Jurynaam op startlijst, geeft dat reden tot afmelding?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mies7

Re: Jurynaam op startlijst, geeft dat reden tot afmelding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:48

Ik meld me nooit af als ik zie dat er een jury zit waarvan ik weet dat ik geen punten krijg. In zo'n geval rij ik maar mee voor de lol haha. Al moet ik zeggen dat ik vorig jaar wel een keer bij een jurylid die mij normaalgesproken laag punt bovenaanstond met een dikke winstpunt.
Wat ik wel eens doe, is me alsnog aanmelden voor een bepaalde wedstrijd als ik zie dat er een jury zit die dikke punten geeft

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:50

Ik heb gemerkt dat bepaalde bekenden van mij wel degelijk afzeggen als ze mijn naam op de startlijst zien staan.

goldwing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:54

Trouwens ik zou liegen als ik niet eerlijk toegaf dat ik uiteraard ook mijn voorkeuren heb voor wat betreft jury's........... [/quote]

Ja die heb ik ook maar stom he ik regel de jury zelf en als ik niet zeker weet of het een objectieve jury is, of dat het een pas geslaagde jury is
ga ik er zelf bij rijden zo heb ik bij verschillende jury's mijn eigen glazen ingegooid omdat de die toevallig geen schimmels moest of om andere redenen ( zo'n jury doet dat dus ook bij andere ruiters en komen bij ons niet meer terug)
En ook zet ik bij mezelf een andere jury als ik weet dat een bepaalde jury mij hoge punten zou kunnen gaan geven omdat ik hem gevraagd heb om te jureren of om wat voor reden dan ook
Want die jury leden heb je dus ook gewoon omdat ze sinterklaas zijn ( maar dan zijn ze het voor de hele rubriek) of omdat jij toevallig de persoon bent die hun uitgezocht hebt om te jureren ( als ik daar achter kom rij ik dus zelf nooit meer thuis bij die jury, op andere wedstrijden van andere verenigingen wel natuurlijk want ik meld me niet af omdat de jury niet naar mijn wens is )
Wij houden dus al wel gegelijk rekening met jury's die niet objectief kunnen zijn dus is er bij ons heel weinig reden om af te melden vanwege de jury. Wij hebben ook altijd een overvolle wedstrijd omdat wij ook nog eens 2 proeven rijden en binnen los kunnen rijden.

LilPetat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:13

Ik meld me echt nooit af als ik een jury zie die niet hoog jureert, alleen al omdat ik al die jury's echt niet ken! Ik rijd al een aantal jaartjes wedstrijd, maar ik ken nog geen een jury.. Ik heb er echt zo'n hekel aan als mensen van te voren al menen te weten wie er gaat winnen en dat zij toch geen wp halen omdat die jury hun paard/pony niet leuk vindt! Als je echt goed rijdt haal je bij iedere jury een winstpunt! Bij de ene jury haal je misschien wat makkelijker een winstpunt, maar als je alles echt goed doet kunnen ze niet onder je uit hoor!

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:23

Bij ons heeft het niet veel zin.. Bij ons hebben we bijna iedere keer (7 van de 10 keer) dezelfde Jury.. En die Jury kijkt vooral wat je ervoor hebt gereden. Heb je de week ervoor 138/148 punten gehaald, hoe goed je ook rijdt.. Je zal dan nooit een winstpunt halen.. Rede genoeg om af en toe naar een ander concour van veel verder weg te gaan (1,5 uur rijden!)

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:28

Ik heb 1 jurylid waar ik mij voortaan wel bij afmeld. Ik heb superproeven bij haar gereden, maar nooit een winstpunt behaald. Zij jureert zeer sterk op naam van ruiter (heb een keer bijna hele ring bekeken en haar punten daarna bekeken, bullshit wat ze deed)

De laatste keer reed ik alleen maar vieren, vijven en zessen. Geen nuttig commentaar erop en ik had fijn gereden. Daar baal ik inmiddels zo van dat ik bij haar wel zou afmelden, zelfs als ik op de wedstrijd ben.

