"ZZGP stopt per 1 januari"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 14:52

Gerrie schreef:
Heb je iets van een pakkende tekst op de site gezet om al die mensen die er al jaren met plezier gebruik van maken op deze
'trap'

van de KNHS te attenderen??

Typisch gevalletje van "paardenkus" ..........

Paardenmeis1

Re: "ZZGP stopt per 1 januari"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:54

[quote="CGJ12"] weer te maken ga krijgen met organisaties van het niveau Josti-band, [quote]

pardon?

hoe durf je!

De meeste organisaties en verenigingen bestaan uit hardwerkende vrijwillegers en jij boort ze even de grond is als zijn josti-band.

Wat is daar mis mee? Meeste leden van de josti-band hebben denk ik meer niveau en zeker meer klasse en respect dan jij

je zou je moeten schamen!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 15:07

Elaine schreef:
pardon?

hoe durf je!

De meeste organisaties en verenigingen bestaan uit hardwerkende vrijwillegers en jij boort ze even de grond is als zijn josti-band.

Wat is daar mis mee? Meeste leden van de josti-band hebben denk ik meer niveau en zeker meer klasse en respect dan jij

je zou je moeten schamen!

HAP HAP HAP.........

....... maar de helft van de parkeerhulpen ........... eh ja............... hoe zal ik het dan zeggen.............. mag inderdaad in de jostiband meespelen...........

Dat is gewoon een feit hier in de omgeving.
Gewoon een constatering...........

Daar wordt bij de taakverdeling namelijk keurig rekening mee gehouden. Parcoursbouwer 3e klas of 2e-hulpparkeerwachter.
Als wedstrijdsecretaris is het gewoon minder geslaagd leert de ervaring
(al heb ik het idee dat hier in de buurt zo'n twee keer per jaar toch een serieuze poging ondernomen wordt, maar dat wel érg ver is off-topic........)

Maar ja, misschien gaat dat bij jullie vereniging wel anders....

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:10

Elaine je heb helemaal gelijk. Josti-band vergelijking sorry , maar dan heb je het niveau van fietsbel.
En voor iets vergelijk, denk eerst even na, het komt namelijk zeer kwetsent over, alsof je jezelf op een voetstuk plaats. Want hun zijn maar ........ en wij zijn zoveel beter! Zo komt het op mij over.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:11

Ik snap best dat je misschien vind dat het anders geregeld zou mogen, maar om ze leden van de josti-band te noemen vind ik nou echt een stap te ver gaan.

maar genoeg hierover gezegd, jij zegt toch alleen totale onzin

O en nog even ter info: Mijn vader speelt ook wel eens parkeerhulp, maar om hem nou josti-band nivo te noemen.

Zijn diplomas bewijzen anders
Laatst bijgewerkt door Paardenmeis1 op 15-06-06 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:16

Zeg, die jostiband vergelijking, die kwam in eerste instantie toch helemaal niet van CGJ? ( niet schieten ik heb nog een LP van die band!)

Maar goed, het punt is duidelik, in Oosterwolde liep ook de hele jurykaravaan vast omdat er geen hulp bij de doorgangen naar de banen was....

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:40

Gerrie schreef:
Heb je iets van een pakkende tekst op de site gezet om al die mensen die er al jaren met plezier gebruik van maken op deze 'trap' van de KNHS te attenderen??

Nee, hebben we nog niet gedaan. Ik was sowieso nog niet van plan het al zo ver in de openbaarheid te brengen, maar wellicht moeten we dat toch binnenkort maar doen om er ruchtbaarheid aan te geven dat er veranderingen plaats gaan vinden die 'over lijken gaan'.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:46

Zou ik zeker wel eens over gaan denken Kitty!

Je weet dat bij de meerderheid van de wedstrijdrijdende ruiters geen idee heeft hoe de KNHS te werk gaan kan...

Dat hebben we toch wel gemerkt tijdens de actie voor het behoud van de dressuurhoed?!!

Dus slapende honden wakker maken

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:54

Gerrie schreef:
Zou ik zeker wel eens over gaan denken Kitty!

Je weet dat bij de meerderheid van de wedstrijdrijdende ruiters geen idee heeft hoe de KNHS te werk gaan kan...

Dat hebben we toch wel gemerkt tijdens de actie voor het behoud van de dressuurhoed?!!

