Verliespuntengrens naar 50%, en andere regl wijzigingen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:52

Scum schreef:
Als ik nou in de toekomst een paard heb dat nergens meer de hoek in wil, en ik vrees daardoor een verliespunt te rijden. Kan ik dan ook gewoon 3x foutrijden, uitgesloten worden door de jury, en dus geen verliespunten krijgen?

En wie houd je dan eigenlijk voor de gek?

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:30

Wat is het totaal aantal punten dat je kan halen in't Z? Ik neem aan datie niet op 180 blijft

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:28

beantsje schreef:
En wie houd je dan eigenlijk voor de gek?

Niemand. Het is gewoon een vraag.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:10

Scum schreef:
Als ik nou in de toekomst een paard heb dat nergens meer de hoek in wil, en ik vrees daardoor een verliespunt te rijden. Kan ik dan ook gewoon 3x foutrijden, uitgesloten worden door de jury, en dus geen verliespunten krijgen?

Fout..........

KNHS: "Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten of deze vrijwillig verlaat, krijgt 2 verliespunten, met uitzondering....[....]"

Ook dan krijg je volgens bovenstaande zin dus twee verliespunten grapjas.......

sabje19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:05

Kathleen_vW schreef:
Wat is het totaal aantal punten dat je kan halen in't Z? Ik neem aan datie niet op 180 blijft

Ik dacht dat ik ergens gelezen (volgens mij de paard & sport) had bij 210 punten maar zeker weten doe ik het niet

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:10

Amai, dan dus maar een mesje meenemen en als het niet goed gaat de teugels doorknippen

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:13

Lijkt me geen sterk plan als hij zo in verzet is, even afwegen, 2 verliespunten/ verongelukken....

Doe toch je beugelriem dan maar.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:56

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:39

Ik dacht eraan om gewoon het gespje van de trens teugel even los te maken en de teugel te laten vallen......
Of om iets anders simpels uit halen. Daarvoor moet ik eerst even weten wat er EXACT voor bewoordingen in dat reglement komen te staan......

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:47

CGJ12 schreef:
Ik dacht eraan om gewoon het gespje van de trens teugel even los te maken en de teugel te laten vallen......
Of om iets anders simpels uit halen. Daarvoor moet ik eerst even weten wat er EXACT voor bewoordingen in dat reglement komen te staan......

*proest* Wat een gedoe...

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:03

CGJ12 schreef:

Je kan ook je paard even kreupel schoppen. Wel met je buitenbeen, zodat ze het niet zien, want anders word je uitgesloten wegens wreedheid, en krijg je alsnog je verliespunten...

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:47

CGJ12 schreef:
Ik vond het verhaal over die wijziging in de kur (Z2) anders ook zéér misleidend.
Er werd duidelijk gemeld dat wanneer je een nieuwe kur ging maken voor de komende indoorkampioenschappen je er alvast rekening mee kon houden. Maar wie kijkt naar de ENORME verandering die plaats gaat vinden is die zin bedacht door iemand die het nooit verder dan de BIXIE heeft geschopt.........
Alsof je een bestaande kur per 1 april zomaar even kunt wijzigen volgens de nieuwe eisen..............

Hier ben ik behoorlijk kwaad over.

Ik heb een week of wat geleden nog naar de KNHS gebeld, om te vragen wat de NIEUWE richtlijnen werden voor de kür, omdat ik de gelegenheid had mijn huidige te laten veranderen.

Krijg ik me daar zo'n muts aan de lijn (na eerst 20 andere te hebben gehad) die me dus niet bepaald goed heeft voorgelicht
Ik had er al van horen zeggen dat deze dingen erin zouden komen, dus dat heb ik haar toen voorgelegd.
"Nee hoor, er veranderd niks, het enige wat veranderd dat is dat je vanaf april geen 20 meter schouderbinnenwaarts meer hoeft laten te zien, maar minder. En je mag je appuyementen zo scherp rijden als je wilt."

Volgens haar was er geen sprake van een keertwending erin, en travers eruit.
Dus heb ik mijn kür toen maar zo gelaten

(om hem nu wéér te kunnen laten omgooien )

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 01:42

Bettine schreef:

En wat ga je daar nu aan doen dan? .................

Suzanne F.

Re: Verliespuntengrens naar 50%, en andere regl wijzigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 09:33

Wat een zooitje daar zeg, stelletje ongeregelde onprofessionele mutsen

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:31

CGJ12 schreef:
Bettine schreef:

En wat ga je daar nu aan doen dan? .................

Waarschijnlijk niks
Heb alleen wurgneigingen naar die muts daarzo

Zoro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:27

Das mooi balen.. ik hoop voor je dat je er nog wat op verzinnen kunt waarschijnlijk niet egt.. ben zeer benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen die overgang naar de nieuwe proeven er is zoveel veranderd dat iedereen heel erg moet wennen denk ik..
Ma ik vind het wel beter van die verliespunten moet je maar gwoon zo sterk rijden dat je die fouten wegrijdt.. en over indoorseizoen als je paard daar niet loopt tja gwoon geen wedstrijden rijden, deed ik ook nooit met mijn pony..
Nu heb je die mutsen die altijd 140 rijden en soms 156 die kunnen dan niet hoger op komen wat nu wel het geval is.. die zakken alleen ma verder na beneden dat vind ik wel beter.. want dat gebeurt nog veel te veel dat jurys een bepaalde combinatie vaker hebben gezien en het zielig vinden en dan toch maar een winstpunt geven, belachelijk ma dat kan nu niet meer..

