... (weet niet of dat tegenwoordig nog mag..) ik moest daar mijn winstpunten halen en dán mocht ik op "normale" wedstrijden verder in de L starten...
aangezien jouw paard een fries is en dus barok, zou jij dat een aantal jaren geleden ook hebben gemogen.. nu kunnen de regels veranderd zijn, en kan het dus zijn dan het nu niet meer toegestaan is om bij barokke wedstrijden je punten te halen...
én daarbij moet je vaak véél verder reizen voor die barokke wedstrijden.. das een flink nadeel en er worden niet zoveel barokke westrijden georganiseerd.. maar goed dit is natuurlijk niet meer van toepassing omdat jullie besloten hebben om hem te laten castreren, wat een goede keuze is natuurlijk. (jullie dachten een ruin gekocht te hebben en nu krijgen jullie je ruin Tong uitsteken Clown Knipoog )
Heel verstandig om er niet 4 jaar aan vast te zitten, maar hadden jullie hiervoor ook al afspraken dan van hoelang je eraan vast zit? of komt ze daar nu opeens mee? dat begrijp ik niet helemaal.. tenzij je echt in dienst bent daar..
nou veel succes verder en ben benieuwd hoe het verder gaat..
(niet vergeten knhs te bellen om te zeggen dat het nu wél om een ruin gaat he? op je startkaart! Tong uitsteken Knipoog )

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 20:16

Nou Casper was vandaag om kwart voor 2 gecastreerd.
Ik had hem nog helemaal gepoetst, hij was behoorlijk vies enzo.
Er kwamen 2 DA! hij kreeg behoorlijk veel verdovingen enzo, maarja wat wil je ook om zo'n paard neer te krijgen..
Op een gegeven moment werd hij een beetje suffig, ik moest toen wel een beetje lachem om zijn gezicht, hij keek een van de DA aan, alsof hij net op slag verliefd op hem was geworden Clown voor zo ver het kon was hij heel de tijd met zijn neus aan die man aan het ruiken (en die DA was echt zo'n boertje, die behoorlijk plat zeeuws praat Nagelbijten / Gniffelen )
Hij duwde casper iedere keer een beetje weg, maar cas was niet bij hem weg te slaan Nagelbijten / Gniffelen
Ineens zwalkte hij op zij, de eigenaresse ging even naar binnen, want die kon er niet helemaal tegen. Zelf kon ik er wel tegen, het was alleen niet zo'n fijn gezicht toen hij "neerging."
Sabine (mijn instructrice) had hem vast aan een halstertouw, hij moest op zijn rechterzijgaan liggen, maar hij maakte iedere keer aanstalten om op links te liggen. Dus Sabine voorzichtig aan zijn hoofd trekken, de DA'en en ik voorzichtig op links duwen, dat hij naar rechts zou gaan liggen. Was een behoorlijk scary moment eigenlijk.. aangezien hij iedere keer op links wilde liggen, en dan zou hij 3 mensen meenemen...
Ineens ging hij voor op zijn knieën liggen, en bleef even zo liggen, toen legde hij zijn hoofd heel scheef neer, het leek toen echt net alsof hij dood ging maar er nog tegen aan het vechten was.... Wij nog voorzichtig duwen en tegen hem praten, en zo maar ineens viel hij om naar rechts. de ene DA maakte toen zijn been vast, en de ander zorgde dat alles steriel werd. Het kon gelukkig in zijn eigen weitje gebeurd worden.

