sanne_ schreef:Jeee zeg, zeiktopics zijn er al genoeg. Laten we even aan Lielle gehoorzamen en dit topic eens volwassen blijven...
Wat jij zeiken vind, noem ik gewoon een mening. En aangezien een mening pesoonlijk is.....
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sanne_ schreef:Jeee zeg, zeiktopics zijn er al genoeg. Laten we even aan Lielle gehoorzamen en dit topic eens volwassen blijven...
. Anoukie schreef:Theo, wij kiezen er juist voor om geen knip- en plakkür te maken, vanwege de kwaliteit, vrijheid en nog vele andere redenen. Bovendien is een stuk muziek bij ons echt uniek, geen enkele klant zal zijn/haar kurmuziek in een ander zijn/haar kur horen. Dat kun je nooit garanderen wanneer je met cd's werkt.
Maar goed, de discussie begint steeds meer richting cd vs. arrangeren te gaan en dat lijkt me niet zinvol. Juist omdat er is gevraagd om dit topic niet die kant in te laten gaan.
Dus laten we het erop houden dat ieder een eigen manier van werken heeft, die voor hem/haar het prettigste en beste is.
Jippie schreef:Wat ik werkelijk tenenkrommend vind zijn de kuren die met wat geavanceerd knip en plakwerk in elkaar gegooid zijn. Iemand met een beetje muzikaal gehoor hoort direct dat de toonsoorten en stemmingen wisselen van hot naar her.
Bovendien kloppen de tempo's daar praktisch nooit.
sanne_ schreef:@yokie: In mijn ogen is een kür juist een publieksnummer!
. Coby en Kigali behaalde onlangs in Den Haag de hoogste score ooit voor een kür op muziek (Inter-I niveau). Maar het gaat hier niet om mij, maar om het simpele feit dat ik (en vele juryleden met mij) constate(er)en dat het er allemaal niet beter op wordt. Het is vaak een genot om te luisteren naar muziek die mensen zelf gemaakt hebben, maar helaas zijn dat er nog veel te weinig. Horsedances schreef:Coby en Kigali behaalde onlangs in Den Haag de hoogste score ooit voor een kür op muziek (Inter-I niveau).
Horsedances schreef:Maar het gaat hier niet om mij, maar om het simpele feit dat ik (en vele juryleden met mij) constate(er)en dat het er allemaal niet beter op wordt.
yokie schreef:Horsedances schreef:Coby en Kigali behaalde onlangs in Den Haag de hoogste score ooit voor een kür op muziek (Inter-I niveau).
Bettine schreef:Als je voor je artistieke gedeelte een 8 of een 9 scoort ligt het al snel aan de muziek ja
.
Echt extreem is het niet, maar ik ben het nog nooit eerder tegen gekomen.
My lips are sealed, dat heb ik je beloofd
. Bettine schreef:Tuurlijk. Maar dan is Coby nog altijd Coby die gewoon een goede proef neer kan zetten.
Als je dan een goede kürmaker hebt die jouw paard door de muziek die hij of zij maakt nóg beter uit kan laten komen, dan zijn vaak de artistieke cijfers toch een belangrijk onderdeel
. De muziek vulde de combinatie en de choreografie op zo'n manier aan, dat het publiek en de jury met kippenvel zat
. sanne_ schreef:Maar de internationale profs zijn toch de voorbeelden voor de breedtesport? Dat is toch niet anders wanneer we kijken naar kür op muziek? Natuurlijk heeft de gemiddelde breedtesporter geen -tigduizend euro over voor een kür, kan hij niet zo goed rijden en heeft hij niet de beschikking over super paarden.

sanne_ schreef:Ik denk dat juist het niveau in de breedtesport bedoeld wordt, omdat op hoog niveau steeds meer aandacht wordt geschonken aan de muziek. Aan de basis zie je meer en meer mensen die zelf aan het prutsen gaan, wat niet bevordelijk is voor het algemene niveau.
Horsedances schreef:Maar om terug te keren naar het initieële onderwerp, ik denk dat je pas extreem kan gaan doen als je het technische gedeelte 100% voor elkaar hebt.
Citaat:Ben ik met je eens. Met een goede technische uitvoering, vergroot je de bereidheid tot accepteren van niet gebruikelijke muzieksoorten, lijkt me.
Jippie schreef:Een goede kur maker maakt een heel eigen arrangement waardoor je toch altijd weer een unieke uitvoering hebt en zo klinkt niets hetzelfde
Anoukie schreef:Juist door de vele technische mogelijkheden van tegenwoordig, is er de mogelijkheid om nog betere kuren te maken, echt maatwerk.