Kikker schreef: Ba, Bb, L dressuur en L springen zouden elk jaar op een SNSK moeten (mits er een SNSK is....er zijn niet zoveel liefhebbers om een SNSK te organiserne). Nu is M dressuur en B springen bij voorkeur elke twee jaar.
Voorstel: elk jaar dient elke reguliere rubriek op het SNSK verreden te worden (probleem: wat doen we als dat jaar maar b.v. twee keer de M verreden is?)
Wat dacht je hiervan?
Alle reguliere rubrieken moeten jaarlijks op het SNSK verreden worden mits de rubriek in het voorgaande jaar minimaal 3 keer verreden is. Is de rubriek in het voorgaande jaar minder dan 3 keer verreden dan bepalen de behaalde SNSK punten in die rubriek of die rubriek dat jaar op het SNSK verreden wordt.
Wat betreft SNSK punten kijk ik dan nu even naar de volgende voorgestelde regeling:
1. Er dient minimaal twee keer op een SO gestart te zijn.
2. Er dient minimaal één keer bij de eerste drie geëindigd te zijn.
De drie ruiters die aan bovenstaande voorwaarden voldoen en de meeste punten hebben krijgen een uitnodiging om te starten op het SNSK.
Indien minder dan drie ruiters voldoen aan bovenstaande voorwaarden kan naar de volgende voorwaarde gekeken worden:
3. Ruiters die maar één SO hebben gestart maar hierbij wel bij de eerste drie (twee?? één??) zijn geëindigd.
De rubriek wordt dan dus verreden als er volgens bovenstaande voorwaarden 3 startgerechtigden zijn. Kan dit aantal van 3 niet behaald worden met de bovenstaande voorwaarden dan kan de rubriek niet verreden worden, maar moet deze een jaar verschoven worden.
Kikker schreef: En nog een: het NSK kan net zo goed afgeschaft worden. Zoals misschien bekend is mogen mensen uit Tilburg niet starten (hun OSSO is niet meer lid van studentensport NL). Bovendien is er zelden tot nooit een vereniging die het NSK op zich wil nemen.
Nooit geweten dat er voor paardrijden ook NSK’s waren. En ik ben toch al echt bijna 5 jaar actief in de studentenruitersport.
Even in mijn geheugen graven hoor.
Ik dacht dat een NSK een open kampioenschap was. Je hoeft dan toch geen lid van een studentenrijvereniging te zijn om er aan deel te kunnen nemen? Dat dan je overkoepelende sportvereniging wel lid moet zijn van studentensport NL daar weet ik niets van.
Heb ik het ook goed dat een NSK volgens hetzelfde principe verreden wordt als Haaksbergen? Heeft het dan wel zin om een NSK te organiseren of maakt het verschil dat studentenruiters die geen lid zijn van een studentenrijvereniging ook mogen starten?
Kikker schreef:Wellicht is het tijd voor een NSK is een ander jasje. Bijvoorbeeld alleen dressuur, of alleen springen, of................??
Als dat de organisatie makkelijk zou maken lijkt me het helemaal geen verkeerd idee om niet alles te verrijden. Je zou dan het ene jaar dressuur kunnen doen en het jaar erop springen. Of beide ieder jaar, maar dan wel splitsen.
veerledec schreef: Maar we kunnen even kijken of er eventueel 'buitenom' iets te regelen is.
Studenten van andere universiteiten kunnen in Eindhoven op een of andere manier een sportkaart krijgen als ze daar stage lopen of zo. Hoe dat allemaal precies in elkaar steekt en in hoeverre dat bij andere studentensportcentra ook mogelijk is weet ik niet, maar het is misschien een optie om eens naar te kijken.
Kikker schreef: Er is een omweg. We kunnen gewoon een NSK organiseren, we mogen het alleen dan geen NSK noemen en krijgen geen subsidie van SN als Tilburg ook mee wil doen. Als we het NKS noemen, zoals we voorheen altijd het SNSK en het NSK samen noemden, dan is er volgens mij geen enkel probleem.
Blijft volgens mij de vraag staan: Wie gaat het organiseren?