Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zep schreef:Ik heb recent eens zitten schrijven bij een landelijke L1 rubriek en daar ga je spontaan bij zitten janken. De jury gaf op een volle baan (ik denk rond de 20/24 ruiters ? ) 5 winstpunten, waarbij ze zelfs een iemand matste en met een hoog punt voor de verzorging precies op 156 uit liet komen. De rest reed gewoon gruwelijk bagger.
Als je de kwaliteit van de ruiters wilt verbeteren moet je niet de lat op concours lager leggen zodat er maar punten gescoord worden, maar zorgen voor betere opleiding van je ruiters, dan komen die punten vanzelf wel.
Pipo schreef:Sinds wanneer gaat het bij dressuurwedstrijden om de kwaliteit van de paardenHet is toch geen Pavocup
![]()
Met een normaal goed gereden paard kan je gewoon dik in de punten rijden. Echter is dat goed gereden iets wat amper te vinden is, en mensen kopen daarom maar een wat mooier en aparter paard, zodat de mindere rijkunst niet zo opvalt......
Denk dat de KNHS die manier van jureren helemaal niet moet promoten!
JollyJumper schreef:Nou, dan moet ik zeker wel heel goed kunnen rijden (niet dus...) als ik met mijn supergewone, onderhand ouderwets aandoend paard,
dat ook nog eens een springafstamming en een voskleur heeft in 2 jaar tijd van niks naar L2+8 ben gereden, en dat terwijl ik maar 1 keer per maand ongeveer weg ga, anders word het me veel te duur!
Alleen, met die 164 p. regeling was ik slechts B + 2 geweest (met 135 verliesp. zelfs B + 1...). Ik rijd meestal zo rond de 161 punten ( en heb daar ook wel prijs in, ben ook wel eerste geweest met 163 in een sterk deelnemersveld). En dan was ik ook niet op de Brabantse geweest (je moet tegenwoordig minimaal 1 wp in de selectie gereden hebben nietwaar...
)
daantjuhhh schreef:@ ZAP
Absoluut ik zie het ook vaak als ik aan het schrijven ben.
Maar soms...
Ik schreef laatst L1 daar zat achterwaards in.
Het waren kindjes van ongeveer 9 a 11 jaar.
Een 3 omdat het niet diogonaalsgewijs gaat...
Kom op zeg.
De pony gaat zonder trekken op de hulp achterwaards.
Alleen dat hij niet perfect diogonaals gewijs gaat..
Nou het zijn kinderen van nog geen 10
ik vind dat je dat niet kan verwachten.
daantjuhhh schreef:@ ZAP
Absoluut ik zie het ook vaak als ik aan het schrijven ben.
Maar soms...
Ik schreef laatst L1 daar zat achterwaards in.
Het waren kindjes van ongeveer 9 a 11 jaar.
Een 3 omdat het niet diogonaalsgewijs gaat...
Kom op zeg.
De pony gaat zonder trekken op de hulp achterwaards.
Alleen dat hij niet perfect diogonaals gewijs gaat..
Nou het zijn kinderen van nog geen 10
ik vind dat je dat niet kan verwachten.
daantjuhhh schreef:Als ze mij er een 3 voor geven met mij paard als volwassene.. geen probleem..
Lielle schreef:dat wordt een andere discussie (incl halthouden etc) , maar een drie voor het achterwaarts vind ik nog steeds correct. Niet diagonaal is gewoon fout (betekent nl dat de impuls er niet is) en dat is dus een 3. Maar dit is alweer off topic
En ik vind niet dat het dan maar een 5 (is voldoende) moet zijn om het van die schattige kindjes op een pony zijn (en ook dat is weer een andere discussie)
Pipo schreef:JollyJumper schreef:Nou, dan moet ik zeker wel heel goed kunnen rijden (niet dus...) als ik met mijn supergewone, onderhand ouderwets aandoend paard,
dat ook nog eens een springafstamming
en een voskleur heeft in 2 jaar tijd van niks naar L2+8 ben gereden, en dat terwijl ik maar 1 keer per maand ongeveer weg ga, anders word het me veel te duur!
Alleen, met die 164 p. regeling was ik slechts B + 2 geweest (met 135 verliesp. zelfs B + 1...). Ik rijd meestal zo rond de 161 punten ( en heb daar ook wel prijs in, ben ook wel eerste geweest met 163 in een sterk deelnemersveld). En dan was ik ook niet op de Brabantse geweest (je moet tegenwoordig minimaal 1 wp in de selectie gereden hebben nietwaar...
)
Sjesus waar gaat het heen met de tijd.............wat een gruwelijke onzin over die springafstamming zeg. Is het KWPN mensen aan het hersenspoelen dat je alleen maar met een dressuurafstamming kan dressuurrijden![]()
![]()
De internationaal lopende paarden die het goed doen, zijn voornamelijk springgefokt............dus waar heb je het over!
Gosh.......het moet niet gekker worden.........
JollyJumper schreef:Ja, ik zit er ook niet mee, sterker nog, mijn volgende paard heeft weer een springafstamming en ik ga er echt alleen maar dressuur mee rijden.![]()
Maar ik heb het echt al een keer letterlijk op mijn staatje gehad. Er stond gewoon: 'als je echt iets wilt moet je een ander paard kopen, een springpaard hoort niet in de dressuurring thuis!'
JollyJumper schreef:Maar ik heb het echt al een keer letterlijk op mijn staatje gehad. Er stond gewoon: 'als je echt iets wilt moet je een ander paard kopen, een springpaard hoort niet in de dressuurring thuis!'
Pipo schreef:............je ziet zeker wel dat mensen een ander paard kopen zodra ze geen winstpuntjes meer rijden. Ipv naar zichzelf te kijken wat er rijtechnisch niet goed gaat, word er maar een ander paard aangeschaft.....
runningkawa schreef:Gelijk soortige opmerking heb ik geahd over mijn springzadel (wat ook nog eens op een springpaard lag)
Toen had ik ook minder punten dan wat ik anders voor zo'n soort proefje zou rijden