Jurycommentaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:09

Ronacino schreef:
en een keer in de b paard staat niet vierkant?? hmm het is toch de b ooke..

Moet je ook wel even naar het cijfer kijken
Ik kreeg in het B een keer een 7 voor halthouden met de opmerking, niet vierkant, heeft die jury dus gewoon bedoeld als hulpje voor mij van 'zo kunnen je punten nog verder omhoog' en dat vond ik ontzettend sympathiek. Beter dan zo'n coupon waar alleen maar opstaat 'verzet' bij je vieren waar je paard er tussenuit ging want DAT merkte ik zelf ook wel
Ik vind het echt heel fijn als jury's er dingen opschrijven zodat ik weet wat er te verbeteren is

Ptries

Re: Jurycommentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:50

Ruiter zit op doos (als in: meer op billen zitten)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:00

Ptries schreef:
Ruiter zit op doos (als in: meer op billen zitten)

whaha.. daar was ik niet op gekomen..

Jeroentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:03

Bij mij kwma de jury naar buiten zetten: JE MOET MET MEER PLEZIER RIJDEN (ja wat wil je als je knol gespannen door de baan dendert en geen respect (lees: ontspanning op gaat zoeken!? voor je benen/zit of wat voro hulpen dan ook heeft!

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:54

Ik zal er vast nog wel meer hebben (jaren geleden dat ik voor het laatst wedstrijden heb gereden), maar eentje heb ik zeker onthouden....
"Proef is serieus bedoeld, niet grappig"

Paard was ietewat onstuimig, en ik kon er alleen nog maar om lachen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:57

whahaha!!

Jeroentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:09

Owja... en 1 x kwam een jury de auto uit na mn proef: je hebt een hele nette proef neergezet jongen maar een vliegenmutsje vind ik nergens op lijken krijgen ze net een EZELSKOP!!! van...

Nou ej kon mij dus niet kwaaier krijgen...

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:13

Ik heb niet van die hele rare dingen:

* Hele leuke combinatie, ik heb genoten van de proef

Dat was eigelijk het enige raren verder nog niets vaags mee gemaakt

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:52

Oh en ik had er nog één!! Dies echt geweldig!!! Een kennis zat te schrijven bij een jury, die altijd hele vage opmerkingen klaar heeft enzo. Er reed dus een vrouw die wat gezet was en een behoorlijke voorgevel had. Het zag er dus naar uit dat ze geen sportbeha aanhad. Astrid zag het wel, maar dat zie je wel meer, daar zeg je niets voor.

De jury: Amazone moet eens een goede sportbeha kopen, het klotst!

Whahaha, geweldig! Lag echt helemaal in een deuk!

Groetjes Kate

P.S: Had er zelf ook nog één: Ik reed een tijd je met mijn hoedje wat ver over mijn voorhoofd heen, zodat ik vervolgens wel mijn hoofd omhoog moest houden om naar voren te kijken in plaats van naar de grond.

Staat er: Amazone rijd incognito Hoedje meer op achterhoofd

'k vond hem wel cool

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 00:40

Jeroentje schreef:
Owja... en 1 x kwam een jury de auto uit na mn proef: je hebt een hele nette proef neergezet jongen maar een vliegenmutsje vind ik nergens op lijken krijgen ze net een EZELSKOP!!! van...

Nou ej kon mij dus niet kwaaier krijgen...

Vliegenmutsje? Die dingen mogen in de dressuur toch helemaal niet, of is dat aangepast?

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:43

OemmiejO schreef:
beukiej schreef:
Ik rijd geen officiele wedstrijden *jammer genoeg.. maarja het kan niet.. =(* maar onderlingen van de club reed ik wel..
de vorige keer kreeg ik als commentaar: Je moet echt een startkaart aan vragen en wedstrijden gaan rijden..
en bij die daarvoor:
Fijn gereden pony

das wel leuk... als je dat soort commentaar hebt!!

Ik was er ook heel blij mee.. Ook omdat mn ouders het ook hoorde..

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:29

haha wat een practige opmerkingen staan hiertussen !
Ik heb er ook nog wel 1 !
Ik reed met mijn pony een Z1 proef. En pony steekt Bijna de gehele proef de tong uit de mond. ( aanwensel) Staat er op de protocol: Pony steekt tong uit, daar de jury? haha vond hem wel mooi

Met de hengst reed ik ook een keer bij die jury. En met het afgroeten zette hij zn hoed af en begon heel hard te klappen ! ( was eerste met 172 )
Pony stond raar te kijken joh !

Sharon_91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:17

Uhmm tsjaa.. 1 ding heb ik niet vergeten.. ER stond onderaan als commentaar. Paard bloodt. Jaja met DT. Wat ze daar mee bedoelt snap ik niet Als ze Bloot bedoelt dat ie dun is.. Snap ik dat niet.. Mn paardje zieter lekker uit. Kijk maar in mn profiel. En als ze bloot bedoelt qua spieren.. Hmm dat schrijf je toch niet met DT. En de jury had het er zelf begeschreven Want het was een ander handschrift..

