ZZGP Selectie Ermelo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Magique

Re: ZZGP Selectie Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:49

Niet om nou heel DvB af te zeiken maar dochterlief presteert ook minimaal in Het ZZ-L en ZZ-Z.

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:51

zaterdag en zondag in Ermelo, even in grote lijnen wat mij is opgevallen:

- goede organisatie
- sommige grasbanen na de regenval van zaterdag niet meer geschikt,
op zondag verlegd maar problematisch
- er worden ook in het ZZ-L kadootjes gegeven, paarden die geen
goede basisafrichting hebben gewoon > 60%
- er rijden in alle klassen combinaties rond die er niets te zoeken
hebben
- Herman Wientjes letterlijk onherkenbaar qua uiterlijk als rijkunstig,
was hij het wel? Parodie wat eens een goede ruiter moet zijn
geweest. Jammer.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:53

Nog even over die accomodaties. Onze voorzitter stapt zo langzamerhand over van koeien op paarden. Heeft dus machtige plannen voor het neerzeten van een rijhal van 50 x 70( dacht ik)
En een proffesionele buitenaccomodatie. Het zou allemaal prachtig kunnen zijn, goed centraal. 30 minuten vanaf Zwolle.

Maar helaas, gemeente piekert er vooralsnog niet over om toestemming te geven. Aantasting buitengebied e.d.

Maar wel een amerikaanse ranche met 700 koeien in Zandhuizen! Dat kan wel in het buitengebied.

Maar ja, dan heet je ook jan met de korte ( schep) achternaam. Niks tegen jan, hoor. Prima vent alleen de gemeente...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:53

Och, dat vind ik wel meevallen.
DVB scoort toch best verdienstelijk in alle klassen.
Zo'n Radar blijft natuurlijk een uit de kluiten gwewassen New-Forest, en dat valt het mij allemaal nog niks tegen.
Ik vind het best knap.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:56

amondi schreef:
Maar helaas, gemeente piekert er vooralsnog niet over om toestemming te geven. Aantasting buitengebied e.d.
...............
Maar ja, dan heet je ook jan met de korte ( schep) achternaam. Niks tegen jan, hoor. Prima vent alleen de gemeente...

Misschien dat jouw voorzitter eerst even met die dikke Jan om tafel moet vóórdat hij naar de gemeente gaat.
Misschien is er wel een andere gemeente die wél wil meewerken...... Ja

Ik ken wel iemand met verstand van Ruimtelijke Ordening.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:56

Magique schreef:
Bij zo iemand als CvB wordt er gejureerd met een bepaalde "verwachtingswaarde" (Zoiets als in het verleden behaalde resulaten gelden mee in de waardering ) als die dan rond de 65% scoort mag je er wel vanuit gaan dat ie nog lang niet voor elkaar is.

Toch wel een rake uitspraak geweest van mij Haha! Haha!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:59

CGJ12 schreef:
Och, dat vind ik wel meevallen.
DVB scoort toch best verdienstelijk in alle klassen.
Zo'n Radar blijft natuurlijk een uit de kluiten gwewassen New-Forest, en dat valt het mij allemaal nog niks tegen.
Ik vind het best knap.

Vind ik niet,
In die klasses rijdt er relatief weinig serieuze concurrentie en dan iemand met zo'n bagage en toch kwalitatief sterke paarden verwacht ik meer, zeker op proeftechnisch gebied.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:10

Magique schreef:
In die klasses rijdt er relatief weinig
serieuze
concurrentie en dan iemand met zo'n bagage en toch kwalitatief sterke paarden verwacht ik meer, zeker op proeftechnisch gebied.

Da's waar natuurlijk.
Maar afbranden ga ik het niet.
Daarvoor moet ik het eerst zelf zien.

Dat van die 65% bij zó'n bekende amazone zegt inderdaad wel het één en ander..... Knipoog

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:15

Afbranden is misschien een groot woord.
Maar je kijkt toch een beetje naar zo'n combinatie om te "leren" en kijken hoe hun (bekendere volk) oefeningen doen en dingetjes oplossen.
Vaak kom je dan van een koude kermis thuis, helemaal als je dan f later bij de uitslagen staat te kijken Haha!

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:27

Wie heeft werkelijk de proef van CvB met Kigali gezien?

Graag alleen oordelen als je de proef hebt gezien en er beargumenteert commentaar op kan geven. Om alleen op percentages af te gaan vind ik niet kunnen. Bij van Baalen en bij alle andere ook niet!

Verder wil ik opmerken dat CvB relatief nog maar kort bezig is om van een gewezen springpaard een dressuurpaard te maken. Regelmatig staan hier hele topics over het feit dat een paard meer tijd moet krijgen om te "rijpen". Vind persoonlijk knap wat CvB in een jaar tijd heeft gerealiseerd.

Heb Kigali alleen op het voorterrein in het voorbijgaan gezien en heb zelf dus geen oordeel.
Laatst bijgewerkt door laborah op 18-04-05 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:30

Toch wel, je vindt het knap.

Maar voor dat jaar heeft Wilmer er ook al een jaar mee gerwerkt! Dat vergeet je schijnbaar.

Let wel! ik ben een Kigalifan. Prima hengst voor een goed paard voor een basisruiter! Alleskunner, goed karakter. Mijn mening, dus je mag ervan verschillen

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:33

Ik heb deze proef niet gezien. Maar heb Kigali vaak genoeg in real life kunnen aanschouwen om het één grote aanfluiting te vinden!