Ik moest toen op zijn nek gaan zitten Nagelbijten / Gniffelen zat vrij apart moet ik zeggen zo op de nek van je paard Clown
Het was vrij snel gebeurd! ik kreeg nog verdere instructies, dat ik bovenop zijn nek moest blijven zitten, en hem tegen houden totdat ik hem echt niet meer hield en hij wilde opstaan.
Ik heb daar nog een half uur gezeten Clown
Sabine en de DA gingen naar huis (Sabine is de buurvrouw, en die dacht dat het nog wel even kon duren, wat ook het geval was.)
Petra en haar schoonvader bleven erbij, en ik nog steeds op zijn nek.
Af en toe bewoog hij ineens zijn hoofd, verder deed hij helemaal niks. Pas na 20 minuten gebeurde er iets, en ik had voor de 2e keer in het ziekenhuis kunnen liggen... Ineens maaide hij heel hard en heel ver naar voren met zijn voorbeen... had er bijna een klap van gehad, het scheelde echt niks....

Ik was toen maar andersom gaan zitten.
Daarna deed hij 10 minuten helemaal niks meer, hij had 2 keer gebriest verder helemaal niks.
En zo maar ineens uit het niets, spande hij al zijn spieren in zijn lichaam, en sprong zowat overeind, ik werd gewoon van zijn nek gelanceerd... Clown
Hij draaide eerst een paar rondjes om zijn as, en ik vloog erachteraan, want ik had zijn halstertouw nog vast....
Toen bleef hij met zijn benen een beetje wijd staan, voor zijn evenwichtig. Hij maakte toen een paar stappen naar voren, naja behoorlijk slingerend moet ik zeggen... Net alsof hij een emmer whisky op had... Clown
Toen bleef hij een hele tijd stilstaan, hadden zijn deken maar even op gedaan, voor als hij het koud zou krijgen.

Hij heeft nog een hele tijd suf gestaan, nogal wat dronken stappen gemaakt, en toen werd hij steeds meer wakker, hij ging al wat gras eten enzo.
Toen heb ik er nog een half uur mee door zijn wei gewandelt, af en toe even een pauze.
Daarna was hij vrij wakker moet ik zeggen!
Hadden hem toen even met rust gelaten.
Wij naar binnen om even wat thee te drinken, toen was hij even gaan liggen, was ik bij hem gaan kijken, hij reageerd heel goed op mijn stem, gelijk hoofd omhoog, maar nog iets te moe om op te staan.
Daarna ging hij weer staan en een beetje suffig voor zich uitkijken, een klein stukje mee gewandelt, en weer naar binnen.

Hij staat nu even dag en nacht buiten, dat is beter voor hem, moet zo veel mogelijk beweging hebben.

Ik kan er 2 weken niet oprijden, vind ik niet zo heel erg, ik ga er bijna iedere dag mee wandelen, poetsen, verwennen enzo!

Ik heb nog 2 foto's gemaakt, van de bal die in hem zat, zal ze er zo wel in een link opzetten voor de mensen die er niet helemaal tegen kunnen Lachen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:20

Begrijp ik het goed dat beide dierenartsen naar huis zijn gegaan, voordat je paard goed en wel wakker en opgestaan was? Wat slordig!
Maar verder fijn dat het vlot verlopen was. Neerleggen van een paard is altijd een trickie gebeuren. Ze willen vaak net niet die kant opvallen die jij bedacht had en het is wel even 600 kg (of meer!) wat je dan tegen moet gaan houden!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 11:36

alles gaat op het moment goed met casper, bij de KNHS is alles geregeld dat er nu ruin komt te staan. vanaf januari starten we helemaal. want om nog voor die laatste paar weekjes nog geld te betalen hadden mijn ouders niet zo veel zin in, en dan zijn er hier amper wedstrijden!
ik ben er net weer mee begonnen om er op te rijden. gewoon nog rustig aan! heb er net 2 x op gereden viewtopic.php?f=53&t=688247&hilit= ITP van de laatste buitenrit.
eind van de week ga ik de bak weer in, dan gaan we het weer opbouwen tot het oude niveau, en zijn krachtvoer gaan we ook weer opbouwen Lachen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:50

ik ben toch wel erg benieuw naar de foto van de bal die binnenin zat?
ik heb ook een klophengst gehad en hij moest toch echt op de operatietafel om erbij te kunnen en jouw hengst is in de wei gecastreerd??