hihih, ik moest een keer starten in Blokker, maar we hadden de avond ervoor groot feest in de kroeg. Ik had teveel biertjes gedronken. De volgende dag vroeg op en een vette kater! Ik wist van ellende niet hoe ik op dat beest moest komen, ik heb alleen een beetje gestapt met lange teugel. Toen moest ik de eerste proef in. Die proef heb ik gereden zonder m'n ogen open te doen bijna. Toen heb ik hem weer op de wagen laten zetten want daar had ik geen vut meer voor. Na een uur mezelf weer op het beest gehesen, nu nog minder ingereden de tweede proef in. Ik had het zo slecht dat ik het wijken maar heb overgeslagen, ik reed gewoon rechtdoor! Bij de prijsuitreiking bleek dat ik twee keer tweede was met 163 en 164 punten....... schaam schaam schaam!
janna
Geplaatst: 22-05-02 21:51
c
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt
abby
Geplaatst: 23-05-02 13:11
ooowwwww wat is dit een slecht topic om tijdens werktijd te lezen. Zit hier met kramp in mijn kaken van het lachen en al mijn collega's trekken de meest vreemde en vragende gezichten... Ik heb ze beloofd het meest leuke verhaal te vertellen, maar ik kan niet kiezen en bovendien zal oplezen ook niet lukken omdat ik dan weer dubbel lig!
Toevallig zit ik er over te denken om misschien ook ooit eens te starten, en dit soort verhalen geven me in ieder geval de nodige stimulans...
Overigens heb ik ooit een proef op de manege bijna helemaal in galop gereden omdat mijn paard de bolhoed van het jurylid zo ongelovelijk eng vond...
Tiko
Geplaatst: 24-05-02 08:57
Ik had een onderlinge wedstrijd, ging ik springen. Gaat de bel, rijd ik een nog een volte, ik weet nog steeds niet wat ik nou precies deed, maar iig kwam ik la ngs hindernis 1 en telde dat als een weigering Jaja..ik ben blond... En verder was ik foutloos..dag barrage.....
Anoniem
Geplaatst: 24-05-02 14:12
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-05-02 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 24-05-02 14:13
Het lukt niet!!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-05-02 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 24-05-02 14:15
Nu wel!!!! Blunders? Oei, dat zijn er veel!!
In mijn eerste jaar nogal wat blunders gemaakt, nu nog steeds trouwens.
Begon met wedstrijd rijden toen ik 9 was, heb een keer op een kringconcours het hoofdstel van een shetlander bij mijn pony proberen aan te doen, ik had een B-pony. Dat past dus niet!!!!!!! Mijn tweede wedstrijd op die B-pony: in de dressuur, ik moest doorzitten maar Vera was een beetje snel dus, je raad het al, boem boem boem en daar lag ik. Had gelukkig een aardige jury en mocht dus weer verder rijden, weet het resultaat van die wedstrijd niet meer maar was wel kringkampioen!
Winterseizoen, zaterdag op de NKB, was namelijk weer kringkampioen. Komt er een meisje, reservekringkampioen bij onze kring, naast ons staan en ze vraagt wat wij er deden. Huh?? Jij moet hiet toch ook rijden, er mochten er 3 ofzo door en zij was 2de. Dacht ze dat de D-ers zaterdag waren en de B-ers (de klasse waar wij in reden) zondag. Ze mocht namelijk met 2 pony's starten, helaas haalde ze het niet meer naar huis te rijden om hun B-er te halen, ze had de D-er op de trailer staan!!!
Zomerseizoen, L gestart. Dus galop, pony struikelt, ik val over zijn hoofd en trek het hoofdstel mee. Blijft die lieve pony van mij nog staan ook!! Zelfde wedstrijd met springen, alles ging goed (voor de eerste keer) vergeet ik dat mijn pony dubbelsprongen niet leuk vind, dus, laatste hindernis gaat ie erlangs!!
