Irritatie aan groep wedstrijdruiters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:47

Justarman schreef:
misssixty schreef:
Ik ken dit probleem ook wel!
Vooral met dressuur, met springen maakt het me niet zoveel uit.. maar dan heb ik me zo ingespannen en er zo hard voor geoefend en dan laat je paard je zitten... Na de proef word ik dan zo chagarijnig!!! En ik weet het, het is niet goed! Het is gelukkig niet zo erg dat ik m'n hele paard intimmer, dat niet!
Ik word wel chag op mn ouders en zeg ook wel eens dat k dan een ander paard wil.. tjah dat vloep je er dan zomaar uit!
Niet dat ik een ander paard wil maar ik ben dan zooooo terleurgesteld! Mn ouders weten het nu wel die laten me mooi ff 5 min met rust en daarna gaat het wel weer!
Dan is mn paard ook weer een lieverd en heeft tie het best wel goed gedaan...
Maar ik kan me voorstellen dat mensen aan de kant zich hier behoorlijk aan kunnen ergeren!

Ik heb mijn pony weleens heel erg uitgescholden waar mensen bij waren op het inrijterrein omdat die knol het altijd en ever vertikte om in 1x een parcours te springen.. en dan schold ik ook mijn ouders,groom,jury,pony iedereen voor van alles en nog wat uit.. 10 min later is alles en iedereen weer lief leuk en aardig dat wekrt nu eenmaal zo.. ik heb hem nooit echt in elkaar geslagen na die tijd, wel in het parcours.. maar dan leert hij er tenminste van...

Ik kan me niet voorstellen dat jij nog serieus wordt genomen als het om je "humeur" gaat....

Jmiee

Re: Irritatie aan groep wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:28

afgelopen zomer startte mijn nichtje met mijn pony voor het eerst met een oefencross...en toen zag ik ook behoorlijk veel ruiters die niet rustig omgingen met hun pony omdat ze weigerde! gelukkig werd daar wel omgeroepen dat ze normaal om moesten gaan met hun pony, of ze konden gediskwalificeert worden. gelukkig waren ze daarna opgehouden want dat was niet normaal!

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:15

chalotje schreef:
Justarman schreef:

Ik heb mijn pony weleens heel erg uitgescholden waar mensen bij waren op het inrijterrein omdat die knol het altijd en ever vertikte om in 1x een parcours te springen.. en dan schold ik ook mijn ouders,groom,jury,pony iedereen voor van alles en nog wat uit.. 10 min later is alles en iedereen weer lief leuk en aardig dat wekrt nu eenmaal zo.. ik heb hem nooit echt in elkaar geslagen na die tijd, wel in het parcours.. maar dan leert hij er tenminste van...

Ik kan me niet voorstellen dat jij nog serieus wordt genomen als het om je "humeur" gaat....
[/quote]
Ik scheldt ze dan gewoon even in mezelf uit hoor, niet waar ze bijstaan, en alleen diegene die wat fout hebben gedaan, zoals als mijn pa het verkeerde voorlas, of mijn bandage te slap zat waardoor die afzakte in het parcours en dat ik niet verder kon springen, dan scheldt je wel even en dat zouden jullie ook doen

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:01

Ja, ik heb met m'n verzorg shetlander een pacourtje van 60 cm gedaan.
Kwamen ze aankakken met hun arabier etc etc.

O kijk haar dan, kan ze geen grotere pony nemen blablabla!
Komen ze net binnen, nemen de hoogste hindernis die eris springen erover heen. laat een slaafje hun paard vast houden en gaan in de kantine zitten.

Met onderlingen wedstrijden dan met lijkt het veel minder als bij officiele wedstrijden.
Ik was bij stal prinsenburg, en ik moet zeggen dat het érg gezellig was.

