Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
runningkawa schreef:Zover komen ze niet
Maar denk dat het staat voor
Met behulp van sinterklaas jurys gekomen

Niveau zegt niet alles. Soms is een wieltje puur om even iets af te spreken met je paard en is het verder niet meer nodig

Pletje123 schreef:@Urielle: die mensen bedoel ik juist niet
Dat maakt het soms een beetje lastig
runningkawa schreef:Dat je je paard ff laat weten, hey, hallo, mijn kuit betekend reactie, zo niet moet je het maar ff voelen dmv spoor.
Is oke, als dat maar geen 20 x per minuut is
Ik startte met een manegepaard van 1.76 m terwijl ik zelf niet zo groot ben, dus het was niet echt makkelijk om hem bij elkaar te rijden, toch lukte het ook zonder sporen. Mij is ook altijd geleerd dat je sporen moet gebruiken om je hulpen te verfijnen. 
Als ik mijn sporen teveel gebruikte tijdens mijn proef merkte ik dat echt gelijk, ze werd dan echt narrig! Thuis reed ik haar eigenlijk bijna altijd zonder sporen, om haar scherp te houden op mijn been.
Curly85 schreef:Te veel prikker lopen er nu rond. Laatst zelfs paard volledig kapotgeprikt op stal bij mij tot bloedens toe. Met het ow zo vriendelijke wieltje. Mijn neus ik geloof er echt niet in dat ze achter zijn dan een staafje. En mijn paard ook niet.
)te rollen. Is veel vriendelijker qua 'pijngrens', maar neemt niet weg dat sommige paarden er erg kriebelig op reageren omdat het een hele andere sensatie is. Dat ze niet altijd op deze manier gebruikt worden kan ik helaas onderstrepen, en dan zijn het ook echt onvriendelijke ondingen, maar dat is élk spoortje dat verkeerd gebruikt wordt
runningkawa schreef:Het mag wel alleen bij de paarden, niet bij de pony's