straks pas wp bij 164 punten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: straks pas wp bij 164 punten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:14

Die snob mensen heb je

Maar kijk eens naar de gewone hobby ruiter, met een gewoon paard, die erg netjes rijden, maar op een gewoon paard er niet meer uit kunnen halen, niet omdat ze slecht rijden
.
Niet elk paard is een natuurtalent en ook niet elke ruiter, maar voor de basis wel goed, althans nu nog...

Dat Moet! toch behouden blijven?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:15

Zep schreef:
Ik heb recent eens zitten schrijven bij een landelijke L1 rubriek en daar ga je spontaan bij zitten janken. De jury gaf op een volle baan (ik denk rond de 20/24 ruiters ? ) 5 winstpunten, waarbij ze zelfs een iemand matste en met een hoog punt voor de verzorging precies op 156 uit liet komen. De rest reed gewoon gruwelijk bagger.

Als je de kwaliteit van de ruiters wilt verbeteren moet je niet de lat op concours lager leggen zodat er maar punten gescoord worden, maar zorgen voor betere opleiding van je ruiters, dan komen die punten vanzelf wel.

Niets meer aan toe te voegen

Precies! wat ik bedoelde!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:16

Pipo schreef:
Sinds wanneer gaat het bij dressuurwedstrijden om de kwaliteit van de paarden Het is toch geen Pavocup

Met een normaal goed gereden paard kan je gewoon dik in de punten rijden. Echter is dat goed gereden iets wat amper te vinden is, en mensen kopen daarom maar een wat mooier en aparter paard, zodat de mindere rijkunst niet zo opvalt......

Denk dat de KNHS die manier van jureren helemaal niet moet promoten!

Weet wel bijna zeker dat je met een voorbeenzwaaier met een paar fouten hoger scoort dan een gewoon net gereden paard met een nette proef. En dat contrast wordt nu alleen maar groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:16

Gelukkig is dat niet elke wedstrijd zo

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:17

@ ZAP
Absoluut ik zie het ook vaak als ik aan het schrijven ben.
Maar soms...
Ik schreef laatst L1 daar zat achterwaards in.
Het waren kindjes van ongeveer 9 a 11 jaar.

Een 3 omdat het niet diogonaalsgewijs gaat...
Kom op zeg.
De pony gaat zonder trekken op de hulp achterwaards.
Alleen dat hij niet perfect diogonaals gewijs gaat..
Nou het zijn kinderen van nog geen 10
ik vind dat je dat niet kan verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:17

JollyJumper schreef:
Nou, dan moet ik zeker wel heel goed kunnen rijden (niet dus... ) als ik met mijn supergewone, onderhand ouderwets aandoend paard,
dat ook nog eens een springafstamming
en een voskleur heeft in 2 jaar tijd van niks naar L2+8 ben gereden, en dat terwijl ik maar 1 keer per maand ongeveer weg ga, anders word het me veel te duur!
Alleen, met die 164 p. regeling was ik slechts B + 2 geweest (met 135 verliesp. zelfs B + 1... ). Ik rijd meestal zo rond de 161 punten ( en heb daar ook wel prijs in, ben ook wel eerste geweest met 163 in een sterk deelnemersveld). En dan was ik ook niet op de Brabantse geweest (je moet tegenwoordig minimaal 1 wp in de selectie gereden hebben nietwaar... )

Sjesus waar gaat het heen met de tijd.............wat een gruwelijke onzin over die springafstamming zeg. Is het KWPN mensen aan het hersenspoelen dat je alleen maar met een dressuurafstamming kan dressuurrijden

De internationaal lopende paarden die het goed doen, zijn voornamelijk springgefokt............dus waar heb je het over!

Gosh.......het moet niet gekker worden.........

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:18

daantjuhhh schreef:
@ ZAP
Maar soms...

Kom op zeg.

niet diagonaalsgewijs is een zeer ernstige basisfout en betekent dat het niet goed gereden achterwaarts is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:21

Dat is idd een er grote fout

Maar ik blijf er wel bij dat een gewoon nette proef een wp op moet blijven leveren.

En dat is nu toch netjes zo?
Slechte ring, dan heb je van de 25 deelnemers ook maar 4 met een wp, prima toch.
Maar nog strenger?

Een jury die idd goed kijkt wat fijn gereden is, is idd belangrijker
want idd, de voorbeen zwaaier met de achterhand in tokio en de rug aan de grond, scoort heel vaak hoog

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:21

daantjuhhh schreef:
@ ZAP
Maar soms...

Kom op zeg.

