Je ergste wedstrijd ooit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

janiiskA

Re: Je ergste wedstrijd ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:57

nou dat was bij mij egt een ramp want het paard waar ik op reed was de heletijd aan het hinneken
dus ik kon me niet concentreren ik ik deed allles fout ik moest E afwenden x halthouden en B rechterhand nou ik reed rustig door inplaats van halthouden
vervolgens moest ik van hand veranderen daarbij drafverruimen en daatrna van e tot S van handveranderen en ik wende af inplaatd van E tot S van handveranderen nou egt ik schaamde me dood en kon wel janke

Pranaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:29

Natasja91 schreef:
Wat was jouw rampzaligste wedstrijd in je hele wedstrijdcarriere?
Ben ik wel benieuwd naar. Haha!

Mijn ergste wedstrijd was de selectiewedstrijd voor de Gelderse Kampioenschappen, we waren al te laat en op het losrijterrein hadden eerder koeien gelopen. dus in een heel rustig verzameld galopje liggen we ineens plat op onze snufferd door een koeienvlaai Bloos Ik heb wel es betere selectiewedstrijden gereden zeg maar....

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:14

afgelopen zomer op een paard van de manege.ik moest x-c halfe volten doen ging helaas x-a halve volte nemen. dom dom dom

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:22

In maart heb ik op Reinestein in Nieuwegein gestart, dacht mijn laatste M1 punten wel even binnen te kunnen halen......niet dus!
Buiten losgereden en ging best goed, ik naar binnen, liep wel iets in maar dat maakte mij niet zoveel uit. Dus hop de bak in en ja gewoon een rondje gereden, kreeg een seintje om te beginnen. Binnenkomen, halthouden, groeten, voorwaarts rechtsaf ging prima dus ik vol vertrouwen daarna afwenden bij E (of B weet niet meer welke letter t was) om op t midden halt te houden en achterwaarts te doen. Zit er op de tegenoverliggende zijde een megagrote spiegel die een soort van zonlicht-op-het-water weerkaatsing geeft en Alfons gaat toch springen!!!! Nooit meer naar voor te krijgen en tig keer om zijn as aan het draaien, hoofd de lucht in en megasterk. Ik vond m eigenlijk ook een soort van eng als ik heel eerlijk ben..... Met hangen en wurgen de rest van de proef gereden, niet meer daar op de hoefslag geweest, alles in verzet gereden, kortom een drama, heel erg!

De schade? 128 punten (godzijdank oude telling.....laatste weekend van maart!) en dat voor een proef waarin ik wel dacht even die laatste punt binnen te halen!!!! Nou lukte dat gewoon de week erna maar wat een ervaring zeg......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:26

was een onderlinge wedstrijd bij ons opstal, de rijbak was afdgezet in het weiland want de echte bak was voor het springen..
de afzetting was van datg plasticke rood/witte lint, geen probleem verder.. en toen was ik aan de beurt... wat een ramp was dat.. meneertje dacht de bak uit te kunnen lopen door het lintje vlak langs de auto met als gevolg dat de hoek heeeeeel diep ingereden werd en nog veel meer dingen gingen slecht..
wonderbaarlijk genoeg toch 1e geworden!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:30

Oeh, moet ik wel ff flink nadenken...

Mijn eerste wedstrijd? Heeeeeeeel lang geleden. Ik ging er met mijn pony heen en de ring in zonder te losrijden. Een recordtijd had ik. En het geweldige aantal van 107 punten (120 was toen een wp).

Ook niet zo geslaagd was mijn springwedstrijd in het L met mijn pony. Het losspringen ging goed maar in de ring had ik 3 weigeringen op hindernis 3.

En die ene keer dat ik geen voorlezer kon vinden en mijn vader besloot om me voor te lezen. Hij begon gewoon vooraan te lezen en las alles achter mekaar door. Gevolg was dat ik net was bij het groeten en voorwaarts in draf. En hij al aan het lezen was:"vrije stap de rijbaan verlaten...". Ik kende de proef niet erg goed uit mijn hoofd.

Bij de paarden kan ik me niet zulke beschamende momenten herinneren. Haha! Alleen die ene keer met springen. Volgens mij in de barrage. Halverwege het parcours zag mijn paard opeens een hindernis die hem wel aanstond. Hij pakte het bit vast en stormde er vandoor om die hindernis te nemen.
.............het was een oxer met de achterste balk hoger dan de voorste..............die nam hij van de verkeerde kant. Bloos De rest van het parcours ging wel weer goed.