*Gaat nu opzoek naar ander grappig commentaar*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:07

eentje die ik me nog lang zal herinneren is deze denk ik:
Ik had kempisch kampioenschap en moest daar ook eineens mijn eerste kür rijden, nu had ik die kür was de woensdag voor de wedstrijd kunnen rijden en ik voelde me niet voorbereid en je kent dat dus wel
Ik zat echt met tranen in mijn ogen toen ik bijna op Ex moest stappen...Zag het absoluut niet meer zitten!
Explosion had bij het rond de ring draven zo iets van 'nog eentje? Ben je nog helemaal? ' Dus lekker sloom
ik zet hem halt bij B toen de jury belde, en toen mijn muziek begon was Explosion plots een en al concentratie, hij zweefde over de baan en danste echt met de muziek mee Nu had Explosion al eerder getoond dat hij die proef graag liep, en dat hij ook wel meedacht toen hij de bedoeling snapte. Maar dit? Nee dat had ik niet verwacht. Ik heb die proef dus ook zó enorm genoten! Ex die anders niet zo super aan het been is reageerde nu op de kleinste hulpen! Ik zat dus ook met een big smile op mijn pony mijn proef te rijden

komt de jury bij de prijsuitreiking naar me toe 'het meisje met de glimlach! Mooie proef!'

ik werd daar trouwens ook 2de terwijl ik nog maar 1 wedstijdseizoen heb meegereden

En 2 weken daarop had ik een MSP finale, waar ik altijd 8ste 9de reed (van de 20)
En nu ineens 2de
Staat er op de site:

Citaat:
Kathleen Lespinoy (KR) werd zeer verrassend 2° met Explosion, zij verreed een vlotte en vloeiende proef.

bron: http://www.vlp.be/_ln/article.php?id=76

nou toen ik dat las moest ik toch even slikken...Op onze manege hebben ze nooit echt in Explosion en mij geloofd (tja wat wil je, ik heb altijd op manege paarden gereden en gesprongen. En dat gaat dan plots de dressuur in met een hengst die niets kan ) En was super blij dat we ons bewezen hadden!

in mijn eerste a5 proef (niveau hoger) kwam de jury in de kantine naar mij toe 'jou pony heeft een fantastische middendraf!! Dat ie mooi kon lopen had ie al eerder laten zien maar die middendraf...'

en zo snel schiet me niets meer te binnen

ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:18

mijn moeder had een x een wedstrijd met dr fries, knalt ze tijdens proefje, in galop tegen het schot aan. (het was binnen)
dat beest heel erg geschrokken, dus ging m'n moeder maar dat laatste stukkie ff draven, staat er op dat ding:
tussen C en M arbeidsdraf:
* overgang naar draf niet getoond!!!!

ze had toch zelf ook wel kunnen zien dat dat beest hartstikke geschrokken was!!!!!!

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:10

ananas schreef:
mijn moeder had een x een wedstrijd met dr fries, knalt ze tijdens proefje, in galop tegen het schot aan. (het was binnen)
dat beest heel erg geschrokken, dus ging m'n moeder maar dat laatste stukkie ff draven, staat er op dat ding:
tussen C en M arbeidsdraf:

* overgang naar draf niet getoond!!!!

ze had toch zelf ook wel kunnen zien dat dat beest hartstikke geschrokken was!!!!!!

Jeetje! Wat raar!!

Marree..... hoe kwam het dan dat hij tegen het schot aanknalde dan??

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:45

Commentaar jury:

Je rijdt heel vriendelijk, fijn om naar te kijken

Leuke combinatie, paard mag meer door de kaak buigen

Gewoon een fijne lekker doorgereden proef

Ondanks fout, amazone blijft positief (Mazzel ging ipv middendraf heel hard in galop en schudde met zijn hoofd. Ik moest toen heel hard lachen.... ) De jury was daarna naar mijn lezer gelopen om te zeggen dat ik zo'n geweldige pony (haflinger) had.

Paard moet beter naar de hulpen luisteren (hij was een beetje sloom)

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:53

Afgelopen zondag: Ik moest halthouden bij de A en ik was een soort gedurfd aan het rijden voor mijn doen, dus ik zet het halthouden echt heel strak in! Hij smeet zich nog net niet tegen de muur, maar stond wel goed. Daarna achterwaarts. En daarna weer voorwaarts, ging goed in tegenstelling tot bij het halthouden want toen sprong hij omhoog.......

Kreeg ik een 8 voor HH en achterwaarts en daar stond bij: Toevalstreffer??? en heel klein: grapje....

Ik moest er erg om lachen.....ze had wel gelijk!!!

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:34

Was mijn la aan het opruimen en heb er nog een....

Het was mijn eerste L1 wedstrijd en we konden niet zo goed wijken (het blijft nog steeds lastig trouwens )
commentaar: paard steekt schuin over.......