Ik wel anders moet het kind lekker bixie blijven rijden (zegt een moeder van 3 kinderen ) Daar leer je ook als kind alleen maar van maar tegenover een 3 mag voor een heel goed onderdeel ook best een 8 staan . Als daar niet tegen kunt moet je maar gaan ping pongen zeggen wij tegen onze kinderen !!
Laatst bijgewerkt door elllis op 14-09-05 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:22

Die van mij is ook spring gefokt..
Nou ik heb er niet meer moeite mee als mijn buurvrouw met haar Gribaldi

@ lIELLE.
normaal was ik het zeker met je eens.
Maar dit zijn kinderen op C pony'tjes .
De pony blijt neerwaards gaat meteen achterwaards op de hulp alleen niet dioganaal. daarna moetten ze wegstappen en rechterhand ofzo.
In dit cijfer zit dus het halthouden, achterwaards en voorwaards..
Dan een 3 geven??
Terwijl alleen het achterwaards niet diogonaals gaat??

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:22

Als ze mij er een 3 voor geven met mij paard als volwassene.. geen probleem..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:24

dat wordt een andere discussie (incl halthouden etc) , maar een drie voor het achterwaarts vind ik nog steeds correct. Niet diagonaal is gewoon fout (betekent nl dat de impuls er niet is) en dat is dus een 3. Maar dit is alweer off topic

En ik vind niet dat het dan maar een 5 (is voldoende) moet zijn om het van die schattige kindjes op een pony zijn (en ook dat is weer een andere discussie)

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:25

daantjuhhh schreef:
Als ze mij er een 3 voor geven met mij paard als volwassene.. geen probleem..

Waarom een kind niet het is en jurysport komop zeg een goede proef hoort punten te krijgen als je slecht rijdt geen daar leer je van !! Ook als kind.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:28

Lielle schreef:
dat wordt een andere discussie (incl halthouden etc) , maar een drie voor het achterwaarts vind ik nog steeds correct. Niet diagonaal is gewoon fout (betekent nl dat de impuls er niet is) en dat is dus een 3. Maar dit is alweer off topic

En ik vind niet dat het dan maar een 5 (is voldoende) moet zijn om het van die schattige kindjes op een pony zijn (en ook dat is weer een andere discussie)

straks word dit dus waarschijnlijk anders.
Krijg je een cijfer voor het halthouden, voorwaards en het achterwaards.
ik denk dat als iemand op 2 van de 3 onderdelen een 7 scoort en op 1 onderdeel een 3 je het gemidelde moet geven.
en als commentaar goed opletten dat je diogonaalsgewijs achterwaards gaat.
ze heeft die 7 toch ook verdiend??
waarom moet je alleen van je fouten leren???
waarom mag je ook niet het goede de hemel in prijzen??
Daar leer je ok veel van.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:30

Blijkbaar zijn we het dus daar mee oneens.
Ik weet ook zeker dat ik een te lieve jury zou zijn.
Ik ben iemand die graag de goede dingen de hemel in prijs.
de slechte dingen een correct commentaar op geef.

Dat komt denk ik omdat ik 2 verschillende lessen heb gevolgt.
1 waarvan alleen de slechte dingen werden verteld en behoorlijk streng en gedisiplineert. ik werd echt grof op mijn fouten gewezen.
de andere les werd ik op bijde gewezen en ik voelde mijn paard zoveel fijner worden.
Als iets echt goed ging werd dat ook duidelijk verteld net zo als iets fout ging
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 14-09-05 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:30

Pipo schreef:
JollyJumper schreef:
Nou, dan moet ik zeker wel heel goed kunnen rijden (niet dus... ) als ik met mijn supergewone, onderhand ouderwets aandoend paard,
dat ook nog eens een springafstamming

en een voskleur heeft in 2 jaar tijd van niks naar L2+8 ben gereden, en dat terwijl ik maar 1 keer per maand ongeveer weg ga, anders word het me veel te duur!
Alleen, met die 164 p. regeling was ik slechts B + 2 geweest (met 135 verliesp. zelfs B + 1... ). Ik rijd meestal zo rond de 161 punten ( en heb daar ook wel prijs in, ben ook wel eerste geweest met 163 in een sterk deelnemersveld). En dan was ik ook niet op de Brabantse geweest (je moet tegenwoordig minimaal 1 wp in de selectie gereden hebben nietwaar... )

Sjesus waar gaat het heen met de tijd.............wat een gruwelijke onzin over die springafstamming zeg. Is het KWPN mensen aan het hersenspoelen dat je alleen maar met een dressuurafstamming kan dressuurrijden

De internationaal lopende paarden die het goed doen, zijn voornamelijk springgefokt............dus waar heb je het over!