Zazou_Murier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:11

ben het wel eens met nieuwe regels, vooral de leeftijdsgrens is goed anders gaat het soms te snel. en dat van de wp is ook goed, wees nou eerlijk er rijden erg veel mensen bar slecht en onder het niveau wat gevraagd word dan hoor je ook een verlies punt te krijgen. Dressuur moet je rijden als het bevestigd is en niet elke week een rondje rijden als je ervaring op wilt doen ok maar niet zeuren over een verlies punt zo erg is dat ook weer niet. Als je goed rijd komt er ook wel weer 1 bij. bij springen heb je ook wel verliespunten en daar raakt niemand van over stuur.Misschien dat er nu mensen tot de conlusie komen dat ze vrij nutteloos bezig zijn en dus beter even thuis kunnen blijven (dat scheelt weer startplaatsen!!!!!!!!)

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:34

50% is idd wel goed te doen ja.. de leeftijdsgrens van de paarden vind ikook wel goed te doen ja.. ach ja het went allemaal wel weer.. toch?!!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:03

CGJ12 schreef:

Dat zou je dan mooi tijdens het halthouden halverwege de proef kunnen doen. Maar volgens mij ging het om een breuk in het harnachement. Gespje los valt zeker niet onder een breuk

beantsje schreef:
Je kan ook je paard even kreupel schoppen. Wel met je buitenbeen, zodat ze het niet zien, want anders word je uitgesloten wegens wreedheid, en krijg je alsnog je verliespunten...

Dat is zielig.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:13

OK maar laten we de winstpunten wel even in verhouding zien.
Waarom afstappen als het een keer beroerd gaat? Ik vind het getuigen van karakter als je gewoon glimlachend je kuur uitrijdt, ookal gaat het bezopen.

(kuur op muziek heb ik geen verstand van, dus daar bemoei ik me niet mee).

Ik heb nog nooit gezien dat een combinatie minder dan 50% (130 nu dus) scoorde.
Dus als in de toekomst dat een keer gebeurt, vind ik het een verliespunt waard. En is dat nou zo erg? Dat betekent dat je 1 winstpunt meer moet halen, dus 1 proef langer in dezelfde klasse moet doorrijden. Nou, als het een keer echt zo belabberd gaat, zal het gemiddeld aantal punten ook niet echt stralend zijn. Dus is iets langer blijven hangen niet zo erg.

En als het wel een eenmalige uitglijer was en het anders wel goed gaat, dan is die extra winstpunt toch zo gehaald?

Als het echt tot degradatie komt, zal dat ook dubbel en dwars verdiend zijn.

Een ding vind ik heel goed aan de nieuwe regeling; dat de ABponyruitertjes niet meer zonder dat ze ooit hebben laten zien dat ze kunnen galopperen, in de springsport kunnen starten.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:54

Scum schreef:
CGJ12 schreef:

Dat zou je dan mooi tijdens het halthouden halverwege de proef kunnen doen. Maar volgens mij ging het om een breuk in het harnachement. Gespje los valt zeker niet onder een breuk

Daar valt ook nog wel een variant op te verzinnen.........

Ik heb vandaag anders nog zeker een stuk of 5 (wellicht meer) Z-ruiters hun proefje zien rijden waarbij de jury wel héél veel door de vingers moest zien om ze niet uit te sluiten.............
Die jury was zo coulant om de 20 seconden-verzet-regel op te vatten als een 20 minuten-verzet-regel...........
Puur rijtechmisch reden ze allemaal nog niet zo gek, maar om nu zoveel Z-ruiters vanwege een bang paard (in een uitbundig versierde bak) uit te sluiten is natuurlijk ook van de gekke.

Jammer dat een jury nu BEWUST de reglementen moet NEGEREN......... omdat die achterhaalde reglementen geen rekening houden met uitbundige versieringen en bange paarden.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:59

Wat een onzin...
als het onmogelijk is om een proefje te rijden in een gewoon versierde bak, heb je gewoon geen gehoorzaam paard. (Het heet niet voor niets: Verzet, en niet: Angst.)

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:38

Beantsje, heb jij ooit concoursen gereden? En dan liefst nog met een sensibel paard?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:55

Beantsje heeft een tinker, geen Jazz! Beantsje is misschien wel verstandig.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:00

Dat zal het zijn
Helaas zijn er paarden die zelfs in de Z nog angstig van dingen kunnen zijn.
Er zijn idd ruiters die menen als je Z bent ineens een robot paard hebt.
Maar bij rare bakken kan dat ineens anders zijn