Milkshake verkocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Milkshake verkocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 14:46

daar ben ik het mee eens sjaantje, ik ben 15 zit op de middelbare school en heb GELUKKIG! 2 pony's die 'wel een dagje stil kunnen staan' anders zou ik het niet halen... dus laat staan met 3 pony's op 11 jarige leeftijd die echt elke dag gereden moeten worden! Nu gaat het imsschien nog, maar wacht tot ze eenmaal 13-14 is, benieuwd of de meid in kwestie dan nog zo blij is met 3 pony's die elke dag gereden moeten worden! (no offence ik gun het haar van harte! zou niet eens in haar plaats willen zijn eerlijk gezegd!)
Wánt....En daar houden vele waarschijnljik geen rekening mee, er komt een tijd dat vriendjes en populair zijn inmens belangrijk zijn, en weinige kunnen daar aan weerstaan...zelfs al gaat dat ten koste van de pony's

ItsMoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:19

Ten 1ste; Maria, hardstikke veel succes en geluk met je tijd met Milkshake.....Als je dat zo hoort van mensen, is het een hardstikke lief meisje die hard werkt en die toevallig het geluk heeft dat haar ouders een beetje meewerken...We moeten vooral niet vergeten dat deze mensen de sport ook ten goede komen. Zei sponsoren, etc. ook andere dingen en dat is weer goed voor de sport!

Ten 2de, al kochten ze 20 van dit soort ponies; wat hebben wij daar mee te maken?! Als ze nou een andere onbekende pony had gekocht, dan had niemand er iets over gezegd, maar nee hoor...we kunnen het weer eens niet laten iets over iemand anders te gaan banketstaaf...ik was ook zeer verbaasd toen ik dit forum las...echt niet te geloven!!!

Tamara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:23

Echt leuk voor Maria!! Heel veel succes met milky!! En robin sterkte en veel succes bij de paarden!!

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:45

Heel veel succes Maria en Milky! Ik ken jullie verder niet maar wou toch even reageren omdat ik (en nog een paar) wél heel blij voor jullie ben. Wat een superkans voor jullie! Nix aantrekken van die jaloerse reacties hoor. Zulke mensen gunnen een ander niets. Gelukkig hebben ze alleen zichzelf ermee te pakken.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:49

Jammer voor Robim. Ik vond hun altijd een mooie combi.

Ik wens Maria een fijne tijd met Milkshake en hoop dat ze mag genieten van deze super pony.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 19:13

Jammer dat er zo negatief wordt gedaan.

Milkshake zouden ze echt niet verkopen naar een b-ruiter. Milkshake willen ze graag nog verder zien op het hoge niveau. Ik wil nu niet de b ruiters beledigen, want ik ben er zelf ook een.

Ik vindt het heel erg voor Robin dat ze zonder Milkshake moet, maar gelukkig heeft ze lamento nog.

Maria veel succes met Milkshake

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:57

ik snap sommige mensen hier echt niet hoor..grrrrr..sorry hoor, maar denken jullie nou werkelijk dat je een meer doorgetraind paard of pony in dit geval, zomaar rond kan sturen???
je zult toch echt moeten weten hoe je alle...zoals jullie het noemen.."knoppen" moet bedienden, met zomaar meeliften kom je er niet, je zult aan iedere pony of paard moeten blijven rijden om hem aan het lopen te houden.
tuurlijk kan milkshake veel, maar zet er een doorsnee B-ruiter op en ik weet zeker dat het dier niet uit zich zelf loopt....

en wat ik nog het naarste vind van dit hele topic...dat jullie afgeven op een meisje van 11 jaar oud...helaas hebben jullie niet het talent van Maria, anders hadden ook jullie net als in Robin haar geval...en pony te rijden gekregen met talent....voor een talentvol dier..is een talentvolle ruiter nodig om dit talent tot uiting te brengen en niet anders!!

Maria...heel veel succes met milk en ik weet zeker dat jullie het ver gaan schoppen met JOU talent en natuurlijk ook Milk zijn talent!

Robin, jij sterkte met je opvolger en ook van jou zullen we nog horen!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:10

Mooi gezegd

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:21

love_sander schreef:
Ik vindt het heel erg voor Robin dat ze zonder Milkshake moet, maar gelukkig heeft ze lamento nog.

