Een 1 voor te laat aanspringen in galop....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XLC70

Re: Een 1 voor te laat aanspringen in galop....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 15:34

knightloekie schreef:

ohhooow.. dit topic gaat de verkeerde kant op ..

XLC70 moet gewoon voor de volgende keer de proef uit het hoofd leren

Neeeejjjj, onthouden!! Haha, de dag ervoor kende ik hem nog uit mijn hoofd, haha!!
Enigzins kan ik er wel om lachen, maar het topic gaat idd onwijs de verkeerde kant uit!

Sorry, ik zal de volgende keer vragen of ze willen roepen dat ik bij Albert moet aanspringen, en niet bij Karel of Bernard of Henk!!!

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 15:35

Ik vind het goed gejureerd, je krijgt wat je verdient. Als jij wel netjes had aangesprongen bij A dan had je waarschijnlijk daar ook een 7 gehad, nu was je te laat, dus een 1 kun je misschien wel streng vinden, maar wel op z'n plaats.
Goede onderdelen moeten worden beloond , maar slechte onderdelen niet. Als je echt goed rijd hoef je niet bang voor strenge jury's te zijn want dan krijg je je punten toch wel. Weet iedereen waar je aan toe bent.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 15:39

XLC70 schreef:
Neeeejjjj, onthouden!! Haha, de dag ervoor kende ik hem nog uit mijn hoofd, haha!!
Enigzins kan ik er wel om lachen, maar het topic gaat idd onwijs de verkeerde kant uit!

Sorry, ik zal de volgende keer vragen of ze willen roepen dat ik bij Albert moet aanspringen, en niet bij Karel of Bernard of Henk!!!

A = aap C = citrusvrucht
K = kat M = muis
E = ezel B = brilslang
H = hond F = Flieg

ZOooooooo en nu ga je het NOOIT meer fout doen en bespaar je heel wat bokkers een hele hoop hartkloppingen

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 15:43

Haha, ik zou niet durven..... Knightloekie

Sorry voor de veroorzaakte hartkwalen! Zal volgend weekend beter mijn best doen!

BettyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 15:45

oversized schreef:
BettyLove schreef:
[zal ik blij zijn als ik jou niet als jury krijg
[/quote]

Of je leest het hele gedeelte wat beter dan je nu doet DOM BLONDJE!!!

oeps BLONTJE!!

hoezo benk nou opeens een dom blondje...
je geeft zelf de domme antwoorden...
dus wie is hier nou dom/blond

en je vertoond je indd niet echt als jury...
schrijf je dat ook op de coupons? als iemand een 1 krijg je bent blond?
zie ik je gerust voor aan

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 15:51

ik probeer al de hele tijd een vermanend woord te spreken maar het lijkt alweer te zijn bijgelegd

Alleen oversized en Bettylove, een beetje rustiger kan ook wel.

BettyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 15:51

machie schreef:
BettyLove schreef:
mn moeder geeft wel vaak enen en nullen maar dan alleen op hoger niveua

das toch niet eerlijk?
Ik snap juryleden sowieso niet. Waarom pas n 2 geven in de Z, en dan n 4 in de B/L? Dat is toch voor een ruiter niet fijn?

Omdat het toch meestal wel is dat de mensen die in de B of L rijden minder ervaren zijn dan de mensen in de M of Z .
in de M of Z verwachten ze gewoon van je dat je de proef correct kan rijden omdat je al zo hoog ben gekomen in het niveau.
snapie?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:04

Maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Daarmee is al rekening gehouden in de proeven zelf; zo mag je in het B dus alle overgangen tussen de letters in laten zien en kun je je proef dus eenvoudiger correct rijden. Als dat niet gaat - om wat voor reden dan ook - mag dat IMO net zozeer bestraft worden als in de hogere klassen.

En dan maak ik voor A/B tjes een uitzondering.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:11

Lielle schreef:
Maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Daarmee is al rekening gehouden in de proeven zelf; zo mag je in het B dus alle overgangen tussen de letters in laten zien en kun je je proef dus eenvoudiger correct rijden. Als dat niet gaat - om wat voor reden dan ook - mag dat IMO net zozeer bestraft worden als in de hogere klassen.

hier ben ik het dus mee eens!

A/Btjes... dat zijn vaak nog zulke jonge mensjes, daar kun je niet hetzelfde van verwachten als van 18+ers...

BettyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:14

machie schreef:
Lielle schreef:

A/Btjes... dat zijn vaak nog zulke jonge mensjes, daar kun je niet hetzelfde van verwachten als van 18+ers...

in de B kan ook iemand rijden van 40+ en in de Z iemand van 13/14 ja toch?
Kun je eingelijk ook niet met elkaar vergelijken...mja zo is er altijd wel weer wat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:14

A/Btjes zijn ponycategorieën

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:39

ja, tuurlijk, maar van iemand van 40 kan je verwachten dat ie weet hoe het werkt, net als iemand van 14 in de Z. Meisjes van n jaar of 8/9 (ouder zijn ze vaak niet meer A/B) kennen minder. Daar kun je niet zoveel van verwachten. Van B ruiters paarden moet je toch kunnen verwachten dat ze weten hoe t werkt. Of iig, hoe een proef is opgezet.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:05

uhuhuhuh maar mijn opa (van 75) is nog maar net begonnen en hij weet het echt nog niet allemaal hoor.....

Ben het trouwens helemaal eens. Voor A/B-tjes maak ik een uitzondering. Er heeft trouwens nog noooooooiiiiiit iemand niet bij me willen rijden hoor. Ik geef rustig 200 als men dat verdiend, maar ook rustig 118 of zo.... (nah ja eerder 125 of 130 dan weet men ook wel dat het niet goed was.....)

Bettylover moet het zich gewoon niet allemaal aantrekken. RELAXXXXX... Je moet gewoon eerst even nadenken voordat je iets typt.
Ik zal dus maar niet reageren op wat je over mijn jurykunde durft te zeggen want daar weet jij niets van.

Ik zei toch al dit topic kan een slotje!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:19

off topic reacties verwijderd, dit is de laatste waarschuwing voor BettyLove en oversized.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:54

Dit is volgens mij nu precies de reden voor de nieuwe proeven: in de lagere klassen wordt het rijtechnische belangrijker. Dus een nette overgang is belangrijker dan precies bij het bordje. Voor zover dit voor de L2 nog geldt betekent dit imo dus dat een nette overgang die te laat wordt gereden hoger gepunt wordt dan een slechte overgang precies op de letter. Op deze manier zouden de ruiters/amazones dus gedwongen worden om op een goede manier te rijden, wat dus beter is voor het paard of de pony.

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:31

[quote="loesje688"]

[/quote]
Iniedergeval vind ik wel dat een 1 in jouw geval wel erg streng is maar ook dit ligt aan de jury, durft ze ook een 8 of een 9 te geven? dan weet je iniedergeval dat je een jury hebt die weet waar ze het over hebt. Een jury die alleen 5jes en 6jes geeft heeft vaak zelf geen flauw benul waar hij op moet beoordelen.
[/quote]

Leuk item voor een discussie.... Ik geef rustig een 2 of 3 als iets slecht is maar ook rustig een 8 of 9 als iets heel netjes is uitgevoerd. Maar helaas..... er zijn genoeg ruiters die gewoon zooooo braaf rijden, niks geen pit of wat dan ook, en dan kun je als jury niets anders doen dan 5-en en 6-en geven... Is voor een jury ook niet leuk (terwijl die jury echt wel kundig is!), maar zo zien de ruiters dat meestal niet... Die willen graag 7-en en 8-en, rij daar dan ook naar....

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 22:53

Nou dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens .. een oefening correct uitvoeren .. is een oefening correct uitvoeren..

Is dat dan een 6 omdat het niet spectaculair is?? Zolang een paard voorwaarts is, correct gesteld en gebogen en de oefeninge is technisch goed mag het van mij best een 8 zijn.

Neem nou een gewone volte of volte 15 meter ofzo. Wat moet je daar meer aan doen dan netjes gesteld en gebogen .. mooi rond en bij de juiste letter rijden ??

Is het dan een 6 omdat een paard in de B niet spectaculair ondertreed met een binnenachterbeen ??
Als je er niks fout aan doet en rijd normaal .. heb je vaan 6-sjes .. en geen fouten maken en je oefeningen correct uitvoeren vind ik gewoon een winstpunt.. pit of geen pit.

Beetje off topic dat wel. Met streng jureren heb ik geen probleem een 1 omdat je een oefening 10 meter te laat uitvoert daar ben ik het volledig mee eens. Maar ik vind "met Pit" rijden of showerig rijden met uitstraling en spectakel in de lagere klasses dus niet zo zeer relevant als gewoon je oefeningen correct uitvoert.

