Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re: Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:45

dus een meerdaagse..
en een lokatie waar je eventueel ook een crossbaan hebt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:46

dorientjuh schreef:
@ evita: ja dat kan wel, maar dan moet de wedstrijd of over meer dagen worden verspreidt, of het moet enorme locatie worden.

Ik vind trouwens dat er hier wel nog even over moet worden nagedacht: staan we alle bitloze optomingen toe? Want ook niet alle bitten zijn toegestaan, omdat sommige te scherp zijn. Maar bijvoorbeeld de hackemore?

Daar heb ik ook al aan zitten denken. Ik vind eerlijk gezegt de hackemore niet in het rijtje thuis horen, maar dat vind ik.

Bij endurancewedstrijden is het meestal toegestaan om op het terrein te overnachten. Paard in een zelfgemaakte paddock met een tentje ernaast voor de ruiters/grooms. Paddocks kosten dan meestal 5 euro (wel zelf draad en paaltjes enzo meenemen) en een tentje ook 5 euro ofzo.
Voor een meerdaagse zou dit misschien een idee zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:46

Ik ben op aanraden van de DA met hackamore gaan rijden, maar ik kreeg het zelfs met medische verklaring niet rond bij de KNHS.

Dus ik denk dat de kans nihil is.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:48

Quellian schreef:
Ik ben op aanraden van de DA met hackamore gaan rijden, maar ik kreeg het zelfs met medische verklaring niet rond bij de KNHS.

dressuur heb je het dan over?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:50

Misschien kunnen we stal Mansour vragen voor locatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:07

Er wordt hier al lekker gebrainstormd!

Jammer dat ik nu net vandaag niet veel in de gelegenheid ben om te bokken. Knipoog
Even snel tussen m'n werkzaamheden door reageren:

* Standjes (met o.a. info over bitloos rijden, bitloze optomingen) is een goed plan. Ook "commerciële" stands lijken me welkom op zo'n wedstrijddag.
* Ruitersportwinkels die bitloze optomingen verkopen. Ja, prima! Ik heb ondertussen al contact gezocht met de verkoper van 'mijn favoriete' hoofdstel en wacht zijn reactie af. Ik heb nog geen idee wat we voor elkaar kunnen betekenen, maar ik zie daar zeker mogelijkheden.
* Sponsoren zoeken: prima plan! Welke?
* Locatie: het zou goed zijn als iedereen hierover meedenkt. Als iemand een locatie weet, dit dan graag melden. Knipoog Anya, alvast bedankt voor je aanbod!
* Evita_: jouw ervaring op het gebied van organiseren en catering en je netwerk in de hospitality zijn ook hartstikke welkom!
* Wanneer de wedstrijd. Zelf zie ik het niet eerder dan volgend jaar, in het voorjaar bijvoorbeeld. Dan hebben we ruim de tijd om te brainstormen, van alles op poten te zetten, te organiseren, PR te doen etc etc. Àls we iets doen, moeten we het goed doen!
* Naast dressuur ook andere disciplines: strak plan, indien mogelijk! Zelf denk ik bijv. ook aan mennen. Ik ken diverse mensen die bitloos mennen, dus misschien dat er ook een paar menners mee willen doen (als soort van demo of in wedstrijdverband). Of we de verschillende disciplines allemaal op dezelfde lag kunnen laten plaatsvinden, is denk ik afhankelijk van het aantal deelnemers èn van de locatie (op een grote locatie kunnen verschillende onderdelen tegelijkertijd plaatsvinden).
* Ondertussen hou ik een lijst bij van mensen die mee willen doen met de wedstrijd, mensen die mee willen helpen (en nogmaals, graag laten weten wat je zou willen/kunnen doen voor die dag), ideeën/suggesties zet ik allemaal op een rij, etc….!

Twee vragen:
* Kennen jullie mensen die in wedstrijdverband rijden en dit bitloos zouden willen doen (of al doen dmv dispensatie)? Zouden jullie hen willen attenderen op dit topic?
* Kennen jullie juryleden (persoonlijk)? Willen jullie binnen julie kenniskring alvast polsen of ze zouden willen jureren?

Tot later!

[b]

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:17

evita_ schreef:
Quellian schreef:

dressuur heb je het dan over?

Ja

Heb ik nu iets heel stoms gezegd dan..? Bloos

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:36

Ik wil zeker helpen Vork

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:37

Nee hoor Knipoog .

Ik heb een lijstje gemaakt van nederlandse (en een belgische) ruitersportzaken die bitloze optomingen verkopen. Moet ik die hier neerzetten, of is dat niet zo handig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:39

dorientjuh schreef:
Ik heb een lijstje gemaakt van nederlandse (en een belgische) ruitersportzaken die bitloze optomingen verkopen. Moet ik die hier neerzetten, of is dat niet zo handig?

Toppie!
Die mag je mij wel pb-en. Knipoog

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:44

Hier komt ie dan per pb!

Ik zie net op een ander forum dat er dit jaar al een NH-dag wordt georganiseerd wordt op stal Mansour, dus het is waarschijnlijk niet heel handig om Mansour als locatie te vragen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:06

Op http://www.axci.nl kun je je eigen online handtekeningenactie opzetten, die je na afloop een gecertificeerde lijst oplevert. Die kunnen we dan weer naar het KNHS sturen bijvoorbeeld. Wie wil er eens nadenken over een goeie tekst, pakkende afbeelding etc? Je ziet wel wat er allemaal ingevuld moet worden als je op "nieuw" klikt. Als we dan allemaal massaal die link gaan doorsturen, moeten we toch heel wat lui kunnen bereiken.