Lamento staat sinds 30 mei (daags na Wouwse Plantage) weer bij Haegdons voor dekdienst. Robin zal na het EK de pony's achter zich laten en dan bij de paarden successen (tenminste, dat denk ik ) gaan vieren.
Ze zal Lamento in het najaar nog een keer rijden in Belgie op de internationale NF happening, daarna gaat Lamento waarschijnlijk ook in de verkoop.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:14

Vind het ook een beetje stom zoals iedereen reageert. Tuurlijk heeft Maria geluk met haar pony's, maar ze kan ook zeker wel rijden. In zoverre ik haar ken, vind ik het een super lieve meid . Ze verdient het

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 08:38

Neonlight schreef:
love_sander schreef:

Lamento staat sinds 30 mei (daags na Wouwse Plantage) weer bij Haegdons voor dekdienst. Robin zal na het EK de pony's achter zich laten en dan bij de paarden successen (tenminste, dat denk ik ) gaan vieren.
Ze zal Lamento in het najaar nog een keer rijden in Belgie op de internationale NF happening, daarna gaat Lamento waarschijnlijk ook in de verkoop.

Oke

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:02

Veel succes Maria en Milkshake!!!
Idd jammer dat iedereen zo negatief doet Als jij zo'n kans kreeg, zou je hem dan niet aannemen?

Ik rij zelf ook 3 pony's (in de sport dus moeten allemaal gewoon elke dag gereden worden .. ) . Daarnaast zit ik nu in 4VWO. Het is best te doen, als je goed kunt organiseren, en je ouders achter je staan, wat bij maria denk ik zeker het geval zal zijn

Schwung

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:22

Super voor Maria dat ze weer zo'n topper erbij heeft!
Maar de mooiste combi blijft toch Robin & Milky

dunya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:55

Echt super leuk dat Maria Milkshake gaat rijden.
Ik wens haar veel succes!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 14:17

wacht even he, verplaats je eens in haar, hoe zou JIJ het vinden als je de kans hebt en dat er zo over gepraat wordt...

Ik vind echt dat je zo'n meisje als ze de kans heeft die ze ook gewoon moet krijgen..
Het is niet alleen een pony waar alle knopjes enzo erop zitten, oke als ze misschien een pony heeft waar niet alles opzit niet goed gaat, maar die wedstrijden rijden is niet alleen je pony, in je hoofd is vaak veel zwaarder dan lichamelijk, je moet toch je zenuwen weg kunnen duwen om toch optimaal te kunnen presteren..

Iedereen moet bij het begin beginnen zij heeft misschien een makkelijker begin als andere, omdat de pony al redelijk wat kan, zo leert ze makkelijk om te gaan met zenuwen, waardoor ze dadelijk met een groenere pony het makkelijker heeft..

Mja, niet iedereen kijkt er zo tegen aan!
Je moet echt wel kunnen rijden om dit te halen en je moet het in je hoofd kunnen verwerken, denk daar maar eens aan, beter weten ze is pas 11!

QuirA

Edit: Ik gun haar die toekomst met milkshake echt, met elk andere dier trouwens, ook met power of welke dan ook!

Zij heeft eenmaal geluk, maar ze moet het kunnen, lichaamlijk als mentaal...

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:55

Wat een hoop commentaar hier allemaal zeg!
Ik weet niet of degene die Maria de grond in stampen doorhebben dat ze het over een 11 jarig meisje hebben hoor!
Hoe zou jij het vinden als je 11 was en je leest zulk commentaar over jezelf!
Ok ze mag dan misschien best verwend zijn met zulke toppony's, maar als je als ouders de mogelijkheid toch hebt om je dochter dat te geven, dan zou je dat toch zeker doen of niet!
Het is echt niet zo dat Maria gedwongen wordt om die paarden te rijden hoor! Daar kiest ze zelf voor en kijk maar is op de site van DVB dan zie je haar altijd lachend op foto's staan. Dat meisje is echt gelukkig met haar paardjes en als ouder wil je dat toch?
Andere kinderen worden weer met iets anders verwend en zou hebben we allemaal wel iets.
Maria kan ook echt goed rijden, zulke goede pony's zijn vaak knap lastig hoor, want doe je nog maar iets fout dan kunnen ze daar heftig op reageren. Een groene pony is dan nog makkelijker te rijden.
Maria kan ook veel leren van milky en die ervaring kan zij dan misschien wel op andere pony's overbrengen.
Die reactie van zet haar maar eens op een pony znder al die knoppen zijn echt belachelijk, want een pony zonder die knoppen kan zelfs nog niet al milky lopen met Anky op zijn rug. Dit moet die pony ook eerst leren natuurlijk he en dat gaat niet in 1x!
Ik weet zeker dat Maria een groene pony succesvol op zou kunnen leiden met de juiste begeleiding en dat vind ik toch heel erg knap van zo een jong meisje hoor!
En ik ben blij dat Robin en Maria allebei heel erg blij zijn met deze koop!