Als ik van te voren weet wie jureert, dan kom ik standaard. Behalve bij mevr. X.
Ik ga ook niet opzoeken wat ze de vorige keer niet goed vonden. Dat vind ik onzin. Dan moet ik elke week anders rijden. Ik rijd zoals ik rijd, krijg zeer fijn les en mijn ervaring is dat als ik fijn heb gereden dat ik dan wel wp krijg.

Ik zie het al voor me:
De ene week rijd ik met meer impuls bij mevr I. De week daarna doe ik mijn schouderbinnenwaarts schuiner bij men. K De week daarop rijd ik juist wat verzamelder bij mevr. G De week daarna stel ik dr wat dieper (achter L L) in bij mer. B De week erop rijd ik de neus eruit bij men. S

Jeetje, dat is toch geen doen???

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:38

Suzanne F. schreef:
Ik heb gemerkt dat bepaalde bekenden van mij wel degelijk afzeggen als ze mijn naam op de startlijst zien staan.

Bij jou kom ik graag starten, heb je in Groot-Ammers als jury gehad en dat beviel me goed !

Maar ben ik nu de enige die niet of nauwelijks kijkt welke jury het is? Soms heb ik weleens het idee van 'Hé, die naam komt me bekend voor', maar ik zou dan meestal echt niet meer weten hoe of wat hoor (en zo vaak kom ik niet eens dezelfde tegen).

Vorige zondag heb ik bijv geen wp (153), terwijl het zeker een wp-waardige proef was. Tja, dan ben ik op dat moment niet blij met de jury, ook nog eens een coupon met maar raar commentaar, maar dan heb ik m'n achterhoofd zo'n stemmetje zitten die dan zegt dat ik ze vaker onterecht wél heb gekregen dan onterecht niet (of in ieder geval dat ik het geen wp waard vond, maar dat ik ze toch kreeg ).

Afmelden bij een bepaalde jury zou ik dus niet doen, zou eerder een uitdaging worden om zó te rijden dat hij/zij er écht niet omheen kan denk ik. Tenzij het echt een persoonlijke vete is, dan zou ik er de moeite niet voor doen, maar volgens mij moet je het wel bont gemaakt hebben om echt ruzie te hebben met een jurylid.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:44

Anya schreef:
Waarom denken mensen dat je niet komt omdat je bang bent geen winst te rijden? Als ik de reacties hierboven zo lees zijn er andere redenen om niet bij (vaak maar één) bepaalde juryleden te starten.

idd

bij 1 jury start ik ook niet meer en dat gaat me niet om de punten
Om haar verschrikkelijke ondeskundigheid en zich niet te gedragen zoals op een jury cursus geleerd word.

lage punten, leuk is het niet, als je meer verwacht,
maar dan haal ik echt mijn schouders op en volgende keer meer succes.
Dat hoort gewoon bij de dressuursport.

ken verder eigenlijk ook maar weinig jurys bij naam, let er eigenlijk ook nooit echt op.
Behalve haar naam, die vergeet ik nooit meer en dan weiger ik dan ook te staren , al zou ik een boete van 100 euro krijgen dan reed ik nog niet.

Aman__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:54

Ik start bij 1 jury ook liever niet maar om me gelijk af te melden vond ik ook zo wat. Die jury heeft altijd een beetje ruzien met de eigenaar van de paarden en ze vindt dat zijn paarden alleen maar goed genoeg zijn om voor de wagen te lopen en dat zegt ze ook gewoon nog even tegen de eigenaar als ze die in de kantine ziet.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:56

Ik heb trouwens een keer een week lang geprobeerd mezelf ergens af te melden. Er stonden 2 nummers op bij het programma, en allebei elke dag een keer of 2 geprobeerd, maar steeds geen contact en ook geen voicemail. Tja, dan houd het toch op, ik kan niet en doe er alle moeite voor, dan moet ik wel iemand opnemen..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:01

of je eigen netjes afgemeld hebben omdat je zelf niet kunt rijden
en dan van een clubgenoot horen, nou jij bent ook niet netjes om je niet af te melden, want ze hebben je een paar keer omgeroepen..

Maar dat is vreselijk offtopic

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:03

Maar wel interessant dat het soms niet altijd aan de ruiter ligt als er niet word afgemeld.