Dus slapende honden wakker maken

Idd, het KNHS doet net als de NL overheid, geen wonder dat die 2 zo dik zijn. Eerst dingen erdoor drukken en dan pas de boel bekend maken. Het gaat lekker met het KNHS - NOT!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:43

Ik denk dat het KNHS zich heel erg vergist in het organiseren van een 'ZZGP wedstrijd ' .
Dat gaat ze nog vies tegen vallen, ze kunnen het nu al niet bolwerken, met alle standen ed.
Ze maken zich ook zorgen om de afname van de jeugdruiters. Hoe zou dat nou komen.....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:41

Nieuw persbericht van de KNHS:

KNHS wil wedstrijdformule ZZGP in reglementen opnemen 23/6/2006

ERMELO (KNHS) - Sinds de fusie in 2002, waaruit de KNHS ontstond, vervult de Stichting ZZGP een belangrijke en gewaardeerde rol in de organisatie van dressuurwedstrijden voor de ruiters, uitkomend in de klassen ZZ-licht t/m Grand Prix. Door de jaren heen hebben deze wedstrijden een eigen plaats en karakter gekregen. Als gevolg van de tijdens de fusie gemaakte afspraken is het thans wenselijk de ZZGP-wedstrijden in te passen in de wedstrijdsport, zoals deze binnen de KNHS functioneert. De KNHS is daarover in gesprek met het bestuur van de ZZGP.

Gebleken is, dat de ZZGP-wedstrijden in een behoefte voorzien. De KNHS acht het van groot belang dat de genoemde groep ruiters, die de toeleverancier is voor de nationale dressuurtop, zo optimaal mogelijk wordt bediend. De KNHS streeft er naar deze succesvolle wedstrijdformule qua reglementering en op basis van het gelijkheidsbeginsel in het totale wedstrijdaanbod in te passen. De KNHS wil de doelgroep van dienst zijn met op maat gesneden wedstrijden, die door de Stichting ZZGP en andere wedstrijdgevende organisaties overal in Nederland gehouden kunnen worden.

De voorstellen zullen worden voorgelegd aan het Federatiebestuur, de Disciplinecommissie Dressuur, het bestuur van de ZZGP, het Wedstrijdplatform en de Ledenraad. Omdat reglementswijzigingen binnen de KNHS op 1 april van kracht worden, heeft het Federatiebestuur daarop vooruitlopend het bestuur van de Stichting ZZGP verzocht om op basis van de huidige voorwaarden de werkzaamheden in ieder geval tot 1 april 2007 voort te zetten.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:47

Nou nou.......... wat weer een vaag verhaal.......

"gelijkheidsbeginsel".......... dat zal dan wel gaan inhouden dat de ZZ+ ruiters in het vervolg conform de KNHS prijzenschaal geldprijzen moeten gaan winnen........
Dat wordt dus onbetaalbaar........... Nagelbijten / Gniffelen

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:23

Ik zie de toegevoegde waarde er niet van eigenlijk... Bloos

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:32

Ik ben heel benieuwd wat er straks daadwerkelijk gaat gebeuren...

magistraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:40

De KNHS zijn een verschrikkelijk stelletje uitzuigers en regelnichten. Inderdaad moet je nu als je ZZGP rijdt ook lid zijn bij een basis vereniging. Dit puur om het geld voor de KNHS natuurlijk. Het chippen was natuurlijk alleen doorgedrukt omdat de KNHS daarmee uit de rode cijfers gekomen is. En ik wilde onlangs een paard in de pavo-cup starten. Verder start ik dat paard absoluut nog niet en wat denk je. Nieuwe regel van de KNHS dat je een startkaart en combinatie nummer moet hebben bij de KNHS. Dat is voor het eerst dit jaar en natuurlijk met maar 1 doel. DE KNHS spekken !
Wordt zo langzamerhand helemaal misselijk van de regeltjes en geldklopperij. Ze maken de paardensport op deze manier zoveel duurder en onbetaalbaar voor een heleboel mensen. Vreemd he dat er minder kinderen wedstrijd sport gaan doen................ weet je wat dat kost ???????????????

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:25

CGJ12 schreef:
Ik moet er toch niet aan denken dat ik op ZZ-wedstrijden weer te maken ga krijgen met organisaties van het niveau Josti-band, met bijbehorende ringmeesters, terreinen, startlijsten en uitslagverwerkingen.........

Jeeee... Ik was gisteren hier in Hoogezand op een concours en ik moest ineeeens aan deze opmerking denken... Haha!
Precies een organisatie van een wedstrijd zoals het niet moet... Als men dáár ZZ-L/ZZ-Z moeten organiseren komt het (met de huidige bezetting) zeker niet goed...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 23:17

Nou, het kabinet is gevallen........ de ZZGP ook......... Nagelbijten / Gniffelen

De KNHS geeft er haar eigen uitleg aan (inclusief positieve draai) en belooft dat de ruiters er niks van gaan merken.............
Maar ik durf te wedden dat ik het ga merken............