Zomerseizoen 1998, NKB. Inrijden gaat keigoed, mag vast de ring in omdat de schrijfster even naar de wc zijn. Pony in de ring naast mij schrikt, komt door mijn ring, mijn pony schrikt ook en wil wegcrossen. Tak, pony kreupel! En het aller ergste: wordt de jongen waar ik altijd van gewonnen had, NKB-kampioen!!!!!
Ook met Vera, weet niet wanneer. Met clubkampioenschappen moest ik springen en viertal rijden. Springen had ik pas een keer gedaan en viel er met losrijden dus 7 X (ja, das een record he??) af. Niet hard en het was eigenlijk wel grappig. En met het viertal, ik was kopruiter en het was een zeer slecht terrein. E-B-E grote volte, zie ik opeens de achterruiter voor mij verschijnen, wat doet die hier?? Bleek dat de ruiter achter mij niet door de blub kon komen, had al een oudere pony, terwijl ik zo'n fris ding had. Foutje!!
Winterseizoen, 1999, rayonwedstrijd bij onze club, eerste wedstrijd op haike, had haar pas 3 dagen. Inrijden ging best goed, was aan het losrijden met iemand van onze club. Op een gegeven moment gaan echter alle pony's weg, haike zag er nog een en gaat er achteraan. Alleen was de draad weer dicht, dus, op haar knieen eronderdoor. Ik durfde niet meer maar moest , werd ik 1ste!!
Zopmerseizoen, 2001, NKB. Met het viertal, ging lekker, afstanden gingen goed, tempo was regelmatig. Na het afgroeten stappen we de ring uit (wat moet je anders doen?) en stellen we op, wat denkt haike (ik reed achteraan) ik wil naast die en die staan, schiet ze daartussen! OK, nix aan de hand, 'rust en pony's belonen'. Haike werd wel rustiger toen ze daar stond. De jury vond onze [proef ook goed want we werden kampioen!
Zoals je ziet, heel watr blunders. De meeste zijn op belangrijke wedstrijden, die andere zal ik wel vergeten zijn. Maar er zullen nog wel tig blunders meer komen!!
ik mocht de Nederlandse rijden springen in de B ook zat ik in het team dus moest 3 x verschillende parcoursen rijden ... en ja hoor de derde ging helemaal mis ik wist echt de weg niet meer...eindelijk weer gevonden wou ik snel gaan rijden voorde tijd hoppa balk erbij was dus helemaal eigen schuld maar we waren desondanks toch nog tweede met het team....
EN dat voorlezen oei ik las laatst een meisje op een shetlander voor opeens wou die shet echt niet meer verder haar moeder stond naast me en begon keihard te lachen toen kon ik me ook niet meer inhouden ... arm kind ik kon echt geen woord meer uitbrengen gelukkig had de jury ook tranen in hun ogen van het lachen...!
JessicaG
Geplaatst: 25-05-02 23:23
Ja, net een paar uur geleden nog. Ik groette twee keer met mijn linkerhand! Dat vergeet ik hierna nooit meer, de jury kwam achteraf nog naar me toe waarom ik dat deed.. Uh ja...het verschil tussen links en rechts is nooit mijn sterkste kant geweest. Hiervoor had ik het altijd goed gedaan maar ik had al een tijd (behalve vorige jaar 1x) geen wedstrijdjes meer gereden dus ik dacht er niet aan maar ik merkte beide keren dat er iets niet klopte... Groetjesss van Jessica!
Pjelk
Geplaatst: 13-06-02 14:57
Uhm tja schaam bloos dat moet wel die rampzalige keer met Beau geweest zijn. We hadden een onderlinge dressuurwedstrijd van de manege en Beau was heel opgewonden. Ik was erg zenuwachtig omdat de buitenbak waar e reden best zwaar was en ik bang was dat hij het met zijn korte pootjes niet redden zou. Een `vriendin` wist me voor het proefje nogeven even te vertellen dat ik toch echt sporen nodig had en toen gingen we dan de ring in... en Beau was niet sloom! Integendeel. Hij was hartstikke opgefokt door alle paarden die losreden in de buitenbak ernaast en uiteindelijk hebben we het hele proefje (of eigenlijk maar een paar onderdeeltjes ) in galop afgelegd terwijl het Bzonder galop was . Wat was dat een afgang . Maar die sporen waren iiig NIET nodig.