Tja je houd mensen die niet eerlijk tegenover hun paard zijn, jammer genoeg!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:59

Justarman schreef:
Ik scheldt ze dan gewoon even in mezelf uit hoor, niet waar ze bijstaan, en alleen diegene die wat fout hebben gedaan, zoals als mijn pa het verkeerde voorlas, of mijn bandage te slap zat waardoor die afzakte in het parcours en dat ik niet verder kon springen, dan scheldt je wel even en dat zouden jullie ook doen

Ben ik niet met je eens Ik ben er als ruiter verantwoordelijk voor dat mijn spullen goed zitten, als je dat niet controleert en er zit iets niet goed dan is dat je eigen stomme schuld...
En je proef hoor je gewoon zelf ook te kennen, ken je hem niet en gaat het voorlezen een keer mis dan moet je niet gaan lopen mopperen maar ervan leren! En dus zorgen dat je hem de keer erop wel zelf kent zodat het niet nog een keer gebeurt.

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:06

aah! ik weet precies wat je bedoeld pony deed het niet goed, nou ja 9 van de 10 keer deed de ruiter het niet goed, maar die krengen zullen het nooit toegeven! of waar ik ook zo'n hekel aan heb , kind zit op een stoeltje naast de trailer, wordt aangekleed, haar paard word opgezadeld, aan de hand door pappie of mammie ingestapt, dan kind erop, proef, klaar, eraf, pappie of mammie stapt paard weer aan de hand uit, kind gaat ondertussen in de kantine of bij hun vriendinnetjes zitten wachten tot pappie of mammie klaar is met afzadelen

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:01

Hih nou als ik op mn moeder ga schelden als ze verkeerd leest dan gaat ze echt nooit meer mee hoor
Je kunt je toch wel een beetje fatsoenlijk gedragen.

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:06

Ik ben net terug van een wedstrijd. Die was op de manege waar mijn paard staat.

Er is en meisje wat haar paard echt op zijn kop geeft als het 1e proefje fout is gegaan. Dan slaat ze het paard enzo. Maar het dier weet helemaal niet meer waar het overgaat. Ik snap dit echt niet. Als het paard niet goed luistert moet je het in je training oppakken. Niet tussen 2 proefjes door.

Wat er vandaag ook gebeurde. Ik was na mijn 2e proefje even naar huis gegaan om te douchen. Kom ik terug loop door de stallen. Hoor ik al dat 1 persoon 3 winstpunten gehaald had. Dat de uitslag dus al bekend was. Dat terwijl de prijsuitreiking nog niet geweest was. Het is dus de dochter van iemand die in de ruitervereninging zit. DIe had het dus al verteld. Hoe bedoel je vreemd?? Mijn ouders zitten er niet in, ik moet dus wachten. Dit ontneemt me dus eigenlijk de zin om bij mijn eigen stal te gaan starten... Die vriendjes politiek.

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:11

, sommige mensen , weet je ondertussen al wat je punten waren?

Wollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:20

little_angel schreef:
aah! ik weet precies wat je bedoeld pony deed het niet goed, nou ja 9 van de 10 keer deed de ruiter het niet goed, maar die krengen zullen het nooit toegeven! of waar ik ook zo'n hekel aan heb , kind zit op een stoeltje naast de trailer, wordt aangekleed, haar paard word opgezadeld, aan de hand door pappie of mammie ingestapt, dan kind erop, proef, klaar, eraf, pappie of mammie stapt paard weer aan de hand uit, kind gaat ondertussen in de kantine of bij hun vriendinnetjes zitten wachten tot pappie of mammie klaar is met afzadelen

Geweldig klopt helemaal... en dan het liefst ook nog een drama veroorzaken als het niet goed ging en klagen over hoofdpijn, een kriebel aan je voet of wat dan nog!