Wel een wedstrijd van mijn vriend in het L (toen bestond het L1 en L2 nog niet). Hij had het hele seizoen overal vooraan erbij gezeten. Op naar de kampioenschappen! Fijn losgereden en vol goede moed de ring in. Begint het paard (een ontzettend braaf beest die nog nooit iets verkeerd had gedaan) opeens te staken, steigeren, voltes draaien en bij de buren de ring in!
144 punten en enalaatste!!! Achteraf bleek dat hij een ontstoken kies had die helemaal bloedde. Schaamschaamschaam......

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:47

Meest pijnlijke, letterlijk en figuurlijk, moment voor mij was tijden het inspringen voor een wedstrijd. Ik reed mijn paard verkeerd aan, ze neemt een enorme noodsprong, ik ben volledig uit balans en klap tijdens de landing boven op de hals. Op dat moment hoor ik iets 'knak' zeggen. Ik brak mijn middenhandsbeentje. Ik kon wel janken, en niet alleen door de pijn, want veel mensen hadden mijn cursusje vliegen aanschouwd en stonden met volle teugen te genieten....

Overigens heb ik wel bikkelhard m'n rondje gedaan en zelfs de barrage behaald. Hoog zijn we niet geindigt maarreh...wat ben ik een bikkel he Haha! Knipoog Tong uitsteken

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:47

waarschijnlijk toch die keer dat ik tussen de 2 parcoursen door, Paddy's singel een paar gaatjes losser heb gedaan.... en ( juist ja) vergeten weer aan te singelen toen Saskia het 2e parcours in ging....

ging nog 5 hindernissen goed ook!

corina77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:39

Tja, wel meerdere hoor !
Bij de pony's op een onderlinge m'n arm gebroken toen mijn pony een flinke vreugdebok gaf.
Ook een keer op X eraf gebokt toen ze hengstig was. (Lol, omdat ze hengstig was wist ik toch al dat 't niks werd). Verkeerd parcour gereden bij de pony's (Dat doe je dus 1x en nooit weer !!).
Maar de ergste keer was toch wel toen ik zo'n tien jaar geleden met mijn jonge Wolfgang merrie op concour ging. We hadden al heel wat strijd gehad om haar klaar voor de wedstrijden te krijgen Duivel (en vervolgens die dag om haar bij de ring te krijgen),was ik daar eindelijk, had ik drie ringen nodig voor de grote volte (e-b-e) in galop Bloos .
Wat was ik blij dat die ringen op dat moment net leeg waren zeg, pffffffew !

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:41

Kreed op een pony! En er stonden boompjes langs de ring! En dat paardje flipte! Helemaal gek doen! Boompjes weggehaald, toen ging het iets beter! Maar pony ging wel op de achterbenen door de bak! Heb hem ook nog dik in de winstpunten gereden ook nog! Haha! Rest van de proef ging wel netjes! Het was voor de proef! Onder de proef wel panisch! Maar verder niet zo heel erg mee gemaakt!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:19

Op een manegepony.
bij het inrijden al een boksessie gehad (bokte altijd bij de linkergalop, ik had ze bij het aanspringen een tik met de zweep gegeven)
in het proefje zelf, ik spring aan in rechtergalop, al blij dat ik geen boksessie kreeg Clown
Neemt ze een grandiose spurt, enkele bokken en een korte draailag ik daar in het zand, men 2 de onderlinge wedstrijd op de makste manegepony Bloos
op mijn coupon stond er dan bij 2 onderdelen in grote letters VAL
man, ik schaamde me
ik was trouwens nog 10 de van de 13 Vork

