Als volwassene op E-pony gaan starten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mloui

Re: Als volwassene op E-pony gaan starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:00

hubba schreef:
het kan wel maar het is egt niet handig want dan krijg je egt minder winstpunten dan de paarden hoor. Je kan dan beter ene paard nemen en daar wedstrijden mee gaan rijden. Met een e pony tussen de paarden is het bijna niet te doen in de wedstrijden

Hmm en daarom mag ik met mijn e-pony in het M2 naar de paardenhippiade? En ja het is een échte pony, namelijk een welsh, dus geen te klein gebleven paard!

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:03

ik ben zelf 31 en heb een arabier van 1.51 en ben zelf 1.69

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:10

Rissjuh17 schreef:
Heb commentaar over dat springen!! Bloos Mijn pony was 146,5 en die sprong met gemak 1.20m Knipoog En ken nog een kleinere pony van een meisje en die redde het 1.40 die pony en die was zelf iets van 1.38 ofzo..
Dus hoe groot ze zijn maakt geen barst uit als je een goede hebt

Ik denk niet dat de hoogte bedoeld wordt, maar meer de afstanden tussen de hindernissen..

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:19

weetje wat het gewoon is. je moet starten met een paard/ponie waar het mee klikt.

ik heb een bakbeest van 1.78, maar ben nog altijd een ponygek Haha! het is gewoon ontzettend moeilijk om zo'n groot paard netjes aangereden te krijgen als je er nog niet zoveel handigheid in hebt(zoals ik dus Haha!)

mijn vriend rijd op merel en die is maar 1.62, hij zelf is 1.85. iedereen denkt altijd dat merel van mij is en willem van hem Haha!

het is dat merel dressuur gewoon nix aan vind, maar als ze haar koppie erbij ha gehad voor die tak was het een knaller geweest, hoe klein ze ook is. springen doet ze met groots gemak. 1.20 parcouren met 2 hoeven in haar neus, hoger hebben we nooit geoefend omdat we haar niet uitbrengen in de springsport.
ze is ideaal voor endurance. lange afstandsritten is waar hun hart ligt.

kortom als jij graag een e ponie wilt, wat houd je tegen. je moet je echt nix aantrekken van mensen die zeggen dat ponies niets te zoeken hebben tussen de paarden.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:25

Tuurlijk kan dat!

Ik vind sowieso dat men zich veel te veel aantrekt van wat anderen ervan denken. Als jij je beter thuisvoelt op een pony, waarom dan niet?
Ik ben vrij lang (1.76 of iets groter) en heb tot mijn 18e op een e-pony van 1.52 wedstrijden gereden. Door omstandigheden moest ik stoppen, maar anders was ik gewoon door gegaan tussen de paarden.

Het is in de dresssuur een soort hype/mode geworden om met een paard te verschijnen waar je benen geen centimeter onderuit mogen steken.

Ik voel me meer thuis op pony's, dus zal daar waarschijnlijk mijn hele leven op blijven rijden. Of een ander het nu mooi vindt of niet.

Succes met je beslissing, maar ga vooral je eigen gevoel achterna.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:29

Waarom zou het niet kunnen?
Er zijn ook kleine volwassenen...die hoeven toch niet op een groot paard als ze goed op een E of zelfs D pony kunnen rijden
Als het er maar mooi uit ziet en het voor beide leuk is Lachen Dat vind ik het belangrijkste

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:24

amondi schreef:
leuk dat mensen zeggen dat je met een E pony niet zou kunnen springen op niveau.... moet je eens aan Roderick Pessoa vragen, Jappeloupe was ook "maar" 1.57 of 1.58.... wereld paard!!!

Vraag dat maar liever aan Pierre Durand. Ik geloof niet dat Pessoa ooit op Jappeloup gezeten heeft Knipoog.
Maar nog beter, vraag het aan Mrs Marion Mould. Zij was met haar Stroller 2e op de olympische spelen in Mexico en dat beest was maar 1m46!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:32

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:40

Graag gedaan hoor Haha!
Super prestatie was dat.
Stroller was in die tijd niet de enige pony in het internationale springen.
Er was ook nog een Ier met een Connemara.
Hoe die man heette weet ik niet meer, maar de pony was Abbeyleix Castle. (Als je dat tenminste zo schrijft).
En er zijn er beslist meer geweest.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 07:27

idje schreef:
Er was ook nog een Ier met een Connemara.
Hoe die man heette weet ik niet meer, maar de pony was Abbeyleix Castle. (Als je dat tenminste zo schrijft).

Oeps, foutje Bloos
Die Ier was Tommy Wade, maar zijn Connemara heette Dundrum (met dank aan mijn 'INTERNATIONAL' horseman's dictionary, dat voor 90% over Groot Brittannie gaat Haha! )
Die andere pony staat me bij nader inzien iets van bij dat hij in Nederland sprong.
In elk geval, mogelijkheden genoeg met pony's .
TS, succes met je jacht op een leuke/goede.
En straks ook veel succes in de ring.

dempsyflaing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:15

Ik rij zelf met mn D-pony van 1.47 bij de paarden in het Z1 en soms is het wel wat moeilijker om winst te rijden maar ik heb zoveel meer plezier op m'n pony dan vroeger op mn paard en bij de goede jury's maakt het al helemaal niets uit, het blijft toch een jurysport.