Maria nog heel veel succes en jij komt er echt wel hoor meisje!

Robin ook heel veel succes bij de paarden en ik denk dat je blij mag zijn dat jouw toppertje zo een lief baasje krijgt.
Met welk paard mogen wij jou straks gaan bewonderen bij de Junioren???

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:11

Mensen stampen Maria zeker niet de grond in, nu is ze 11 naar zo zou hetzelfde over dr worden gepraat als ze 14 is hoor, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Maria veel succes, Robin veel sterkte maar jy gaat wel presteren met je nieuwe paard!

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:04

Veel geluk met je nieuwe pony

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:47

Gaat goed hierzo; Sunlight bij de collectie en we zijn verzekerd van een teamplaats, wat zo te lezen toch wel het geval is (zie: vetgedrukt)
Wordt dat de nieuwe hype ofzo alle kaderpony's opkopen, rothenberger heeft t voorbeeld immers al gegeven.
Blijkt eens temeer hoe de paardensport in elkaar zit->

The international FEI dressage pony Hertenhof's Sunlight has been sold to the 11-year old Maria van den Dungen from Amsterdam, The Netherlands. Maria will take over the ride on Sunlight from owner and rider Astrid Langeberg after the 2005 Dutch Pony Championships in Ermelo in September.

Langeberg and Hertenhof's Sunlight were members of the Dutch Pony team at two European Pony Championships. In Jaszkowo (Poland) last year, the pair won the team silver medal and finished 9th in the individual finals. At the European Championships in Pratoni del Vivaro (Italy) this year, the combination claimed the individual bronze medal and the team silver medal and became the best Dutch performing duo at the Championships.

Maria van den Dungen acquired the 14-year old Sunlight in agreement with Dutch pony Chef d'Equipe Mieke de Kok. Van den Dungen, who was regional M-champion with her buckskin pony Dodo, also has the triple European Championships' participant Milkshake under the saddle. She will be competing both Sunlight and Milkshake at FEI Pony level in 2006.
(bron:eurodressage)

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 00:56

Dit ga ik wel heel vreemd vinden, waarom 2 toppony's? Er zal nog wel een ander kind zijn die goed genoeg is voor een teamplaats.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 01:19

Het moet inderdaad niet veel gekker worden. Als ze nou ook nog Power en Paint gaat rijden heeft ze er dus 3! Het kan aan mij liggen maar is er iemand die zoiets heeft? Ik ben echt verbaasd! Allemaal leuk voor het meisje (als ze met de druk om kan gaan). Maar zulke toppony's moeten eigenlijk wel Nederland vertegenwoordigen op de EK's ed. En maria kan er maar eentje meenemen. Idd kan dan beter een ander kind mee rijden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 06:38

I rest my case.
Tenzij dit betekent dat Milkshake te veel pony voor Maria was en er dus een andere toppony moest komen om een teamplaats wel veilig te stellen.
Maar zover zullen ouders toch niet gaan? toch, of ben ik nou gek?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:14

Dit is idd wel een beetje jammer ja. Wat moet zo iemand met 2 toppony´s? Je kan er maar op 1 zitten toch? Vooral op een E.K ofzo?

Ja hier kan ik ook wel kriebelig van worden. (Dan maar afgunst ja, ik geef het toe). Zo zit de paardensport in elkaar ja, het draait bijna alleen maar om geld, dus de juiste paarden/pony´s, daarbij de juiste begeleiding en de juiste middelen en voila je hebt talent.

Geef zo´n meisje een 3 jarige (nou vooruit, net zadelmakke dan) en laat het er daar maar mee uitzoeken met 1 x in de week les. Daar heb ik meer bewondering voor eigenlijk.
Beetje jammer als je het zo makkelijk in je schoot geworpen krijgt. En dan nog niet 1 maar 2 zeer goede pony´s. Hoe oud is dat meisje joh? Beetje karakter en doorzettingsvermogen kweken kan ook geen kwaad dacht ik?!

(ja jongens ik weet dat ik gefrustreerd ben)

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 10:49

Naja nu ik dit ook lees

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 11:01

volgens mij is/was ze ookal in het bezit van Dodo en Aladin ( beide door Mara de vries gereden en Z2) Luuk dat de ouders veel voor Maria's toekomst over hebben zou ik ook wle willen. Maar in paardenwereld kun je wel dit soort reacties verwachten.