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:25

Tja, niet best. Ik had 154 en 151.
Even gezien ik de mensen ken die gewonnen hebben. En het commentaar op mijn protocollen was de jury niet echt een fjorden liefhebber. Degene die 2e geworden was, dat paard liep zeker weten niet beter. Maarja. Volgende keer beter. Alleen niet meer thuis...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:50

gomir schreef:
Justarman schreef:

Ben ik niet met je eens Ik ben er als ruiter verantwoordelijk voor dat mijn spullen goed zitten, als je dat niet controleert en er zit iets niet goed dan is dat je eigen stomme schuld...
En je proef hoor je gewoon zelf ook te kennen, ken je hem niet en gaat het voorlezen een keer mis dan moet je niet gaan lopen mopperen maar ervan leren! En dus zorgen dat je hem de keer erop wel zelf kent zodat het niet nog een keer gebeurt.

En toch herken ik het wel. Ben je met je paard op concours, is je paard zich lekker aan het opfokken, staat al moeilijk stil en dan gaat degene die mee komt groomen staan teuten met het afhalen van de bandages
Daar word ik ook ongeduldig van hoor en met de wedstrijdstress erop wil ik dan ook nog wel eens op *een tikje chagrijnige toon* zeggen dat ze eens op moeten schieten.
Of de jury wil de papieren zien, heeft je voorlezer -die van te voren duidelijk is geinstrueerd- die dingen op de vrachtwagen laten liggen en kun je op het laatste moment in rengalop naar de vrachtwagen omdat je anders niet meer mag starten! Zwaar irritant op dat moment...

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:01

Wollie schreef:
little_angel schreef:

Geweldig klopt helemaal... en dan het liefst ook nog een drama veroorzaken als het niet goed ging en klagen over hoofdpijn, een kriebel aan je voet of wat dan nog!

die hoofdpijn en dat gekriebel aan die voet komt natuurlijk door die intensieve wedstrijddag, word je echt moe van heel de tijd je pappie en mammie commanderen! en ze kunnen er echt niks van ik moet bij alles wat ze doen uitleggen dat ze het niet naar mijn zin doen!

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:03

jammer trouwens van je punten Daantje! volgende keer beter, als er op een EERLIJKE manier wordt gejureerd

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:55

Thanx little_angel

We gaan er ook zeker weer tegen aan. En dan op een eerlijke manier. Zonder slaan en schoppen...

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:57

Farouche schreef:
nou ik en een vriendin zeggen dat ze helemaal gestoord is, en dat ze die pony niet waard was. Nou toen hadden we de poppen aan het dansen. Het was allemaal onze schuld, en wij moesten ons er niet mee bemoeien. En je snapt het allemaal wel...

Daar hoor je ook inderdaad niets van te zeggen. Das hun pakkie-an.

Wil overigens niet zeggen dat ik het niet voor een groot deel met je eens ben, hoor.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:47

Urielle schreef:
En toch herken ik het wel. Ben je met je paard op concours, is je paard zich lekker aan het opfokken, staat al moeilijk stil en dan gaat degene die mee komt groomen staan teuten met het afhalen van de bandages

Dat is ook irritant...Maar dat zijn ook geen dingen die je vantevoren zelf kan controleren of zelf kan doen

Citaat:
Of de jury wil de papieren zien, heeft je voorlezer -die van te voren duidelijk is geinstrueerd- die dingen op de vrachtwagen laten liggen en kun je op het laatste moment in rengalop naar de vrachtwagen omdat je anders niet meer mag starten! Zwaar irritant op dat moment...

Ook erg irritant(ik ken het ). Maar dan kun je ook nog een keer ruim voor de proef vragen of de papieren wel mee zijn
(en het fijnste zijn grooms die gewoon aan zulke dingen denken, daar heb je wat aan Anders heb je er meer last van dan gemak )

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:55

little_angel schreef:
jammer trouwens van je punten Daantje! volgende keer beter, als er op een EERLIJKE manier wordt gejureerd

Wordt er eerst gezegd dat we nooit boos zijn op een ander en dat je alles zelf in dehand hebt. En het is ook niet eerlijk om boos te worden op de jury. En dan vervolgens wel zeggen dat de jury niet eerlijk heeft gejureerd. Hoezo hypocriet, misschien heb jij wel gewoon niet zo goed gereden. Begrijp me goed, het kan ook zeker aan de jury liggen, maar dan niet zeggen dat je nooit van de jury baalt.