Morgen in de Paardenkrant maar even wat meer details lezen, en zaterdag in Ermelo in de wandelgangen maar eens wat info opduiken........

Huilen Huilen Huilen

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:21

Sjee... Kan ook niet rustig een avondje lesgeven... Haha! I missed all the fun! (voor het kabinet dan he...)
Maarre... ZZGP? Tell me... Heb er nog niks over kunnen vinden op internet en ik gok dat er in mijn bed ook weinig over te vinden is... Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 08:47

Lees en huiver.........

29/06/2006 KNHS start nieuwe wedstrijdcategorie dressuur
ERMELO (KNHS) - Met ingang van 2007 start de KNHS met een nieuwe wedstrijdcategorie dressuur. Deze categorie komt tegemoet aan de wens van alle ruiters die in de klassen ZZ-Licht t/m Grand Prix rijden. Dit is de uitkomst van het overleg tussen de besturen van de KNHS, de Stichting ZZGP, de vertegenwoordigers van de Belangenvereniging Dressuur en de Atletencommissie, gehouden op dinsdagavond 27 juni 2006. De regelementen van de nieuwe wedstrijdcategorie zullen onder meer de kwaliteit van de wedstrijdaccommodaties waarborgen en tevens regelen dat wedstrijdorganisaties in geheel Nederland deze wedstrijden kunnen organiseren.
De door het bestuur van de Stichting ZZGP daarnaast gewenste samenvoeging van deze stichting met de Belangenvereniging Dressuur en het exclusieve recht tot organiseren van de ZZGP-wedstrijden waren voor het bestuur van de KNHS en de vertegenwoordigers van de Belangenvereniging Dressuur en de Atletencommissie niet acceptabel. Het bestuur van de Stichting ZZGP heeft besloten geen wedstrijden meer te organiseren met ingang van 1 januari 2007. Bovendien besloot de heer C. van der Steen, voorzitter van zowel de Stichting ZZGP als van de Belangenvereniging Dressuur, zijn functie als voorzitter van de Belangenvereniging neer te leggen. Wel is tussen de KNHS en de ZZGP overeengekomen dat de Stichting de wedstrijdcyclus-2006 afmaakt en meewerkt aan een geruisloze overdracht van de werkzaamheden.

Het bestuur van de KNHS betreurt het besluit van het stichtingsbestuur. Sinds de fusie, waaruit de KNHS ontstond, vervult de Stichting ZZGP een belangrijke en gewaardeerde rol in de organisatie van dressuurwedstrijden voor de doelgroep. De KNHS heeft daarom het initiatief genomen om de organisatie van deze dressuurwedstrijden voor de toekomst veilig te stellen en zal er voor zorgen dat de kleine 1.000 ruiters in de klassen ZZ-Licht tot en met Grand Prix op dezelfde wijze als zij gewend waren hun wedstrijden kunnen rijden.

Bron KNHS

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 08:55

Hoe denkt de KNHS de wedstrijden op DEZELFDE WIJZE dan die wedstrijden te gaan organiseren, als er nooit een hond van de KNHS komt kijken op een doordeweeks concoursje van de ZZGP? Volgens mij denkt de KNHS hier wel héél erg gemakkelijk over.
Gaat Gert het komende halfjaar STAGELOPEN bij het ZZGP secretariaat?
Kan ie komend weekend in Ermelo direct wat ervaring opdoen ........ Nagelbijten / Gniffelen

Maar als de ruiters er NIETS van gaan merken zal het me ook een zorg zijn wie het organiseert. Zolang ik er maar NIKS van merk. Maar wie gaat mij dat garanderen?

Ik ben benieuwd of ik mij per 1 januari ook tot 10 dagen voor het concours kan opgeven, en dat er speciale site met programma's en uitslagen wordt bijgehouden, welke elke wedstrijdavond vóór 24.00h is bijgewerkt met de laatste uitslagen....., en waar de programma's zowat dagelijks up-to-date worden gehouden met versienummers....

Noem me maar sceptisch, maar dit sprookje weiger ik vooralsnog te geloven.........