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:11

Ik meld ook niet af omdat ik bij haar lage punten krijg. Nee, soms heb ik proeven dat ik idd lage punten rijd. Maar het gaat er mij om dat iuk ze steeds rijd bij haar en dat het niet klopt bij hoe ik heb gereden (en dan heb ik nog een zootje 'ooggetuyigen' die wel weten waar ze over praten). En dan ook nog belachelijk commentaar erbij waar ik niets aan hebn.

Heb een keer 155 gereden en er stond bij dat paard iets nageeflijker moest. Nou, daar heb ik toch veeeeeeeeel meer aan dan afgezeken te worden met poedersuiker en geen nuttig commentaar???

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:40

Ik heb een tijdje standaard rond de 140/150 punten gereden bij een jurylid. Bij elk ander jurylid reed ik tussen de 160 en 170, en bij diegene niet. Na 4 wedstrijden besloot ik toen niet meer te starten bij dat jurylid, maar juist op de kringkampioenschappen zat diegene in de auto. Van mijn vader moest ik toen starten, want ik was er toch al. Toch gereden, en tot mijn stomme verbazing werd ik kringkampioen met zo'n 170 punten. Ik snap er nog steeds niets van, maar sindsdien rijd ik bij alles en iedereen. Als het iemand is, waar ik geen denderende punten van krijg, dan zal ik gewoon zo goed moeten rijden dat de jury niet anders kan .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 16:40

Remember schreef:
Suzanne F. schreef:

Bij jou kom ik graag starten, heb je in Groot-Ammers als jury gehad en dat beviel me goed !

O haha, had je niet herkent en wist niet eens dat je op bokt zat! Die donkere Careful?? Ik sprak je nog na de wedstrijd?

Ontopic: Ik vind het meestal beetje laf om af te melden als je ziet dat je bij een bepaalde jury moet rijden alhoewel ik ook wel jury´s heb waar ik liever niet bij rijd. Hoewel ik ook lievelingsjury´s heb...

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:00

Laf Ik vind het zonde geld en tijd als ik een uur moet rijden (let op benzinekosten met trailer = meer), werk heb van vlechten, staartscheren en wassen en de tijd van wachten ed. Allemaal stress en verloren tijd voor niets.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:14

Suzanne F. schreef:

O haha, had je niet herkent en wist niet eens dat je op bokt zat! Die donkere Careful?? Ik sprak je nog na de wedstrijd?

Het 'Bokt-kwartje' viel bij mij ook later pas! Het was inderdaad die Careful en heb je daarna nog gesproken ja.

sphinxie schreef:
Als het iemand is, waar ik geen denderende punten van krijg, dan zal ik gewoon zo goed moeten rijden dat de jury niet anders kan .

En zo denk ik er dus ook helemaal over. Maar misschien ga je daar vanzelf anders over denken als je elke keer bij dezelfde jury met een goed gevoel afstapt, en vervolgens lage punten en belachelijk commentaar hebt....

Maar dat iedereen zo z'n voorkeur jury's heeft vind ik eigenlijk niet meer dan logisch

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:03

Ik vind het onzin dat je je dan afmeld. Of je nou betaald en niet rijd of betaald en wel rijdt en je hebt niets.. is bij beide het geval. Ook gaat het misschien wel goed, en rijdt je toch hoge punten. Je weet het nooit.

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:26

Zouden er ook juryleden zijn die zich afmelden als ze startlijst zien?

Dat ze weer die zelfde ruiters in de ring krijgen die denken dat ze Anky zijn maar het nivo manegeruiter met 10 lessen nog niet ontstegen zijn.

Als je kritisch jureert voldoet gemiddeld per ring slechts 20% aan het gewenste niveau, dus winstpuntwaardig. Voor die overige 80% doe je het dan als jury in het algemeen niet goed en ben je die zeldzame zijkerd die zo kritisch is.

Ga maar kijken op een willekeurige wedstrijd of zelfs een kampioenschap. In alle klassen springen de tranen in je broek. Wees blij dat jurleden niet zo denken als ruiters en af gaan zeggen als ze de deelnemerslijst zien. Blijven er weinig wedstrijden over!
ps: wil niet zeggen dat je inderdaad een aantal juryleden hebt die niet geremd zijn door enig kennis van zaken, maar dat is al heel oud nieuws en zijn al genoeg items op Bokt aan besteed!

