Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Alanta schreef:Er is altijd wel een reden om geen 10 te geven, of tastharen er nog aan, of oren met plukken
Alanta schreef:je hebt helemaal gelijk, maar als iemand vraagt waarom ze geen 10 krijgen, kan dit een reden zijn!
Natascha13 schreef:Een 10 wordt het denk ik nooit. Zoals al eerder is gezegt is het een standaardcijfer. Mijn zus vlecht altijd in en soms dan komen we tijd te kort en dan ziet het er niet uit(vindt dat meestal nog wel meevallen) en dan heb ik een 8 en de volgende is het beter verzorgd en dan heb ik een 7. Jury's geven zowiezo geen 10-en.
MissSisa schreef:Natascha13 schreef:Een 10 wordt het denk ik nooit. Zoals al eerder is gezegt is het een standaardcijfer. Mijn zus vlecht altijd in en soms dan komen we tijd te kort en dan ziet het er niet uit(vindt dat meestal nog wel meevallen) en dan heb ik een 8 en de volgende is het beter verzorgd en dan heb ik een 7. Jury's geven zowiezo geen 10-en.
Fout vooroordeel.![]()
Er wordt niet vaak een 10 gegeven. Het is erg uizonderlijk, maar er worden wel eens 10en gegeven.
Urielle schreef:Alanta schreef:je hebt helemaal gelijk, maar als iemand vraagt waarom ze geen 10 krijgen, kan dit een reden zijn!
Hmmz even een vraagje he:
Ik heb 's winters de paarden geschoren, 's zomers alleen de benen, staart ook opgeschoren, ik was ze (zomer of winter), ik vlecht in met naald en draad (en kan dat netjes!), ik scheer oren uit en tastharen en baard weg, bij de ogen knip ik ze iets korter, ik doe olie op de neus en rond de ogen, zorg dat ik er zelf 100% uitzie (zelfs net voor ik binnenga nog ff magicsponsje over de laarzen, speciale sporen en riemen voor de proef, andere beugels dus die zijn allemaal glanzend en nieuw), wat kan een reden zijn om mij geen tien te geven in de lagere klassen?
Niet dat ik hem hoef, ik heb liever een 8 voor verzorging en 8-en en 9-ens voor het rijden maar stel.... wat mist er hier nog aan? Er is bij mij nog nooit een jurylid geweest die naar die tastharen heeft gekeken of wat dan ook. De keren dat ik achten kreeg kregen de hutseflutsvlechters die ook... ik snap heel dat puntensysteem van de verzorging niet hoor.
Samo schreef:Van mij mogen ze dat onderdeel wel weglaten, ik bedoel, dan krijg je een bijv. een 10 voor de verzorging en dan heb je je winstpunt behaald door die 10, dat vind ik eigenlijk niet kunnen.
Ik vind niet dat je winstpunt moet afhangen van je punten voor de verzorging.
_thessie_ schreef:Samo schreef:Van mij mogen ze dat onderdeel wel weglaten, ik bedoel, dan krijg je een bijv. een 10 voor de verzorging en dan heb je je winstpunt behaald door die 10, dat vind ik eigenlijk niet kunnen.
Ik vind niet dat je winstpunt moet afhangen van je punten voor de verzorging.
Vind ik ook zo, en dat zal dan ook wel de reden zijn waarom ze eigenlijk nooit een 10 geven meestel een 7 0f 8 .
Gjilke schreef:daffodil schreef:Ik maak er altijd misbruik van dat ik van te voren weet toch wel die zeven of soms acht te krijgen voor verzorging.....ik doe al die dingen dus echt niet he, knotjes ok, en haal en doek over mijn laarzen en zorg dat mijn paard schoon is, maar dat is het hoor! TIs ook wel eens gebeurd dat ik mijn rijjasje kwijt was, lag het al weken achterin de auto, nou ik trek het zo weer aan hoor, want voor dat cijfer hoef je het niet te doen....
Ik ook hoor. Nu krijg ik geen cijfer meer voor verzorging, maar teon ik dat nog wel kreeg deed ik er niet zo veel voor hoor. Doekje over het zadel, bit maakte ik geloof ik wel schoon. Mijn moeder wast mijn pony's voeten altijd en zelf vlocht ik hem in. Snel even een boerstel eroverheen en klaar is kees.
Ik was mijn rijjasje btw wel, maar das niet omdat hij vies is, maar omdat hij altijd een beetje naar zweet ruikt
Urielle schreef:Alanta schreef:je hebt helemaal gelijk, maar als iemand vraagt waarom ze geen 10 krijgen, kan dit een reden zijn!
Hmmz even een vraagje he:
Ik heb 's winters de paarden geschoren, 's zomers alleen de benen, staart ook opgeschoren, ik was ze (zomer of winter), ik vlecht in met naald en draad (en kan dat netjes!), ik scheer oren uit en tastharen en baard weg, bij de ogen knip ik ze iets korter, ik doe olie op de neus en rond de ogen, zorg dat ik er zelf 100% uitzie (zelfs net voor ik binnenga nog ff magicsponsje over de laarzen, speciale sporen en riemen voor de proef, andere beugels dus die zijn allemaal glanzend en nieuw), wat kan een reden zijn om mij geen tien te geven in de lagere klassen?
Niet dat ik hem hoef, ik heb liever een 8 voor verzorging en 8-en en 9-ens voor het rijden maar stel.... wat mist er hier nog aan? Er is bij mij nog nooit een jurylid geweest die naar die tastharen heeft gekeken of wat dan ook. De keren dat ik achten kreeg kregen de hutseflutsvlechters die ook... ik snap heel dat puntensysteem van de verzorging niet hoor.
Mies7 schreef:
Ik jureer zelf regelmatig op FNRS-wedstrijden en geef voor de verzorging wel eens een onvoldoende, maar ik heb ook wel eens een 10 gegeven.
fresco schreef:Wat me opvalt is dat jullie het zowat alleen maar over het harnachement en de aankleding hebben (uitgezonderd het schoon zijn van het paard).
Maar jullie vergeten een belangrijk punt:
Het paard moet in een goede conditie zijn!
Dus: mooie glanzende vacht, niet te dik of te dun, netjes bekapt of beslagen zijn.
Zo had ik eens een paard in de baan lopen die vel over been was: ik gaf een 4! voor de verzorging....ik had er ook als commentaar bij gezet, paard moet in een betere conditie voor gesteld worden!
Het paard wou ook niet lopen en was al op terwijl het proefje nog moest beginnen.