14 Mei DE WIJK!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneS

Re: 14 Mei DE WIJK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 13:16

Nou, had uiteindelijk 142 en 149, viel me nog heel erg mee eigenlijk. Jammer van die tuigers, de jury's konden aan het eind van de M1 nog heel wat punten kwijt...

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:18

oh zaten daar ook nog ringen dan.
die heb ik helemaal niet gezien. ik vond het zo raar dat wij zo lang moetsen wachten totdat we de 2 de proef konden starten.
dat is normaal ook niet zo maar verder vond ik het wel een leuk concour.

groetjes ellen

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:42

Hebben er mensen vandaag nog B dressuur gereden bij de paarden? Wat vonden jullie van de jurering?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:47

YvonneS schreef:
Wat weer een waardeloss concours zeg!! Ben net terug, ff paard thuis gebracht. Ik moest idd in ring 1 en 2 achter de springring en ja hoor, daar begonnen net de tuigpaarden!! Dat hoort dus niet samen op 1 wedstrijd is mijn mening, me paard helemaal over de zeik... 1e proef zal ik wel 120 punten hebben ofzow, de hele galop ging de mist in. 2e proef ging wel beter, maar ook niet je van het. Echt jammer, betaal je 10 euro voor.... Boos! Volgend jaar toch maar naar Eext... Ja

Dat is zeker je frustatie die nu opspeelde Yvonne... Ach gut
Het concours an sich is niet waardeloos..
Je weet al jaren dat er tuigpaarden zijn dus je had jaren geleden al kunnen kiezen om er niet te starten...toch ben je al die tijd gestart totdat je merkt dat je paard niet onder controle is onder deze omstandigheden..

succes volgend jaar in Eext Knipoog

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:58

In Eext heb je ook tuigpaarden hoor Haha!

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:20

loonie schreef:
hihi ja dat klopt ik was een ijzer kwijt hihi.
stomme pony maar ja gelukkig is hij niet kreupel gaan lopen.

dan heb ik jou wel gezien Lachen
Ik was met drie anderen de "waardeloze" ringmeesters...
het was zo ongelofelijk druk ... phoe hee... we wisten even niet meer hoe we het allemaal moesten doen.
Uiteindelijk is het dus allemaal wel goed gekomen...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:57

Oeps moet je toch weer uitwijken Yvonne Knipoog

Hattem dan misschien inclusief kermis?

Miona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:27

Hey Gerrie, hoe was het schrijven bij mijn favoriete jury vandaag?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:29

Heel gezellig eigenlijk Haha!

Hij kan soms lyrisch worden over een bepaald type paard en steekt dat dan niet onder stoelen of banken Haha!

Miona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:34

Leuk, echt hele aardige man, heb nog een tijd les van hem gehad. Is Houston trouwens ook jury? Volgens mij heb ik die in het programma van mijn volgende concours zien staan...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:52

Ja, Houston is jury..

mschuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:31

hoi ja ik heb in de b gereden.
Haha!
balen alles liep tegen gister. Huilen
reden in staphorst het viaduct op aan het iende afgesloten met hekken konden we dus niet langs in de achteruit met de trailer het viaduct weer op valt niet mee. tussen de autos die stonden links en rechts langs de weg. Verdrietig
eindelijk ong na een half uur prutsen en dei hele weg weer in de achteruit terug gereden op naar de wijk mijn paard helemaal over de rooie ze was zeer vervelend in de trailer. Boos!
aangekomen in de wijk ik gelijk bij het seretariaat mijn proefjes betaald.
ik de trailer zoeken stonden bij de z ringen het andere terein was heel slecht.
mijn zusje en mijn vriend waren al aan het zadelen, mijn vriend toen de proppen draaien kreeg hij een trap van haar tegen zijn kuit hij Boos! helemaal over de rooie ik rockefeller gekalmeert en hij weer verder uinteindelijk goed gelukt. Pling
ik samen met mijn zusje naar de ringen ja ja achter het spring terein. vind ik niet zòn probleem.
rockefeller vond het prachtig hinniken en kijken ach ja geeft niet.
mijn zusje melde mij bij de ring meester en ja hoor te laat????????? Huilen
ik was voor mijn starttijd toch optijd!!!! wat blijkt waren er een paar uitgevallen moest ik eerder strarten ja dus! niet mijn probleem of toch wel had dus niet veel tijd om los te rijden in tot een kwartier ong.
te kort dus wij hebben wel een half uur nodig min.
ik de ring in vond toch dat ze wat gespannen was maar ja geeft niet ze liep verder wel netjes. Bloos
daarna even wachten en toen het 2e proefje rijden ging volgens mij stukken beter ze was veel meer ontspannen. Pling
toen we klaar waren haar uitstappen en daarna weer naar de trailer ze vond het allemaal helemaal geweldig. Haha!
wij haar op de trailer gezet en kijken of de coupons er al waren eerst nog niet en 10 min later lagen ze er.
en wat zag op tot mijn grote verbazing!!!!!!!!!!!!!!
1e proefje 153 en het 2e proefje 143 jemig toen liep ze zo lekker, Verdrietig
ach ja volgende week weer een herkansing in zuidwolde.
en dan hebben wij vakantie zij zo ie zo 1 week gaan we lekker naar de ardennen. en dan 18 jun gaan we naar genemuiden. Pling

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:55

Jheeeee het is weer achter de rug..

Yvonn... zo erg is dat toch ook weer niet? In onze regio.. en dus ook de jouwe is het heeel normaal dat er tuigerrubrieken zijn op een wedstrijd.. Dat zijn altijd publiekstrekkers, dus je kan er vanuit gaan dat ook de komende jaren op CH De Wijk deze rubrieken erbij zullen zitten. Het is jammer dat je daardoor een slechte proef hebt gereden, maar het is tegelijk wel weer een goed leerschool voor je paard..

Ik had zelf (Gerrie is getuige) bij mijn eerste proef zaterdag een omaatje van iemand in de hoek van de bak zitten... Errug fijn, Iris vond het nodig om daar elke keer voor weg te springen.. Dan kan ik wel gaan schelden op die Oma, maar het feit blijft gewoon, dat ik mijn paard op dat moment niet voldoende onder controle heb.. En daar kan die oma niks aan doen...

Wij hebben wel een fijn concours achter de rug.. 3 winstpunten, een 7e, 5e en 1e prijs.. + beste combinatie... Dus nuttig weekend.. Ik vond het ook erg gezellig. Heb voor het eerst dit jaar op het secretariaat gezeten, leuk om alle ruiters te ontmoeten..

Vanavond de rotzooi opruimen... Knipoog Knipoog

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:34

ja... jippie joi Tong uitsteken... opruimen... ik kom waarschijnlijk ook nog wel eventjes meehelpen...

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:05

DiLiberty schreef:
loonie schreef:
hihi ja dat klopt ik was een ijzer kwijt hihi.
stomme pony maar ja gelukkig is hij niet kreupel gaan lopen.

het was zo ongelofelijk druk ... phoe hee... we wisten even niet meer hoe we het allemaal moesten doen.

oh hihi. ja het was daar wel heel erg druk ja dat klopt.
maar ja de hoefsmid komt morgen weer om het ijzer er om te doen.
dus rijden kunnen we nog niet Boos! .

groetjes ellen

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:10

DiLiberty schreef:
ja... jippie joi Tong uitsteken... opruimen... ik kom waarschijnlijk ook nog wel eventjes meehelpen...

Is je vader gisteravond met leuke planten thuis gekomen? Het was weer erg gezellig in het Vergulde Ros.. En de plantenveiling ook.. Knipoog Knipoog

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:21

DiLiberty schreef:

Vond je het moeilijk om te ringmeesteren?

Eigenlijk is het nu het op tijd staat zelfs nog makkelijker geworden...