Pjelk
Geplaatst: 13-06-02 15:00
Uhm tja schaam bloos dat moet wel die rampzalige keer met Beau geweest zijn. We hadden een onderlinge dressuurwedstrijd van de manege en Beau was heel opgewonden. Ik was erg zenuwachtig omdat de buitenbak waar e reden best zwaar was en ik bang was dat hij het met zijn korte pootjes niet redden zou. Een `vriendin` wist me voor het proefje nogeven even te vertellen dat ik toch echt sporen nodig had en toen gingen we dan de ring in... en Beau was niet sloom! Integendeel. Hij was hartstikke opgefokt door alle paarden die losreden in de buitenbak ernaast en uiteindelijk hebben we het hele proefje (of eigenlijk maar een paar onderdeeltjes ) in galop afgelegd terwijl het Bzonder galop was . Wat was dat een afgang . Maar die sporen waren iiig NIET nodig. Met Pjelk heb ik een keer meegedaan aan een springwedstrijd van school. In de inspringring ging ie prachtig maar in de ring zelf hadden we twee weigeringen bij hindernis 1 en nog een bij hindernis 2. We kwamen trouwens net zo ver als mijn leraar Paardenhouderij .
angelke
Geplaatst: 13-06-02 16:38
was mijn eerste wedstrijdje,ik als beginner van 10 jaar op mijn lieveling dat was zo'n reusachtig grote hele dikke merrie.die bokte veel,maar nooit bij mij?zal ze de moeite niet gevonden hebben daarom dat het dus o.a. mijn lieveling was,ik wist dus al niet dat ik in uniform moest zijn(oeps,snel een gewone witte broek met wit hemd aangedaan) en dan zeiden ze allemaal dat ik mijn proef vanbuiten moest leren.ik maar leren, snapte er niks van,ze hadden dan gezegt dat het gewoon in groep was, maar dat was het dus niet nu het inrijden.ik begin te draven en ineens gaat montana rollen! had dat dus nog nooit meegemaakt,snel erafgesprongen.heel die onderlegger vuil... en dan men proef.zo'n trage knol,wilde ineens niet meer stappen,zat heel de tijd zo suuuuuuuuuuuuuuupertraag te draven als stap ik zo zenuwachtig dat ik zelfs op het verkeerde been enzo zat! ik was laatstes...maar samen met nog 2 was dus niet de enigste die het er zo slecht van had afgebracht...
aprillicious
Geplaatst: 13-06-02 18:00
Het is alweer een paar jaar geleden, toen reed ik nog wedstrijden op de manege. Ik zocht altijd die paardjes uit die niemand wou rijden. Dat waren dus voornamelijk van die zenuwpeesjes en racemonsters. Ik zat op een klein paardje en die ging dus als een gek draven, ik kon niet anders dan lichtrijden (je kon er voor geen mogelijkheid op blijven doorzitten). Na de wedstrijd meteen naar huis gegaan (ging toch superslecht). Kom ik de volgende dag weer op de manege, feliciteert iedereen me Bleek ik eerste te zijn geworden, omdat het nieuwe proeven waren waar in stond Lichtrijden, tenzij doorzitten word gevraagd. Was ik de enige die was gaan lichtrijden. Wat was ik blij met mijn racemonstertje
Missy
Geplaatst: 13-06-02 19:29
Zelfs heb ik geen wedstrijdblunders, heb nog maar 3 wedstrijden gereden in me hele leven, 1 dressuur en 2 springwedstrijden. Misschien zijn mijn blunders dan wel het feit dat ik de springwedstrijden nooit heb kunnen uitrijden en de dressuur met vierkante voltes ging
Maja, anderen heben natuurlijk wel wedstrijdblunders Met een springwedstrijd ging een kennis super. Het paard sprong geweldig. Maja, ze moest de laatste hindernis(was in de barage nog wel) neemt ze de verkeerde. Van fouten moet je leren toch? Maar zij deed het afgelopen zondag netjes weer over, weer in de barage. Weer voor de laatste hindernis springt ze nummer 1 weer over