Gosh.......het moet niet gekker worden.........

Ja, ik zit er ook niet mee, sterker nog, mijn volgende paard heeft weer een springafstamming en ik ga er echt alleen maar dressuur mee rijden.
Maar ik heb het echt al een keer letterlijk op mijn staatje gehad. Er stond gewoon: 'als je echt iets wilt moet je een ander paard kopen, een springpaard hoort niet in de dressuurring thuis!'

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:30

achterwaarts is toch pas vanaf het L2
Maar goed ik vind het van de ene kant wel terecht maar van de andere kant is het rijden dus niet meer leuk voor de mensen die dus echt alleen "recreatief" op wedstrijd gaan Voor mezelf ben ik eigenlijk pas tevreden met punten boven de 160 ongeacht welke klasse ik rij

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:31

met het voorstel van Daantjuhhh in een gecombineerd onderdeel ben ik het volkomen eens. Dan ben je IMO correct aan het jureren. Dat zou dan trouwens 7 + 7 + 3 = 17/3 = een 6 zijn.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:35

JollyJumper schreef:
Ja, ik zit er ook niet mee, sterker nog, mijn volgende paard heeft weer een springafstamming en ik ga er echt alleen maar dressuur mee rijden.
Maar ik heb het echt al een keer letterlijk op mijn staatje gehad. Er stond gewoon: 'als je echt iets wilt moet je een ander paard kopen, een springpaard hoort niet in de dressuurring thuis!'

JAA schandaaaalig dat je met een springpaard een dressuurring durft in te rijden >;)
Dan ga ik voor de helft ook maar springen...Esteban - Wolfgang - Farn

Nou ja zeg .. de volgende keer spring je maar met je paard op de jury zodat ie weer met beide benen op de grond komt te staan en het hoofd even bij het gereden proefje houdt en NIET bij de afstamming van een paard

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:37

@ Lielle
Juist.. want dat is toch de enige manier van correct??
Je kan toch niet alleen een cijfer geven voor het gedeelte wat fout ging, je moet toch ook een cijfer geven voor het gedeelte wat goed ging??

Als het halthouden verkeerd gaat en het achterwaards goed krijg je ook een 3.
Wat word er dan gejureerd??? alleen het slechte gedeelte wat je hebt laten zien.
Dus dan kiest de jury gewoon uit die 3 onderdelen de slechtste uit voor een cijfer.

P.S ik rij ook een springer in de dressuur..
nog nooit problemen mee gehad..
Maar misschien had ik daar die 142 wel aan verdiend??
hihihi
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 14-09-05 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:38

JollyJumper schreef:

Mijn god..............en dat zijn de jury's van tegenwoordig

Ik weet eigenlijk geeneens wat ik hiervan moet zeggen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:40

Gelijk soortige opmerking heb ik geahd over mijn springzadel (wat ook nog eens op een springpaard lag )

Toen had ik ook minder punten dan wat ik anders voor zo'n soort proefje zou rijden

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:40

Pipo schreef:
............je ziet zeker wel dat mensen een ander paard kopen zodra ze geen winstpuntjes meer rijden. Ipv naar zichzelf te kijken wat er rijtechnisch niet goed gaat, word er maar een ander paard aangeschaft.....

Een dergelijke gedachtengang vind ik ook niet meer dan logisch........ Tegen een goed paard kan geen instructeur op.....

Gertjan Albers en Christian Doornbos kunnen nog zoveel lessen nemen en naar zichzelf kijken als ze willen, maar met die Jordan en Minardi rommel wordt het nooit wat........

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:41

Nou had ik die jury vorige maand wel te pakken... Ik ging op concours en jurylid inclusief dochters en aanverwante artikelen zat langs de kant te kijken (en te oordelen... ). Een dochter reed ook in mijn klasse maar die moest later. Dus laat ik Jumper even een paar leuke 'kunstjes' doen, galopchangementen enzo... . Komt een van de dames veel later naar mij toe op de parkeerplaats met de opmerking dat mijn paard de changementen toch al zo goed doet, die van haar kan het nog niet etc. Tja zeg ik dan: 'kijk, dat krijg je met een springpaard he, die kunnen dat soort dingen gewoon beter...' . Meteen stil die hap... }>

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:41

runningkawa schreef:
Gelijk soortige opmerking heb ik geahd over mijn springzadel (wat ook nog eens op een springpaard lag )

Toen had ik ook minder punten dan wat ik anders voor zo'n soort proefje zou rijden

Wat dacht je van mijn springpony met springzadel tussen de paarden...

(is al wel lang geleden)