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:05

Pffff... Daar wordt een mens ook niet vrolijk van... Slapen
Helaas doe je er vrij weinig tegen, of zou men nog een actie op poten gaan zetten om dit besluit tegen te gaan?
Ik zou maar vast een zwarte lijst met wedstrijdorganisaties op internet gaan zetten... Schijnheilig

Wij (Kampen dan Knipoog) hebben helaas geen mogelijkheden tot het organiseren van dergelijke wedstrijden, indoor. Outdoor zou het kunnen maar ik vraag mij af of dat na vorig jaar ooit nog georganiseerd zal worden, een complete wedstrijd in je eentje doen is NIET leuk namelijk... Knipoog Bovendien is het terrein daar alleen goed als het droog is en die garantie heb je hier in Nederland nou eenmaal niet.

Dat op dezelfde wijze lijkt me erg hoog gegrepen voor de KNHS, als er een organisatie traag is is die het wel, hoewel het de laatste tijd beter gaat moet ik zeggen. Maar ik heb daar geen banden mee als amazone die wedstrijden rijdt dus die kant van de organisatie ken ik wat dat betreft minder.

Ben wel heel benieuwd hoe het volgend jaar gaat. De ZZGP wedstrijden vind ik in ieder geval altijd wel relaxed, in tegenstelling tot sommige andere wedstrijden... Knipoog Dus ik kan me de zorgen van CGJ wel voorstellen, zij het vanuit een ander oogpunt... Maar, in Oosterwolde ging het toch wel redelijk met de organisatie of was dat in de categorie schijn bedriegt?

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:10

CGJ12 schreef:
Ik ben benieuwd of ik mij per 1 januari ook tot 10 dagen voor het concours kan opgeven

Bij mij wel, maar ik ben soms té flexibel... Knipoog

CGJ12 schreef:
en dat er speciale site met programma's en uitslagen wordt bijgehouden, welke elke wedstrijdavond vóór 24.00h is bijgewerkt met de laatste uitslagen.....

www.startlijsten.nl (als het internet het op de manege tenminste doet...)

CGJ12 schreef:
en waar de programma's zowat dagelijks up-to-date worden gehouden met versienummers....

idem... Haha!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:00

Gitta1977 schreef:
CGJ12 schreef:
en dat er speciale site met programma's en uitslagen wordt bijgehouden, welke elke wedstrijdavond vóór 24.00h is bijgewerkt met de laatste uitslagen.....

www.startlijsten.nl (als het internet het op de manege tenminste doet...)

Startlijsten? De nu nog onafhankelijke en dus werkende organisatie, die wellicht ook per 1 januari 2007 vijandig wordt overgenomen door de KNHS?

Ik vrees met CGJ12 mee.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 10:04

Gitta1977 schreef:
... Maar, in Oosterwolde ging het toch wel redelijk met de organisatie of was dat in de categorie schijn bedriegt?

Ja hoor, dat kon er wel mee door..........
Ik alléén die 150x200m Agterberg zandbodem...... Tong uitsteken

Probleem per 1 januari gaat volgens mij worden dat maar héél weinig organisaties die concoursen WILLEN organiseren.
Het is namelijk schier ONBETAALBAAR.

Organisaties zijn het gewend om aan het springparcours+springprijzen klauwen met geld uit te geven (beetje lokale middenstand-sponsoring), maar de dressuur schijnt altijd "kiet" te moeten draaien (DAAR was die lokale sponsoring namelijk niet voor bedoeld).
En dáár gaat het nu mis.

De prijzenschaal van het ZZL begint bij 75 Euro, Die van het ZZZ bij 90 euro, de LT bij 115 euro (zo uit mijn hoofd). Dus afhankelijk van de rubrieksgrootte is het omschrijfgeld nóóit dekkend voor het prijzengeld.
Reken daar even bij dat er ook een flinke extra afdracht naar de KNHS moet, en dat er twee jury's per rubriek van gemiddeld 100 Euro per stuk bij moeten zitten.
Een volle ZZL/ZZZ-rubriek kost de organisatie volgens mij minstens 250 euro per ring/proef........ (en niet volle ring kost nog meer).

Nee, ik denk dat bijna elke wedstrijdorganisatie hiervoor bedankt... Nagelbijten / Gniffelen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 10:09

Yokie schreef:
Startlijsten? De nu nog onafhankelijke en dus werkende organisatie, die wellicht ook per 1 januari 2007 vijandig wordt overgenomen door de KNHS?

Niks overname....... gewoon opzijgezet en genegeerd.
Vervolgens wordt startlijsten afgesloten van KNHS-informatie en moeten vereniginigen VERPLICHT gebruik gaan maken van www.KNHSkanalleslekkerzelf.nl ........