En bij een andere vriendin.... Ze was laatst haar dekje vergeten mee te nemen naar een wedstrijd
En weer een ander paard sprong bijna op het eind vd proef tot 5 keer over de ring uit. Terwijl het daarvoor perfect ging, 7ens en 8en
Bobo
Geplaatst: 13-06-02 20:07
Bobo was hartstikke gek aan het doen (bokken, op hol slaan enzo) en komt ze bij de auto van de jury langs staat ze stil en wilt ze beginnen te rollen, met zadel en mij er boven op wilt ze gaan liggen en ik allemaal drijven uiteindelijk is het toch goed gekomen maar ik baalde wel (jury keek een beetje raar) dit was toen ik de eerste wedstrijd had met bobo
dat hebben wij dus ook een keer gehad. we wilden voor de 1e keer allebei op Dindjer rijden met de springwedstrijd. Bij ons op de manege is het mogelijk om met zijn 2en op dezelfde pony te zitten hadden we de instructrice zo ver gekregen. had Dindjer een pechdag -hij was kreupel- zaten wij, fleur op Moops en Myke op King 2 super slome paarden. fleur viel er zelfs af. hoe ze dat voor mekaar kreeg weten wij ook niet maarja. We hebben wel een super melige dag gehad!!!
leentje
Geplaatst: 15-06-02 10:41
ik weet niet goed hoe dat in nederland zit, maar hier heb je brevetten en dat lijkt er wel op het eerste is A-brevet en dan B-brevet en zo door tot E geloof ik (en dan mag je officieel les geven) ikke voor mn A dressuur zou ik doen met mn eigen pony, springen met eentje van de manege ik had net twee weken vakantie gehad, mn tante had beloofd met jessie te rijden, maar had er geen tijd voor gehad ik dus naar die proef met een compleet opgefokte pony we moesten per vier en ze heeft er een hekel aan om achter een sloffende pony te moeten lopen (ze is zowiezo al erg actief maar toen dus nog veel erger), natuuuuuuuurlijk moesten we laatste héél die dressuurproef heeft ze lopen bokken verder had ik haar heel goed in de hand ze bokte gewoon tijdens het lopen en deed verder alles prima, ze ging ook geen show geven tijdens de galop (soms waant ze zich wel ns op een renbaan in een piste) ik dacht dat het compleet verloren was, maar nee hoor, ik mocht mijn springproef ook nog afleggen bleek dat mijn moeder en tante al die tijd vlakbij de jury hadden gestaan en zeer luidruchtig stonden te praten over het feit dat jessie drie weken niet gereden was geweest (mja ze overdreven idd nog ook) en dat ze daardoor toch wel erg wild was en dat ik haar toch nog goed in de hand had enzovoort
dan die springproef het zadel van die pony was daar al jaren stuk: de veiligheid van de linkerstijbeugelriem was stuk, zodat je soms midden in de sprong opeens je linkerstijgbeugel kwijt was gelukkig is me dat niet overkomen tijdens de proef zelf, maar wel bij het inrijden we waren met een paar aan het showen (tja, ondertussen ben ik wel ouder en wijzer geworden ) en de hindernis stond veel hoger dan nodig en dan maar uitdagen van 'kijk eens wat ik durf' mn tante stond er ook naar te kijken nou, wat gebeurde er??? recht boven de hindernis viel die beugelriem er weer vanaf ik een mooie duik in het zand wit was ik niet echt meer en toen moest ik dus mijn proef gaan doen wat een geluk dat er geen beoordeling op verzorging stond!!!!!!!!