Dus ik vraag me af hoe jullie dat ervaren hebben??

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:18

Bovenstaand was idd behoorlijk veel frustratie, die is er nu nog hoor! Ik baalde gewoon als een stekker, hij liep de hele week zo super fijn. Inrijden ging ook nog super lekker en dan net als jij je proef moet beginnen, beginnen die tuigers ook. Wat mij vooral frustreerde was dat er naast de Z ringen nog een aantal gewone ringen lagen, dus ik vroeg mij echt af waarom daar niet gereden werd... Alle dressuur op 1 plek en klaar.
O ja, waarom ik ook nog zo stevig baalde is dat ik de laatste weken weer een aantal ontspannen wedstrijden gereden had en dus hoopte hem weer net zo te kunnen rijden op concours als thuis. Nu is het weer een enorme stress ervaring voor hem geweest en hoop ik dus dat hij de volgende keer weer rustig is.

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:51

Lame schreef:
DiLiberty schreef:

Is je vader gisteravond met leuke planten thuis gekomen? Het was weer erg gezellig in het Vergulde Ros.. En de plantenveiling ook.. Knipoog Knipoog

Ja, hij had idd een bloemstuk gekocht, heb em alleen nog niet bewonderd..
het vergulde ros was erg druk geweest ja, dat zei me vader al... beetje te druk vonden sommige gasten.. oeps..

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:52

Gerrie schreef:
DiLiberty schreef:

Vond je het moeilijk om te ringmeesteren?

Eigenlijk is het nu het op tijd staat zelfs nog makkelijker geworden...

Dus ik vraag me af hoe jullie dat ervaren hebben??

nou... bij de pony's ging het niet op tijd.. het ging gewoon op volgorde..
dat was dus niet zo handig...

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:58

YvonneS schreef:
Bovenstaand was idd behoorlijk veel frustratie, die is er nu nog hoor! Ik baalde gewoon als een stekker, hij liep de hele week zo super fijn. Inrijden ging ook nog super lekker en dan net als jij je proef moet beginnen, beginnen die tuigers ook. Wat mij vooral frustreerde was dat er naast de Z ringen nog een aantal gewone ringen lagen, dus ik vroeg mij echt af waarom daar niet gereden werd... Alle dressuur op 1 plek en klaar.
O ja, waarom ik ook nog zo stevig baalde is dat ik de laatste weken weer een aantal ontspannen wedstrijden gereden had en dus hoopte hem weer net zo te kunnen rijden op concours als thuis. Nu is het weer een enorme stress ervaring voor hem geweest en hoop ik dus dat hij de volgende keer weer rustig is.

die ringen naast de Z-ringen vond mijn vader te nat/ niet goed genoeg iig. ze waren zaterdag door de pony's best wel kapot gereden, de rest van de ringen niet zo erg. Als je er maandag op gereden zou hebben, was het vast een beetje blubberig voor jullie geweest... En daar bij de springring waren de ringen toch iets beter...
Achteraf had het misschien wel gekunt.. maarja..

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 00:11

Ging weer fijn daaro zo te lezen........... Haha!
Ik zeg er verder maar niks over............. Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 00:17

Er niet bij geweest zijnde kun je er ook maar beter niks zeggen Tong uitsteken

Na de overvloedige regenval zijn alle dressuurringen er goed bij gebleven na 2 volle dagen en dat is al heel wat waard!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 15:35

Lame je moest me niet schrijfen hea?

Ik heb 152 en 157 gereden Pling

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:38

Love-sander.. nee sorry.. ik had bedacht dat het toch niet zo handig was, ik moest vanaf 13.00 uur op het secretariaat zitten en als ik dan tot 12.00 uur zou schrijven, dan had ik geen tijd meer om mijn paard in te vlechten... Ik heb dus voor een vervanger gezorgd en heb beide dagen alleen op het secretariaat gezeten..

Lekker dat je een winstpunt had! Gefeliciteerd!