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:39

mijn ergste wedstrijd.. erhm, was de eerste buiten "huis" zeg maar.
Ik startte bij KvdW we kwamen de trailer uit, paard gezadeld, losstappen etc. Bij de inrijring was er echt een heel vervelend persoon die er echt een sport van maakte om je telkens te snijden. Daarna had ze les van een instructrice die het nodig vond om midden in de bak op een volte les te geven, en ja, niet even een volte op de binnenhoefslag, NEEEE per se met stukken meepakken van de normale hoefslag zodat je altijd erg op moest letten of je er wel langs kon. Heel irritant als je lekker een langere zijde wil gassen oid en je moet opeens vol op de rem omdat Madame eraankomt. nouja, dat vond ik al heel erg vervelend, andere ruiters ook want die stoorde er zich ook ontzettend aan. Als je er iets van zei gaf de instructrice een grote bek.
Nou, uiteindelijk de ring in. Is de Jury weg/naar de wc ofzo. Nouja, opzich geen probleem maar het duurde wel erg lang. Goed, ik een beetje uit mn concentratie, dat werkt in op mn paard, dus naja, veel goeds had ik sowieso niet kunnen verwachten. Proefje gereden, ging nog aardig (Dacht ik,..) voor de omstandigheden.
Kom ik weer naar buiten, wil ik mn paard uitstappen roept er iemand om het laad en los terrein keihard: PAARD LOS!!.
Opeens stuift er een paard vlak langs mij heen, richting de snelweg. Mijn intructrice twijfeld geen moment en vraagt of ze Riff ff mag overnemen en gaat er in volle galop van door, achter het paard aan. (het paard waar ik wedstrijden mee rijdt is van mn intructrice) Allemaal mensen zijn in auto's gestapt, of op de fiets gesprongen om ook het paard te gaan zoeken. Het was al avond, want ik startte sowieso pas om 8 uur..
Om een uur of 9 belde mijn instructrice dat ze het paard had en wat mijn wedstrijd punten waren. Daar had ik helemaal niet aan gedacht, dus liep meteen ff naar het secretariaat..
Mijn punten waren 146 en 144.. hoe laag! Ik had sowieso al een beetje een vervelend gevoel, maar nu was mijn rampendag compleet. Maargoed, het paard was uiteindelijk terug op de manege, weer op mn wedstrijdpaard gestapt, lekker uitgestapt en vertroeteld (alhoewel hij volgens mij hoopte dat er weer een paard los ging, want hij vond dat avondritje volgens mij wel leuk..) op de trailer en naar huis..

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:09

Ik heb 2 erge wedstrijden. Een met springen, pony gaat ervandoor en ik val precies voor de jury eraf en me vader was toevallig aan het filmen dus ik heb ook nog een aandenken Clown

2e was met dressuur. Me vriendin las me voor en de jury die ik had, was vroeger een man en heeft zich omgebouwd tot vrouw. Hem konden we van vroeger omdat hij les gaf op de manege. Ik en me vriendin hebben het hele proefje de slappe lach gehad, tot ik een keer echt krom op me paard zat van het lachen Nagelbijten / Gniffelen

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:50

De twee wedstrijden die ik ooit gereden heb waren telkens rampen. Ik had anderhalf jaar met een merrie gereden waar je geen wedstrijden mee kon rijden wegen oncontroleerbaar, dus toen ik mijn halve stal pony had (ex Z dressuur) wou ik gelijk alles doen wat ik daarvoor niet kon. Dus met daverende zenuwen op wedstrijd.
- eerste wedstrijd bij het HROV: losrijden ging goed, E4 ging goed (ik helemaal blij dat ik het uigereden had ondanks mijn slechte zit en honderd fouten, was laatste), bij de E8 schrok mevrouw opeens van een stel wielrenners die op straat passeerden (zo’ n hele bende in fluokleurtjes). Ik reed toen op een volte, dus alhoewel mijn pony aan de kletter ging gewoon terug in draf gezet, rondje doorgereden, komen we weer op dezelfde plek: komt er 1 achterblijver in het fluoroze langsgesnord: springt ze alle kanten uit! Mijn vader stond foto’ s te maken en hij had gewoon zand gefotografeerd, omdat ik niet voorbijkwam waar hij me verwachtte! Mwoehahaha! Durfde helaas niet meer verder rijden, was zelf op van de stress en heb afgegroet. Pony blij, pony gewonnen.
- Tweede wedstrijd zelfde vereniging, zelfde proefjes: bij de E4 vond ze 1 hoek heel eng (biertent, boompjes) en dus ging ze er op een gegeven moment helemaal vandoor, verloor beugels en evenwicht, durfde niet meer verder rijden, afgegroet. Tweede proef me flink boos gemaakt op mezelf, en pony begon weer te klieren, heel erg streng aangepakt en ja hoor: derde van de vier, en vier keer de vermelding: verzet op mijn protocol. Ik blij met mijn rozet, pony minder.
(Heb nu dus besloten geen wedstrijden meer te rijden tot ik me niet meer bij het minste gerinste in de zeik laat zetten door die pony. Eerst maar thuis knoeien vooraleer wedstrijden te gaan verpesten. En wie weet doe ik het zelfs nooit meer. Stress is nl niet leuk)

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:41

Verkeerde kant oprijden en knotjes die uitvallen is ondertussen zo gebruikelijk dat ik dat geen reden meer is voor een slecht gevoel over een wedstrijd Haha!