Ireen_
Geplaatst: 15-06-02 17:25
de allerergste van mij was toen ik op een heeeel ondeugende en snelle pony moest.. ik was toen nog 10 jaar ofzo, bij het groeten kreeg ik de pony niet tot stilstand en hij dramde zo door dat hij pas stil stond met zijn hoofd IN het juryhokje, daar lagen een paar broodjes en hij pikte er gelijk 1 mee
met springen (ook op een heel felle pony) zat ik in de barrage en we scheurden echt dat parcours door, toen we klaar waren kreeg ik hem niet meer terug uit galop en wou hem op de volte zetten.. sprong hij om het af te maken ook nog even de ring uit (vrij hoge hekjes)
Jive
Geplaatst: 15-06-02 18:11
laast nog in nederhorst den berg, ik had het proefje nog nooit gereden en had dus geen idee hoe die ging. nou losrijden netjes beetje sloom. kom ik de ring in , verkeerde ring ! nou naar de andere ring , en het proefje ging vreselijk ik reed alles wat je verkeerd kan rijden verkeerd ,komt de jury zelfs nog even uit de auto stappen om mij te vertellen dat ik verkeerd reed (goh dat had ik niet in de gaten hoor! ) en nu hoef ik jullie natuurlijk niet te vertellen dat de punten ook erg laag waren....
Flootje
Geplaatst: 16-06-02 10:52
Mijn eerste, laatste en tevens enige springwedstrijd met een haffie van de vereniging... Een hindernisje was normaalgesproken geen probleem voor deze haf, maar een heel parcour....
De eerste hindernis ging dan ook nog wel (onder protest) maar de tweede werd pertinent geweigerd tot 2 x toe. De derde keer ging ik er op af en net voor de hindernis geef ik haar een ferme tik met de zweep waarop zij een enorme bok geeft en hierbij de dichte bakrand raakt met een van haar achterhoeven. Hoor ik ineens een hoop gejank en gebrul vanaf de kant, ik wist niet wat er was, maar ik mocht na 3 weigeringen de ring verlaten. Blijkt dat iemand die op de bakrand had geleund een paar laagjes vel minder op haar vingers had zitten na die bok van Rinette. Door de klap waren twee delen van de bakrand tegen elkaar geklapt met haar velletje ertussen...
:D Lijkt me een hééééél leuk onderwerp Ben erg benieuwd naar jullie verhalen.
uhm, eraf vallen als je aan het inrijden bent door het gekke frisse gedrag van je pony en dus met vieze witte rijbroek in de dressuurring verschijnen.
*en volgens mij was dit op de zelfde wedstrijd, maar dat weet ik niet zeker meer, want het is al best een tijd geleden, anders was het op een andere wedstrijd*
je rijdt netjes de ring binnen, je hebt geen zweep bij je omdat je dat nooit hebt, je rijdt een rondje, maar richting de jury wil de pony niet. wat is er nou aan de hand? boven de jury zit de foyer, dat ding is dus in de lucht, boven de bak, en erg lawaaierig en gehorig, en de pony is daar superbang voor, reageert nergens meer op en wil die kant niet op, de andere kant maar als te graag en het liefste in sneltreinvaart. maargoed, toch proberen om het beste er van te maken en je begint met de proef. heb alle figuren die ik moest doen proberen te rijden, maar het lukte niet echt, ik kwam richting de jury echt niet vooruit. maar gewoon stug doorgaan en niet laten winnen. iemand aan de kant vroeg of ik een zweep wou, maar heb dat niet gedaan want tijdens de proef mag iemand je niet wat aangeven zoals een zweep oid, waarschijnlijk had de jury wel een oogje dicht geknepen, maar ik wist dat het eigenlijk niet mocht. op een gegeven moment zei zelfs de jury dat ik beter kon stoppen, maar eigenwijs als ik was, heb ik dat niet gedaan en heb de hele proef uitgereden, natuurlijk zwaar stinkmodder, maar kheb het wel gedaan en hield er niet mee op voordat ik klaar was.
en dat staat me nog het meeste bij, dat de jury zei dat ik net zo goed kon stoppen, maar dat ik me niet wou laten winnen/kennen en eigenwijs en stug door ben blijven gaan.