PS: Graag nog geen actie gaan opzetten, maar even alleen input leveren, totdat we het eens zijn over de exacte inhoud.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:09

Ik vind het zowiezo al niet zo handig om het op Mansour te doen. Dat geeft weer meer het NH gevoel waar mensen toch een beetje "geitenwollensokken" idee bij hebben. Een echte dressuurlokatie zou heel mooi zijn. Dan bereik je veel meer mensen.

De hackamore is ook bitloos dus vind ik er wel bij horen.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:12

das een goeie cookies, een echte dressuur locatie zodat we veel meer mensen bereiken! ( PB Anky es Clown)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:18

Kan je eigenlijk geen dispensatie aanvragen bij de KNHS als je bitloos wil starten? Mijn paard heeft bijvoorbeeld geen plek in de mond voor een bit door een dikke tong in combinatie met een hangend rooster maar ik rij wel fanatiek dressuur. Kan je in zo'n geval geen dispensatie krijgen?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:23

Er zijn al verschillende mensen die met mondproblemen dispensatie aangevraagd hebben. Maar het is gewoon afgewezen op grond dat het niet "volgens de traditionele optoming" is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:24

Saar4 schreef:
Kan je eigenlijk geen dispensatie aanvragen bij de KNHS als je bitloos wil starten? Mijn paard heeft bijvoorbeeld geen plek in de mond voor een bit door een dikke tong in combinatie met een hangend rooster maar ik rij wel fanatiek dressuur. Kan je in zo'n geval geen dispensatie krijgen?

Nope. Mijn pony heeft wrs een metaalallergie waardoor hij geen bit meer in mag. Zelfs met een medische verklaring kreeg ik het bij de KNHS niet voor elkaar.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:39

Dan moet je volgens mij toestemming hebben van de DA en volgens mij gaat het dan nog moeilijk.

Even over de locatie: ik neem aan dat ergens midden in het land het beste is? Zo ja, dan is dit misschien wel iets: http://www.manegeausterlitz.nl/index.html

Manege Austerlitz, facilliteiten zijn niet helemaal duidelijk, maar ze hebben een buitenbak en binnenbak en het ligt aan de rand van het bos.

Dan heb je deze nog: http://www.manegezeisterbos.nl/
Manege Zeisterbos, ligt in het bos, binnenbak 16x32 meter, buitenbak 20x52 meter, crossbaan met hindernissen, springmateriaal. Klinkt dus wel goed, maar ik weet niet of het een probleem is dat de bakken geen standaard groottes hebben?

En deze: http://www.zilfiashoeve.nl/
de Zilvfia's hoeve, een grote binnenmanege met een gezellige foyer, een schitterende springtuin zo groot dat je de overzijde bijna niet kunt zien, Een grote Z-bak buiten, een stapmolen, grote weiden voor de paarden en pony's ,en vooral heel veel stallen met paarden en pony's.

http://www.luckystable.nl/ Faciliteiten zijn een beetje onduidelijk, maar in ieder geval een grote binnenbak, moet je maar even kijken op de site.

http://www.de-treekhoeve.nl/rondleiding.html
Faciliteiten o.a.: binnenbak 20x40, twee buitenbakken van 20x40 en 40x60, 3 paddocks, spring en crosstuin, ligt aan natuurgebied.

http://www.stalvanbrenk.nl/
Grote binnenbak (hoe groot staat er niet bij), een aantal buitenbakken, veel wei.
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 26-06-06 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:41

Hey, das wel heel erg om de hoek Lachen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:57

Ik zal Austerlitz even benaderen morgen!

Ze hebben wel goede locatie ,maar ik weet niet of ze het verhuren. Ze hebben wel altijd de endurance gehouden tot voor kort.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:00

Saar4 schreef:

We kunnen de KNHS natuurlijk ook gewoon aanklagen wegens discriminatie Clown Knipoog

Ik vind deze wedstrijd echt een super idee! En ik hoop dat ik mee kan doen!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:04

Goeie ideeen allemaal!!
Mijn poownie is nog niet beleerd (enkel extreem zadelmak Knipoog ) en ik ben niet zo'n wedstrijd mens.. maar wat niet is kan nog komen *LOL*
Ik ken een prixStGeorge jurylid die altijd wel in is voor iets nieuws! Ik zal contact met haar opnemen!

Karona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:09

Ja, ga zo door!! Ik meld me dan zeker aan! Het lijkt me nl. heel erg leuk om met wedstrijdjes te beginnen. Maar het enigste wat mij tegenhoud is dat ik dan een bit moet gebruiken. Terwijl het juist zo veel beter gaat zonder! Ik houd het in de gaten!

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:14

Ik zal nooit wedstrijden gaan rijden, mede omdat ik uit dit landje vertrek over een paar maanden, maar mochten jullie een handtekening nodig hebben op een eventuele lijst, de mijne is beschikbaar. Dit inïtiatief is alleen maar toe te juichen, eindelijk!!!!
Ik geniet nu al in het vooruitzicht om straks de foto's en filmpjes te bewonderen van heerlijk lopende paardjes en lachende ruiters.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:45

Eigelijk zouden er mensen van de KNHS moeten komen kijken.