Jaar geleden had ik ruzie met mijn paard. De seconde dat ik mijn benen aanlegde en contact opnam kwam ze in opstand: teugels uit mijn handen trekken en hard weg proberen te rennen. Ik had me al ingeschreven voor deze wedstrijd dus ik ben maar heengegaan om te kijken hoe het ging... Nou, net zo dus en dat wordt niet echt op prijs gesteld in het M2 Haha! . Ik heb geen verlies punt gekregen maar ik had hem absoluut verdient. Jury kwam daarna nog even bij mij enje zag hem kijken: hoe ben jij in godsnaam in het M2 terrecht gekomen Tong uitsteken

We zijn het ondertussen weer met elkaar eens, ik hoop dat ik diezelfde jury nog een keer tref.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:40

ik heb wel eens slecht gereden maar nooit echt hopeloos, het laagste was met mijn c pony 147 punten:Pwas in de L2

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:45

whaaa..van de winter in het m2 dion kei slecht gerede..schrok..sprong over..zei ook iedereen en dion zelf ook toen ik haar tegen kwam toen ik naar de bak ging..nuriun liep lekker..ikke proef gerede..ging keii goed Haha! Haha! dat zei ook iedereen.. Haha! en de uitslag..exequo laatste met dion Boos! bah..iedereen vragen..en? hoeveelste was je..? exequo laatste met dion...woooowwhh..die uitslag klopt niet!!!!! echt naar mijn zus,vader lesgeefster en mij zijn wel een stuk of 30 mensen geweest hoe goed het ging..had een 2 voor de travers..hij schrok en deej zijn neus nog geen 5 cm omhoog enzo iets allemaal..pff..ben er nog boos over Boos! en van de winter in haha..hij liep niet echt geweldig..de bak in.. schrok hij van een vrouwke met een vet ugly jas..jaahh.hij heeft wel smaak.. Knipoog nou wou er niet langs..erna wel..zag meneer een licht vlek op de grond..nou kwam niet eens voorbij de e-b..moest ik al beginne..jaa daaaaaaaaaaag..ons pap zag mooi niks Bloos haha..en van de winter (niet echt mijn geluks seizoen he Knipoog ) maar toen ging ik is een keer oefenspringen..(jaa..dit verhaal zullen er gehoord hebben..ging namelijk de ronte Bloos ) maar ikke oefenspringen..had thuis 1.20 gesprongen..jaa met 60cm moest ik rondkomen Knipoog haha..dacht ik..hij was mega sjagerijnig..wou met losspringe al niet springe... pff...en ikke als dressuurmuts gewoon rechts rijde he... Bloos (doen de meeste niet > springers) maar ik toch maar de ring in..kende het parcour en dat vond ik al knap Haha! Bloos nou..hindernis 1..weiger...weiger..etc..balke op 20 cm..nog niet..uiteindelijk eroverheen..toen hindernis 2..hetzlefde..maar ook daar overheen..toen 3..weiger...toen zei leopold van asten..laat mij er is op..dus hij erop..met zweep en wielen lukte het hem ook niet.. zegt hij..het is een goede dressuur pony ( Haha! Bloos )maar springen word niks.. ooohh..wat was ik toen boos Boos! maar nu kan ik er wel om lache...thuis springt hij alles weer Haha! haha..op wedstrijd doet hij het alleen niet..(deed hij bij de oude eigenaar ook niet) maar iemand die ik ken werkt bij mathijs en leopold..en leopold is nuriun nog niet vergeten Haha! Bloos

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:12

Ooit een keer na het groeten van m'n paard afgeworpen, pal voor het juryhokje Haha!

Toen heeft dat beest nog keihard lopen rennen door de bak, allemaal mensen erbij om d'r te vangen Haha!