dit is al heel wat enkele jaartjes geleden, de laatste tijd heb ik geen wedstrijden meer gereden behalve een onderlinge van de club afgelopen jaar.
en jahoor, ik laat mijn beenbeschermers voor om in de proef. de jury heeft niks gezien, iig niet opgemerkt op het protocol, je zag er niks van in de punten, zelfs niet bij verzorging. op het einde van de proef toen ik ging groeten, keek de jury naar de benen, ik dacht oei, loopt ze kreupel? (ze liep sochtends volgens mij een beetje raar in het begin, maar daarna viel er niks meer op te merken en savonds tijdens het inrijden ook totaal niet)~en daarna meteen, oliebol ze heeft de beenbeschermers nog om, maar ben doorgereden en de bak uit gegaan, net of het zo hoorde, hihi. heb er niks van te horen gekregen, maar dit was wel een les.
vergeet de beschermers/bandages niet af te doen! en dit was het wel een beetje, want zoveel heb ik er ook niet gereden.
eveline_B
Geplaatst: 19-09-02 14:26
Haha, wat een humor zeg. Gisteren meteen de anderen ervan mee laten genieten met in les. Daar hoorde ik ook nog een goeie van iemand.
Ze ging groeten voor het springen. Blijkt ze voor de EHBO-wagen te staan . De jury zat 50 meter verderop.
Missouri
Geplaatst: 19-09-02 15:12
Hm, toen ik nog in Utrecht woonde moest ik meehelpen op een wedstrijd bij ons op stal. Dus nadat ik gereden had koffierondje doen... Bij jurylid mw. T. en haar man was de reactie van mevrouw: "Koffie graag, in een kopje en NIET in een plastic bekertje, met een ECHT lepeltje en melk en anderhalf klontje suiker. En mijn man ook graag, maar dan met melk want hij mag geen suiker!!"
Je raadt het al: we hadden alleen plastic bekertjes dus zij helemaal boos op mij... je had haar gezicht moeten zien bij de prijsuitreiking toen ik eerste werd in de Z1!!
JECKYLL
Geplaatst: 21-09-02 20:58
*hahahaahaha* dit is echt leuk om te lezen!! Toen ik vorig jaar meedeed met de cross in neede ben ik na de laatste hindernis en 2 meter voor de finishlijn eraf gevallen met het hoofdstel in de hand! mijn paard struikelde na de laatste sprong en ik belandde op zijn hals en hij galoppeerde braaf door maar kon er net nie op blijven zitten. dus ik lag op de grond en heb toen gauw mijn paard bij zijn voorpluk gepakt en hem zo meegetrokken over de finish (op aanrade van de mensen die afklokte) maar helaas werd ik gediskwalificeerd omdat ik naast mijn paard gefinished was
gomir
Geplaatst: 21-09-02 22:23
Een beetje een oud topic, maar ik heb er inmiddels ook weer een paar blunders aan toe te voegen
Vorige week vergat ik spontaan mijn laarzen Ze stonden in de gang bij de andere spullen en zijn daar netjes blijven staan Gelukkig heb ik een gangbare maat en ben ik gewend aan rubberen laarzen en kon ik dus laarzen van iemand lenen...Werd zelfs nog eerste met springen
Vandaag in de cross lag ik ook ineens voor mijn paard...dat was me echt al heel lang niet overkomen. Ik ging naar het water en zat wel mooi terug, maar hij ging zo abrupt in de remmen, waarna ik tussen zijn oren zat en toen hij ook nog omdraaide op zijn achterbenen en wegliep lag ik er voor Verder wel foutloos gereden alleen het water kreeg ik hem zelfs niet meer omheen zonder een paar weigeringen... Normaal stopt mijn paard echt nooit(en als het eens gebeurd remt hij altijd al heel lief ver van tevoren) dus ik lag er veel sneller naast dan een paar jaar terug, toen waren stops meer regel dan uitzondering