Dus gewoon doen want pony's zijn gewoon veel leuker qua karakter vind ik en dan vooral de Welsh pony's, die hebben lekker veel pit. Haha!
Veel succes met zoeken naar een nieuwe pony Ja

IloveJaimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:35

Ik vind dat dat wel kan! Als je er niet te groot voor bent.

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:11

Ik rij zelf met mijn E pony Z2 dressuur met mijn punten voor het ZZ licht tussen de paarden.
Vanaf de B t/m Z1 heb ik geen last gehad dat ik anders gejureert ben, zoals sommige beweren.
In het Z2 is het soms wat moeilijker, maar dat ligt meer aan de kwaliteit paarden die er om me heen rijden Haha!

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:04

ik rijd regelmatig op de E pony van mijn dochter, ze is paard gefokt en helaas te klein gebleven, ze is 154/155 en ik ben 180. zelf heb ik geen moeite met "volwassennen"op een pony, het gaat er uiteindelijk om dat je plezier hebt met je pony/paard. het nadeel is gezien de lengte van de ruiter/ amazone vaak het plaatje, als je benen onder de pony uitkomen vind niet iedereen dat mooi. zelf heb ik zoiets , zolang je nog niet mee kunt lopen moet het kunnen.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:44

Gister heb ik nog wedstrijd gehad, 2e prijs met 209 punten in Z1. Dus het kan nog steeds Lachen (Vorige wedstrijd ook 2e met 209 punten)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 23:11

Ik rijd ook met mijn 16-jarige E-pony tussen de paarden. Heb in de anderhalf jaar dat ik start slechts 1x een beetje het idee gehad dat ik een beetje anders werd beoordeeld dan de rest. Maar dat is echt maar 1x, en dat kwam misschien meer omdat ze het type paard niet leuk vond dan dat ik op een netnietpaard reed. Verder ben ik altijd gewoon beoordeeld naar het rijden!

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:06

Ik reed laatst met mijn E'tje op concours en de jury kwam uit de auto met complimenten op de gangen van het beestje! Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:39

@Livvy: gangen zijn dan ook extra belangrijk!

Met ponygangen heb je het niet zo gemakkelijk tussen de paarden.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:38

Ja Dat is het verschil tussen een klein gebleven paard of een groot uitgevallen pony..

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:49

Ik heb ook een E-pony (1.55m) en die ga ik straks ook gewoon tussen de paarden starten Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 13:50

Kan gemakkelijk hoor!! Haha!
Ik rijd ook liever pony's dan paarden.. Lachen

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:41

Hi, ik ben nieuw hier. Ik ben zelf 1.78m lang, en ik rijd twee paardjes waar ik ook allebei net mee ben gestart. De een is 1.58 en de ander is 1.52 hoog. Mijn instructeur zegt dat als ik aan het rijden ben dat de paarden helemaal niet klein lijken. Onder de kleine steek ik wel wat uit, onder de ander niet want die is een stuk breder. Met de keine heb ik al meerdere wedstrijden gereden, en soms heb ik het idee dat je wordt afgerekend op de grootte van je paard. Dat is per jurylid verschillend. Meestal is het gewoon eerlijk wat je verdient hebt. Met de andere heb ik pas een wedstrijd gereden en ga ik van het weekend de tweede rijden. De eerste wedstrijd hadden we al goed punten dus ik ben benieuwd. Maar het belangrijkste is dat het klikt met je paard en dat je hem mooi kunt rijden en dan maakt grootte toch niet meer uit.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:22

inderdaad als je hem gewoon goed rijd is er nix aan de hand

ik zelf rij dan nog bij de pony's maar ben toch al 1.86 en rij op een fjord van 1.46 en dat gaat ook goed. mij lijkt het geen probleem om met een e-pony bij de paarden te rijden, als je die gewoon goed rijd zal dat in de meeste gevallen denk ik net zo goed gaan als wanneer je met een groot paard goed rijd Cool

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:10

Als je van plan bent om wedstrijden te gaan rijden
moet je starten op een paard of pony waar op jij
je prettig voelt en het gevoel hebt dat je eens even
zal laten zien wat jullie samen wel niet kunnen.

Of dit nou op een Gribaldi of een Welsh B pony is,
als je paardenbeest goed voor elkaar hebt vallen
er best wat punten bij elkaar te rijden hoor.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:04

Vorige week nog eerste geworden in het M2 bij de paarden met mijn E-pony van 1.53 en de enige met winst. Ik heb er nooit last van gehad dat je lagere punten zou rijden met een pony. Het gaat om de kwaliteit die je laat zien.