De volgende keer beter Daantje, als jij er van overtuigd bent dat je op de goede manier bezig bent komen de punten vanzelf, ook met een fjord

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:59

hahaha frunnik ok, dat is ook wel waar, maar voor zover dat ik heb opgevangen van daantje der verhaal lag het wel degelijk aan de jury

celintjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:14

Pff.. Nou.. eerlijk gezegd doe ik dat ook wel eens
als het dan niet goed genoeg gaat (Wat ik best vaak vindt) dan wordt ik ook chagarijnig, en rijdt ik na mn proefje ook nog wel eens door.. en dan ben ik soms wel eens niet zo lief voor mijn pony. En als ze dan weer lekker loopt (meestal na 5 min. want dan heeft ze door dat ze toch echt moet luisteren) dan stap ik haar lekker uit, en krijgt ze bij de trailer toch nog een suikerklontje!
En net als afgelope weekend werd ik 1e en exequo 1e, maar toch was ik niet tevreden en heb ik haar toch nog na 2 proeven 5 min doorgereden omdat ze zich veel te heet maakte.. Hoort bij de sport vind ik!

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:30

Vaak is wedstrijden inderdaad niet goed voor de ruiter. Mensen worden er alleen maar geirriteerd van. Als er één ding is, waar ik goed op let, is dat ik NOOIT mijn paard de schuld geef als er iets mis gaat. Ik zie zo vaak om me heen, dat paarden op hun kop krijgen, terwijl het vaak de schuld van de ruiter is. Daarbij geven ze het paard dan klappen, minuten nadat het is gebeurd. Alsof een paard dan weet wat hij fout heeft gedaan.
Ik erger me zelden, maar als ik zie dat een paard afgestraft wordt zonder reden, dan zou ik de zweep uit de handen rukken en de ruiter willen slaan!
Het is maar een dier, en dat dier is nou eenmaal niet zo slim als een mens.

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:02

Sorry frunnik, maar ik ben verder niet boos op de jury. Hun schrijven de punten en volgende keer beter.
Ik vind het vooral jammer dat een jury alleen het proefje ziet, en niet wat de ruiter tussen de 2 proefjes door uitvoert qua slaan schoppen schreeuwen etc.

Ik durf ook echt te zeggen dat ik qua eerlijkheid naar het paard ik het hoogst scoor!!

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:48

Daantje1981 schreef:
Sorry frunnik, maar ik ben verder niet boos op de jury. Hun schrijven de punten en volgende keer beter.
Ik vind het vooral jammer dat een jury alleen het proefje ziet, en niet wat de ruiter tussen de 2 proefjes door uitvoert qua slaan schoppen schreeuwen etc.

Ik durf ook echt te zeggen dat ik qua eerlijkheid naar het paard ik het hoogst scoor!!

Ik doelde niet zozeer op jou reactie, maar op die van little angel. En ik bedoel er verder niks verkeerd mee. Wil alleen maar aangeven dat iedereen wel eens de schuld aan de jury geeft. En dat geeft niet, doen we allemaal wel eens. Ik vind het alleen een beetje kortzichtig dat sommige mensen zeggen dat ze dat NOOIT doen. Sorrie maar dat geloof ik niet, als ik zo eens om mij heen kijk op een wedstrijd.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:41

Ok, sorry dacht dat het op mij bedoeld was

Ben het trouwens wel eens dat je veel ruiters op de jury hoort katten!

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:08

En soms hebben ze nog gelijk ook. Juries zijn ook maar mensen en kunnen dus fouten maken. Maar als je constant geen winst rijd moet je toch eens kritisch naar jezelf kijken en dat doen een hoop mensen niet.