Alle jury's zeggen wel dat ze rustig een 8 of 9 geven .. alleen jammer dat zo weinig ruiters dat in de praktijk ook mee maken..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 22:58

knightloekie schreef:
Het komt vaker voor dat je een 1 krijgt voor een niet getoond onderdeel.. Je bent wel aangesprongen maar niet op de plaats waar het gevraagd werd..dus niet getoond

Een normale jury zou dan een cijfer voor het aanspringen geven en dan min 2
Dit heb ik geleerd op de curcus.
dus stel dat je een 6 voor het aanspringen hebt dan vind ik min 2..
dus een 4.

Bij je volgende fout min 4.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:17

Whaha XLC je raad echt NOOOOIT wat me gister is overkomen
Ik moest tussen A-F aanspringen in gallop.. hij sprong gekruist aan.. Dus we reden met een "lekke band" .. Ik wilde hem terug pakken en opnieuw aanspringen begint ie me roch een partij te springen.. Toen heb ik hem terug gepakt een kleine volte gedraaid en weer opnieuw tussen A-F aangesprongen... Resultaat een 2
Maar wat ik vreemd vind is dat ik geen min punten heb gekregen voor het opnieuw rijden van het onderdeel 2 - 2 = 0

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 12:23

knightloekie schreef:
Whaha XLC je raad echt NOOOOIT wat me gister is overkomen
Ik moest tussen A-F aanspringen in gallop.. hij sprong gekruist aan.. Dus we reden met een "lekke band" .. Ik wilde hem terug pakken en opnieuw aanspringen begint ie me roch een partij te springen.. Toen heb ik hem terug gepakt een kleine volte gedraaid en weer opnieuw tussen A-F aangesprongen... Resultaat een 2
Maar wat ik vreemd vind is dat ik geen min punten heb gekregen voor het opnieuw rijden van het onderdeel 2 - 2 = 0

whahaha! Die jury's ook altijd! Ben jij even gematst!
Nee, hoor grapje! Waarschijnlijk vond jouw jury een 2 -2 te zwaar berekend.... Toch aardig, haha!
Je hebt in ieder geval er goed aan gedaan om helemaal overnieuw aan te springen, heeft je beest weer wat geleerd, en daar gaat het uiteindelijk om, toch?
Had je verder wel goede punten?

Ik mag zaterdagavond weer van start, ben nu al bezig met de proeven uit mijn hoofd te leren...

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:44

ik ben zeker gematst haha..
ik had 145 punten.. beetje jammer want had zelf toch nog zo'n 153 verwacht haha ik moest er vanmorgen in een keer aan denken.. Dat ik bij jou telkens zei dat het wel een terechte beslissing was en nu gebeurd me bijna hetzelfde

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 13:07

daantjuhhh schreef:
knightloekie schreef:
Het komt vaker voor dat je een 1 krijgt voor een niet getoond onderdeel.. Je bent wel aangesprongen maar niet op de plaats waar het gevraagd werd..dus niet getoond

Een normale jury zou dan een cijfer voor het aanspringen geven en dan min 2
Dit heb ik geleerd op de curcus.
dus stel dat je een 6 voor het aanspringen hebt dan vind ik min 2..
dus een 4.

Bij je volgende fout min 4.

Dat dacht ik eigenlijk ook? Verkeerde letter=fout=-2. En dan moet de overgang natuurlijk wel netjes worden beoordeeld.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:49

ja ik had gister een onderdeel overgeslagen..
Paps vergat M-X-K van hand veranderen voor te lezen.
Ik moest opnieuw beginnen bij punt 8 en kreeg een 7 - 2.
Dus een 5.
En zo hoort het!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 06:39

machie schreef:
Lielle schreef:

Dat van die A/B-tjes vind ik slecht! Bij ons op de club hadden we er ook een paar. En die vlogen werkelijk door de B heen. Want ach, t was allemaal zo schattig! Maar die meisjes zijn heel fanatiek, en weten precies wat er van ze verwacht wordt. Nu denkt er 1 dat ze een wereld amazone is, terwijl ze er weinig van gebakken heeft toen de tijd, en die ander zit nu in de L2, en daar worden de punten in eens niet meer weggegeven.... Dat hakt er in voor zo'n jong ding.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:17

ik vind niet dat je sinterklaas moet spelen, maar bij A/Btjes kom je met een vlotte, vriendelijke, redelijk op de letter gereden proef echt wel aan een winstpunt. Begrippen als buiging, losgelatenheid e.d. kun je gewoon minder streng beoordelen. Maar ik heb idd ook wel eens ringen gezien waar alle combi's een wp hadden en de nr 1 meer dan 200 punten had gekregen, en dat lijkt me nu ook weer niet de bedoeling.