Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dorientjuh schreef:@ evita: ja dat kan wel, maar dan moet de wedstrijd of over meer dagen worden verspreidt, of het moet enorme locatie worden.
Ik vind trouwens dat er hier wel nog even over moet worden nagedacht: staan we alle bitloze optomingen toe? Want ook niet alle bitten zijn toegestaan, omdat sommige te scherp zijn. Maar bijvoorbeeld de hackemore?
Quellian schreef:Ik ben op aanraden van de DA met hackamore gaan rijden, maar ik kreeg het zelfs met medische verklaring niet rond bij de KNHS.
Dus ik denk dat de kans nihil is.
evita_ schreef:Quellian schreef:Ik ben op aanraden van de DA met hackamore gaan rijden, maar ik kreeg het zelfs met medische verklaring niet rond bij de KNHS.
Dus ik denk dat de kans nihil is.
dressuur heb je het dan over?
dorientjuh schreef:Ik heb een lijstje gemaakt van nederlandse (en een belgische) ruitersportzaken die bitloze optomingen verkopen. Moet ik die hier neerzetten, of is dat niet zo handig?
Saar4 schreef:Kan je eigenlijk geen dispensatie aanvragen bij de KNHS als je bitloos wil starten? Mijn paard heeft bijvoorbeeld geen plek in de mond voor een bit door een dikke tong in combinatie met een hangend rooster maar ik rij wel fanatiek dressuur. Kan je in zo'n geval geen dispensatie krijgen?
Saar4 schreef:Kan je eigenlijk geen dispensatie aanvragen bij de KNHS als je bitloos wil starten? Mijn paard heeft bijvoorbeeld geen plek in de mond voor een bit door een dikke tong in combinatie met een hangend rooster maar ik rij wel fanatiek dressuur. Kan je in zo'n geval geen dispensatie krijgen?