Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
daantjuhhh schreef:ja of mijn pony weer eens op de loop ging omdat die stomme vlag hem maar bleef achtervolgen...
Javmo schreef:daantjuhhh schreef:ja of mijn pony weer eens op de loop ging omdat die stomme vlag hem maar bleef achtervolgen...
Hahaha, ja, geweldig. Ik zie die taferelen weer helemaal voor me.
vonneke schreef:Bij ons deed je VERPLICHT mee, was je pony niet geschikt dan had er iemand wel 2 pony's waar je er een van kon lenen de later nog minder geschikt bleek te zijn
Roadracer schreef:Geweldig topic dit, met HOOG deja-vu gehalte![]()
Ben zelf uit de tijd van het blauwe boekje, ben volgens mij begonnen met wedstrijden in 1988 ofzo. Ik vond wedstrijden in die tijd ook echt veel gezelliger, dat was gewoon een dagje uit, zeg maar!
Hele dag op stap, eerst 2xdressuren, later springen, 2 manches met evt. barrage, en aan het einde van de dag, als je al 10x klaar was, pas de prijsuitreiking in de parade. Tussendoor paard in de trailer en over het terrein heen en weer banjeren, gezellig naar clubgenoten kijken/voorlezen. En iedereen in clubtenue. Dat was bij ons een afschuwelijk ORANJE jasje wat al 20x versteld en gerepareerd was, omdat dat via een leensysteem doorgegeven werd in de vereniging. Wel lekker goedkoop, je hoefde nooit zelf een outfit te kopen als je weer eens eruit gegroeid was. En ach, met dat Oranje vielen we wel op!!!
Kan mevrouw Turksma ook nog voor de geest halen, zij was echt berucht. Maar heb zelf altijd graag bij haar gereden. Ze was van het type: streng doch rechtvaardig. Kan me ook nog ene heer Pisa herinneren, weet niet of hij nog leeft/jureert???
Parade was ook altijd lachen. Bij mijn eerste pony was ik altijd vlagdrager omdat t zo'n makkelijke was. Bij m'n tweede pony moest je ver uit de buurt blijven met dat vlaggekreng }>
En dan een ereronde: in je ene hand de vlag, in je andere hand je beker, en in je derde hand de teugelsZo gek, dat dat een crosspartij werd...
*Zucht* Nostalgie...zou zo weer terug willen naar die tijd