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:55

Ik reed een van mijn eerste dressuurproeven (B dus) en mijn pony was mooi ontspannen (normaal vreselijk druk en stuitert heel erg tijdens de galop) kom ik na die tijd bij de jury vraagt ze: 'wat vond je er zelf van?' dus ik zeg 'ik vond het wel redelijk gaan' zegt ze 'en ik vond het waardeloos, dit ging niet goed en dat ging niet goed, enz' nou vraag ik je, ik was 14!!! Zo doe je toch niet?

Verdere vreemde comentaren:
'mooie overgang' (moest van galop naar draf over de diagonaal, mijn pony sprong overkruist en kwam daarna tegen de hand en liep ook nog eens waggelend over de diagonaal) scheel, blind??
had naar mijn idee een hele mooie proef gereden wat wel een winstpunt waard was, gokte zelf op rond de 160pnt, kreeg ik 149pnt, met het volgende commentaar: 'mag iets meer' (bij een super uitgestrekte draf)
'mag iets meer' (bij middengalop en mijn pony was in 2 galopsprongen aan de andere kant van de lange zijde, rengalop dus bijna)

Verder ook nog positief commentaar gekregen:
Bij een B proefje, mooi rustig gereden, had een goed gevoel erover, kom ik bij de jury 'ik heb genóten van je proef, af en toe komt ze een beetje tegen de hand maar je lost het heel mooi op, hele mooie pony (zeggen ze bijna altijd) en je kunt zeker verder!! (was 1e met 172pnt.)

Verder kreeg ik eens het commentaar 'heel mooie vrije stap' (ze was aan 't halsstrekken en liep met haar neus over de grond) met een 8 op mijn papiertje, krijg ik een paar weken later bij dezelfde manier van vrije stap 'vrije stap is geen halsstrekken', heb ik het boekje er eens op nagekeken, blijkt dat ik al die tijd verkeerde vrije stap heb gereden omdat die jury toen zij dat halsstrekken mooi was. :S

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:56

Met mij huidige paard:

*fijn paard, mooie combinatie

op mijn tweede wedstrijd met dit paard stond er:
*wat doe jij nog in de L1 (was in de L1 begonnen) en had van die jury over 2 proeven, 4 WP gekregen
*bij F-X-C wenden in contragalop>ontwijkt moeilijksheidgraad
*halthouden op 3,5 been

Laatst een hele flauwe opmerking op een middendraf in de M1:
*paard moet dalen met achterhand (het was geen Z1/2 proef)

Verder allemaal nuttig commentaar gehad

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:24

* Te laat in draf op schouders (Uhm .. )
*Te laat en te eng( snap ik echt niet )
*Opletten voor de hand,stoort regelmatig de soepelheid van het paard die goed is
*proficiat, mooi op letter
*bijna verlichte zit

Bij een vriendin stond er op haar proef "mooie overgang van draf naar galop " en ze kreeg een 6 terwijl ze helemaal geen galop had gedaan en voor de "galop" zelf kreeg ze een 4

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:01

Op m´n derde ZZ-licht-wedstrijd vorig weekend zei de jury dat ze van m´n proef genoten had

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:21

Het commentaar waar ik nu nog steeds om kan lachen:
Vieze laarzen (was 6 en te eigenwijs om mn laarzen schoon te maken)
En een keer reed ik voor dat ik begonnen was met het proefje de C om ver, dus de jury uit de auto, bordje weer goed zetten, staat er onder aan mn protecol: Jury vond het niet prettig bordje overeind te zetten...(had het dan niet gedaan, mn vader had dat ook wel kunnen doen:P)

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:27

afgelopen keer:
paard zwaait uit o.v.
na lang denken ben ik tot 'op volte' gekomen, interessant aangezien het door een S van hand veranderen was

van het voorjaar in een proef waarin Raimaer meer op 2 dan op 4 benen liep:
jammer van het verzet, paard met veel kwaliteiten

en met hetzelfde paard (andere proef, andere jury):
geweldige proef, ik heb genoten

met haar moeder die niet vooruit te schoppen (letterlijk) was in de ring:
paard is niet erg voorwaarts (amazone heeft het wel goed in de gaten)

dat geloof ik meteen, heb bij het afgroeten toen ze niet wilde aanpassen een enorme klap uitgedeeld (had al de hele proef geprobeerd meer reactie te krijgen) en daarvoor kreeg ik een 6 en Terecht!

Verder ongetwijfeld nog veel dingen, maar die schieten me niet zomaar te binnen, behalve dan de jury die me ooit bij zich riep om te vragen wat er aan de hand was. Nou niets, alleen was Trammelant panisch voor varkens en de bijbehorende lucht dus als er een varkensschuur direct achter C ligt wordt het moeilijk om B-E voorbij te komen. De wissels om de pas in de galop (M2) gingen daarentegen vrij aardig De jury (is trouwens maar naar mij gekomen ) heeft me de rest van de proef maar laten overslaan en uiteindelijk 92 punten (120 was een wp) gegeven. Was ik best blij mee