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:35

laborah schreef:

Dat ze weer die zelfde ruiters in de ring krijgen die denken dat ze Anky zijn maar het nivo manegeruiter met 10 lessen nog niet ontstegen zijn.

Als je kritisch jureert voldoet gemiddeld per ring slechts 20% aan het gewenste niveau, dus winstpuntwaardig. Voor die overige 80% doe je het dan als jury in het algemeen niet goed en ben je die zeldzame zijkerd die zo kritisch is.

Ga maar kijken op een willekeurige wedstrijd of zelfs een kampioenschap. In alle klassen springen de tranen in je broek. Wees blij dat jurleden niet zo denken als ruiters en af gaan zeggen als ze de deelnemerslijst zien. Blijven er weinig wedstrijden over!
ps: wil niet zeggen dat je inderdaad een aantal juryleden hebt die niet geremd zijn door enig kennis van zaken, maar dat is al heel oud nieuws en zijn al genoeg items op Bokt aan besteed!

ik vind ook wel dat ze vreselijk hoge eisen stellen aan zo'n proef in de B al! een paard moet al constant aan de teugel kunnen lopen./ Hallo! het is niet voor neits begin

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:45

laborah schreef:

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:08

laborah schreef:

En bij juist die juryleden zijn er dus mensen die niet starten. Omdat je een halve/ hele dag kwijt bent, omdat je reiskostengeld kwijt bent, omdat je een hoop gedoe voor 'niets' hebt. Etc.

Dressuur is mijn hobby, wedstrijden horen daar voor een klein deel bij. Ik doe het omdat ik het leuk vind en iets wil leren. Dan heb ik geen zin om mijn tijd en energie te steken als ik thuis komt met punten en commentaar waar ik niets aan heb.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:43

Toch heeft het vermelden van de jury grotere voordelen dan nadelen.
Persoonlijk heb ik ook best favoriete en minder favoeriete jury's (en dan gaat het me nog niet eens om de hoogte van de punten die ze uitdelen), maar als ik al een paar dagen van te voren weet wie er zit, dan houd ik daar geestelijk gewoon al een klein beetje rekening mee. Dat voorkomt teleurstellingen en zorgt vaak zelfs nog voor een positieve verassing wat de beoordeling betreft.

Het werkt een beetje net als het uitgeven van de coupons vlak na de proef. Mensen met sterk tegenvallende punten taaien dan gelijk af, zodat je aan het eind na (of bij) de prijsuitreiking niet allemaal negatieve gezichten in de kantine hebt zitten die de rest ook nog even aansteekt........
En mensen die de jury ECHT niet zagen zitten kunnen dan ook maar beter thuisblijven......

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 00:23

wij hebben bij ons in de kring zo'n jury.
Als zij er zit meld mestal zo'n 60 % van de ruiters af, die bij haar in de klasse zitten.ik ook hoor overigens
Ik heb wel eens bij haar moeten schrijven
er komt een schimmeltje de ring in loopt echt een correcte proef.
er was volgens haar niets goed. 143 punten!!!
Daarna komt er grote toch wel mooi paard de ring in.de proef sloeg negers op.paard liep te diep en om over het wijken nog maar t zwijgen
het eenigste wat dat paard echt mee had was zijn uiterlijk, maar de proef was echt een drama, wat denk je: het was zo'n mooi paard, bla, bla, bla 163 punten! toen ik vroeg waar nou het verschil in zat, kreeg ik als antwoord: Ik houd nu eenaal niet van die gewoone kleine beestjes. en WIE is hier nu aan het jureren jij of ik????
Nou, van zo'n onzig commentaar brak echt mn klomp, ik ben dus ook nooit meer bij haar gestart

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 01:05

maverick schreef:
w............( toen ik vroeg waar nou het verschil in zat, kreeg ik als antwoord: Ik houd nu eenaal niet van die gewoone kleine beestjes. .........)

Tóch wordt dit volgens de nieuwe richtlijnen de nieuwe toekomst.........
Kwaliteit van de basisgangen moet véél sterker megenomen worden (en dat gaat inderdaad vaak samen met en "beter/mooier" paard........)