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:47

amondi schreef:
Toch wel, je vindt het knap.

Maar voor dat jaar heeft Wilmer er ook al een jaar mee gerwerkt! Dat vergeet je schijnbaar.

Let wel! ik ben een Kigalifan. Prima hengst voor een goed paard voor een basisruiter! Alleskunner, goed karakter. Mijn mening, dus je mag ervan verschillen

Kigali staat nu 11/2 jaar bij CvB (sinds sept 2003, even opgezocht). Verleden jaar heeft inderdaad Wilmer er op gereden en niet onverdienstelijk. Blijf het toch knap vinden om een paard dat altijd gereden is door Albert Zoer in 11/2 jaar tijd op LT niveau te rijden.

Ik heb geen mening over Kigali als dressuurpaard omdat ik hem nog niet heb gezien. Alleen gisteren dus in het voorbijgaan, maar verder dan dat ik het een stoere bok vind kom ik niet. Ga dus niet op behaalde percentages af omdat dat mij niets zegt. Wil me dan ook niet mengen of het wel of geen goed paard is. Maar benadruk nogmaals het feit dat in dit forum bepaalde conclusies worden getrokken zonder dat iemand wat heeft gezien!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:39

Wat ik gezegd heb berust puur op mijn ogen.
De uitslagen hecht ik al niet veel waarde aan, zeker niet of misschien wel juist niet bij de gevestigde orde helaas Huilen

Vind het een beetje raar als er wordt geroepen dat het een springpaard is en pas zo kort wordt gereden. Dan moet dat beest simpelweg gewoon thuis worden gehouden als hij nog niet klaar is voor dat niveau. Je zou juist denken van zo'n gerenommeerde stal dat ze alleen starten als de 70% (voor zover dat wat zegt dan bij zo iemand Haha! ) een formaliteit is om te halen.
Nu maken ze zichzelf alleen maar belachelijk, vind ik

En het gaat er echt niet over of het een goed paard is ja of te nee, het gaat om het gereden zijn in het alegemeen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:56

Magique schreef:
Je zou juist denken van zo'n gerenommeerde stal dat ze alleen starten als de 70% (voor zover dat wat zegt dan bij zo iemand Haha! ) een formaliteit is om te halen.

Die ouwe Zoer wil nog wel graag wat dek-centen terugzien dit voorjaar denk ik........

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:01

CGJ12 schreef:
Magique schreef:
Je zou juist denken van zo'n gerenommeerde stal dat ze alleen starten als de 70% (voor zover dat wat zegt dan bij zo iemand Haha! ) een formaliteit is om te halen.

Die ouwe Zoer wil nog wel graag wat dek-centen terugzien dit voorjaar denk ik........

Dat zal inderdaad, toch jammer dat als je zo'n spulletje hebt opgebouwd het nog steeds van zo'n HH moet hebben

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:04

Magique schreef:
Dat zal inderdaad, toch jammer dat als je zo'n spulletje hebt opgebouwd het nog steeds van zo'n HH moet hebben

meer ...meer.....meer......

Niets menselijks is ze vreemd.... Haha!

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:15

Heb Kigali afgelopen indoor seizoen op alle selectiewedstrijden gezien en het was werkelijk een schande dat ie telkens zulke hoge punten kreeg. Hij had veel spanning en fouten in de proeven. Ze hebben hem niet voor niets met een smoesje afgemeld voor Roosendaal...... Gister vond ik hem ook weer niet fantastisch!!

Ik vind Kigali een supermooi en aansprekend paard maar zijn gangen zijn naar mijn idee niet echt apart.

En idd dat telkens terugkerende excus van hij staat er pas 1,5 jaar...... dan moet je zo'n dier gewoon thuis houden als ie er (nog) niet klaar voor is!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:20

Wat ik opvallend vind is dat naast het hoge aantal Jazzen, Gribaldi ook aardig vertegenwoordigd was Ja

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:21

risthia schreef:
En idd dat telkens terugkerende excus van hij staat er pas 1,5 jaar...... dan moet je zo'n dier gewoon thuis houden als ie er (nog) niet klaar voor is!

Na 9 jaar Albert Zoer stond hij al beter aan het been dan menig ZZ-dressuurpaard.
En dan zeg ik nog niks over respect voor de hand...........

Haha!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:22

Sjuimpje schreef:
Wat ik opvallend vind is dat naast het hoge aantal Jazzen, Gribaldi ook aardig vertegenwoordigd was Ja

Ook afgezet tegen het aantal nakomelingen die er zouden kunnen lopen?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:26

Als je het vergelijkt met Ferro wel ja Ja

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:31

Sjuimpje schreef:
Als je het vergelijkt met Ferro wel ja Ja

Paarden van Ferro gaan allemaal te vroeg stuk...........
Kijk maar eens naar zijn zonen.
Je kunt vlotter opnoemen welke er nog heel zijn, dan stuk........

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:33

Begin maar CGJ, met naam en kwaal dan. Graag berust op feiten en niet op roddels....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:34

Het lijstje van kapotte zonen heb ik pas voorbij zien komen,
in de folder van Osmium staat nu ook dat hij wegens een chornische halsblessure uit de sport is gehaald.

Ik weet wel dat Grib veel gedekt heeft, maar 5 nakomelingen in de ZZGP selecties is niet iets om je voor te schamen toch?
Zeker niet als je het vergelijkt met vorig jaar omstreeks deze tijd.