Later verloor ik mijn beugels, wilde mw. niet meer in draf, verstond ik m'n voorleester niet goed meer, ging ik de verkeerde kant op etc.

Kon er nog wel om lachen gelukkig ;-0

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:21

Ik zou een hele belangrijke wedstrijd gaan rijden, een interscholensport dressuurwedstrijd.Mn pony liep zó super goed bij het inrijden,ik had makkelijk gewonnen daar.Begint tijdens mijn proef een of andere idioot het gangpad naast de rijbaan te vegen met een harde bezem,en dat schuurt zo over de grond Rolleyes

Mijn pony was toen heel gespannen,ging die hoek niet meer in,bleef halverwege de rijbaan staan om te horen wat dat rare ding was Haha! Als die er voorbij kwam sprong die weg,bleef staan en was niet meer vooruit te krijgen,was niks meer mee aan te vangen.Ik heb toen mn hele proef op de helft van de rijbaan gereden Nagelbijten / Gniffelen Maar ik blééf doorrijden,ookal trok het op geen zier,en met een glimlach Haha! En het ergste was dat ik nog 62% had voor mijn proef ook Rolleyes Die jury was echt dóm !

Achteraf kreeg ik te horen van mensen aan de kant 'Ik vind het echt knap van je dat je doorreed.Mijn dochter had al lang opgegeven.' Dat was dan wel leuk Lachen En het was niet mn pony z'n schuld,achteraf was ik ook helemaal niet lastig (normaal wel héél erg als ik mn proef verknald heb Nagelbijten / Gniffelen ) want mn pony liep gewoon heerlijk die dag,althans bij het inrijden.

Dus zó vreselijk was mijn vreselijkste wedstrijd nog niet Haha!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:46

Heb geen 'ergste' wedstrijd gehad. Achteraf kan ik eigenlijk altijd wel lachen om mijn blunders, volgende keer beter denk ik dan.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:37

Oh die van mij kan ik mij ook nog van de eerste tot de laatste minuut herrinneren. Was een tornooi in Wallonie waar je niets te winnen of verliezen had (enkel als je won mocht je over naar de volgende klasse) dus niet echt een reden om gespannen te zijn. Te hard mijn best gedaan om een sterke proef neer te zetten, ja dan krijg je dus een hoop geprul. Alles wat kon misgaan, ging dus ook serieus mis! Het had niet veel gescheeld of ik was gewoon gaan afgroeten. Mijn paard en ik werden toch alleen maar ambetanter van elkaar. Uiteindelijk een uitslag van 110/260 dus wel serieus gebuisd op elk onderdeel Bloos . De jury die mij daar beoordeeld heeft, heb ik nu ook nog vaak in de provincie en ik sta er altijd vanachter bij, hoe ik ook rijd. Dus dat tornooi heeft een zeer slechte indruk op hem achter gelaten.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:48

Kyralovertje schreef:
Heb geen 'ergste' wedstrijd gehad. Achteraf kan ik eigenlijk altijd wel lachen om mijn blunders, volgende keer beter denk ik dan.

Ik neem mijn woorden terug, die van vandaag was toch wel heeeeeeel erg Nagelbijten / Gniffelen
Meer vanwege een domme fout van mijzelf die ik voor de wedstrijd al gemaakt had.
(maar kan er alsnog om lachen Clown )

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:58

wat dan Bloos

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:30

Ooh k heb der zoveel erge mee gemaakt.
De laatste was wel de ergste.

K dacht 'yes' ze is eindelijk rustig met inrijden.
Dus k was der helemaal klaar voor.
Ik ga de ring in, nog steeds rustig.
K-X-M van hand veranderen enkele passen middendraf en *VROEM* weg was ze, dwars door alle banen heen., Ik was der onder tussen al af gevallen midden in iemand z'n proef Bloos!

Daarna nog 2 keer de proef opnieuw geprobeerd maar ze deed het steeds weer. Dus ben der toen maar mee opgehouden.

Dootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:53

mijn ergste wedstrijd ooit was met mijn pony amyro. ik had twee weken geoefend, elke dag sprong hij elke hindernis. toen was de dag aangebroken en we stonden midden in het parcour en toen ging hij niet meer voor of achteruit;(, het enigste waar het naartoe wilden lopen was de uitgang.

het was een dikke afgang, mijn moeder kwam niet meer bij van het lachen!!!

groetjes dominique